Outfit: Vit prickig skjorta / Zara, svart mockajacka / HM, väska och boll / köpt i en liten butik i Parga, jeans / Tiger of Sweden.

Idag efter jag vaknat och ätit frukost tog jag bussen till Leah -> @kibiki som jag saknat. Vi tog bl.a. bilder och prata. Vi åt en supergod lunch som bestod av smörgåstårta och en jättegod morotskaka. Framåt fem kom mamma och pappa som åkte förbi efter att köpt en basilikablomma. När jag kom hem åt jag middag och tittade på Hundra ett åringen som var bättre än förväntat.

XOXO

I måndags natt landade jag på Arlanda från världens bästa resa. Jag och min familj har varit i Parga en vecka som bestod mest av att bada, sola och äta god mat. Vi var bl.a. på en strand som heter Valtos. Det var en jättefin sandstrand med klart blått vatten. För att komma dit tog vi en badbåt som var som en taxi ungefär haha. Det var fullt av folk på stranden men man fick ändå mycket space.
Det är otrolig mycket backar där, det gör att även om det inte är så långt blir det väldigt jobbigt att gå på grund av det och eftersom att det var över 30 grader varje dag. Det finns också sjukt gulliga och fina hus i massor av färger.
Jag har inget att klaga på förutom sista dagen som vi mötte hotellägaren då vi var påväg från stan till hotellet. Då säger han att vi måste lämna rummet klockan 9 på morgonen fast att vi hade betalat för att få vara där till 12. Eftersom vår buss som tog oss till flygplatsen kom 16.55 om vi då skulle behöva gå 9 blir det många timmar man måste tillbringa i stan med mycket packning. Men det ordnade sig tillslut och vi fick stanna till 12 :).
Efter denna underbara vecka är jag sjukt trött och tycker att sommaren här är väldigt kall hihi.

XOXO

Idag hade jag studiedag som var superskönt. Vi brukar nästan aldrig ha studiedagar som vi inte får läxor på, vilket är jättetråkigt enligt mig. Denna gång har vi inte fått några läxor. Jag vaknade vid 9.30 och gick upp för att göra frukost. Det blev en fruktsallad med melon, nektariner och jordgubbar. Efter frukost så tog jag en dusch och fixade till mig. 17.20 gick jag mot bussen till stan tillsammans med Ella. Där mötte vi upp nio andra tjejer. Bl.a. Leah som fått på sig en ögonbindel eftersom vi skulle överraska henne. Vi bjöd henne på mat från Rosegarden. Det var supergott verkligen. Det var buffé med tahimat bl.a. sushi.

Outfit

Mockajacka / HM

Tröja / Monki

Solglasögon / Glitter

Kjol / HM

Klocka / Ur & Penn

Idag när jag vaknade gick jag upp och gjorde frukost på sängen till min lillebror. Det var för att han hade mellan namnsdag, alltså han heter Gustav i mellannamn så jag kallar det så. Men ändå hur snäll är jag inte? Haha. Efter frukost åkte jag till Ingelsta och provade skor. Jag har haft ont i mina knän ett tag och har varit hos vårdcentralen massa gånger för att få veta varför osv. Nu på Stadium så kollade en som jobbade där hur mina steg såg ut. Han såg att jag hade högt fotvalv och att det var förmodligen därför som jag har ont i knäna. Jag hittade ett par skor men de fanns inte inne i rätt färg. När jag kom hem så var mamma jättesnäll och beställde skorna från hemsidan. Vid 16.00 la jag mig på vårt utedäck för att sola och få lite färg, men tyckte det blåste och var lite för kallt så det blev inte många minuter. Till middag grillade pappa och till efterrätt åt vi jordgubbar och glass. Mums!!

Hej på er!
Det var några dagar sedan som jag uppdaterade, men jag vill verkligen bli bättre på det. Idag har det varit en bra dag. Jag har varit på jättebra humör och jag har inget att va missnöjd över. Jag vaknade när mamma och pappa åkte till jobbet vid 8.00 ungefär. Då gick jag upp och gjorde frukost. Det blev två avokado mackor som jag ringlade lite olivolja och strödde på lite flingsalt. Supergott!!! Efter jag gjort iordning mig så plockade jag undan i köket. 12.45 tog jag bussen till stan och mötte upp Leah. Vi letade JÄTTELÄNGE efter Brödernas café. När vi äntligen hittade caféet så slog vi oss ner och beställde en varsin sallad. Jag blev faktiskt lite besviken. Det var gott men inget märkvärdigt och jag betalade ändå ganska mycket för den lilla salladen. Jag tror dock att det godare fika, men ångrar inte att jag köpte maten för det var ändå gott och de hade en fin miljö. Efter vi lunchat så gick vi i lite affärer. Sedan åkte vi hem till Leah och drack te, pratade och fotade. 18.40 hämtade pappa mig och när jag kom hem hade mamma gjort pannkakor. Efter maten spelade jag tv-spel med min lillebror :).

Outfit!

Trenchcoat - Zara

Päls - Gina Tricot

Skor - Adidas

Polotröja - Monki

Byxor - Gina Tricot

Örhängen - Gina Tricot

Hej på er!

Idag så har det varit regnigt igen :(. Jag har fått jättemycket gjort i skolan idag. Jag har gjort klar matten som jag ska redovisa imorrn. Efter skolan så drog jag och några andra mot stan. Då ringde min lillebror och frågade om jag kunde komma till hans skola för att det var öppet hus. Där fikade vi sedan åkte vi hem., På vägen plockade jag upp min Glossybox som kommit. I boxen var det En hårmask, concealer, lotion för ansikte och kropp, solkräm och tandkräm haha. Till middag blev det kyckling ugnsrostad potatis med tzatziki. det var supergott!

​XOXO

Hej!Hej!
Idag har det varit en ovanligt seg dag. Jag har varit trött och bara inte haft lika mycket energi. Det kan bero på det tråkiga vädret, mörkt och regnigt hela dagen. Imorse så hade jag jättestressigt, men jag hann till bussen. I skolan jobbade jag inte jättebra men fick några saker gjorda. Kunde inte koncentrera mig så bra osv... Efter skolan tog jag spåret ner till resecentrum med Stefanie och tog sedan bussen hem därifrån. När jag kom hem åt jag pannkakor till mellis. Sedan städade jag och tog en varm dusch som vanligt haha!

XOXO

Måndag! Har inte uppdaterat på ett tag efter som jag var sjuk en vecka och har otroligt mycket att ta igen... nu har jag kommit ifatt lite mer så nu ska jag bli bättre på att uppdatera. Men snart är det lov som blir jätteskönt!!!
Efter skolan idag följde jag med Leah hem. Vi pluggade och gjorde otroligt gott mellanmål / fika. Vi skar upp jordgubbar, melon och vindruvor. Åt croissant, drack te och cider. Efter fotade vi tills Leah såg att de var 6 minuter kvar till bussen gick som jag skulle med hahahah. När jag kom hem åt jag middag och nu ska jag ta en dusch.

In och läs Leah blogg @kibiki

Hej! Hej!
Idag har jag inte gjort nånting, förutom att jag var i skolan som vanligt. På morgonen hade jag spanskaprov som gick helt ok tror jag. Spanska eller språk över huvudtaget är inte nåt utav mina favoritämnen. Vet egentligen inte varför men tycker bara att det är otroligt tråkigt och svårt. Men när jag kom hem skar jag upp lite melon och tog en varm dusch. Nu måste jag plugga ännu mer spanska eftersom jag har ett nytt prov imorgon.

XOXO

I lördags var jag i Stockholm med mamma och shoppade lite. Vi åkte upp med ett tåg som var framme då butikerna öppnade. Vi ville vara tidiga eftersom det är minst folk då. Jag köpte en blå blus med vita pärlor på och ett par koral / röda shorts från Zara. På Brandy Melvin hittade jag en fin off sholder blus som också var ljusblå. Sedan åt vi på Joe and the juice, det var super gott!!

Idag har det varit jättetråkigt väder, det har regnat och varit allmänt grått hela dagen. Efter idrotten gick vi tillbaka till skolan och sen så gick jag ( Leah
@kibiki ) och ( Saga @Sagasvensk ) mot stan. Efter det åkte jag till Ingelsta och köpte ett par kostymbyxor med knytning i fram, de var supersköna.