Idag var det dags för skola igen, denna gång som en nybliven trea! Känns svårt att ta in att det bara är ett år kvar och att vi numera är äldst på skolan. Att komma tillbaks kändes faktiskt inte ett dugg jobbigt..Mina fina klasskompisar gör mig alltid så glad och lycklig❤️

Och vipps så var man i Palma! Fick inte vara hemma många dagar innan det var dags igen men för mig som lätt blir rastlös passade detta perfekt. Jag och mamma har nämligen nu invigt vår nya lilla lägenhet här i Palma, så kul! Vi har visserligen inga möbler än men att sova på luftmadrass och äta på golvet funkar för stunden. Längtar efter att börja inreda och göra det till vårt egna ställe. Precis som resten av Sverige (det känns så haha) så älskar vi Palma, här finns nästintill allt! Vår lägenhet ligger granne med Emilio Ingrossos resturang La Perla (sjukt god mat) och 10m bort finner man den goda frukosten på de första bilderna, så en matälskare som mig behöver inte gå långt.. Imorgon är det sista dagen innan vi åker hem igen. Njuter verkligen av sol och semester nu in i det sista...

Dagen började i Åsa hemma hos Fanny. Efter frukosten tog vi en lång promenad ner till stranden, så härligt!

Senare åkte vi in till stan och mötte upp fler för en fika. Kärt återseende❤️ Dagen avslutades i Linné på Hello Monkey för en god middag och vi gick sedan hem-mätta och belåtna!

Nu var tiden inne, mitt sista arbetspass är gjort och väskorna är packade. Igår kramade jag om mina härliga sommarvänner som jag umgåtts med 2 månader i sträck och det kändes riktigt tungt och ledsamt, även fast jag vet att vi ses snart igen. Men det kändes som ett avslut, ett hejdå till den här sommaren. För en sommar utan dem eller Gullholmen känns inte som en riktig sommar. Det finns inget ställe som gör mig så glad och lugn som Gullholmen. Här har jag samlat på mig de bästa skratten, mest minnesvärda kvällarna, mysigaste båtturerna och största lyckorusen. Tack för ännu en oförglömlig sommar..Jag älskar er❤️

Idag tog jag en tur till Lysekil för att träffa efterlängtade Carl,Carl och Cissi. Tyvärr blåste det mycket för att ta båten så det fick bli en tur med bilen, men det blev bra det med! Vi fikade och tog en lång lunch i norra hamnen. Myys!

Det är en liten vemodig känsla över oss just nu, jag känner det på Gullholmen och på jobbet. Folk är påväg hem igen och ön töms sakta och blir mindre livlig, så tråkigt :( För att minska rastlösheten så tog jag och päronen bilen till bryggvingen, en jättemysig resturang. Skönt att göra något annat efter jobbet och kolla så god mat! Efterrätten var drömlik🌸

På mina 2 lediga dagar hade jag riktigt tur med vädret och jag passade på att ta en tur till Kärringön för att hälsa på min fina vän Ellika.

Dagen efter kom Elsa upp från Gbg, som jag har saknat henne! Vi solade,badade och avslutade dagen med en båttur.

Nu känner jag mig redo för de allra sista jobbdagarna!

Förutom ett tjejdygn och jobb har jag denna veckan även hunnit gå på årets kräftskiva som numera ses som tradition här på Gullholmen! Med god mat, snapsvisor, dans och lekar så kunde kvällen inte bli något annat än bra.

De dagar jag inte jobbar försöker jag ta vara på och njuta av ledigheten så mycket som möjligt..därav inte någon uppdatering här. Tidigare i veckan kom tjejerna upp hit och stannade över nattern. Ett underbart mysigt och välbehövligt dygn;som jag saknat dem!