Då var vi i Sverige igen, skönt! Sitter just nu och väntar på flyget till Umeå så vi kan börja rulla hemöver också.

Iallafall, veckan har varit jätte bra! I iförrgår låg vi vid poolen hela em tills vi gick ner och gjorde oss iordning för att åka till Atlantis på en av deras konstgjorda palmer och käka middag på Gordon ramsays resturang. SÅ gott! Och fantastiskt vackert hotell.

Och igår så tog vi tunnelbanan ut på ön i dagsljus för att kika och sedan for vi till Dubai Marina igen, åt lunch, strosade lite och for sedan till Mall of the Emirates och kikade lite på deras inomhus skidcenter innan vi for till stranden och såg Burj Al Arab i solnedgången.

Efter det for vi hem, duschade och packade ihop innan vi for till flygplatsen och flög iväg vid 05.10.

Är glad över denna veckan, fast männen bara har hälsat på Markus och ej på mig och man märker att jag är lite lägre ner på skalan. Men ett vackert land med mycket häftigt att göra. Fantastiskt helt enkelt :)

Idag drog vi oss för första dagen iväg till stranden och pressade, jag låg mest i skuggan då solen var alldeles för varm idag men det var skönt och även jag har fått en pytte pytte liten bikini rand! Jippie!
Sedan tog vi en tidig middag på en grekisk resturang med grekisk sallad och grillat.

Sedan tog vi en taxi ut till Dubai magical garden. Kanske vackraste stället jag varit på, och som det doftade. Underbart!

• TRAVEL

Åh vilken eftermiddag vi hade igår! Vi fick åka bil ute i öknen, det bara virade i magen när vi åkte över kullar och ner för branta backar. Fantastiskt roligt!

Sedan stannade vi till på deras camp och fick pröva olika aktiviteter om vi ville och sedan så blev det dans, en amazing grill buffé och mera dans innan vi vände av hemåt.

Vilken jävla bra dag!!

• TRAVEL

Det har varit lite problem med internet, gissar kanske på att många sitter på kvällarna när jag försökt. men nu så kanske!

Vi bor på ett hotell i kanske inte det mest turist populära delen av stan, hade vi tänkt på det innan och hur mycket tid vi egentligen hade velat spendera i hamnen hade vi nog inte bokat här. Men å andra sidan är det egentligen inga problem. Vi tar oss runt med metron och folk är jätte trevliga :)

Iallafall, första dagen i Dubai sov vi ut och sedan for vi bort till Dubai Marina. Fredagar är typ som deras söndag så mycket är stängt i affärväg och det var mycket folk ute. Men vi hittade ett matställe vid stranden och sedan promenerade vi runt så jag fick skavsår.
Det var varmt och fint! :)

Igår for vi till dubai mall för att åka upp i Burj Kahlifa, 125 våningen för att vara exakt. Så jävla coolt! Och efter det shoppade vi och kollade på fontän showen.
Vi tog också metron till Dubai marina för att äta middag och sedan satte vi oss för att röka vattenpipa.

Idag gick vi till guld souken men efter ett varv gick vi hem, så fort vi gick in försökte folk stanna oss och så fort vi blivit av med den första kom nästa, och sånt tål jag inte. Så hem till poolen och nu sitter vi och väntar på att få åka ut på öken safari. Det är jag pepp på!

Vi hörs!

• TRAVEL

Så, nu sitter vi utanför gaten på Arlanda och väntar på att få flyga iväg kl 18. Trötta som djur men peppade! :)

Vi hörs senare!

7 dagar kvar tills Dubai, Jippie!!
Kunde inte kännas bättre att få lite sol och värme.

Att ha en mormor är att ha en armé.

Det är ett barnbarns yttersta privilegium, att veta att någon står på dig sida, alltid, oavsett. Till och med när du har fel, speciellt då, faktiskt.

Ett år redan sedan du försvann.. det är svårt att förstå att du inte är här. 1 år och 10 månader sedan våran sista kram innan jag for utomlands.

Mormor är det absolut sista jag tänker på varje kväll innan jag somnar, varje kväll.
Jag tänker på om jag gör henne stolt, till exempel när jag bakar så önskar jag att hon såg mig. Jag önskar att jag kunde ringa till henne och berätta om mina planer, fråga hur hennes dag har varit.

Jag brukar ofta gå tillbaka till tiden i nya zeeland. Jag kan säga precis hur dagarna innan var, vilken musik jag lyssnade på när vi gick på fältet, vårt sista samtal, jag minns dagen hon gick bort, alla detaljer.
kvällen den 25e februari 20.45 och min morgon den 26e 08.45, 12 timmar före sverige, får jag det absolut värsta samtalet jag kan tänka mig. Jag står och kikar ut över ett staket på gården, ut över fälten nedanför, solen var påväg upp, himlen klarblå med enstaka moln, värmen hade börjat komma men det var så tyst. och lugnt.

Knäna viker sig, luften försvinner. Jag minns att jag sa till mamma att hon fick en vacker dag.
Jag går tillbaka till Markus, och får sedan förklara för familjen vi bor hos vad som hänt och dom vill ta ett fotografi på oss till deras album, så där i Waitakere i ett fotoalbum finns en bild på oss, jag helt förstörd med ett fejkat leende.
Lite senare sitter vi i bilen påväg in till Auckland för att resa till en annan familj 3 timmar bort med buss som vi planerat tidigare.

Kommer fram, sväljer allt, sätter på ett leende och försöker vara normal, tills kvällen då hela jag sprängs. Det är en absurd situation. Här sörjer jag, men jag tar mig inte hem, har lovat bort oss i en vecka och jag måste försöka göra det jag ska. Att ens huvudet fungerar är märkligt.

Allt jag vill är ju att få komma hem till mamma.

Mormor betydde allt för mig. Hon gav mig allt och mer därtill jag förväntat mig att en mormor ska. Hennes hus var min safe spot. Hennes varma choklad, hennes köttbullar och hennes kakor, ingen gör kakor som min mormor.
Jag sa alltid att hon skulle leva för alltid.

Världens bästa älskade mormor.. vi saknar dig så mycket, men vi kommer få träffas och kramas igen. Det tror jag verkligen.

För någon vecka sedan beställde jag hem några furulådor från Ikea och paketet kom i förrgår, så då tog jag och målade alla i en mörk bets nyans och igår byggde jag ihop dom och ställde upp dom,

Jag tycker det vart jätte bra! Ska bara se om jag har något annat förutom böcker att ställa in i den!

​Hej! Och god fortsättning!

Tänkte skriva lite om nyår, men innan det dra lite om det förra året.

Vilket jäkla år.. Så mycket sorg jag känt. Inte lika mycket glädje, men den har också varit där.
Har inte gjort så mycket nytt alls i år, förutom att jag började plugga mot senare drömmar och det kommer jag fortsätta med detta år också. Ja, egentligen va väl 2016 inte så jävla bra. Men jag hoppas att 2017 blir bättre!

Iallafall, nyår. Vi var 5 st hemma hos en kompis, vi lagade middag, pepparbiff, hasselbackspotatis, rödvinssås och chokladmousse till efterrätt. sedan spelade vi sällskapsspel och drack lite gott tills klockan 5 i 12 då det föll in lite folk och vi sköt raketer och sedan gick vi in och fortsatte umgås. Tror jag och Markus landade hemma kl 5 på morgonen så på söndagen var vi jätte trötta. Vi käkade då pizza och kikade på film.

Vi hade iallafall ett jätte trevligt nyår! :)