Nu är denna resa till ända. Sitter på ett plan till Peking som är försenat en timme och hade bara 3,5 h där och då ska måste vi ut och hämta väskorna, checka in, försöka få med våra väskor på planet som vi glömde boka och sedan genom passgrejer och skit. Innan vi lyfte låg de nån fillipin på en vinge och skruvade massa. Känns stabilt. Och Elvira ligger som vanligt över mig och sover och själv sitter man som ett skithus. Hon sa imorse att hon blir irriterad på mig när jag rör mig när hon sover. Så antingen sitter man stilla som en jävla mus eller så får man en galen tjej på köpet. Vad hade du valt? Om jag rör mig nu så kan jag ha problem i flera år framöver. "Ja men förra året rörde du ju för fan på dig när jag sov!!" Ger henne inte den chansen. Då sitter jag hellre med kramp i arslet och ser glad ut.

Det ska bli jävligt skönt att komma hem nu. Sista veckan har jag faktiskt längtat hem. Vet inte till vad riktigt men ska bli skönt. Har vart en resa med mycket flyg. Sammanlagt har vi åkt 13 plan på 7 veckor. Det är nästan 2 plan i veckan. Den uträkningen kändes som om till och med du, käre undersåte, hade kunnat räkna ut.
Elvira säger att hon aldrig mer vill flyga. Kan förstå henne. Är en ända jävla väntan. Kö efter jävla kö. Blir att båta till Åbo om vi ska ta semester hädanefter. Men Finland är fint har jag hört.

Men har vart en rolig upplevelse och som förra året så slår Thailand allt. Är nått speciellt med de som alla andra länder inte riktigt kommer upp till. Nu missade vi det finaste i Filippinerna för att det va dyrt med en biljett, men av de vi sett hittills så är Thailand bäst. Ingen protest. Sådeså. Dit kan man alltid åka och bli nöjd. Förutom de stackars satarna som är där nu. Haha lite kul tycker jag. Nejdå tråkigt för de. Men det är väl skönt att sola och bada i regn som man gör hemma i Sverige med.

Aja nu ska jag avlida en timme till med somnat arsle och ryggskott. Hade!

Uppdatering!

Sa precis ifrån. Elvira låg över två säten och jag satt på de tredje. Hon tänkte överta mitt säte med. Efter att ha kommit över halvvägs på mitt säger jag ifrån. Det skulle man inte ha gjort. "Vafan gör det om jag ligger här!!" Ryter Elvira ifrån och hoppar åt sidan. Jag med bortdomnat arsle och ryggskott, känner mig nöjd men rädd. Finns en chans att man får sitta som en påse skit i 11 timmar sen när vi ska byta plan.

SJ jr. det är vad detta är. Jävla skit. Vårt plan är uppskutet i 4 timmar eller som dom skrev på flygplatsen "240 minutes". Är som nån jävla reklamkampanj där en vara kostar 199.90 bara för att det ska se mindre ut. Kommer även missa vårt andra plan så vi kommer få sitta och vänta igen skitlänge på nästa ställe. Fantastiskt. Tar typ 1.5 dygn att komma hem.

Nu sitter man som en jävla räka igen. Sitter på ett plan mot Kiev och har Elvira i knät. Just nu är det 8 timmar och 40 min kvar. Rip my ass. Visar ingen jävla film på planet. Jag menar, vilket århundrade lever vi på? Åker flyg i 11 h utan att visa film. Skandalöst! Så jävla besviken på Börje. Har inte ett skit att göra förutom att sitta och tycka synd om mig själv. Men det ser ju ut som att hon sover skönt så det är ju bra. Har halvsovit en timme i natt. Elvira har helsovit 7 timmar. Klagar när jag rör mig.

Lite random bilder för att det inte ska se så in i helvete tråkigt ut.

God eftermiddag!

Onsdag och 6 dagar kvar på denna resa. Blandade känslor. Ska bli lite skönt att komma hem till lite struktur. När jag säger struktur menar jag så klart inte rutiner som jobb och annat skit utan till att saker funkar som det ska och så. Tvärs emot va de är här.

Elvira hittade en livlös hund idag. Eller den va inte livlös. Men man ser varenda ben den har i kroppen, sår överallt, blind på båda ögonen så han springer in i saker. Så Elvira köpte lyxmat till hunden för 200 piso. Friterad kyckling och ris. Och som han åt. Man ser att det är en han för hans pungkulor hänger fan till marken. Är det ända som är lite stretchigt på han. Ser fan ut som en zombie hund. Efter middagen sprang hon in och hämta våran medicin väska och började smörja in hunden i massa olika grejer. Sen har hon legat och klappat hunden genom en servett medans den sovit i en timme typ. Riktig djurvän. Hämtat typ 3 liter vatten som Melvin slickat i sig. Blinde melvin är va vi kallar honom för. Jävla skit, fick nyss en myra i min Cola.. Whatever, Elvira sitter och skriker "akta" när melvin är på upptäcktsfärd. Håller på att gå in i stolar, bord och allt som kommer i hans väg. Fan va läskig han ser ut asså. Men djurvän som Elvira är så skiter hon i det. Dagens hjälte!

Igår va det inte så bra väder, låg inne och kollade tv. Insidius 3 kom på och den ville Elvira se. Alexander tyckte den va dålig så då sa Alexander att han skulle sova. Alexander såg typ 3 minuter innan han bestämde sig att den va dålig. Han gillar skräckfilm. Men han tyckte den där va dålig. Därför han vart så trött och vände dig om mot väggen och satt på ljud på telefonen. Inte för att han va rädd eller så bara för att han tyckte den va dålig. Lame som fan. Tråkig va den så länge jag såg. Sådeså. Älskar skräckfilm.

Godkväll!
Nu har vi åkt till Malapascua som är en ö i regionen Cebu. För att komma hit från Boracay fick vi ta en taxi till en båt klockan fukkin sex på morgonen. Höll på att dö. Elvira med, tror hon hade hakat upp sig på repeat med att hon höll på att dö. Sedan tog vi en båt över vattnet sen en taxi till flygplatsen. Där var såklart flygplanet försenat en timme. Of course. Väl framme så tog vi en dyr jävla taxi till en hamn och sen båt till Malapascua. Han vi fixa taxi av sa att det fanns en atm på denna ö men det gjorde det ju såklart inte. Så vi åkte över hit med 500 spänn på fickan, fantastiskt! Hitta ett boende så va 220 av de 500 borta, suveränt! Men som tur är kan man betala med kort på vissa ställen här.

Jag och Elvira satte ihop våra kloka huvuden ihop och fundera imorse. Fan ska vi dra direkt idag. Stränderna vi hade sett va fett fula och inga stånd eller någonting. Sen googla vi massa och då skulle detta ändå va bättre än till stället vi tänkte åka till. Där och då va inte livet på topp. Bestämde oss för att vi skulle hitta den strand som vissa beskrev som världens bästa strand. Så börja knata iväg. Kom till ett ställe där vägen dela sig i tre vägar. Valde först den högra. Kom till en skit ful strand. Fuck this shit vi går tillbaka. Denna gång frågar vi. Mitten vägen tar vi då. Går långt som fan. Över berg och dalar. Genom hönshus och hundskit. Kommer fram till en smal jävla stig som inte kan vara vägen dit vi vill. Vänder tillbaka och väljer den tredje vägen till vänster. Då tillslut kom vi fram till en hyffsad strand. Inget jätte speciellt men en badbar strand. Som tur var kom en på moppe och fråga om vi ville ha skjuts när vi skulle åka hem. Det ville vi. Sen när vi kom hem efter en dag på denna skit ö valde vi en resort som va dyr och fin. Till skillnad från vårat föregående boende hade detta ställe båda ac och varmvatten. Och det va så man kunde sitta i väggen i duschen. Helvete vad skönt. Nu ska vi snart äta.

Hatar sånna här inlägg. Så förbannat jävla tråkiga. R jag började blogga lovade jag mig själv att aldrig bli denna sorts människa. Och ändå faller jag ner i träsket. Ber om ursäkt för detta förbannat tråkiga inlägg.

Tja!
Senaste dagarna har de ej hänt mycket på. Åkt till en ny strand och hört Elviras ihärdiga tjat om att skaffa hund. För ett år sedan tjatade hon om att skaffa katt. Alexander gick med på det. Iår tjatar hon om att skaffa hund. Alexander kommer sannolikt få ge med sig denna gång också. Antingen för att Alexander blivit mentalt störd av allt tjat eller för att han är snäll. Mest sannolikt är det första alternativet. Elviras Messages lista är full med tanter som är hennes idoler. Eva-Britt Janson, 57, frånskild 3 barnsmorsa som är hunduppfödare. Gunhild Svensson, 42, enstöring från Åmål och hunduppfödare. Ni vet sånna där som har sin hund som profilbild på fb. Det är hennes nya bekantskapskrets.
Så nu har Elvira släppt lite på att flytta utomlands till att införskaffa oss en hund. Mina öron lider. Vet du någon bra öronläkare? Swisha 0736665888.

Här är lite bilder från Puka Beach, Boracay, Filippinerna.
Imorgon drar vi till Cebu och vidare till Malapascua. Trevligt att se och höra lite annat. Denna ö är kaos. Musik som dunkar hardcore medans 4 energiska 22 åringar svingar runt 2 eldklot var som om de höll på att bränna ihjäl de. Så är bästa sättet att beskriva det. Finns ett bra matställe. Där har vi ätit 8 av 10 gånger. Annars är det dyrt eller äckligt.
Inte för att vi smakat men dyrt är äckligt i dessa länder. Sådeså

Tja!
Just nu är vi i Filippinerna och på Boracay. Säger man i Filippinerna? Jag och min sambo har båda undrat det. Vet ej skit samma. Svara i chatten om du vill.

Resan hit från Similan va lång. Tog bra många dagar innan vi kom fram. Från Similan tog vi en båt där vi fick snorkla och besöka en ö som hade ett skit högt berg som man fick gå upp på och kolla utsikten (se nedan). Fanns inge räcke eller nått längst upp så höll fan på att skita på mig när vi kom dit. Efter det fick vi snorkla lite innan vi åkte tillbaka till Kao Lak. Där sov vi och dagen efter drog vi till Phuket. Hatar Phuket. Förra gången fick vi ett vidrigt boende i ett rätt schysst område och denna gång fick vi bra boende men kasst område. Gick och leta nån taxi som skulle kunna köra oss till flygplatsen på kvällen och det va fan nästintill omöjligt. Tillslut lyckades vi boka en vid ett annat boende eller va det va.
Sedan åkte vi från Phuket till Kuala Lumpur. Där fick vi vänta typ 5 timmar. Sen till Manilla. Där va vi framme vid 23 och vårt flyg skulle gå 8 på morgonen så vi valde att stanna kvar på flygplatsen. Elvira tog pattmassage kl 3 på natten medans jag låg och sov i nån stol. Jävla fillipin. Sedan på morgonen flög vi till Boracay. Där fick vi ta en båt ut till ön sen en bil till dit vi skulle. Det va själva resan.
Så för att göra en lång historia kort så tog de lång tid och va omständigt.

Så jävla turistigt på denna ö. Massa segelbåtar och försäljare och skit. Man kan inte ens fp va i fred när man går i och badar. Då tar en fillipin en surfingbräda och en paddel och paddlar ut till en och frågar "do you want this one?" Ööööh no thanks but fuck you. Så jävla sjukt.
Och på stranden är det hög musik som dunkar på varje matställe. Ljud, försäljare, mycket folk och försäljare. Men vattnet är fint.

Och hatar ställen som skyltar med att de "har" wi-fi. Ni är fan sämst. Kommer in på deras internet sen när man ska göra nått så står det att man inte har någon internettuppkoppling. Dra ni så långt åt helvete de bara går eller skaffa ett dugligt wi-fi. Friterade babianer är va ni är.

Vart ett rätt argt inlägg detta men är irriterad. Lämna in tvätt igår eftermiddag och skulle få den kl20 idag. Lång tid för att få sin tvätt. Kom dit så va den inte där så vi skulle komma tillbaka om en timme så skulle hon hämta det. Regna gjorde det också. Så vi fick gå omkring i en timme i regnet sen gick vi tillbaka och då hade den lilla motherfuckern glömt det. Asså vafaaaan. Hur svårt kan det va. Först är den inte klar när den ska, sedan hämtar hon det inte när vi väntar. Wtf. Blir så jävla irriterad. Ska inte ta så lång tid att få tillbaka och nu har jag inga kalsonger att sova i. Fuck you.

Hejdå😊

Hej längesedan!

Tänkte uppdatera alla underbara fans vad vi har för oss nu. Just nu är vi på Similan island. För att komma hit så fick vi först ta en båt från phi phi till Phuket, där fick vi ta en taxi och kolla om det fanns biljetter ut till Similan, det fanns inte så då fick vi ta våra väskor och bege oss till busstationen. Elvira började bli hungrig och trött. Kom fram dit och beställde en bussbiljett som skulle ta oss till Khao Lak. Vi skulle få vänta på bussen i typ en timme och nu börjar Elvira bli riktigt hungrig, och alla vet väl hur det är när en tjej är hungrig. Fullkomlig katastrof. Samma som när en kille är sjuk så kan ingen tjej föreställa sig det, samm när en tjej är hungrig så kan man inte fatta det tror jag. Iallafall så började man höra en massa klagomål om vart vi va och hur tung väskan va och hur hungrig och hur ont hon hade. Tack för den positiva energin älskling! Och det sjukaste, hitta inte ett enda matställe så vi fick åka hungriga till Khao Lak. Där fick vi tag på en båtbiljetter. Vi ville bara ha det annars fick man lov att beställa nå program typ och vill inte gå efter nå jävla schema. Så efter tredje bokningsstället fick vi tag på bara biljetten. Sov där en natt och sen for vi hit till Similan Island. En tjej spydde på båten, en parentes bara. Hon va sjösjuk. Kom fram hit och är värsta paradis ön. Förutom att de som jobbar här är efterblivna. Asså finns en resturang men där får man inte äta om man inte har ett sånt där paket så vi får typ sitta och äta på öns kiosk. Och man kan bara boka boende i en natt så man måste in och ut varje morgon om det ens finns boende. Fett skevt allt. Och wi-fi är under all kritik. Så alla jag ej svarat på är att det går inte svara. Sorry fans! Iallafall är det värsta stället. Skit fint vatten och strand och verkligen exotiskt som fan. Ända minuset är att från kl11-15 kommer det ca 137 båtar med kineser som ska bada där så under den tiden är det tjuvtjockt med fölk på stranden. Sen efter kl 15 så försvinner alla och det är helt öde igen. Elen här sätts på kl 18 så innan det är det mörkt på rummet. Men stället är fan top notche! Slänger in lite blandade bilder från dagarna som gått, håll tillgodo!

Sociala medier...

..verkligheten

Hej! Detta är min flickvän Elvira, visst är hon fin. Elvira är för första gången nöjd med bilderna på henne så tänkte skicka ut lite då. Annars om man lägger ut en bild på Elvira som hon inte gillar så straffas man med 10 piskrapp och skavsår i öronen. Men nu är hon nöjd så tar tillfälle att passa på. Hon är bra den där Elvira. Snäll och go för det mesta. När hon inte är det är hon arg fast det är aldrig långt från skratt. Har vissa saker som man kan ta upp som samtalsämnen och hon skiner upp som en sol. Samtalsämnena är en hemlis. Eller så låter man henne bara klämma en finne på en, då blir hon alltid glad. Det gör ont på en själv fast hon blir glad. Jag offrar mig. Elvira är lite av en blandning av en pensionär och en 3åring, ibland kan hon ligga i sängen en hel dag och dricka nå jävla te eller kolla snett på en annan när man hoppar i vågorna. I nästa sekund kan hon prata bebisspråk, spilla mat över hela sig själv eller inte komma på vad 4x2 är.
Sen lider hon utav svår beslutsångest. Kan vara allt från vilket pålägg hon ska ha på mackan till vart hon vill bo. Har hört alla städer i världen snart. Ena veckan ska hon bo i London, andra i Sidney, tredje i Marbella och fjärde i nya Zeeland. Och jag nickar förstående i takt medans jag spelar harpan och undrar vilken stad det blir nästa vecka. Men men sån är hon. Gullig va.
Sen har hon en jävla kärlek till djur. Classe inte minst. Vet ej hur många gånger jag har fått vänta på henne för att hon ska klappa en katt eller hund. Men vänta gör jag, annars dör (läs; dödar hon mig) jag. Men vi har det bra! Nu ska jag och min pingla gå och äta lite mat, man vill inte att Elvira ska gå hungrig i mer än cirka en sekund, annars blir det ett jävla liv. Där har ni fått hört lite om min sambo. Visst är hon bra!

Obs!!! Jag har valt bilderna det är inte Elvira som låg i en halvtimme och handplocka varenda en. Det va jag som gjorde det.

Hej igen, måste slänga in en grej till! Jag och Elvira skulle gå ut och äta. Jag hade tränat och Elvira sovit så va dags att förtära lite föda. Vi gick och hittade ett turkiskt ställe och vi beställde mat och dryck. Elvira som lider av beslutsångest av hög grad fundera om hon skulle ta kolsyrat vatten eller en shake. Jag tog en hamburgare och en Chang och Elvira beställde kycklingspett och kolsyrat vatten. I bakgrunden spelades turkisk skitmusik. Skär i öronen. Det va bara en parentes. Iallafall så får vi in min Chang och hennes vatten. Elvira får ett glas brevid med is och lime i. Och vet ni va lilla Einstein klämmer ur sig? "Kan man dricka med is i, är inte det dåligt?" Bitch what the fuck! Du dricker jävla shakes varje dag, undra va det kan va i de, inte is iallafall. Jo klart som fan det är! En shake består typ av is. Och lite frukt, men det är en jävla massa is iallafall. Om du inte blivit dålig i magen innan så tror jag faktiskt du kan dricka den där lilla isen som gör så att ditt vatten ska bli kallt. Du äter ju inte upp det som du gör med shaken iallafall. Dagisnivå. Vad blir nästa fråga? "Kan man bada när det är salt i vattnet?" Snillet spekulerar. Ville bara få ur mig det. Tack och godnatt!

Goddag kamrater!

Nu har vi förflyttat oss till Koh phi phi Island. Sista dagen på Koh lipe va så klart sorlig. Fick säga adjö till så många vänliga själar som vi kommer sakna. Personalen på Elephant, riktigt bra folk där. Känner sig som en i deras gäng. Personalen på café lipe, snälla flickor som vill lära sig svenska, och i utbyte så fick vi lära oss lite thailändska. Kunde det innan men ville vara snäll så hon fick lära oss. Sen bar det iväg med speedboat till Koh Lanta. Satt i tre timmar med ett muller som får öronen att vilja trilla dän. När vi kom fram dit va det kaos, vår båt va lite sen så det va tjuvtjockt med folk på själva piren. Visste ej vart vi skulle eller om väskorna kom till rätt båt. Tillslut kom vi fram till Phi Phi Island. Där hitta vi ett schysst boende och så skulle vi gå och bada. Hann fram dit vi skulle bada sen kom Elvira på att hon inte ville bada, då gick vi hem.

Igår va vi på nui bay. Tror det heter så. Fint litet ställe men va skit höga vågor och stenig botten så va svårt att bada. Började regna lite också men solen sken medans så det va rätt skönt.

Det vi skulle göra här gjorde vi idag. Vi åkte till Bamboo Island. En ö ute i havet med kritvit sand och klart vatten. Sjukt fint är det där. Fast skit dyrt är det för att komma dit. Men whatever pengar är det minsta problemet. Väl där vart Elvira tjurig för att jag försökte kasta i henne i vattnet. "Akta mitt hår jag hade hårinpackning igår" what. the. fuck. Tjejer och deras problem. Kan inte bli lite blöta i håret för då måste de tvätta det på kvällen. Får inte ens kasta sand på henne. Då säger hon bara att jag är en treåring. Är jag inte alls det! Kontrar jag tillbaka. Och så håller vi på, hon kallar mig barn och jag kallar henne pensionär. Nu ligger hon och sover och jag har legat i sängen och tänkt att jag ska träna i en timme. Får se hur det blir med de har inte bestämt mig. Kan bli en chipspåse istället. Jag kan höra av mig senare med hur det blev.

Denna bild både tog jag och reducerade jag. Heter det så? Försökte få fram ett mörker i ljuset. Vet ej om det vart bra eller dåligt.

Foto: Alexander von Soedre/Aftonbladet

Namaste! Varje tillfälle jag kan hitta för lite yoga tar jag🙏🏽

Alla har fotosessions på bamboo, inte bara jag. Har är jag en ödla. "I'm a lizaaard" brukar jag kråka runt och säga.

Sa wat dee torn khum.
Oj nu pratar jag thailändska igen. Mena så klart god kval.. kvaell god kväll? Kommer ej ihåg på swedish anymore. Måste ta hjälp av Elvira med detta inlägg.

Va ett tag sen nu käre vän. Vi har inte gjort så mycket men det har hänt en del sen sist vi sågs.

Till att börja med så har vi ätit mat på ett ställe som heter lady pancake. Där serveras billig och äcklig mat. Sån mat man inte ska servera frugan när hon är vrålhungrig. Då blir det ett jävla liv och sen är den dagen förstörd. "Vi kan gå och köpa nå annat" "vill inte!!" Treåring. Iallafall så åt vi där skit mycket förra året och gilla det för att det va billigt y bra wi-fi. Märkte redan då att det va en kassörska som satt och inte gjorde ett skit. Ett år senare ser vi samma sak. Den jävla kassörskan eller va de är har inte rört sig ur fläcken. Hon sitter på en stol, håller på med mobilen, äter mat och när man ber just henne om nått vråkar hon till någon annan som får springa livet ur sig medans den kon ba sitter och glor i telefon. Sist vi va där vart både jag och Elvira irriterade på henne så vi testa fråga om vi kunde betala till just henne. Hon gorma åt en som fick komma från köket och räkna ihop vad vi ätit för. Vet ej va hon gör där för när hon skulle gå och fixa växeln så fick hon från köket fixa det själv. Blir irriterad bara jag tänker på det.

Nyss åt Elvira upp hela min chipspåse som jag köpte. Är så jävla irriterad. I affären säger hon att hon ska va nyttig, ah tjena, sen kommer vi hem med min family bag chipspåse med bbq smak så hinner jag öppna den, smaka sen roffar hon åt sig den och i ett nafs är fanskapet slut. Fyfan. Här ligger jag och spar lite på den så är den slut. Så vägrar hon gå och köpa en ny. Ni ska veta hur jävla tjurig hon blir om jag råkar ta en bit från hennes pannkakor som hon köper var och varannan kväll. Då vill man inte heta Alexander von Soedre kan jag lova. Men de är okej att äta upp mina chips. Blir så jävla förbannad.

Häromdagen va vi och kolla på thailänsk fotboll. Fanns visst en konstgräsplan som va nybyggd. Va nån turnering som vi va och kolla på med massor av olika lag. Hade träffat en svensk som äger en bar som spelade i ett av lagen och till han sa vi att vi skulle komma till hans bar sen på kvällen. Elvira hade för första gången i sitt liv satt tänderna i en bok istället för nån skvaller tidning eller Twitter. Mäktigt! Iallafall så va vi ute och åt på kvällen och Elvira ba "ska vi inte gå hem och läsa" och jag tänkte what the truck ska hon hem och läsa. Det jobbiga va bara att vi fick lov att gå förbi hans bar för att komma hem. Vi satt på vår resturang och försökte komma på planer hur vi skulle kunna komma hem utan att gå in där. Planer som sprack var mammografi, massage och hängiga med mera. Vi drog iväg och tänkte chansa bara. När vi gick förbi dör gick Elvira och räknade på fingrarna och jag drog upp handen och peka på ett plagg som hängde i affären mittimot. Samtidigt gick/halvsprang vi förbi. Efteråt kände vi oss som ett 80årigt par som skulle hem och läsa istället för att chilla på en bar.

Sista grejen då. Elvira tyckte detta va pinsamt. Vi satt på en resturang och snacka och så skulle Elvira hålla på med typ utvecklingssamtal om vårt förhållande. Sånt där som bara tjejer får för sig. Jag kände att det va fel plats så försökte leda in samtalet på något annat. Men då vart hon 3år igen "jag tänker inte svara om du inte svarar" näha okej drar väl iväg nån klyscha så hon fick leka dr.Phil. Snacka en del smörja om diverse saker och sen märker vi att de som sitter bordet brevid är svenskar. Och Elvira börjar skämmas som en hund. Hon ville jag skulle skriva om detta.

Har smulat chipssmulor på Elviras halva nu.. Säg det inte till någon, det är våran hemlis.

Ett ställe vi stannar på i 45 minuter varje gång är när elvira ser något djur i bebisformat. Här har vi nu stått i sammanlagt 36 timmar.