Här får ni även mina bilder som jag har tagit med mobilen när jag och AB var till Luleå. Fast planksteken på första bilden åt vi ju hemma.

Torsdag 3 november 2016 klockan 08.10 åkte jag och AB buss till Luleå. Vi var framme på busstationen i Luleå just innan elva och låste in våra väskor i förvaringsskåp där. Sedan promenerade vi till Waldorf's för och käka lunch, där det var buffé med 15 olika maträtter. Det var supergott och jag var jättehungrig efter bussresan. Mätta och belåtna lämnade vi Waldorf's och började våran shoppingtur. Hittade två tröjor och en mössa den dagen (mössan som jag köpte är den som jag har på mig på bilderna). Bilder på tröjorna kan ni få se senare.

Incheckningen på hotellet vi skulle sova på var klockan 3 och vi var ganska trötta kring två av att gå runt hela tiden, vilket gjorde att vi hamnade på Wayne's Coffee där vi drack chailatte, mums. Efter det promenerade vi till busstationen och hämtade väskorna och därifrån gick vi till hotellet som heter Clarion Hotel Sense. Hotellrummet vi fick var jättemysigt och sängarna var jättesköna! Vi låg och vilade i ungefär en timme och sedan skulle vi gå ner till deras spa som dom har. Där hade dom en pool, fotbad, 3 stycken olika bastun och en årsdusch. I denna årsdusch fanns det fyra knappar som man tryckte på som då var varje årstid (vår, sommar, höst och vinter) där man fick stå och få varje årstids regn. Det var lite häftigt! Man fick även gratis frukt och dryck där, lyx!

När vi var klara på spaet, gick vi upp till rummet, bytte om och gick ut och åt. Efter vi hade ätit middag myste vi på hotellrummet och sedan somnade vi. På morgonen var det dags för frukost och det serverades väldigt mycket godsaker! Var proppmätt efteråt. Vid 12.00 checkade vi ut och strosade lite på stan innan vi åkte hem med bussen som gick 14.00. Hittade en till tröja den dagen förresten.

Denna resa var helt fantastiskt och är så oerhört glad att jag åkte med min älskling och gjorde allt detta som vi gjorde! Tack och hej!

Det var ju ett tag sen jag bloggade. Har hunnit ha höstlov och gått skola en vecka efter höstlovet.

Lovet var välbehövligt och roligt. Inledde det med två arbetspass och sedan hade jag inga fler pass på hela lovet. Gjorde lite allt möjligt men höjdpunkten var väl när jag åkte till Luleå med AB trots allt! Sedan att vi åt plankstek på helgen innan lovet skulle ta slut, det var också en bra grej! Men i alla fall det mest intressanta är väl ändå Lule resan så jag tänkte att jag bloggar lite mer om den då, fast i ett annat inlägg eftersom att jag tänkte ta med en massa bilder från resan också i det, vilket känns att det blir annars lite rörigt att ta med allt i detta inlägg.

Annars då, andra veckan efter höstlovet har just börjat och redan fått nya uppgifter att göra i skolan. Dock har jag blivit sjuk nu och har knappt kvar någon röst, så bestämde mig för att stanna hemma idag från skolan när jag också hade feber och grymt ont i hela kroppen. Var lite tråkigt att stanna hemma och har mått jättedåligt hela dagen. Vet att det är många som har varit sjuka i stan så antagligen har jag väl blivit smittad för kan säga att jag verkligen inte har haft för lite kläder på mig utomhus!😄 Vi får se hur jag mår imorgon, förhoppningsvis ska jag tillbaka till skolan men det beror ju helt på hur jag mår. Ha det bra!

Ja då var den nya veckan påbörjad. Snart får vi höstlov, vilket jag uppskattar väldigt mycket! Har två prov den här veckan så nu är det bara och plugga.

Igår på kvällen gick jag ut med AB och Nellie. Mega mysigt och fick använda min nya mössa och halsduk 💓. Tände lite ljus innan jag skulle sova på det där lilla bordet. Har bilderna på mobilen och bloggar via datorn nu så får ta och lägga upp dom i ett annat inlägg.

Denna dag började ändå bra. Har sovit jättegott fast jag inte ens sov på min sida av sängen. Var lite trött när jag vaknade så klart men bestämde mig snabbt att jag måste stiga upp för och hinna sminka mig och äta frukost. På väg till skolan, så hoppade min cykelkedja 👍 Klockan var 8.01 då och börjar 10 över så halv sprang lite med cykeln bredvid mig och hann i tid. Hade nyss engelska, som första lektion. Vi pluggade till provet som vi ska ha i veckan. Snart har vi ''Draknästet''. Det är en grej som man ska presentera sitt UF-företag. Adios!

​Ni får en söt bild på Nellie.

Då var helgen över. I fredags såg jag på Idol med pappa och Alle, somnade på soffan innan det tog slut. Var mega trött. På lördagsmorgonen vaknade jag vid 11 och gick till köket för att käka lite frulle. Fixade mig och vid 1 kom mamma med bil för och hämta mig och Alle. Vi plockade upp AB, sedan åkte vi vidare till Leilani där vi skulle äta lunch. Jag åt en Vezuvio med dressing, vilket var mega gott. Till efterrätt åt jag en banansplit.😍! Åkte hem en sväng och vilade eftersom jag hade fått huvudvärk. Under tiden var mamma på Ikea. Hon kom och hämtade mig efter fem och vi åkte till Rajalla. Fick några sminkborstar, lite smink och en halsduk av henne. Älskar verkligen mössan och halsduken!!!

Senare på kvällen kom AB. Vi satte på en film som heter ''Get Hard'' och åt lite chips. Somnade i mitten av filmen så jag måste se slutet för tyckte den var bra innan jag somnade 😄. När vi vaknade på morgonen, åt vi lite frukost och sedan cyklade AB hem för att han hade träning. Själv fixade jag i mitt rum och har tagit ner ett litet bord från övervåningen som jag ska ha ljus och sånt på det.

Men nu ska jag ta och plugga! Vi hörs!

Bordet med saker som jag pratade om.

Nu har ju hela dagen gått men det är torsdag kväll och klockan är 21.47, vilket betyder att jag sitter bänkad framför tvn och ser Wahlgrens värld! Paus just nu så tänkte att jag bloggar lite snabbt. Hade sovmorgon till 10 idag, vilket var jätteskönt. Hade bara tre lektioner och sedan cyklade jag hem. När pappa slutade drog vi till stugan och fixade lite saker. Skulle träna men det blev ändrade planer. Efter stugan åkte jag och papsi till Coop för att handla lite käk. När vi kom hem åt jag lite mat och såg på Desperate Housewives medan jag väntade på att Wahlgrens värld skulle börja. AB kom lite efter åtta, vi ska plugga lite och sen sova!

Imorgon är det fredag, världens härligaste dag typ. Skola, hem, handla och mysa i soffan. Se på idol såklart with la familia.👌🏼Yes yes, hade bra vi hörs!

En av mina favorit effekter var idag på snap 🙏🏼

Sitter på bänken i skolan och väntar på att mina kompisar kommer så att vi kan käka. Igår på kvällen kom AB och sov hos mig. Han var tvungen att hjälpa mig med matten eftersom jag har prov snart och behövde lite hjälp. Just nu regnar det där ute och i skolan är det ganska mörkt för alla lampor är inte på. Känns lite som vinter nästan. Sitter och kollar inspo bilder på WeHeartIt för och fördriva tiden. Gjorde ett litet collage till mitt blogginlägg också.

Efter skolan ska jag plugga samhälls mega mycket, vi har prov i det den här veckan. Senare på kvällen är det träning på Grankullen. Det blir nice!