Dagen idag har bestått av sol och bad enbart!! Vi vaknade tidigt och åkte sen till Bageltown och köpte frukost. Sen direkt till min farbrors hus där vi har solat och badat hela dagen. Jättehärligt har det varit och vi kunde inte har fått ett bättre avslut på resan! Vi hängde med mina kusiner, mina farbröder och massa mer. Sen så grillade vi och åt gott!! Jag kan inte förklara hur härlig denna dag har varit! Det slutade med att pappa sedan körde oss till vårt hotell vid flygplatsen som vi ska sova på inatt.

Igår vaknade vi sent så vi kom inte iväg på något förens 2. Vi åkte till ett air and space museum. Jag var där för 2 år sedan och ville verkligen tillbaka!! Det är så intressant och så himla coolt uppbyggt!! Rekommenderar starkt till alla som ska åka till New York. Sen åkte vi direkt till en Kinarestaurang och åt mat. Jättegott var det! Crissy mötte upp oss där också så vi fick äta tillsammans med henne också. Sen åkte vi och köpte massa godis, åkte hem och satte på en film och hade myskväll.

Tråkigaste på resan måste ju varit igår när vi tvingades lämna vårt hotell mitt på Manhattan. Vi packade ihop allt och checkade ut kl.12. Sen tog vi en cab till Starbucks och åt frukost, tog en cab tillbaka till hotellet där pappa väntade med bilen. Vi åkte tillbaka till min farbror och Crissys hus på Long Island och lämnade väskorna först, sen åkte vi till ett köpcenter här borta och shoppade lite. Lite tröst-shopping kan man nog säga.. ;)
Sen åkte vi bara hem och chillade lite. När klockan var halv 9 så körde pappa oss till Friendly's så vi fick äta middag, sen gick vi till bion här borta och såg Girls Trip. Den var sååå rolig!! Rekommenderar verkligen! Vi ringde en taxi för att köra oss hem och sen var det direkt ner i sängarna.

Igår vaknade vi så sent så det blev ingen frukost för oss..:( Vi gjorde oss i ordning och va infarten runt 12. Vi gick in i svenska kyrkan som ligger på samma gata som vårt hotell. När vi lol in dit så satt det bara svenskar runt bordet som fikade. Det var hur mysigt som helst där!! Dom sålde massa svenskt fika och matvaror etc. Direkt efter det så gick vi till Friday's och åt lunch. Sen började shoppingen! Mitt i allt så kom min farbror också för att säga hej. Jättekul! Sen så tog vi tunnelbanan downtown och gick i affärerna där. Det är så härligt där verkligen! Det är som ett helt annat stuk på ön där!
Sen tog vi tunnelbanan tillbaka till hotellet där vi chillade mest och gjorde oss i ordning för middagen. Middagen blev dock inte som planerad.. vi skulle åkt downtown till en resturang som heter Jekyll and Hyde som är ett jättekänt ställe, det är som ett skräckhus som man äter i. Hur häftigt som helst!! Men när vi kom dit så hade dom tyvärr stängt. Likaså många andra restauranger. Så det slutade med att vi 00.30 satte oss på Times' Square diner och åt middag. Sen tog vi en taxi hem och gick straight to bed.

Igår så gjorde vi oss i ordning det första när vi vaknade. Sen så mötte vi upp pappa och gick till ett frukostställe och åt. Jag tog såklart en bagel med cream cheese! Efter det så gick vi bara och shoppade och shoppade. Vi stannade vid "a pizzaplace" för att äta lite lunch mitt i allt. Classic New York pizza är den bästa!! Smakar aldrig likt någon annan pizza.
Sen så shoppade vi lite mer. När vi kände oss klara så gick vi tillbaka till hotellrummet och va där ett tag. Åt Dunkin' Donuts och lyssnade på musik. När klockan var runt 23.30 så gick vi ut på äventyr för att hitta en affär som var öppen. Så vi bara gick ner för en gata och ut ur en bil som står där kommer KEVIN HART!! Det var så himla sjukt. Vi strosade verkligen bara runt och så stöter vi på han!🙌🏼 Det är det bästa med New York. Att det händer så himla mycket oväntade saker hela tiden!! När vi hade fangirlat färdigt så gick vi till en affär och handlade lite godis. Sen gick vi tillbaka till hotellet där kah tog en dusch sen gick vi och la oss.

Igår morse så hann vi bara äta frukost och göra oss i ordning innan vi skulle åka. Farmor och farfar körde oss till tåget som gick till Grand Central Station. När vi kom fram till hotellet blev vi riktigt överraskade, det var ett sååå fint hotell!!! Det var bara pappas rum som va klart så vi ställde in våra väskor där och gick ut och åt medan vi väntade på vårt rum. Vi hamnade på en kinesisk restaurang där maten var supergod verkligen! Spice Symphony hette den och ligger i Midtown East, verkligen att rekommendera!
Sen gick vi och köpte godis i stora lass för att ha på rummet.
Kvällen på rummet var bäst!! Vi hade det jättekul och jättemysigt. Vi hoppade i morgonrockarna, lyssnade på musik, åt godis och skrattade!! När vi skulle sova så öppnade vi fönstret för att somna till ljudet av NYC, jag lovar er, det finns inget bättre på denna planet!!
Ser fram emot en hel helg i livets stad!!!

Igår så började vi dagen med bagels och massa sol. Vi låg ute och solade i några timmar, sen duschade vi och gjorde oss i ordning. När klockan va 4 så satte vi oss i bilen och åkte mot en Go-cart bana här borta och åkte go-cart. Det va såå roligt!! Sen åkte vi vidare mot Crossgates köpcenter som är New Yorks största shoppingcenter. Vi hann bara va där i 3 timmar sen var vi tvungna att åka för vi skulle hämta pappa på flygplatsen. Vi stannade vid en diner och åt på vägen. Då blev det värsta ovädret med spöregn och åska. Men det va ganska mysigt faktiskt! Vi satt alla tillsammans vid bordet och hörde regnet medan farmor och farmar berättade om hur dom träffades.
Sen hämtade vi pappa på flygplatsen och åkte hem. Vi var hemma runt halv 2 och var jättetrötta så vi gick och la oss direkt.

Gårdagen gick mest ut på att resa. Vi började med att packa ihop våra saker och åka ifrån Crissys hus på morgonen. Tristan körde oss till tåget i Hicksville.
När vi hittade några platser på tåget så satte vi oss ner och då spräcker Emma sina byxor så att verkligen hela rumpan hänger ut!! Det gick verkligen inte att hålla sig för skratt medan Emma var helt panikslagen. Som tur var så hade vi ju resväskorna med oss så hon fick låna en kjol av mig.
När vi kom fram till Penn Station på Manhattan så gick vi och köpte lite mat först, sen gick vi till tåget som skulle ta oss därifrån till Hudson.
När vi satt i vänthallen så började en gubbe prata med oss, han va jättetrevlig, sen när vi skulle gå så påstod han sig veta ett sätt att komma till spåret utan att stå i den långa kön på stationen. Så vi följde med han (bara där det var andra människor också) och kom fram till spåret. Där väntade vi tills det var 10 minuter kvar tills tåget skulle gå. Då började vi tycka att det var konstigt att inga andra resenärer var på plats vid spåret (endast personal). Så vi började bli misstänksamma och gick upp och kollade när det var 4 min kvar. Då visade det sig att de hade bytt spår, så vi fick springa tvärsöver tågstationen och långt ifrån gubben.
När vi åkte med tåget så började det regna och blixtra. Inte långt där efter så började larm gå av på mobilerna och vi fick varningmeddelanden där det stod att vi skulle hålla oss borta ifrån floden. Grejen var den att spåret som tåget åkte på gick längs med floden cirka 2 meter ifrån den... Som tur va så hände ingenting!
Sen mitt i tågturen flyger toa dörren upp när killen bredvid mig satt där inne. Och jag satt precis utanför...
Alltså det har varit en sådan resa utan dess like så kan inte skriva med allt som hände!😂
Framme på Hudson station så stod farmor och farfar och väntade. Vi åkte direkt till en resturang och åt. Jag tog en blackbean-Burger och sen delade vi på en morotskaka till efterrätt. Allt var jättegott!! Sen åkte vi och handlade och sedan hemåt. När vi kom hem så la vi oss i sängen och pratade bara massor tills vi somnade.

Igår så fick vi äntligen sova ut! Vi vaknade 10 men låg bara kvar i sängarna i någon timme. Sen åt vi såklart bagels till frukost. Vid 12 ungefär så drog vi iväg med min farbror, kusin och kusinbarn till en galet stor vattenpark som heter Splish Splash. Det var jättekul där! Det var bara så mycket folk så att kön till alla attraktioner var på minst 30 minuter. Vi kom hem runt 8. Då åt vi bara, sen satt vi och pratade med Crissy hela kvällen. Jättemysigt, girls night!

Igår va en sååå bra dag!! Vi började den med att gå till Bageltown här borta och köpa fukost. SOM JAG LÄNGTAT!! En garlic bagel med cream cheese är bara to die for! Sen gick vi hem och duschade och gjorde oss i ordning för stan. Min kusin Tristan körde oss sen till Hicksville tågstation. Där tog vi tåget mot Penn station. Vi hade en superhärlig dag på Manhattan med shopping, god mat och massa skratt. När det var dags för middag så gick vi till en resturang som jag brukar försöka gå till varje år. Den heter Del Frisco's Grille och ligger vid Rockefeller center. Utsikten är sjuuuk och bilder gör inte stället rättvisa. That goes for whole New York tho! När klockan blev 8 så tog vi tåget tillbaka till Long Island där Crissy hämtade oss. När vi kom hem satt vi först en lång stund och umgicks med Crissy tills hon skulle gå och lägga sig. Då märkte vi att min kusin och hans kompis satt ute på balkongen så vi gick ut och satt där med dom i ett par timmar. Vi hade det jättemysigt och ett perfekt avslut på dagen!