Idag vaknade vi upp till frukostbuffé och den var mycket mumsig! Då det är vår sista dag här på Railay har vi mest varit i poolen SÅ varmt!!! Den är verkligen hur fin som helst! Där tog vi många bilder hehe. Ikväll tog vi på oss fina klänningar och gick ner till hotellets restaurang. Vi beställde varsin drink och åt pasta. Till efterrätt tog vi båda chokladfondant, helt perfekt! Imorgon är klockan ställd på 05:00, då går resan vidare till Koh lipe!

Då vår båt till Koh lipe inte går förrän på lördag och vi endast hade bokat vår bungalow i tre nätter, så bestämde vi oss för att ta in på lyxhotell de sista nätterna här! Så efter frukosten, som för övrigt var så god då vi idag även fick en pannkaka med banan som var SÅ mumsig, knallade vi bort till vårt nya hotell! Jättefint med en himla härlig pool. Där har vi varit stora delar av dagen så Olivia fortfarande kunde vila, men hon har varit på fötter idag! Så skönt! Gillar inte att se folk må dåligt!

Stackars Olivia har varit dålig hela natten och dagen, tyckte så himla himla synd om henne! Vår utflykt ställdes därför in, men det viktigaste är såklart att Ollan mår bra <3. Jag har mest legat vid poolen och läst under dagen. Nu har hon dock piggnat till lite, så vi sitter på hotellets restaurang precis ätit en liten middag.

Dagen började med hotellfrukost!! Müsli med yoghurt och frukt, samt två mackor. Det var riktigt gott kan jag lova! Sedan gick vi ner till Phra nang beach men där var fruktansvärt mycket folk så vi gick till Railay beach igen. Den var mycket finare idag! Måste vara för det blåste lite igår. Där hängde vi till lunch och då tog vi varsin shake och pannkaka. Jakten på den godaste pannkakan här fortsätter! I eftermiddags hängde vi vid poolen innan vi gick ner till stranden igen för att äta och titta på solnedgången. Såå fin idag! Imorgon väntas båtutflykt igen!

Nu befinner vi oss på Railay vars strand vi tillbringat större delen av dagen vid. Inte sådär superfin strand men den funkar! När det blev för varmt svalkade vi av oss med varsin shake. Verkligen godaste som finns!

Igårkväll anlände vi till Ao nang. Då det verkligen öste ner slog vi oss ner på första bästa restaurang som låg närmast vårt hotell. Lyckades hamna på ett supermysigt ställe och både jag och Ollan kan intyga att burgarna var de godaste vi ätit! Mums!

Idag vaknade vi upp hungriga och pågrundav regnet hade vi inte köpt hem någon frulle, så vi gick till ett café som vi hade sett på instagram. Café 8.98 hette det och vi tog varsin bowl. Jättegott och mättande! Sedan gick vi och gymmade och nu är vi tillbaka på hotellrummet. Det regnar idag också så vi har en slappedag. Strax ska vi lämna in lite tvätt och efter det äta en trerättersmiddag.

Det har ekat tomt här inne några dagar, men det beror på att jag inte har haft tid att skriva och att internet inte fungerade Igårkväll tyvärr! Iallafall, i onsdags tog vi båten till Phi Phi öarna. Väl där åt vi lunch på The Mango Garden, mums! Efter det letade vi upp vårt guesthouse som vi hade bokat. När vi kom in i rummet blev vi helt chockade över standarden, det var inte riktigt det vi hade bokat om man säger så. Ganska deppigt så vi ville inte tillbringa mycket tid därinne så vi började strosa runt på ön. Vi åt middag och när vi skulle betala fick Olivia inte upp sitt lås på väskan, så en servitör fick klippa upp det med en tång. Vi bokade också en utflykt till dagen efter, en båtresa med olika stopp runt Phi Phi island. Efter det bestämde vi oss för att stoppa vårt dåliga humör och bokade ett nytt hotellrum och lämnade vårt gamla. Så himla skönt! Dock var det knappt någon som visste var det nya låg, men till slut hittade vi en kille som följde oss hela vägen. Visade sig att det nya endast låg 20 meter från vårt gamla! Ibland är det inte lätt asså! Äntligen slut på denna dagen!

Dagen efter vaknade vi glada och utvilade. Då gick vi till ett mysigt frukostställe och delade på en gröt och en yoghurtbowl. Därefter hoppade vi på vår piratbåt som skulle ta oss runt på olika platser. Första stoppet var Monkey beach där vi fick hänga med lite apor. Sedan Viking Cave, men där fick man inte gå in längre så personalen på båten berättade bara lite om den. Nästa stopp var Pi-leh lagoon, klarblått vatten där jag och Ollan snorklade och såg en massa fiskar!

Nästa sista stoppet var ett naturreservat som heter Maya Bay. Här måste man betala 400 baht för att få besöka stranden. Vår båt la till en bit utanför och sedan åkte vi in med en mindre. Vi hade dock inte riktigt förstått att man var tvungen att simma för att komma dit, så där satt vi med våra shorts och t-shirts i båten. Dock lämnade vi kvar dem där haha. Först var vi tvungna att simma en liten bit innan vi skulle klättra(!?) upp för en lång repstege. Detta var så himla konstigt hahaha. Ett riktigt Robinson äventyr! När vi väl var uppe gick vi en bit för att komma till stranden. Visst, den var fin men alldeles för turistig. Dock kul att ha upplevt! Vi klättrade och simmade tillbaka, samt åkte kajak tillbaka till den stora båten. Sista stoppet var solnedgången och då fick vi också stekt ris till middag. Klockan sju steg vi av båten och tog oss till hotellrummet för en dusch.

På kvällen åt vi gott och tog varsin drink för 25 svenska kronor! Vi gick också förbi Stockholm Syndrome och lyckades få gratis shots för att vi var svenskar. Vi vandrade vidare och drack ännu en drink, jag tog en mojito som förmodligen är den godaste jag druckit! Slutligen hamnade vi på stranden där det var ett Half Moon party. Vi blev målade i ansiktet och satte på oss självlysande tygremsor och dansade till grymt bra musik. På vägen hem tog vi varsin pizzaslice. Godaste någonsin! Vi somnade nästan direkt när vi kom hem och dagen efter var det dags att ta båten till Ao nang. Sammanfattningsvis om Phi Phi öarna: Extremt turistigt, har god mat, ett riktigt partyställe som ändå har en del guldklimpar!

Vår gårkväll var minst sagt annorlunda då vi var tvungna att sova i ett annat rum eftersom strömmen gick i vårt haha. Men vi vaknade utvilade imorse ändå! Vi bestämde oss för att ta en buss till Karon beach som tog ungefär tio minuter. Där låg vi på stranden i strålande solsken. Idag har det varit så varmt att vi undrade om vi hade tränat istället för att ha solat. Så svettigt var det! Imorgon är det dags att ta båten till Phi Phi öarna! Så kul!

Idag har vi solat igen haha, men även bokat båtbiljett till Phi Phi som vi ska åka till på onsdag. Ikväll bestämde vi oss för att ta en taxi upp till Big Buddha för att titta på solnedgången. Detta ställe ligger 370 meter över havet med utsikt över hela Phuket. Dock var det lite för molnigt just där uppe för att se solnedgången men det var fint ändå!

Efter vår lilla utflykt åkte vi tillbaka till Kata och beställde mat från ett pizza-ställe som vi hade spanat in tidigare. Vi bestämde oss för att ta med oss pizzorna till stranden så där satt vi på en sarong och njöt av livet! Sämre kan man ha det! Kram!