Igår bestämde vi oss för att boka en heldag med snorkling på en long tail båt. Vi besökte lite olika öar och snorklade på olika platser.

Det blev bara att vi stannade på phi phi två nätter eftersom det nästan bara är fest på den ön och ingen av oss var direkt sugna på att festa. Vi tog båten tidigt imorse över till Krabi. Här ska vi stanna i fyra nätter sen får vi se vart vi tar vägen innan jag reser hemåt igen.

Inatt kom äntligen Emely och Josefine till bangkok. Det känns så jäkla skönt att se några man känner.

Idag har vi mest bara tagit det lugnt, försökt att få lite bränna och badat. Vi har precis kommit hem ifrån skybar där vi tog oss en drink och njöt av den fantastiska utsikten över hela Bangkok.

Imorgon kväll drar vi oss vidare mot Phuket vilket jag ser väldigt mycket fram emot. Att man äntligen får se fina stränder och njuta av deras natur.

Idag har vi besökt creepy Bangkok. Vi färdades mellan olika museum där man fick se bl.a. döda kroppar och hur människo kroppen fungerade. Det är väldigt svårt att förklara hur det var. Självklart fick vi inte ta några kort där inne. Det var en tur på ungefär fem timmar. Efter turen stannade vi kvar i centrala Bangkok och besökte några shoppingcentrum och käkade lite. Vi bestämde oss därefter att vi ville leta upp ett gym för att röra på oss lite.

Lite bilder ifrån centrala Bangkok

Idag börjar mitt livs äventyr som jag velat göra i årtal. Nu är dagen här.. och jag har haft total panik i stort sett hela dagen här i Bangkok. Gråtit stora floder och velat boka första flygbiljetten hem till tryggheten och kärleken igen. Men med många långa samtal och välbehövliga ord har jag nu fått huvudet på lite andra tankar.

Dagen har varit SÅ lång. Vi fick ingen sömn på flyget och när vi väl är framme på flygplatsen hittar vi inte vår chaufför som ska ta oss till vårt hostel där vi ska bo några nätter. Väl framme är det inte incheckning förens klockan 14 och klockan var väl cirka 07 på morgonen när vi anlände. Efter några timmar i solen och rännande på gatorna ligger vi äntligen nerbäddade på vårt rum. Det var ett tag sedan man somnade vid 20:00 tiden. Ser verkligen framemot att vakna utvilad imorgon och hoppas på en betydligt bättre dag.

Godmorgon! Klockan ringde kl 07:00 imorse. Blev att köra till Degeberga och gå en powerwalk i naturreservatet. Något jag verkligen rekommenderar är att åka dit. Super mysig och fin miljö.

Godmiddag! Precis hemkommen från ett rump-pass med min vapendragare Jasmine. Vi provade nya övningar idag och även lite övningar på stairmastern. Jag älskar att prova nya övningar som gör en helt slut i benen/rumpan. Jag har ofta svårt att få kontakt med mina rumpmuskler men idag fick jag verkligen det.

Jag är självklart fortfarande inte frisk men jag trotsar min förkylning och drar igång med träningen igen. Det är ju snart sommar och då ska formen vara redo!

Här är en av dem benövningarna vi körde idag.

Snart är påskhelgen slut. Jobbade några timmar igår men annars har jag varit ledig och bara tagit det lugnt efter veckan med lite tester. Förkylningen håller tyvärr fortfarande i sig så det har inte blivit någon träning alls för min del. Igår firade vi Jasmine med fest och utgång och idag är vi hemma hos mina föräldrar. Vi har ätit god mat och gått en liten bya runda. Just nu har vi kränkt i oss lite dessert och kolla på Djurgården.

Blev att ställa klockan tidigt imorse och ringa runt lite angående mina betyg. Det är en jäkla process att gå igenom när man inte blir kopplad till rätt person direkt. Sådant gör mig vansinnig! Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så är jag sjuk, dock är jag på bättringsvägen vilket är väldigt skönt. Fick boka om rullbandstestet som jag egentligen skulle gjort imorse på grund av att jag är krasslig. På torsdag blir det full rulle hela förmiddagen med tester inför intagningen till brandman. Så jag hoppas innerligt att min förkylning försvinner tills dess. Man blir så himla rastlös när man är sjuk så jag har nyss gjort några övningar här hemma för magen. Märks direkt att man har förkylning i kroppen då jag blir andfådd av det lilla minsta 😂 snart blir det att svida om till jobbkläder.

Ha en fortsatt fin tisdag! ☀️