Hej igen, igår så var vi på en utflyckt, vi åkte till en jätte fin sjö och var där hela dagen. Vi badade men vattnet var is kallt asså jag blev typ förlamad. Men det var rätt skönt ändå för vi var jätte varma så det var skönt att svalka av sig. Vi åt grillat till lunch/middag. Det var jätte gott. När vi var på väg till sjön så åkte vi vid gränserna mellan Israel och Libanon, det var rätt coolt att va så nära ett annat land men inte va i, om ni fattar vad jag menar. Vi hade iallafall jätte kul. Hade;)

Hej, igår var vi på ett jätte fint ställe som heter Turquoise, vi var där med Gadde och hennes familj, har saknat henne as mke. Vi badade och solade, det var jätte kul. När vi var klara så åkte vi och åt på Pizza Hut. Efter det så åkte vi hem och duschade osv. Nu så sitter jag och bloggar och ska snart upp till kiosken och köpa ngt att dricka och sen sola. Hade najs goodbajs ;)

Igår åkte vi till ett ställe som heter Naora (vet nt hur d stavas). Vi promenerade lite vid stranden och åkte hem efter. På hemvägen åt vi glass, de va gott. Jag vet att mina skor e smutsiga hahahaha. Kort update ba. Hade;)

Hej, idag åkte vi till min faster, vi var bara där i nån timme. Sedan åkte vi till min morbror och var där ända till kvällen efterssom vi skulle äta på stranden med dom. Vid sju tiden åkte vi tll stranden, jag och min kusin tog några bilder medan vi väntade på maten. När maten var klar gick vi upp och åt, vi åt grillat, det var jätte gott. Efter maten promenerade vi på stranden och drack Freez, jag drack kiwi smaken. Vi badade inte eftersom vi inte hade planerat att åka till stranden vi tänkte äta på någon resturang men det blev på stranden istället men det finns bord och sånt på de stället vi var på och man kan beställa mat där så det är nästan som en strandresturang typ haha. Vi samlade snäckor, grävde ner fötterna i sanden med mina kusiner. Vi åkte hem vid elva tiden. Sedan åkte vi till pappas kompis och åt majskolvar. Nu är vi hemma och jag ska snart sova så godnatt<3

Hej! Nu är jag i Libanon så jag tänkte blogga om resan hit.
Resan började i måndags då åkte vi tåg i 3 timmar till flygplatsen i Köpenhamn, Danmark. Sen lämnade vi in väskorna, gick igenom kontroller osv. Sen hade vi lite tid kvar innan vi skulle flyga så vi gick runt lite i flygplatsen, där köpte jag en Ralph Lauren parfym, jag köpte nr 2 alltså den rosa, egentligen ville jag ha 1 eller 3 alltså den gula eller den blåa men dem var slutsålda så de blev som sagt den rosa men den doftar också gott. Sen gick vi till gaten och väntade på flyget, vi mellan landade i Turkiet, där gick vi runt en liten stund men vi hittade inte så mycket. Sen steg vi på de andra flyget men innan de fick vi åka buss till flyget och sen gå upp en trappa för att komma in, planet var jätte stort, de är säkert de största planet jag någonsin åkt i. I flyget hade dem typ en "tv" framför varje säte. Jag kollade på Cinderella/Askungen Hahaha (men de var den som inte var tecknad). Vi var framme cirka 4 i Beirut,Libanon och sen åkte vi bil i cirka 1-2timmar. När vi var framme så sov vi ett tag och när vi vakande så träffade vi släkten och alla andra. Idag var de jätte varmt så vi tog en barnpool som är cirka 50 cm och fyllde med vatten och vattenballonger, det var jätte skönt att bada. Jag ska försöka vara mer aktiv under resan i Libanon. Hej då:)

Hej, idag så gick vi lyckåleden, värsta skogsvandringen hahahah, vi gick ca 9km de var jobbigt och as varmt så vi svettades ihjäl men samtidigt så var det ganska mysigt o kul att va med klassen o så, vi gick förbi ett jätte fint ställe (har tyvär inte bild på de) föresten cred till mästerfotografen Ida haha. När vi slutade så gick jag hem bytte om o sånt sen åkte vi till en kompis o grillade. Nu är jag hemma o aa sorry att jag nt bloggade igår men hade inget att blogga om så ni får gjärna komentera vad ni vill att jag ska blogga om. Hejdå💗

Hej, jag vill ha långa naglar men dom går alltid sönder osv men nu har jag försökt ta hand om mina naglar så att dom blir starka och växer snabbt

1.Använd alltid nagellack eftersom det skyddar naglen och om man inte gillar att ha färg på sina naglar så kan man ta ett genomskinligt. Jag har en "nagelstärkare" från h&m men jag tror inte att de är något specillet i som stärker naglarna, tror faktist att det bara är ett vanligt topp lack.

2.Smörj in dina nagelband så att dom inte är så torra för då växer inte nageln så snabbt, när de är återfuktade så mår de bra o växer fort.Jag brukar använda vasselin,handkräm eller body lotion.

3.Peta inte med något vasst under naglarna, det skadar naglarna, använd en nagelborste och skrubba försiktigt bort smuts osv.

4.Klipp inte naglarna. Att fila är mycket skonsammare för naglen och den skadas inte lika lätt.

5.Använd inte naglarna som verktyg för att tex öppna grejer, det finns alltid en annan lösning.

6.Bit inte på naglarna, det är ganska självklart att man inte ska bita på sina naglar eller nagelband om man vill ha långa och starka naglar.