Jag, Emma och Sebbe var vakna i princip hela natten så vi vaknade inte förens 11. Då packade vi ihop, åt frukost och satte oss i bilen.
Vi svängde förbi Carlos Bakery i Hoboken, New Jersey. Det kända bageriet ifrån TLC's Cakeboss. Det var jättekul att se, man kände typ igen sig där inne efter allt man har sett på TVn.
Nästa stopp var ULTA där jag skulle köpa lite smink.
Och sen Best Buy där både pappa och Sebbe skulle köpa nya mobiler.
Tiden gick jättefort så sen var det dags att åka mot JFK. Pappa släppte av oss där och därifrån flög vi till Paris där vi sitter nu och väntar på vårt flyg som vi ska gå på om 30 min.

Den här resan har varit fantastisk precis som alla andra. Nu ska jag bara börja planera nästa ;)

Klockan halv 11 så hade vi checkat ut ur hotellet och satt i bilen påväg till Six Flags. Som är ett utav de största nöjesparkerna i världen. Där finns också en berg-och-dal-bana som heter Kingda Ka, den är den högsta i världen och den näst snabbaste i världen. Och den bestämde jag och Emma oss för att åka. Herregud säger jag bara. Den var sååå äcklig! Men rolig. Det roligaste var när vi hade saktat ner och jag vänder mig för att kolla på Emma och hon var helt täckt i dregel och tågar.
Vi var där hela dagen och hade jättekul!!
På vägen hem så stannade vi och åt mat och sen vidare till ett nytt hotell i New Jersey. Nu har vi duschat och ska sova.

Imorse vaknade vi tidigt för att komma iväg tidigt till Manhattan. Det tog oss dock ett tag att komma dit, så vi gick runt i butikerna i några timmar innan vi var tvungna att åka. Min favorit idag var Zara, jag är helt kär i den butiken!
Vi åkte i bilen i ett par timmar innan vi var framme i New Jersey på vårt nya hotell. På vägen hit så åkte vi igenom världens oväder!! Emma fick till och med ett varningsmeddelande på mobilen. Det var ganska läskigt faktiskt. Oväder i New York är en helt annan sak än det oväder vi är vana i Sverige!! Men asså hallå, hotellet är sååå fint. Vi fick en egen suite med 3 badrum, ett kök, ett vardagsrum och 2 sovrum. Det är så otroligt fint här!!
Så fort jag och Emma fick veta att dom hade en pool så sprang vi ner dit och badade.
Nu sitter vi i rummen och väntar på våran RoomService som borde vara här vilken sekund som helst. Vi har beställt massa god mat som jag längtar så efter.

Att lämna vårt hotellrum imorse kan vara det svåraste jag någonsin gjort! Vi fick verkligen slita oss ifrån det.
När vi klarat av den svåra uppgiften så åkte vi till min farbror Doyle på Long Island. Där grillade vi och badade hela dagen med familjen, släktingar och vänner. Supermysigt!
Nu är vi hemma på vårt nya hotell och ska sova.

Herregud vilken dag vill jag bara börja med att säga!
Det första jag såg när jag slog upp ögonen var den underbara utsikten över Manhattan. Jag tror inte att det finns mycket som slår det.
Efter några timmar så hann klockan bli 12, då tog jag och Emma tåget till Manhattan och gick i lite affärer.
Vid ett tillfälle när vi satt på en bänk vid Times Square så stog det 2 män och försökte locka på oss med godis. Det var nog det konstigaste jag har varit med om. Det finns så många skummisar där ute och det känns som att 99% samlats på Manhattan!
Sen mötte vi upp Sebbe och pappa som kom senare och tog ett tåg tillbaka till hotellet.
Vi gjorde oss i ordning på en timme, sen satt vi i bilen påväg mot New Jersey, Metlife stadium. Där såg vi Guns N' Roses. Det var superhäftigt att se och verkligen värt det! Vi hade jättekul, speciellt jag och Emma som var övertrötta.
När vi kom hem så satte vi på lite musik och bara hängde i rummet. Nu är klockan 03.45, Emma duschar och jag ska sova efter en lååång dag.

Vid 11 imorse så hade vi packat ihop allt och checkade ut ifrån hotellet på Long Island. Sen stannade vi hos min farbror Edward i en timme och bara var där.
Framme vid vårat nya hotell i Queens så fick vi våra rum på tredje våningen. Vi hann va i rummen i 5 minuter sen sa pappa att han inte tyckte att rummen dög. Så han gick ner till lobbyn och fixade nya rum till oss på elfte våningen.
När vi öppnade dörren till våra nya rum... Ja vad ska jag säga. Emma grät och jag skrek! Vi blev helt galna. Vi har utsikt över manhattan genom roof to floor windows. Med egna balkonger. Bilderna gör inte rummen rättvisa!! Jag är fortfarande helt speechless!

Efter en timme med fönstertittande så tog vi tåget till Manhattan. Vi gick runt lite och kollade i några affärer. Vi åt på den där restaurangen som jag har skrivit om förut. Där man har unikt över hela Times Square. Samma sak där, helt speechless över utsikten!
Lite fler affärer senare så åkte vi upp i Top of the rock. Det var så häftigt att få se det på kvällen/natten. Det var en helt annan grej än på dagen. Helt otroligt fint!
Sen tog vi tåget tillbaka till hotellet. Nu myser vi bara på hotellrummet med musik, godis och en ofattbar utsikt!!

Jag och Emma startade dagen som vanligt med hotellfrukost, själva. För dom andra sover så länge det går! Sen åkte vi till min farbror Doyle här på Long Island. Vi gjorde upp lite planer för senare på dagen.
Sen åkte vi till Bayshore mall och shoppade lite. Det var såå härligt och kul!
Efter det så var det dags att inviga lite av det nya sminket, så vi fräschade till oss lite. Sen mötte vi upp min farbror, hans fru och mina 2 kusiner på en resturang där dom lagar maten vid bordet. Det är hur coolt som helst och helt unikt.
Några matshower senare så åkte vi till en bio och såg Ghostbusters. Herregud vilken bra film!! Superrolig och med jättebra skådespelare. Nu ska vi bara sova, för imorgon väntar Manhattan!

Alarmet ringde 7.30 imorse, för vi skulle upp tidigt och iväg till stranden. Men såklart så kom massa saker i vägen så vi var inte på stranden förns 1. Vi badade, solade och åt massa frukt hela dagen. Helt underbart!!
Mot kvällningen var det dags att åka hem. Vi duschade och sminkade oss. För vid 7 så skulle vi träffa Crissy och min kusin Tristan på en resturang och äta.
Vi hade det supermysigt!! Helt fantastiskt att få träffa dom igen. Efter det så svängde vi bara förbi deras hus och var där lite innan vi var tvungna att åka tillbaka till hotellet.
Jag kom precis ut ur duschen och ska sova. Klockan är 00.45

Vem kunde gissat att jag och Emma gick ut och solade det första på dagen? Vi låg ute på altanen i ett par timmar. Efter ett tag kom pappa med ett kuvert och sa att han hade en överraskning till oss. När vi öppnade kuvertet så låg det 4 biljetter till Guns N' Roses där i. Vi blev jätteglada och det ska bli såå kul att få se dom.

På eftermiddagen började vi packa ihop alla våra saker och packa in oss i bilen. Då hade vi en 3 timmar lång bilresa framför oss från Hudson till Long Island. På vägen hit så körde vi förbi en kille som körde bil med en fot ut igenom fönstret. När han såg att vi tog kort så började han asgarva och tyckte att det var jättekul! Det tyckte vi med! Only in America säger jag bara😅

När vi kom fram till vårar hotell på Long Island så var klockan 8, så vi bestämde oss för att beställa pizza in till rummen.
Jag och Emma har ett eget rum så vi har myst med film, pizza och Reese's.

Denna dag började precis som alla andra. Jag och Emma gick direkt ut i värmen och började sola. Vi lyssnar på musik, dricker goda drickor och äter god mat. Där låg vi tills det var dags att göra oss iordning. Vid 3 var vi klara. Då åkte vi mot New Yorks huvudstad för att åka till Crossgates Mall. Först så shoppade vi lite. Sen var det så att jag och Emma hade köpt biobiljetter till The Purge klockan 19.20 men vi tog fel på tiden så vi trodde att den började 17.20, så vi gick in där på biosalongen och gick in där det stod The Purge och kommer in mitt i en scen, så vi trodde bara att vi hade missat typ 1 minut. Efter 1 timme så var filmen slut. Men det var inte förns Sebbe och pappa kom och sa att filmen snart börjar som vi förstod att vi hade gått på fel.😅
Så vi fick shoppa lite mer istället.
På vägen hem så stannade vi och köpte lite mat. Nu är vi hemma och ska bara sova, klockan är 00:07.