Tjena! Just nu har vi anlänt till Bangkok. Vi bor precis vid Khaosan road så lär nog bli svårt att sova på nätterna.. Men läget är helt perfekt, nära till allt.
Idag har vi mest tagit det lugnt vid poolen och varit ute och strosat längst gatan.
Imorgon är planen att dra till ett shoppingcenter som vi fått rekommenderat. Det var ju ett tag sedan vi shoppade. Får se om vi drar till sky baren eller bara kör en utekväll här.
Ha det gött!! Puss o kram / Moa & Hanna

Tjena! Som rubriken lyder, nu lämnar vi Koh Tao och beger oss vidare mot huvudstaden. Mer uppdatering får ni då. Ha det gött!! Puss o kram / Moa & Hanna

Tjena! Sorry för dålig uppdatering, men vi har inte gjort så mycket mer än att hängt på stranden om dagarna här i Koh Tao.
Men idag tog vi en taxi boat till nangyuan island som tog oss cirka 10 minuter. Vi besteg den berömda view pointen och hängde på strand. Så fint!! Lätt en av de finaste stränderna vi varit på. Ikväll tror jag mest vi hänger med folk och kollar på eldshowen nere på stranden. Det har typ blivit en grej här att vi varje kväll kolla på eldshowen. Dem är så duktiga!
Ha de gött!! Puss o kram / Moa & Hanna

Tjena! Just nu befinner vi oss i Koh Tao. Här har vi till största delen hängt på stranden, då de varit strålande väder om dagarna. Vi besökte bland annat Freedom beach, som vi blivit tipsade om. Verkligen en jättefin privatstrand som starkt kan rekommenderas!
Vi har även varit på pub crawl, vilket var superkul.
Planerna för de kommande dagarna i Koh Tao är väl att besöka en view point vi hört en del om. Annars har vi inget direkt inplanerat. Detta får bli ett kort inlägg då vi snart ska bege oss till stranden.
Ha det gött!! Puss o kram / Moa & Hanna

Tjena! Vilka händelserika dagar vi haft här på Koh Phangan. Just när det är full moon så samlas de flesta ungdomarna på ön, vilket resulterar i en del festande. Såklart var vi även på "full moon party". Det var verkligen så mycket människor(cirka 20 000)trots att det inte var säsong. Dock är det något vi kanske inte skulle göra om, men man borde lätt ha varit med om det.Vi är verkligen en erfarenhet rikare.
Det har även varit thailändsk nyår(songkran) vilket vi firade genom att kasta vatten på allihopa. Längst hela gatan samlades människor för att kasta vatten till hög musik. Vilken upplevelse.
Vi har även träffat nya människor som vi hängt med på dagarna. I med att vi hyrt moped här har vi hängt en del på stranden, då vi hittade en superfin strand som inte alls var så turistbefolkad.
I skrivande stund är vi påväg till vår näst sista destination, nämligen Koh Tao. Får se vad den ön har att erbjuda.
Ha det gött!! Puss o kram / Moa & Hanna

Tjena! Efter en dryg resa från Kambodja är vi äntligen tillbaka i Thailand. Just nu befinner vi oss i norra Thailand, nämligen på Koh Phangan. I med att denna ön är ganska stor så har vi hyrt mopeder. Vilken befrielse! Idag utnyttjade vi det givetvis och körde norr ut på ön, då vi hört stränderna där skulle vara finare. På denna resa vi gjort kan vi båda konstatera att Thailand lätt har dem finaste stränderna.
Ikväll är det jungle party som står på schemat, och imorgon är det äntligen full moon party. Vilket känns som alla här på ön är här för.
Ha det gött!! Puss o kram / Moa och Hanna

Tjena! Idag har det varit vår sista dag här i Kambodja. Vi hade egentligen inga större planer inför dagen mer än att hänga vid poolen, men det ändrades snabbt. En från hostellet som vi bor med för tillfället frågade om vi ville hänga med och kolla på "floating village", som är en utav de tre mest kända sevärdheterna här i Kambodja. Så givetvis kände vi oss tvungna att hänga på. Det tog oss cirka 1,5h med tuk tuk att komma dit. Sen tog själva båtturen 2h. Så det var verkligen en heldagsutflykt. Men det var så värt att se. Helt ofattbart hur människor kan bo så mitt ute på vattnet. Samtidig som det var intressant att se, så var det också väldig hemskt att se hur fattigt vissa människor lever.
Planerna inför ikväll är att förmodligen besöka night marketen en sista gång och hänga med de vi lärt känna på hostellet. För imorgon åker vi nämligen tillbaka till Thailand igen. De börja kännas att resan går mot sitt slut. Ha det gött!! Puss o kram / Moa & Hanna

Tjena! Idag var vi uppe med tuppen: Klockan 04:00 ringde klockan och vår taxi stod utanför och väntade på oss. Efter en resa på cirka 15 minuter och ett stop för frukost, var vi äntligen på plats för att kolla soluppgång Angkor wat. Vi båda konstaterade i efterhand att det var värt att kliva upp så tidigt för att kolla på soluppgång. Verkligen mysigt!! Efter det åkte vi tillsammans med vår chaufför/guide runt och stannade på de fem mest kända templen. Vi valde att göra den "lilla rundan" som tog oss cirka 6h. Vår vän från hostellet, som vi åkte dit med, valde att även köra den "längre rundan" som tog ytterligare tre timmar. Strongt!!
Men vi var nöjda med det vi fick sett. Riktigt cool upplevelse. Ett måste när man är här i Siem Reap. Nu i eftermiddag har vi mest hängt vid poolen och tagit det lugnt. Planerna inför ikväll är födelsedagsfirande, då vår vän som vi lärt känna från hostellet fyller år.
I övermorgon åker vi tillbaka till Thailand, där vi ska spendera vår sista månad. Känns sjukt att vi varit på resande fot i 3 månader. Denna resa kommer verkligen vara ett minne för livet.