Nu har vi varit i Indonesien i ungefär 2 veckor. Vi var först på Bali och drog sen oss vidare. Jag och Johanna delade upp oss i en vecka och träffade olika kompisar. Kanske lika bra vi behövde nog lite paus från varandra haha. Jag drog till lombok med 2 kompisar som vi har lärt känna i Thailand, och Johanna stannade på Bali och träffade 2 kompisar från Sverige! Nu är vi dock tillsammans igen! Just nu är vi på Gili Trawangan, en liten ö bredvid lombok. Här är supermysigt och vi chillar och tar det lugnt. Imorn ska vi dyka och vattnet är superfint! Så det ska bli härligt😃

Vi landade i kuala lumpor den 10e februari och stannade där i 3dagar. Så mycket bättre storstad än Bangkok! Här shoppade vi lite och va egentligen mest inne i köpcentrum 😊

Sista kvällen så gick vi bort till petrona Towers och avslutade uppe på en rooftopbar med underbar utsikt och mysig stämning. Det blev en lite dyrare kväll då 1 flaska vin kostade ca 500kr. Men det va det värt!

Sen åkte vi vidare till Langkawi, mysig ö men det sticker jättemycket på kroppen när man badar i havet så man inte sådär jätte taggad på att bada i havet här.

Men vi har gjort så mycket mer annat kul! Badat i vattenfall som toppar det bästa på denna ön! Hyrt mopeder och varit uppe på två stycken utsiktsplatser. Vi har även varit ute på en båttur till lite andra öar!

Vi har bott nästan grannar med våra två kompisar från Danmark Matea och mikkel så vi har haft riktigt mysiga spelkvällar med kort och egengjorda drinkar 👌🏻

Men nu ska vi njuta av den sista kvällen i malayisa och bada en sista gång i poolen på ett hotel som vi betalt för att bada i, måste ju få valuta för pengarna!

Imorgon flyger vi vidare till Bali för nya äventyr! Vi hörs snart igen!

Hej alla där hemma!! Nu har vi varit iväg ett par veckor och vi har det jättebra här i Thailand. Vi hade en vecka på koh chang, det var härligt men lite tråkigt för det var inte så mycket ungdomar där. Men det var fint och vi slappade och jobbade på brännan! Hotellet där hade frukostbuffé så vi åt vattenmelon och äggmackor varenda morgon 😋

Nästa vecka spenderades på koh tao. Vi tog oss tillbaka från koh chang till Bangkok och övernattade en natt på en sunkigt hotell där ac inte funkade. Nästa dag var vi på resande fot till koh tao. Ön var jättefin och vi bodde helt perfekt (2 min från havet och nära till alla barer och resturanger). Här var det betydligt mer ungdomar och mer fest. Vi gick på pubcrawl och träffade massa nya kompisar att hänga med! Planen efter Koh tao var att dra till phi phi Island, vilket var helt perfekt eftersom alla kompisarna skulle dit också. Vi kom till phi phi igår och drog ut med alla på krogen. På barerna är det beerpong och buckets som gäller (bucket är drinkar som är i en hink, ungefär 2 vanliga drinkar i en bucket).

Vi har det jättebra. Havet är helt otroligt fint och sol har vi varje dag. Vi hänger med massa supertrevliga människor som också är ute och reser. Vi dricker drinkar och snorklar i det kristallklara vattnet. Vi saknar er där hemma, men det dröjer lite längre innan vi kommer hem 😋

I måndags landade vi tidigt på morgonen. Vi gick igenom passkontroll och var supernervösa för att något skulle gå fel då vi inte hade utresebiljett 😄. In till Thailand kom vi dock och sen skulle vi lista ut hur man skulle ta sig från flygplatsen till centrum, det var inte det lättaste! Vi tog tillslut en van/minibuss och kom till "backpackergatan" aka khao san road.
Vi sov hela första dagen, sen gick vi ut i kaoset som är Bangkok för att käka middag.
Andra dagen i Bangkok spenderades men att försöka hitta golden budda statyn, vi kom aldrig dit.. Men vi hittade en annan trevlig sevärdhet (som vi dock inte kommer ihåg var den heter😋) och där fanns det superfina byggnader (på bild).

Tredje dagen spenderades på resande fot mot ön koh chang. Nu är vi här, första heldagen. Vi solar och badar idag (i den äckliga poolen), snart ska vi ner till stranden!
Hoppas ni har det bra där hemma 😃❤️