Bilder från våran fantastiska semester. Hann med Gotland, Kolmården, Jönköping, Göteborg och Liseberg innan vi landade hemma hos mamma igen. Så roligt vi haft det! :)

Alltså semester! Så härligt!

Började ju dock med en förkylning som däckade mig de första dagarna men nu mår jag förhållande vis bra!

Vi spenderade första dagarna hemma hos mamma och igår imorse tog vi bilen ner till Gotland och Visby.

Så jävla vackert, vi sov första natten i tält och detta kan ha varit första gången jag inte frusit. Fan det var ju till och med jätte mysigt :)

Ikväll ska vi checka in på ett hotell innanför muren. Vi promenerade lite där igår och det verkade super fint!

Just nu sitter vi på en krog i Fårösund och ska äta lunch. Sedan ser vi väl vars vi kör. Ska stanna till och kika på lite kyrkor efter vägen.

​2 arbetspass kvar! fan bara TVÅ arbetspass kvar innan Tärnamarknan och 2 veckors semester!

Åker hem till mamma, och sedan tar vi nog bilen till Göteborg och sedan Gotland. Vi har ju iprincip inte haft någon sommar här än, så jag hoppas att iallafall södra Sverige har lite värme.

Hej! bloggen ligger väldigt bak i prioriteringarna, men brukar vara så ibland.

på senaste har jag börjat jobba 100% igen, bara över sommaren.
jag och min gubbe har firat 3 år tillsammans och mamma har varit här! har inte träffat henne sedan februari, våra scheman har inte gått ihop och det har kommit saker emellan så jag har saknat henne så fruktansvärt mycket!

Just nu ser jag bara fram emot 2 veckors semester nu i juli, åka hem till mamma och spendera några dagar där och sedan tar vi nog en veckan semester neröver sverige.

Och i september har jag och mamma bokat en tjej semester till Rhodos. det kommer också bli underbart!
så efter en tung höst-vinter har jag lite grejer att se fram emot, känns skönt!

Haft en fantastisk helg! Vi och några kompisar drog till deras stuga i kåtaviken. Sol, mat, skoter och kortspel hela helgen. Och en väldigt röd näsa som perfekt avslut på säsongen. :)

Ett stort först och främst, GRATTIS till Mikael aka Micke-man, mickelicous som fyller 4 år idag!!
Tack för all kärlek du ger mig och för att du förgyller mitt liv varje dag <3

Här hemma händer i princip ingenting. peppar inför sommaren. Vi har tagit varit på de varma vår dagarna vi har haft och suttit ute och solat, bytt till sommardäck, varit ute, träffat vänner.

Igår tog jag och svärmor Ceasar till veterinären. när jag kom hem från jobbet såg jag att han hade en STOR böld på huvudet som det hade kommit lite blod ur, fick lite panik. Ringde Markus, veterinär och sedan svärmor så for vi iväg. Veterinären sövde honom, tömde ur allt var och sedan spolade hon rent. så ni har vi några dagar framför oss av fix. men det gick över förväntan bra idag! peppar peppar inför kommande dagar.

Då var vi i Sverige igen, skönt! Sitter just nu och väntar på flyget till Umeå så vi kan börja rulla hemöver också.

Iallafall, veckan har varit jätte bra! I iförrgår låg vi vid poolen hela em tills vi gick ner och gjorde oss iordning för att åka till Atlantis på en av deras konstgjorda palmer och käka middag på Gordon ramsays resturang. SÅ gott! Och fantastiskt vackert hotell.

Och igår så tog vi tunnelbanan ut på ön i dagsljus för att kika och sedan for vi till Dubai Marina igen, åt lunch, strosade lite och for sedan till Mall of the Emirates och kikade lite på deras inomhus skidcenter innan vi for till stranden och såg Burj Al Arab i solnedgången.

Efter det for vi hem, duschade och packade ihop innan vi for till flygplatsen och flög iväg vid 05.10.

Är glad över denna veckan, fast männen bara har hälsat på Markus och ej på mig och man märker att jag är lite lägre ner på skalan. Men ett vackert land med mycket häftigt att göra. Fantastiskt helt enkelt :)

Idag drog vi oss för första dagen iväg till stranden och pressade, jag låg mest i skuggan då solen var alldeles för varm idag men det var skönt och även jag har fått en pytte pytte liten bikini rand! Jippie!
Sedan tog vi en tidig middag på en grekisk resturang med grekisk sallad och grillat.

Sedan tog vi en taxi ut till Dubai magical garden. Kanske vackraste stället jag varit på, och som det doftade. Underbart!

• TRAVEL

Åh vilken eftermiddag vi hade igår! Vi fick åka bil ute i öknen, det bara virade i magen när vi åkte över kullar och ner för branta backar. Fantastiskt roligt!

Sedan stannade vi till på deras camp och fick pröva olika aktiviteter om vi ville och sedan så blev det dans, en amazing grill buffé och mera dans innan vi vände av hemåt.

Vilken jävla bra dag!!

• TRAVEL

Det har varit lite problem med internet, gissar kanske på att många sitter på kvällarna när jag försökt. men nu så kanske!

Vi bor på ett hotell i kanske inte det mest turist populära delen av stan, hade vi tänkt på det innan och hur mycket tid vi egentligen hade velat spendera i hamnen hade vi nog inte bokat här. Men å andra sidan är det egentligen inga problem. Vi tar oss runt med metron och folk är jätte trevliga :)

Iallafall, första dagen i Dubai sov vi ut och sedan for vi bort till Dubai Marina. Fredagar är typ som deras söndag så mycket är stängt i affärväg och det var mycket folk ute. Men vi hittade ett matställe vid stranden och sedan promenerade vi runt så jag fick skavsår.
Det var varmt och fint! :)

Igår for vi till dubai mall för att åka upp i Burj Kahlifa, 125 våningen för att vara exakt. Så jävla coolt! Och efter det shoppade vi och kollade på fontän showen.
Vi tog också metron till Dubai marina för att äta middag och sedan satte vi oss för att röka vattenpipa.

Idag gick vi till guld souken men efter ett varv gick vi hem, så fort vi gick in försökte folk stanna oss och så fort vi blivit av med den första kom nästa, och sånt tål jag inte. Så hem till poolen och nu sitter vi och väntar på att få åka ut på öken safari. Det är jag pepp på!