Hej på er! Måndag idag och jag är faktiskt ledig, börjar jobba först imorgon :)

Hoppas ni har haft ek bra helg! Jag har haft det bra, därav har bloggen fått lida lite. I lördags gick jag och sophia ut, träffade lite vänner och lite småparty. Väldigt kul kväll som slutade med att jag sov hos en vän.

Igår var ja hemma vid 12 och gjorde inget speciellt på dagen, sov mest haha. Efter middagen kom iallafall sophia och Destiny över och vi satt ute, åt gott och spelade kort typ, mysigt! Dock blev det riktigt kallt ute senare på kvällen.. känns redan som höst :(

Idag sov jag ut och står nu och steker pannkakor i väntan på att Sophia ska komma hit. Vi tänkte ta vara på vädret och sola lite. Mysigt!

Ha en bra måndag!!

Har dåligt med bilder från helgen så ni får nöja er med en gullig bild på Destiny med en ironisk text ;)

Hej på er! Bloggen stod tom igår, men vädret var sämst och vi gjorde inget speciellt förutom att gå på marknaden samt äta middag hos kusinerna.

Vid 10:25 gick planet imorse och allt gick bra (dvs utan förseningar som vi brukar råka ut för) och var framme vid 13. Åt en halloumiburgare på flygplatsen och sedan 14:30 har jag varit hemma. Har inte gjort något speciellt förutom duschat, packat upp och sovit.

Nu har jag iallafall precis ätit en god middag med min familj (Jenny är även här!!) och väntar nu in Sophia som är på väg hit. Vi ska hänga lite här och sedan träffa lite vänner ikväll. Kul!

Veckan som kommer är jag kvar i Stockholm och har lite jobb inplanerat. Sedan nästa lördag åker jag med mina vänner till Gotland de sista dagarna innan skolan börjar! Mysigt.

Vi hörs imorgon<3

Hej finisar! Hoppas ni har haft en bra torsdag hittills. Min började med att jag vaknade upp till ett varmt men mulet Iseo. Vi åt frukost och tog oss ändå ner på stan för att ta något att dricka samt kika i lite butiker.

Vid tolv tog vi båten till Monte Isola, en ö här i närheten. Vi började med lunch vilket var bra för när vi var klara hade de spruckit upp och solen kikade fram! Så vi badade och solade vid vårt favoritställe. Superskönt.

Men efter några timmar gick solen i moln och vi hoppade på båten. Vilket var tur för himlen bokstavligen öppnade sig, det regande och haglade extremt mycket. När vi kom av båten låg det stora isbollar överallt samt översvämning typ haha. Sådan tur med vädret <3

Iallafall, nu är vi i lägenheten och ska väll ta det lite lugnt innan det blir middag hos några kompisar ikväll!

Vi hörs sen :)

Godkväll finisar.

Idag har jag varit i bergen som tidigare nämnt! Vi åkte tidigt så var där redan vid 11. Hälsade på min gudmor och åt lunch. Sedan gick vi ut på en promenad och kollade på den finas utsikten.

Vi åkte därifrån vid 17 ungefär och var hemma ca 19. Då bytte vi bara om och gick och åt middag på en av restaurangerna vid vattnet. Dock hade de bytt meny helt sen sist så var inte lika rolig längre (mvh tjejen som alltid vill ha samma) men det var gott. Nu ligger jag i sängen och ska alldeles strax sova för är dödstrött.

Imorgon är det vår näst sista heldag här och om vädret tillåter ska vi åka och bada på ett ställe som heter Monte Isola. Men mer om det imorgon. Godnatt!

• Resor

Såhär såg jag ut igår när vi var ute och åt middag. Invigde en ny jumpsuit som kommer ifrån Forever21. Diggar ryggen på den! Väskan kommer från Zadig och skor från DASIA.

Hej på er! Hoppas det är bra med er :))
Med mig är de bra, har precis vaknat och ska snart hoppa in i bilen. Vi ska nämligen upp i bergen idag - till min gudmor som har ett hotell i ett av bergen lite längre bort. Resan dit tar ca 2 h och sen ska vi vara där hela dagen och hem ikväll.

Igår var vi på ett vattenland med vår lillkusin på dagen. Det var superkul! Mycket attraktioner och liknade, märker dock att man blir äldre - mår illa efter bara några åk haha. Illa.

Vi var där till 17 ungefär och åkte sedan till grannstaden Sarnico för lite glass. Sarnico är verkligen en supermysig stad, många fina gator och bra shopping. Köpte faktiskt en väska (japp en till..) som jag kan visa sen! Men denna var nödvändig, behövde en ny lite större väska som ja kan ha sen när skolan börjar (dvs snart).

Efter det åkte vi hemåt och duschade och gjorde iordning oss för middag. Vi satte oss på en resturang vid vattnet som jag tycker om. Mamma och jag delade på en stor tallrik med massa grillad fisk, potatis och grönsaker. Gott!

Som sagt, idag är vi i begren och kommer inte göra mycket mer än att umgås med min gudmor, imorgon blir det nog bad och sol igen på ett ställe sol heter Monte Isola och sedan är det bara fredag kvar. Vi åker nämligen tidigt lördag morgon.

Hoppas ni får en super onsdag!

Överdel från Forever21 och underdel från HM

Hej på er!! Hoppas ni har haft en bra måndag, jag har haft det topp. Vaknade till ett betydligt soligare och varmare Iseo. Åt frukost i lägenheten och sedan hoppade vi in i bilen för att åka till vårt favorit bad-ställe här i Iseo, nämligen Marilago. Det är ett superfint ställe som ligger en liten bit upp på berget. Superfräsch pool med utsikt över sjön och bergen. Vi var där hela dagen och badade, solade samt åt lunch. Mysigt!

Vid 18 rörde vi oss hemåt för att fixa iordning oss innan en fördrink hos några vänner. Efter det blev det middag på stan på vår favoritrestaurang och sedan en till drink. Trevligt :)))

Nu är jag tillbaka i lägenheten och ska snart sova. Gäller att ta vara på dagarna här, tiden går snabbt och vi åker hem redan på lördag ju :-( hursomhelst, imorgon ska vi till typ ett vattenland med vår lillkusin och sedan får vi se vad som händer!

Kram alla <3

Casual outfit som ni sett förut.. :) favvokjolen favvoblusen och favvoväskan;)

Spaghetti alle vongole idag igen... men musslor alltså.. så gott!!

• Resor

Hej på er! Vi är framme (varit det sen 10:30 haha) och hunnit med en del idag. Efter jag och pappa hämtat ut hyrbilen åkte vi till lägenheten och lämnade väskan samt träffade lillebror och mamma igen. Sedan gick vi och åt lunch på stan samt glass till efterrätt. Efter det tog jag en välbehövligt siesta och gick sedan och handlade med mamma.

På kvällen satte vi oss först i solen för en drink för att sedan möta up släktingar och vänner för middag. Kollade även på när mammas kusinbarn spelade. Nu är vi tillbaka på hotellet och jag ska alldeles strax krypa ner under täcket och sova. Kommer sova så bra inatt, är sjukt trött.

Godnatt vänner <3

Det har varit rekordvarmt under hela tiden Cesar och mamma varit här men idag var inte vädret lika bra... hoppas på bättre imorgon!

• Resor

Framme på Arlanda och frukost på Joe and the juice (som tog 40 min att få..) Uppdaterar från värmen!