Är en av det mysigaste restauranger jag har varit på. Det var en fin uteservering, bra service men även maten var så god. Denna magiska restaurang ligger i Göteborg på Södra vägen 2. Det var en kväll då vi inte visste var vi skulle käka någonstans så vi gick rundor och kollade på olika restauranger och då hamnade jag, mamma, pappa och min morbror på denna mysiga uteservering.

Jag tog en hamburgare med pommes frites från deras barnmeny. Hehe. Jag fattade inte vad det stod på deras meny så det var lättare att förstå barnmenyn. Mamma tog en musselsoppa och hon tyckte den var 10/10. Hon har inte ätit musselsoppa innan så det var en höjdpunkt på dagen för henne. Både mamma, pappa och min morbror sa under hela tiden vi åt "Jisses vad gott det här var". Det gick inte många minuter så sa nästa det.

Deras efterrätt går inte att prata om så god den var. Jag som är ett stort fan av desserter älskade detta. Mamma tog en chokladdessert av något slag och jag tog vit chokladmousse med rabarber som var så himmelskt god. Desserten satt fint i magen efter en god varmrätt.

Är ni i Göteborg tycker jag ni ska in och käka på detta ställe. Bra service, bra mat och bra miljö att sitta och avnjuta en middag, värd 10/10.

Om några ett par veckor sitter jag i bilen till Göteborg för några dagars semester. Planerna är att jag ska vara i Götet från lördag till onsdagskväll och sedan beger jag mig neråt igen till Skåne. Jag är i Göteborg framför allt för att kolla på fotboll då det är Gothia Cup. Liseberg kommer jag besöka x antal gånger men även shoppa ska jag göra. Under dessa dagar hoppas jag på gassande sol så man kan sitta på en uteservering och njuta av solen och semestern.

Matställen i Göteborg? Jag är dålig på att hitta bra restauranger. Har ni tips på restauranger och fikaställen som man ska besöka?

Blusen är från Gina Tricot

Midsommarhelgen har nu lidit mot sitt slut. På midsommarmorgonen vaknade jag upp hos en kompis som skulle iväg och jobba så jag hoppade in i bilen med pyjamasen och körde hem. När jag kom hem hade mamma gjort en god frukost med frallor, pålägg, frukt och massa annat gott. Vädret var ju helt underbart på morgonen så frukosten avnjöts på terrassen. Mamma gjorde även iordning våra midsommarkransar inför dagen medan det var fint väder. Vid 12 tiden skulle jag gå på ett tre timmars pass på jobbet. Jag gick snabbt hem för att duscha, äta och sova innan jag skulle vidare till en kompis där vi var några kompisar som firande midsommar. Mellan varven mellan uppehåll och regn hann vi spela en omgång med kubb. Älskar att spela det på sommaren men är klart roligare om man även vinner. Hoppas er midsommar också var underbar. Kram!

I lördags blev det en trip till härliga Göteborg med fritidsgården på skolan. Bussen gick tidigt på morgonen och var hemma sent på natten. Jag hade en najs dag med bra vänner men även hyfsat väder. Som ni ser på bilderna spenderade vi hela dagen på Liseberg. Det blev mycket karusellåkande men det är så det ska vara när man är där. Om en månad igen kommer jag spendera några dagar i denna fantastiska stad igen. Då kommer det bli mycket shoppande men även gå på Liseberg och ät och dricka gott. Kram!

Väska- Ur & Penn // Blus- Lager157 // Kostymbuxa- Zara// Skinnjacka- ? // Skor- Nelly

#nouwoutfit

Hej hopp i höstvädret! Okej, det är 18 grader och blåser. Jag kan inte gå med klänning precis för då fryser jag i ihjäl. Typiskt! Igår fick jag långhelg. De var inte så länge sedan sist jag hade långhelg men jag ska inte klaga. Dagarna som jag är ledig på är fullspäckade så det är awesome. Jag ska snart ta bussen in till Kristianstad för att käka middag på restaurang med en kompis. Hur mysigt! Kram!

Fem dagars ledighet är tyvärr över. Trist! Jag har haft en grym långhelg men massa sol, pizzahäng med kompisar, jobb och varit på en minisemster i Växjö med släkten eller ja pappas sida. Jag har inte så stor släkt. Det blev en hel del shoppande, mycket skratt och bowling spelades på fredagskvällen jag. En god buffé innan bowlingen gick även ner i magen. På fredagseftermiddagen när vi nästan var färdig shoppade gick vi och satte oss på en takterrass och tog oss en varsin drink. På bilden ser ni att jag håller en drink och den var alkoholfri Jag kom inte ihåg vad min hette men jag sa till den snygga killen bakom baren att göra en sur drink till mig och det gjorde han bra. HAHAH!

Kjol- H&M // Tröja- Gina & Tricot // Sneakers- Donna // Väska- Ur & Penn // Solbrillor- Ray-Ban

MÅNDAG

Även denna måndag bara rusade iväg. Dagens måste var att gå till skolan, fixa gymtagen och även träna. Låter kanske konstigt att dagens måste var att träna men det behövdes efter helgens käk. På kvällen gjorde jag så lite som möjligt men fixade lite med bloggen med att skriva inlägg men även en ny design.

TISDAG

Klockan ringer tidigt. Jag ska till skolan mellan 8-14.25. Ingen vanlig skoldag utan det är en temadag med inriktning på SO ämnen. På eftermiddagen ska jag in till Kristianstad med en kompis då jag ska in och fixa lite ärenden till helgen. På kvällen står det plugg, plugg och plugg på schemat. Inget kul alls.

ONSDAG

ONSDAG= STUDIEDAG! Jag ska eventuellt boka in ett morgonpass på gymmet. Jag ska även sätta mig ner med kalendern för att kolla vilka datum jag ledig inför de kommande veckorna. Planera det sista med skolarbeten innan allt ska vara inlämnat.

TORSDAG

Dagen är inne då de flesta är lediga från jobbet. Det är nämligen Kristi flygare. Jag ska jobba från 12 och framåt denna dag. Jag ska förmodligen träffa två kompisar på kvällen då en av mina vänner har varit iväg under en vecka. Jag ska även planera två outfits till fredag och lördag då jag ska iväg och träffa pappas sida med släkten. Det ska bli så mysigt. Jag hoppas på fint väder så vi kan fika på uteservering.

FREDAG

Jag och resten av familjen ska iväg och träffa släkten. Ska fika, äta massa gott, shoppa en massa och bara ha det gött med släkten. Vi har inte lagt en stor plan på vad vi ska göra varenda timme så vi kommer att ta det som det kommer vilket är så skönt.

LÖRDAG

Unna mig en god och stor hotellfrukost på morgonen med familjen och släkten. Det ska bli så mysigt! Resten av dagen har vi inte planerat vad vi ska göra. Jag antar att vi ska det väldigt najs med mycket skratt.

SÖNDAG

Jag ska gå in på mitt andra jobbpass för veckan. Jag börjar vid 12 och slutar någon gång på eftermiddagen/kvällen. På kvällen ska jag göra så lite som möjligt eftersom på måndagen är det tid för skolan igen. USSSCHH!