Lite bilder från förra fredagen och lördagen. Under fredagseftermiddagen hade vi ''aktivitetsdag'' på Arenan med programmet där vi körde femkamp. På kvällen käkade jag och familjen indiskt (inte min smak alls) och sedan kom tjejerna hem till mej och vi myste i soffan med massa onyttigheter framför skräckfilm.

I lördagskväll hade vi ff här hemma så jag och Sam lagade quesadillas, kyckling, nachos mm till oss samt Adrian och Koffe. Därefter försökte jag och Adrian se på film medan Sam hade lite förfest här hemma. Efter en sevärd film myste vi lite och sen somnade jag bredvid min favorit.

Lördagsmorgonen laddade vi upp med en riktig brakfrukost innan vi begav oss ut på Hamburgs gator för en heldag med promenerande och sightseeing. Hamburg en är otroligt mysig och fin stad!

Klockan sju var vi tillbaka på båten för att åka hem till Sverige igen. Vid nio åt vi god middag innan vi gick till hytten, kikade på TV och la oss. En mycket bra weekend!

Torsdagen på sportlovet tog vi som sagt bilen ner till Göteborg för att åka på Kiel-färjan som tog oss till Tyskland för en liten weekend-semester i Hamburg. Jag och familjen hade en jättemysig liten semester med god mat, shopping, sightseeing och mycket promenerande.

Vi tog en drink innan middag på båten.

Frukost innan vi lämnade båten.

​Första dagens aktivitet blev det shopping, all day long.

Först tog vi bilen till en stad jag inte minns namnet på som låg lite innan Hamburg, där vi shoppade fram till två ungefär. Därefter rullade bilen nedåt mot Hamburg och väl där checkade vi in och lämnade våra väskor på hotellet.

Vi skyndade sedan ut igen och promenerade genom staden till den stora shoppinggatan.

Strosade i butiker fram till sju ungefär och sen gick vi tillbaka till hotellet igen för att fixa oss inför middag.

Vi åt jättegod tapas-middag på en spansk/portugisisk restaurang. Så himla mysigt och jag älskar ju all slags plockmat såsom tapas.

Min bästavän, klippa & förebild, grattis på din dag. Allt det som du & mamma gör för mej är ovärderligt. Ni är världens finaste människor & jag älskar er oändligt mycket!❤

​Äntligen höstlov! De senaste dagarna har jag bland annat vart hos frissan och slingat håret, jobbat lite, lunchat på Riviera med Johanna som är hemma från LS, vart på fest och myst med babe. Lite senare idag lämnar jag och familjen Skövde och rullar mot Göteborg för att sedan åka med Kiel-färjan till Tyskland och Hamburg. Det ska bli riktigt mysigt att komma iväg lite med familjen!

Hoppas att ni har haft en trevligt söndag!

Min dag började bra eftersom att vi fick en extra timme på morgonen, tack vare vintertid! Vid tolv åkte jag och familjen mot Vara för att kika på skor. Jag hittade precis de som jag har letat efter. Ett par svarta brodues-skor och ett par Gant-boots. Därefter åkte vi till Bjertorps slott för att äta söndagsmiddag ihop med min farmor och farfar samt mina kusiner. Det var supergod mat och som vanligt roligt att träffas allihopa!

I fredags käkade vi lite god plockmat här hemma, vilket e bland det godaste jag vet. Goda ostar, serranoskinka, tryffelsalami, kex, västerbottenostpaj, focaccia, drumsticks mm.

Därefter åkte jag hem till min älskling och vi myste hela kvällen.

Låg och drog oss en stund på morgonen och sedan fixade Adrian frukost på sängen åt oss<3

Vi tog det lugnt och myste hemma hos Adrian hela lördagen, bakade en kladdkaka, var ute och gick promenad med Beppe och kikade ett serieavsnitt. Riktigt go dag med min favorit!

På kvällen gjorde papi god middag här hemma som bestod av oxfilé, ryggbiff, bakpotatis och god sås, mumma.

Hellööö. Jag kom precis hem från skolan som har rullat på fint idag. Jag & min projektgrupp avslutade dagen med att redovisa vår bransch & fick därmed sluta lite tidigare.
Jag funderar nu på om jag ska dra mej till gymmet eller mysa ner mej under en filt & kika på serie, hmm. Lite senare ikväll så blir det i alla fall dans, vilket ska bli skönt!

... och nya tag! Jag är redan riktigt taggad inför veckoslut och hoppas på att mån-fre passerar förbi så fort som möjligt, så att vi sedan kan att gå på höstlov. Vi har projektvecka nu i skolan, de kommande dagarna innan lovet, och det ska faktiskt bli skönt med lite schemabrytande aktiviteter.

Tänkte annars tipsa er som inte orkar/hinner locka håret på morgon, att rulla upp håret i strumpor innan ni går och lägger er på kvällen, för att få fina lockar i håret dagen därpå. Så fixade jag mitt hår idag! Det passar mej perfekt då det går snabbt och smidigt på morgonen och man slipper använda värme på håret!

​Efter sovmorgon och frukost gick jag och Adrian ut på en underbart härlig höstpromenad. Vi svängde förbi Kvantum där vi köpte med oss lite gott fika hem. Väl hemma igen fikade vi en stund och sedan la vi oss i soffan och började kika på en film, som vi dock inte hann så långt på då Adrian skulle iväg på annat.

Därefter pluggade jag lite och lite senare dukade pappa fram den godaste söndagsmiddagen, nämligen hjortfilé (som var riktigt blodröd, yummie!) hemgjord klyftpotatis och egenkomponerad sås. Därefter kikade Sam klart Mad Max med mej och sedan gottade hela familjen ner sej i soffan och vi kikade Solsidan ihop. Nu ska jag snart ta och sova, puss