Hej å hå!
Nu har jag äntligen fått mina tänder utdragna!
Vi var hos tandläkaren i fredags kl 8.30. Var väldigt skönt att komma dit på morgonen och få nästan en extra dag att återhämta mig på.
Tandläkaren var jätteduktig och kändes väldigt proffsig.
Fick ett tips av en gammal kollega på Ikea så de kändes skönt att få en referens och inte bara ta nån från Google.

På en gång så fick jag bedövning och efter ett tag kunde jag inte hänga med i småpratet längre hah så de var skönt att Anton kunde ta över.

Fick massa med sprutor i munnen så kändes i princip inte när tänderna plockades ut, vilket jag är väldigt glad över !
Han visade mig tänderna efter och de va stora monstertänder. Det inflammerade tandköttet hade lagt dig som en kudde runt om och följde liksom med ut. Såg inte så fint ut så har inga bilder :p

Men nu är de över!

Har dock varit sängliggandes sen dess, eller bil liggandes :p

Anton har varit en ängel och sprungit till affären och köpt is flera gånger och gjort soppa till mig eftersom jag inte kan tugga. Hade haft det mycket jobbigare utan honom kan jag säga!

Jag hoppas att jag inte kommer behöva ligga i sängen så många dagar till för att på tisdag ska vi gå på konsert och då skulle de vara lite mysigt att kunna gå ut och äta något gott innan.
Håll tummarna !

Såhär har jag sett ut de senaste dagarna, så snygg! 👍🏽
Har sysselsatt mig med papper och penna, målat mönster och färglagt heh vad tycks?

Dagen innan visdomständerna rykte så gjorde vi något som vi blev tipsade att göra de första veckorna vi kom till Brisbane, men vi aldrig kom iväg på.
Åkte till Moreton Island, som ligger precis norr om Stradbroke Island som vi var på några gånger, och snorklade på Tangalooma vraken.

De är 15 vrak som har blivit sänka med flit för att skapa nån typ av barriär som skulle ta emot de värsta av vågor och strömmar så små båtar kunde ligga innanför om jag förstått de rätt. Men nu har de mest blivit en turistattraktion att komma dit och snorkla på de vackra skeppen.

Stranden va så vacker och de kändes väldigt olikt Australien att ha så lugnt vatten. Men de va skönt!
Nu kunde vi vara ute och snorkla i lugn å ro 👍🏽
Vattnet var 24 grader och vi kom på oss själva att tycka de var lite kallt.
Var över 30 i luften så i slutändan var vi rätt nöjda med att vattnet svalkade!

Båten bara körde rätt upp på stranden och släppte av folket och bilarna.

Såhär glad kan man vara efter en snorklingstur på massa vrak!

Saknade dock fenor under snorklingturen: våra dykklockor har oxå ett fridykningsmode så de har blivit kul att testa att fridyka men man kommer inte ner så långt utan fenor, och man får kämpa mer för varje meter så man kan inte hålla andan lika länge.

Ända hajen vi såg.. läskiga wobbygonghajar 😉

Mycket fisk och häftiga vrakdelar på botten!

Här blev jag fotobombad av en fisk hah

Mycket härlig ö! Och en perfekt dagsutflykt!

Vet inte riktigt hur våra planer ser ut nästa vecka, ska tillbaka till tandläkaren på fredag så vi håller oss här i krokarna! Även fast vi bott här i 6 månader så finns det massor kvar att se :))

Tjena mittbena!
Vi har nu faktiskt lämnat Noosa, men innan vi gjorde de så roade vi oss faktiskt lite :)
Har pratat om så länge att vi ska paddla stand up paddeleboard eller SUP:a som de förkortas ( lol ) så när vi vaknade upp till en solig och fin dag och inte alltför mycket vågor på floden så tog vi våran chans !

Floden i nosa går på vissa ställen in bland alla hus så det var ett perfekt tillfälle att ge sig in och snoka och drömma sig bort lite!

Många hade garageuppfarter rakt ut i vattnet till deras båtar och jetskis !

Var väldigt härligt och paddla runt mellan alla olika sandbanker också! Väldigt vackert, kan förstå varför de är så poppis. Ganska bra träning oxå!

Innan vi lämnade hann vi oxå upp till Noosa nationalpark. De hade ett fint track som gick längs kusten som vi gick.

Vägen var ganska liten och en del upp å ner men ändå mötte vi massor med folk med sina stora brädor halvjoggandes för att komma ut till de stränderna med bäst vågor och minst folk.
Så dedikerade var inte vi. Vi skulle bara bada !

Som ni ser så var kusten väldigt stenig. Så vi såg att på vissa ställen när vågorna kommer upp så spolar de upp vatten och bildar som små pooler längs kusten.
Fairy pools kallades dom här.
Supervackert och perfekt att ta ett dopp eller två i:)

Väldigt mysigt ! Och vattnet var så salt att man flöt som en kork!

Nu är vi tillbaka i brisbane!!
Är mysigt att vara tillbaka men ligger lite tråkigt bakom det oxå.
Jag har haft problem med inflammation i tandköttet vid visdomständerna så nu måste jag plocka bort de för att bli av med problemet helt.
Känns sådär.
Men att va tillbaka i den här fina staden känns ändå bra. Lite som hemma och att de va som igår vi var här.

Vi har fått plats på parkeringen av ett hostel mitt i stan. Så är väldigt roligt att bo mitt i smeten för en gångs skull.

BRISBANE FOREVER ♥️♥️

Halloj! Märkte nyss att mitt senaste inlägg inte kommit upp som de skulle..
men vi är iallafall i Noosa nu och har varit det ett tag.

Vi bor på en camping precis vid floden och det är jättevackert och fridfullt.

Vi känner oss nöjda med utsikten!
Vattnet i floden är jättefint och blått så vi kan bara gå ner ett stenkast från bilen och ta morgon och kvällsdopp.

Vi har varit nere på stranden och solat och badat och gett oss på surfbrädan.
Inga större framgångar men efter varje gång blir man några vågor rikare.

Här är Anton ute och nöter

Här är en liten pojke 7-9 år kanske.
Så häftigt att man kan lära sig så bra när man är så liten när man bor nära stranden. Han sprang in och ut utan föräldrar, växlade mellan att bygga sandslott och surfa.

I måndags så gav vi oss ut på äventyr!
Vi hade bokat ett tur ut till Fraser Island eller K'gari som vi fick lära oss är dess riktiga namn.
Så kl 7 måndag morgon så samlades vi för att träffa gänget vi skulle spendera de nästa 3 dagarna med.

Turen vi hade bokat var en tag along tur. Då är de en guide som kör den första bilen och sen får vi resten turas om att köra bilarna.

Hade inte förväntat mig så mycket utav körningen men var verkligen superkul att köra fyrhjulsdrivet på samdstränderna!

Den här stranden heter rainbow beach( regnbågsstranden) kan ni gissa varför?

Var ca 1.30 min bilkörning innan vi var i Rainbow beach för att plocka upp sista biten av gänget innan vi tog färgen över.
De mesta av de var underbar körning längs stranden.
När de är lågt tidvatten så är sanden mer hårdpackad och då går det att köra fortare.
På vägen upp så var de just lågt tidvatten så lång del av sträckan var 80 km/h som gällde. Mycket härligare än asfalt!

Både jag och Anton var väldigt sugna på att köra så vi var bland de första bakom ratten( och bästa)

Här ser man lite skillnad när de är högt eller lågt tidvatten. När tidvattnet var högt så var man tvungen att köra väldigt högt upp på den lösa sanden och det var lite mer utmanande!

Här är vårt camp!
Lite mer hardcore camping än vad vi vanligtvis gör men det funka och var väldigt mysigt !
Dock är K'gari världens största sand ö så det var lagom mycket sand i tältet när man skulle sova. De gick liksom inte att bli av med.
Men när man väl insåg och accepterade tanken om att vara sandig så var de inte så jobbigt faktiskt.

Vår första utflykt var till en sjö som ständigt förflyttar sig.

Den ligger typ i kanten av ett "sandblow" så sanden liksom puttar undan sjön lite för varje år som går.

Är sandåkning och sandänglar som gäller på den här sidan av jorden😅

Här ser man även hur sanden håller på att äta upp skogen.
Det är inga små träd där vi står utan vi är på toppen utav de begravda stammarna.

Efter detta så bar det av till vårt camp innan det blev mörkt.
Campet låg mitt ute i ingenstans. Om man gick ner och kollade på stranden så var de just de man såg, strand. Så långt ögat nådde åt båda hållen.

Stranden hette 75 mile beach så jag antar att de var så lång den var. Och stranden var inte bara strand utan ansågs även som öns motorväg och hade hastighetsskyltar och poliskontroller.

Stranden var inte bara motorväg åt bilar utan även åt

Jajajmen! Här är planet som tog oss på en flygtur över vackra k'gari som betyder paradis.
Piloten som flög oss var 22 år gammal!

Anton fick vara andrepilot!

Här är Lake wabby som vi besökte första dagen.

Och vackra Lake mckenzie som vi besökte dagen därpå.

Var ett litet och mysigt plan och start och landning var otroligt mjukt i sanden.

När vi var nere på marken igen var klockan inte ens nio och vi hade hela dagen framför oss!
Massa härlig strandkörning och kareokesjungande senare så var vi framme vid Champange pools.

Så hette det för att stenarna var formade som två pooler som höll inne vattnet och när vågorna slog över så blev allt vattnen bubbligt som i champange.

På vägen ner igen så träffade vi på en liten kompis

En sjöorm som kommit upp på stranden för att ömsa skinn. Men när stranden är bilväg är de inte så smart så vår guide tog ner den lite närmre vattnet.

Sen besökte vi ett skeppsvrak, denna gången ovanför ytan.
Skeppet var aktivt i både första och andra världskriget men blev efter det lite för omodernt för att säljas vidare. Så Japan köpte det för att plocka isär skeppet och använda materialet. De första de tog bort var alla propeller och sen började bogsera skeppet till Japan. När bogseringslinan gick av och skeppet skulle klara sig på egen hand utan propeller gick de inte så bra. Utan skeppet flöt i land på K'gari och har legat där i ca 80 år nu.

Finns flera sandblås på ön och innan vi besökte ett innan de bar av hemåt igen. Så sjukt coola sandformationer och sand i olika färger och olika lager. På vissa delar var de nästan lite månliknande

De små stenarna man ser är inte sten utan de är bara riktigt hårt packad sand och tog du upp de kunde du bryta av de med händerna och se hur färgerna ändrades lager för lager.

Så sjukt häftiga formationer. Här bröt jag av lite och la på sidan.

Så fort man gick eller rörde lite i sanden så kom de fram nya färger.

Vårt sista träningspass för dagen var tävling upp för sandbacken och Anton vann !! (Jag vann tjejklassen) brände sjukt bra i baken!

Sen var vi tillbaka till campet precis innan det blev mörkt.
Och på den här ön när de börjar skymma och på natten så måste man akta sig för vilda dingos.

Här var vårt vapen.
Första kvällen så tänkte vi inte så mycket på det speciellt inte runt där vi sov utan vi tänkte att man behövde gå ut i skogen för att kanske stöta på någon. Men en tjej bredvid vårt tält hade lagt in alla sina saker i sitt tält som luktade väldigt spännande. Så när Anton skulle gå och hämta något i bilen så såg han hur den rev en reva i tältet.
Så efter det var vi väldigt noga med att aldrig gå enasamma och att alltid ha en pinne till hands.

Nu när vi kom tillbaka så stog vi och bytte om vid bilen och när jag vände mig om så mättes jag av en hund, nej dingo.

Den här hade misskött sig förra veckan när nån glömt tandkräm i tältet, då hade han brutit sig in och rotat runt. Så fångar de in dom och märker så de kan hålla koll på deras beteende.

Sista dagen! Sist men inte minst! Lake mckenzie!

En sötvattenssjö, kristallklar, helt ljuvligt!
Låter bilderna tala för sig själva här.

Vädret var som ni ser inte de bästa och ändå var sjön så vacker och blå att man bara vill bosätta sig här!
Och sötvatten, underbart!

Men de finns så mycket att se på den här ön så här kan vi inte stanna hela dagen. Bilarna bär vidare till den ända regnskog som står helt och hållet på sand!

Tänk att detta stora träd kan stå och växa stabilt på sand. Naturens wonders.

Vi blev verkligen kära i den här ön. Så himla fantastiskt och "ren" natur.

Här tillexempel. Ser ni vattnet i bäcken? Nä de gjorde knappt vi heller.

Här skulle vi kunnat spendera lång tid om de var lite enklare att stanna på ön. Finns så mycket att se och vart man än vänder sig om ser man något nytt.

Är verkligen så glada över att få se och uppleva detta världsarv.
Tack k'gari!

Nu är de dags för oss att rörs oss vidare, så idag bär det av till Noosa.
Så nu väntar över fyra timmar i bil.. Yay!
Här är lite bilder från vår sista dag i Agnes waters :)

Mot fler fina stränder och solnedgångar.

Ska bara lägga till att de växte tomater som ogräs på vår camping. Inga superfina men ändå lite roligt :)

(Tillägg! Detta inlägg har utav nån anledning inte publicerats.. så detta är en vecka sedan .. Ops )

Idag tog vi sovmorgon!
Vi har färdats en del timmar ner längs kusten och på så sätt kommit ifrån den värsta fuktiga värmen som var uppe i Cairns och på magnetic Island.

Nu på kvällen precis efter vi ätit middag här så är de
23c' här i Agnes waters och när vi var i magnetic så var de precis över 30c'. Och i vattnet är de precis samma.
Här är de 23c' i vattnet och där var de 29-30.

Kom som en glad överraskning att havet faktiskt svalkade när man gick i!

Idag har vi varit på stranden hela dagen. Vattnet och stranden var mycket finare än vad vi trott så vi var väldigt nöjda!

Dock fick vi vara försiktiga när vi bade för att de var flera stingrays som gillade att bada på grunt vatten.
Så länge man inte trampar på dom så är de inte intresserade av att sticka oss så de gäller att liksom shuffla fram fötterna istället för att ta stora kliv.

Den här stackaren blev uppspolad på stranden..
Livvaktens teori var att rockan hade skrämt en haj så att den hade vänt sig om och huggit i försvar. För annars hade den förmodligen ätit upp hela.

Ser ganska groteskt ut.

Vi lämnade stranden för att komma undan solen lite, vi har inte varit så mycket i solen utan våtdräkt och stingerdräkter så ville inte bränna oss.
Vi åkte istället till en liten skogstrail och gick runt där i skuggan.

Sen blev de en snabbis till 1770 och kolla solnedgången. Vi kom dit efter solen gått ner.. var lite tidsoptimister hah men de finns en dag imorgon också :)

Solen går ner här och upp i Sverige.
Godnatt från oss och godmorgon på er !!

Idag har vi suttit i bilen hela dagen.
Nu har vi kommit fram till ett ställe som heter Agnes waters.
Vi var förbi här på vägen upp oxå men då var alla campingar fulla för att de var lov.
Men nu är vi tillbaka och beredda att ge de en ärlig chans!

Idag fick vi lite sommargrillsinspiration och gjorde grönsaks pch potatisknyten med feta till middag.

Hann även ner på stranden innan de blev helt mörkt.

De blir att kolla runt lite imorgon.
Godnatt 🙃☀️

Hallå idag har vi varit och dykt på Yongala vraket!
Vi samlades kl 8 och satte ihop all utrustning och träffade gänget vi skulle ut med ! Var lite roligt faktiskt för alla var från engelsktalande länder förutom vi. Några aussies, amerikaner och britter.
Och utav en slump så var en utav tjejerna vi jobbade med på båten där !
Var kul att ses och catch up lite.

Sen fick vi åka fyrhjulsdriven bil ner på stranden där båten väntade.

Precis innan vägen slutade och gick över till sandstrand så var de en stor skylt med bilder på bilar som var helt nergrävda i sanden och vattenskadade osv. Och de stod att man skulle vara väldigt försiktig om man gav sig ut på stranden för att om man fastnade så kunde de inte försäkra att man kunde få hjälp innan tidvattnet kryper upp och förstör och drar ner ännu djupare i sanden. På vägen ner såg vi en bil som var halft nergrävd i sanden.
Såg inte kul ut att vara ägare till den bilen

Båtresan ut tog ca 30 min.

Under första dyket var vattnet väldigt strömt på ytan ovh på vägen ner till vraket.. som tur fanns de en lina man kunde hålla i !

Man höll i med händerna och sen bara hängde horisontellt bakåt med benen.

Förra veckan så var de en man som hade gett sig ut på egenhand ner på vraket och lyckades driva iväg 2,5 mil!

Vet inte om de har nått svensk media men jag länkar en artikel om ni vill läsa.

Gällde iallafall att hålla i linan:)

Visabiliteten var inte så jättebra, till vår otur så hade de varit en storm dagen innan och rört upp de lite.. och på första dyket ville inte heller solen vara med och leka.. blev lite bättre till andra dyket..

Var trots allt detta ett väldigt häftigt dyk! Massor med marinliv och koraller som har flyttat in i Yongala.

Har blivit som en städningstation dit många stora fiskar kommer för att bli rengjorda av mindre fiskar och räkor.

Bland annat många stora stingrays, mantarays och eaglerays.
Vi fick se Eaglerays!!

Bullsharks, valhajar och de har även setts hammarhajar under några dyk.

Vi fick tyvärr inte se allt detta men vi fick se som sagt eaglerays, havsormar sköldpaddor med mera. Olive sea snake som vi såg idag ska vara bland den giftigaste ormen i Australien. Men de är inte intresserade av människor.

Även fast vi inte skulle ha sett något djur idag så är det otroligt häftigt att dyka på ett vrak och höra dess historia. SS yongala var inte ursprungligen från Adelaide som jag skrev innan utan de var beställt till Adelaide från England och färdades från England till Australien på 44 dagar.

Sen sjönk den under en cyklon på väg från Melbourne till Cairns. De fanns inte än någon radio på båten utan de hade bokat in att sätta in en radio när de anlände till Cairns men så långt kom de aldrig.

122 människor dog den natten. Dock hittades inte vraket förrän ca 40 år senare så man har aldrig tagit upp några kroppar så förmodligen så ligger de kvar en del inuti skeppet. Därför är de oxå förbjudet att simma in i skeppet. Om man blir påkommen att ha simmat in i skeppet så väntar en böter $20.000 = 140.000 kr

En otroligt dålig bild men här är iallafall den superduperfarliga ormen. Ca 120cm

Nu är vi på väg nedåt igen och imorgon siktar vi på Agnes water för lite surf!

Här sover vi inat 👏🏽

Igår hade vi en ganska skön upptäckar dag. Vi åkte runt till olika stränder och snorklade.
På ön finns de två stycken snorklingsspår. De har satt ut bojar som man ska följa i vattnet.
De kändes bra att veta vart man var meningen att snorkla med tanke på att de går massa båtar här utanför och vi har inte riktigt koll på strömmar osv.

Den ända faran för oss är stingers, och de hade vi stingerssuit för!

Var ganska grumligt vatten så vi såg nog inte mer än 5 meter men såg ändå rätt mycket roligt. En del fina koraller, låg ett vrak och en propeller på ena stranden och så såg vi en ny hajsort som vi bara sett på tv innan.
Den heter Eupalette shark och är en ganska rolig haj, som ofta går på botten med sina fenor istället för att simma!

När vi hade snorklat klart så råkade Antons flipflop gå sönder när han gick på de vassa stenarna så han halkade ut och skrapade upp lite fina sår.
Blev att åka hem och plåstra om, vi är glada att han inte slog i huvudet .!

Idag har vi tagit de lugnt. Gick upp och gick den lilla trailen som vi hade tänkt gå igår.

♥️♥️

Träffade på en liten wallabee med en liten bäbis.

Vi försökte undvika att bada idag pga Antons sår så vi har åkt runt och kollat runt hela ön :)

Julpyntningarna har börjat!
Kolla trädet brevid båten🌲

Vill bara inflika att vi kommit överens om att ACn i bilen är vår bästa investering på resan..

Imorgon så åker vi vidare härifrån och då bär det av till Ayr för att dyka på ett vrak👏🏽

Yongala, som skeppet heter, var ursprungligen från Adelaide men sjönk under sin resa från Melbourne till Cairns på grund av en cyklon 1911.

Korallerna på skeppet ska vara helt outstanding iom att de har legat så länge. Ska bli spännande att se !

Båten hit gick ju som sagt 5.20 imorse så de var bara att pallra sig upp strax efter fyra och packa ihop.
Vi hann i tid till båten och allt gick jättesmidigt.
Vi var framme på ön kl 6. Campingen vi skulle till hade inte ännu öppnat och vi var helt slut, orkade inte göra några tag för att upptäcka ön annu. Vi tog bilen till närmsta strand och hängde upp hängmattan mellan två palmer och fortsatte sova där till ljudet av havets vågor. Var väldigt mysigt faktiskt!

Lite senare checkade vi in på campingen och gjorde oss lite hemmastadda.
Vi blev väldigt varma att sätta upp och ställa iordning allt, inte för att de var speciellt jobbigt utan man blir svettig så fort man rör på sig när de är 35-37 grader.
Cyklade en snabbis till stranden för att svalka oss men de gjorde de inte. Vattnet var lika varmt som i luften.
Vi badade i en inhängnad som håller stingersen ute så man kunde inte gå ut så djupt. Men när man stod ute på de djupaste så kunde man känna av att de var lite kyligare längs botten..

På eftermiddagen när den värsta solen gett med sig så cyklade vi till ett spår som gick upp på ett berg till ett gammalt fort som var från andra världskriget. Själva fortet var vi inte så intresserade av men på vägen upp de fanns de god chans att få se vilda koalor.

Och de fick vi!
Så sjukt söta små björnar som är så sjukt sega. De bara sover sover och sover. Vi kunde verkligen komma så nära. De bara fortsatte sova, kunde inte bry sig mindre om att man va där och kolla in dom.

De gjorde konstiga snarkningsljud ibland. Hade faktiskt inte en susning om att de lät över huvud taget. Lät nästan som ett långdraget nöff.
På vägen hörde vi detta flera gånger men var först efter vi sett vår första dom vi fatta var det var.
När vi beundrade den andra vi såg så tog de ganska lång tid innan vi såg att de satt en liten bebis bara några meter bakom.

Ser mest ut som en liten hårboll i trädet.
Svårt att se hur liten den va på bilden när man inte har nått stt jämföra med men den var inte högre än en linjal.
Mitt hjärta smälte när jag fick syn på den. Så kramgo.

Var väldigt häftigt att kunna komma så nära dom i det vilda. Innan har vi endast sett en enda i det vilda hittills så vi var väldigt glada.

Mycket vacker natur och fortet var roligt att se men de hamnade lite i skymundan i jämförelse.

Väldigt fridfull miljö. De ligger ett lugn över denna ö som man inte hittar överallt.

Imorgon ska vi sova ut och sen fortsätta upptäcka öns alla fina stränder och leta efter djurliv.
Här på campingen hoppade det förbi en liten kanguru när vi ät middag.

Hallå gänget!
Blev en till tripp ut till båten.
Trodde inte att de skulle bli så för egentligen var de fullbokat men våra vänner på båten fixade ut oss ändå. Både för att vi gjorde ett bra jobb och för att de vet att vi så gärna vill vara där ute.
Var jätteroligt att komma tillbaka ut och träffa alla igen. De verkar inte vara så vana vid att samma personer kommer ut flera gånger.
Vi var glada och se alla igen och de verkade glada att se oss!

Vi har nu fått 20 dyk till på barriärrevet och de känns nästan för bra för att vara sant.

Är så vackert och fridfullt på morgonen när vi hoppar i först av alla ( för att kunna vara snabba upp med disken efter)

En morgon mötte vi två sköldpaddor som var ute och beta på skögräset på boten, på ca 18 m.

Vi fick träffa Doris ett antal gånger!
Hon är lite blyg och rädd för bubblorna men håller man lite avstånd kommer hon ut och säger hej!
Blir nästan lite starstruck när man ser henne hah

Till skillnad från den här fisken som älskar bubblorna och gärna hänger på och är vår Buddy under dyken.

En dag åkte vi ut tillsammans med den lilla båten. Vi, vår "chef" , mekanikern och kocken.
På med all utrustning och i båten och bara bort från alla andra båtar. Vi åkte över revet till andra sidan där inte några andra båtar stannar. Dök ner kilade fast ankaret och sen vidare ner i djupet.

De andra ställerna vi har varit på har varit fina med koraller och fiskar osv. Men det här var något helt annat.
Koraller utan stop och nudibranches och flatworms överallt. Är i princip omöjligt att få en bra bild med go pron så de här är en bild från Google på två sorter vi såg. Men finns huuur många olika sorter som helst i alla möjliga färger men man behöver en riktigt bra kamera för att kunna fånga dom på bild iomed att de bara är några cm stora.

Kändes så häftigt att få följa med där ingen annan dyker på barriärrevet, vi var verkligen så glada över det. Använde inte kameran så mycket under de de dyker eftersom man oftast använder mer luft då och vi var de mest oerfarna dykarna ovh ville inte att de andra skulle behöva gå upp tidigare på grund av oss.

Vi var nere 64 minuter, de är de längsta vi varit nere någonsin.

De här 40 dyken som vi har fått gratis av dom har varit så lärorika för oss. Vi kom dit och hade inte så bra koll på att navigera eftersom vi har inte varit nere själva sen vår advance kurs i Thailand för över ett år sen.
Och de sista dyken hittade vi tillbaka till båten utan problem. När man dyker så intensivt så lär man sig verkligen mycket. Varje dyk är de något nytt.
Speciellt nattdyken. Hade bara ett innan vi kom hit.
Så häftigt att lära sig om marinlivet under nattetid.
Och träffa sharks in the dark

Här är en greytip reefshark( nej de äter inte människor )

Sköldpaddorna sover på natten, här hittade vi en som hade hittat en bra sovplats. De är inte så bra på att gömma sig..

Saknar redan allt blått vatten oh dykning men nu ska vi göra andra roliga saker!

Idag så besökte vi Wallman falls. Är Australiens högsta singel drop vattenfall. Känns ibland som att de hittar på egna kategorier att vara högst störst och bäst i för att locka turister.
Vattenfallet var iallafall supervackert och de högsta vi någonsin sett. 268m högt!

Var ett träningspass att gå ner och upp kan man säga!
Omringad av naturen, de kändes häftigt. Tog ca 40 min att gå ner och sen på vägen upp så tänkte vi att dehär får bli dagens träningspass så vi kötta upp och var uppe på 30!👊🏼

Var en skön simtur men när man kom tillbaka upp så var man lika svettig igen

Vackra natur ♥️
Imorgon ska vi åka båt till magnetic Island, båten går kl 05.20 så vi borde verkligen sova nu ..

Godnatt alla nära och kära 😚😚😚