BLOGGUTMANING

Den här veckan skriver vi om mellanmål. Ska man äta mellanmål och vad ska vi i så fall äta?

För mig går det i perioder med mellanmål, det beror lite på hur jag jobbar och tränar. Vilken tid jag äter frukost och hur långt det är till lunch. Vilken tid på dygnet jag tränar. Men en sak som jag alltid gör är att jag äter när jag är hungrig, inte för att klockan är en viss tid på dagen. Dock så brukar jag bli hungrig ungefär samma tid varje dag då jag normalt äter lunch och middag vid dem klassiska tiderna.

När jag äter mellis blir det ofta nötter, någon god rawfoodboll, eller sån god glass jag delade häromdagen (klick) . En annan favorit är chiapudding och tricket med chiapudding är mycket kryddor. Annars smakar den liksom inget och bara känns slemmig, speciellt om man inte är van att äta den och så klart vad har toppar den med.

Jag gör min på 1 dl mjölk ( havre eller kokosmjölk) och 2 msk chiafrön som jag sen kryddar och ställer i kylen i ett par timmar eller över natten. Oftast har jag 1 tsk honung i och favoritkryddorna är kardemumma, vaniljpulver och malen ingefära. Nästan alltid har jag skivad banan och hackade nötter på. Så gott!

Vad är ert favoritmellis?

Vill ni ha fler tips på goda mellanmål så kika in på länkarna här nere, Camillas bananpannkakor i muffinsformar ska jag i alla fall testa <3


Camilla, Ida J, Helena, Malin, Maria, Annika & Charlotta

Puss A

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments