Vardag

Kom hem för en vecka sen från Grekland, natten till måndag. Så det blev sängen direkt haha. Vaknade upp rätt sent och tog en lugn morgon/förmiddag. Kändes så konstigt att vara hemma igen. Sen kom syrran och pappa hem från jobb och skola, det blev god middag och sen åkte jag iväg för att träffa katta. Blev några glas vin och cider ute. Vädret var underbart och kändes så skönt att få träffa en av sina bästa vänner igen. På tisdagen blev det upp tidigt för att träffa Sofia för lite brunch och sen följa med henne till frisören. Mot kvällen åkte jag till mamma igen. Packade upp och sen direkt i säng haha. I onsdags var det lite personalfest, vi var några från jobb som förade hos en kille och sen drog vi ut på olearys som enbart hade öppet för folk i krogbranschen. Var superkul. Torsdag och fredag hände inte så mycket och i lördags var det dags för jobb igen. Så kul att vara tillbaka. Dock är det sista helgen nu lördagen som kommer innan det är uppehåll över sommaren. Idag fyller lillebror år så vi har ätit god middag, kladdkaka och han har fått presenter. Sen nu senare ikväll blir det filmkväll.

Resor

Wow, har helt och hållet glömt bort och skjutit upp bloggen under och efter resan. Sorry! Kortfattat så var resan riktigt rolig och så skönt att komma bort från Sverige. Även om jag är ledig nästan alltid är det en jobbig grej, men där behövde man inte tänka på det. Vi solade och badade mest under dagarna. Var ute och tog en paus från familjen ett par gånger också hehe. Teamet som höll aktiviteter på dagarna och kvällarna tog ut oss yngre på olika saker på nätterna. Typ barer och nattklubbar så det var roligt. Väldigt kul att lära känna lite nya människor under tiden man var borta också. Även om risken är ytterst liten att man ses igen. Här kommer lite bilder från resan.

Är så dålig på att ta bilder tyvärr så ni får nöja er med detta.

Resor

I söndags var det upp mitt i natten för att åka till flygplatsen. Pappa och jag hämtade upp mamma och lillebror vid 04.30 på morgonen. Sen körde han oss till Sturup. 07.00 avgick vårt plan mot Rhodos och vid 10.15 (11.15 lokal tid) landade vi. Vi checkade in på hotellet strax efter 13. Sjukt fint hotell, lite halvkass mat (vi har all inclusive) men det är bra ändå. Dessa dagar som gått har vi mest legat på hotellet vid poolen. Vi var ute en kväll och åt, och de andra kvällarna har vi varit på hotellet och kollat deras underhållning. Imorgon ska vi på någon utflykt. Sen finns inga mer planer framöver. Nu ligger jag på hotellrummet och vilar och ska snart duscha och göra mig redo för kvällen. Karaokenight på hotellet så vi ska dit och kolla på det.

Vardag

I lördags fyllde jag 20 år. Började min födelsedag efter jobb, alltså natten/tidig morgon, med att gå in i personalrummet där det är tända ljus, kakor, alkoholfri cider och ballonger. Blev sjukt chockad men också väldigt glad. Körde sen hem och sov några timmar innan jag väcktes av sång och frukost på sängen av mamma och lillebror. Hur mysigt? Gick sen upp och packade lite och fixade mig innan det var dags att köra ner till malmö. Blev ett stopp på Systembolaget, självklart när man fyllt 20 hehe. Efter det kom jag hem till pappa. Käkade middag, och sen kom släkten och firade mig. Var jättekul! Hade en helt fantastisk födelsedag. När alla gått och vi städat undan så packade jag klart resväskan och spelade lite spel med pappa.

Nu är jag i Grekland och kan skriva ett annat inlägg om det så detta inte blir alldeles för långt.

Vardag

Nu har jag varit nere i malmö några dagar. I tisdags träffade jag Katta och vi tog en runda i stan. Blev ett par nya solbrillor och en ny foundation plus puder från Inglot. Åkte sedan direkt till mormor och morfar för lite fika och fira min födelsedag. Åker ju dagen efter jag fyllt år så den hinns ju inte firas direkt. Men på lördag kommer släkten från pappas sida iallafall. Igår sov jag ut, sov över 10 timmar i sträck, snacka om att man behövde sömn haha. Annars hände inget speciellt då. Idag ska jag städa på rummet så det ser fint ut till på lördag och jag ska även packa då jag inte hinner göra det imorgon eller på lördag. Så blir att göra idag. Ikväll åker jag tillbaka till mamma och imorgon väntas jobb. Hoppas på en rolig kväll.

Bara några få dagar innan man får denna typ av utsikt!

Vardag

Gud är så himla trött idag, ingen energi alls verkligen! Har ändå sovit normalt och allt. Men dricker en nocco nu för lite extra energi, ska köra hela vägen till malmö senare ikväll och då vill man ju inte somna bakom ratten haha. Precis tagit en dusch också så man känner sig fräsch. Helgen var iallafall bra, jobb gick bra. Inget speciellt att säga om det. Imorgon blir det en tur på stan med Katta, behöver handla lite saker inför resan. Åker redan på söndag, helt sjukt! Så igår satt vi och beställde taxfree, och nu när jag blir 20 på lördag får man ju ta in alkohol dessutom ;) så blev några flaskor hehe. Kan verkligen inte förstå att jag lämnar tonåren bakom mig. Men nu ska jag packa ihop mina grejer så man slipper stå i sista minut.

Vardag

Äntligen fredag! Eller vad säger ni? Tack vare påsken har denna vecka sprungit förbi. Inte för det har någon betydelse för mig som enbart jobbar lördagar för tillfället. Men förhoppningsvis till sommaren blir det mer jobb och mer pengar på kontot hehe. Idag har jag haft sovmorgon, fått frukost serverad av underbara mamma och varit i affären med lillebror för att handla smoothie ingredienser. Blev en hallon och passionssmoothie med lite melon i, supergod var den. Till det åt vi mer melon, en smörgås med räksallad och delicatobollar för att lyxa till fredagen. Nu har jag nyss dammsugit hela huset, eller nästan iallafall med Emil har kompisar över. Snart ska jag sätta in maten i ugnen och sen hämta lillasyster vid bussen. Sen får vi se vart kvällen leder.

Vardag

Hello vänner och ovänner. Några dagar har hunnit gå igen. I lördags var det ju släktträff, mycket roligt, i söndags middag hos farmor och sen nattjobb i Landskrona. Stod i garderoben på Tages. Inte så händelserikt, antagligen för det var söndag och folk festat hela långhelgen. Men roligt ändå var det. I måndags körde jag tillbaka till mamma, med ännu fler grejer. Börjar verkligen likna något nu. Igår var jag barnvakt till lillebror och idag var jag på arbetsintervju. Det kändes bra så jag håller verkligen tummarna på att jag får jobbet! Tror det hade passat mig perfekt. Efter det gick jag i stan. Handla två böcker och en doftgrej med doftpinnar. Luktar himmelskt gott nu! Nu inväntar jag resten av familjen medan jag dricker den nya noccon, caribbean, som tyvärr var en total flopp. Är egentligen inte så glad för ananas i dryckesform, så ingen total chock. Men hade verkligen hoppats att den skulle vara god.

Vardag

Alltså wow vilka dagar det varit. I onsdags åkte jag som sagt ner till Malmö. Hämtade upp Katta på vägen. Vi drog sen till lilla torg och mötte upp de andra. Vi drog några drinkar och sen var det onsdagsfesten på etage. Var en sjukt rolig kväll! I torsdag sov jag till 12 ungefär, fixade mig och sen kom kusinen. Vi drog till mormor och morfar för middag och sen var det utgång igen. Också en riktigt kul kväll, lite mer utspårad hehe. Så igår var man inte så tagg på livet. Det var släktmiddag hos min morbror och även lite födelsedagsfirande eftersom min kusin fyllde 19. Mot kvällen blev jag lämnad i Lund för att träffa Katta för några drinkar och snack. Blev dock inga drinkar för min del och en tidig kväll. Nu ska jag snart in i duschen och sen fixa mig för släktmiddag nummer 2, eller 3 med tanke på att vi var hos mormor och morfar i torsdags så var lite släktträff då med hehe. Imorgon blir det hem till farmor för middag där, typ släktmiddag nummer 4. Och det sjukaste är att jag inte tagit en enda bild på dessa dagarna..

Vardag

I fredags kom jag hem igen för att vara barnvakt till lillebror hela helgen då mamma jobba. Vi hade det väldigt mysigt och roligt. I lördagsnatt var det dessutom jobb för min del. Sjukt mycket folk! Det trodde ingen av oss att det skulle bli men det var fullt upp. När jag kom hem vid kvart över fem mötte jag mamma i dörren och det var hennes tur att jobba. Igår var vi iväg på ärenden hela dagen och idag är det bara en slappdag hemma. Så skönt! Resten av veckan blir lite mer fullspäckad. Imorgon åker jag ner till malmö. På torsdag blir det lite party med min kusin som är nere i Skåne över påsk, fredag och lördag är det släktmiddag, fredagkväll ska jag även träffa Katta och på söndag är det middag hos farmor troligtvis. Så skönt att ha idag för att enbart ta det lugnt.