Hej

Hoppas inte vi har tappat alla våra trogna följare nu när vi inte har skrivit på ett tag. I Fredags kväll gick flyget hem till Sverige och vi var hemma ca 12 på lördagen svensk tid. Det känns skumt att vara hemma, men det är ändå skönt.

När vi var på Universal Studios och The Wizarding World of Harry Potter så köpte vi Bertie Botts Every Flavoured Beans som vi gjorde en film av när vi åt. Det är alltså godis med både äckliga och goda smaker. Vi hade ingen aning om om vi skulle få en äcklig eller god smak. Det var nervöst varje gång man stoppade en böna i munnen, men ingen av oss fick spya eller ruttna ägg så vi klarade oss rätt bra ändå.

Här kommer filmen, hoppas ni gillar den!

God eftermiddag Sverige!

Igår hade vi en shoppingdag! Vi tog lite sovmorgon innan vi gjorde oss klara och tog metron in till city. Vi bor emellan Empire State Building och One World Trade Center på ett hotell som heter The Jane, så vägen in till city är smidig och snabb.
Vi hoppade av på 42nd street och gick till Times square. Precis som i filmerna så var det otroligt häftigt att se det! Hundratals skärmar på byggnaderna med olika reklam och tusentals människor som trängdes. Och affärer med blinkande ljus överallt.

Vi gick längs Times Square på affärer såsom: Levis, M&M, HM, Forever 21 och fortsatte längst 7th avenue ner mot 34th street och kikade in på några butiker där.
När vi kände oss nöjda så åkte vi hem och duschade och gjorde oss klara för kvällen. Ett grabbgäng hemifrån som också är på roadtrip i USA hade tipsat oss om en bar som heter SkyLark som ligger på 30e våningen inne i city. Så vi tog tunnelbanan dit och åkte upp, herregud vilken utsikt!
Vi tog en varsin öl och satt bara och tittade på utsikten och pratade om vår tid här, att det gått så otroligt fort och allt vi varit med om.
Det regnade på kvällen, så vi fick låna paraplyer från hotellet och passade på att ta några bilder på det också.

När vi suttit på baren en stund så bestämde vi oss att gå till Times Square igen och se det på nattetid. Även det var otroligt häftigt!
Tillslut så tog vi tunnelbanan hem efter en fullspäckad dag och vaknade idag med lite glädjefylld ångest att vi faktiskt åker hem ikväll.
Men vi har fortfarande en dag kvar i världens absolut häftigaste och finaste stad!

Tisdag 26 juli

Det som hände igår efter blogginlägget var att piloten på planet i San Fran kom ut och berättade att de inte hade tillräckligt med flygvärdinnor för att lyfta, och det var därför det blev försenat. Det nämndes inget mer om stormen som hade berättats för oss, och när vi tittade på vädret i New York så var det strålande sol med 35 grader. Så vi tror att stormen bara var en undanflykt varför planet var försenat innan piloten kom ut och berättade sanningen. 02.00 lyfte äntligen planet och landade i Minneapolis 07.10 och vårt plan till New York gick 07.00 så vi missade det. Vi gick till Deltas information och fick då stand by biljetter till ett plan som gick klockan 10.00, så vi la oss på stolarna och vilade tills klockan närmade sig 10. Då visade det sig att det planet var helt fullt och det var fortfarande över 15 personer som, precis som oss, hade missat sitt plan. Så det var folk innan oss som också hade stand by biljetter som fick plats på det planet. Tillbaka till Deltas information och då sa de att vi kanske kunde få plats på ett plan som lyfte 13.00. Vi tyckte att Delta hanterade det här väldigt dåligt. Tiden gick otroligt sakta och det var jättejobbigt att inte veta om vi säkert skulle få en plats då vi bara var på standby.
När vi satt och väntade på planet så började piloten på 13.00 planet prata med oss då han satt bredvid oss och väntade. Han sa att han skulle kolla upp om vi fick platser på hans flyg, och det fick vi! Dock inte bredvid varandra men det spelade ingen roll. Så 13.00, 6 timmar efter schema så lyfte planet äntligen mot fantastiska New York, världens mittpunkt, the big apple.

Onsdag 27 juli

Idag vaknade vi vid 8, men låg kvar i sängen en stund innan vi gick upp och gjorde oss iordning.
9.30 var vi klara och hyrde cyklar (gratis!) från vårt hotell. Det var väl inte världens bästa cyklar (sadeln var otroligt obekväm), men det funkade.
Vi cyklade längs vattnet mot södra änden av Manhattan. Där såg vi Frihetsgudinnan, Brooklyn Bridge och Manhattan Bridge. Sedan cyklade vi in på Wall Street (ja precis the Wolf of Wall Street) som utgör ett av USAs viktigaste finanscentrum. I princip alla som vi mötte på den gatan (förutom alla turister) var klädda i kostym och betedde sig som viktigpettrar. Haha, men det var kul att se.
Vårt nästa stopp blev 9/11 Memorial. Usch, så himla sorgligt. Efter det fortsatte vi upp till Empire State Building och när vi var där utanför var det en kille som jobbade för nå biljett bolag dom sålde oss biljetter till en båt Cruise och att få åka upp i empire State Building. Så vi cyklade direkt ut till Pier 78 och hoppade på en båt som åkte längs kusten av Manhattan och ut till Frihetsgudinnan. Det var otroligt fint! Helt fantastiskt vad fint New York är.
När vi var tillbaka till Pier 78 efter 1,5 timme på båten cyklade vi upp till Central Park och åkte igenom parken en sväng, så fint!
Efter det cyklade vi tillbaka till hotellet för att lämna cyklarna, duscha och byta om.
Vid 19 åkte vi in till Empire State Building med Metro och åkte upp där. Det finns bara ett ord; WOW! Så otroligt amazing! Vi såg solnedgången och när alla lampor i staden tändes. Det var fantastiskt.
Tillslut gav vi oss och åkte tillbaka till hotellet.
Nu ska vi snart sova, imorgon ska vi shoppa! Wiieee!!

På vägen ner till Brooklyn Bridge

Wall Street och 9/11 Memorial.

Bota Cruise

Central Park

Fantastiska Empire State Building

Godmorgon alla fina!

Ännu en dag har passerat i USA och vi har idag spenderat vår 25e dag här i staterna. Inatt sov vi dåligt då sirener och skrikande människor härjade nere på gatan. Det finns det otroligt mycket hemlösa människor här i San Fransisco så det går inte att räkna, de ligger i varje hörn.

Efter vi vaknat till liv tog vi en frukost bestående av en croissant och juice innan vi började gå mot Pier39, som är en stor turistattraktion som låg ca 3.3km från där vi bodde.
På vägen dit fick vi se San Fransisco ur andra perspektiv och staden är otroligt backig med långa backar upp och ner.
Pier39 ligger precis vid vattnet och blickar ut över Alcatraz och Golden Gate Bridge.  Där fanns det massor med båtar som erbjöd sightseeing men istället för att lägga pengar på det så myste vi runt inne bland affärerna i några timmar.

I vattnet vid piren så lever det fria sjölejon. Vi stod jättelänge och tittade på dem och de verkade så nöjda där de låg och gosade med varandra och dyrkade i solen, fria och inte instängda i ett zoo.
Vi läste att den högsta mätningen de haft där på sjölejon var över 1000 stycken men att under sommaren så simmar de flesta sjölejonen söderut men det var ett 30tal sjölejon som stannade kvar.

Vi åt crepes till lunch innan vi strosade tillbaka mot centrum där det blev lite stopp för shopping. Vi begav oss tillbaka till hotellet där vi packade på oss våra 21kg väskor på ryggen och tog tunnelbanan till SFO flygplats där vi i skrivande stund sitter. Men det var nära att vi inte ens fick komma in...Vi anlände hit 4 timmar innan vårt plan ska gå och gick in mot tullen, när polisen tittade på våra biljetter så började hon käfta om att vi var 24 timmar för tidiga och inte fick komma in. På boardingkortet stod det "boarding at 11.50pm, departure at 00.30am" så hon förstod inte att vi skulle flyga nu på kvällen. Hennes attityd var hemsk och hon skrek att vi inte fick komma in och när vi sa att vi hade redan checkat in våra väskor så jo vi ska flyga snart så skrek hon nej. Helt galen polis!!! Så vi gick och hämtade hjälp av en kvinna som följde med oss in och sa till polisen att hon hade fel och att vi faktiskt skulle flyga nu ikväll. Ojoj polisen blev inte glad men just nu sitter vi här på flygplatsen. Precis nyss fick vi reda på att vårt plan till New York är försenat så vi kommer missa vårt andra plan som vi byter till i Minneapolis.....
Vi får se vad som händer nu!

UPDATE: det är en stor åskstorm över hela östkusten som gör att alla plan överallt är försenade. Så vi har fått "stand by" biljetter som är att om något plan i Minneapolis inte är fullt så får vi ta det planet och komma 6 timmar senare till N.Y, om vi har tur. Så vi håller tummarna att moder natur lugnar ner sig så vi får lyfta.

San Fransisco, California

Pier 39

Det fanns en julbutik där inne haha..

Känslan just nu på flygplatsen

Halloj!

Idag har varit en bättre dag än igår. Vi har hållit oss till ställen med mycket folk och endast gått på större och bättre gator. Men tyvärr är ju rädslan med oss hela tiden.
Vi vaknade ganska tidigt av att det var så ljust i vårt rum, men vi gjorde allt för att försöka somna om eftersom vi var trötta.
Tillslut pallrade vi oss upp och gjorde oss i ordning och gick sedan till en galleria som ligger i närheten. Där gick vi omkring i affärer och shoppade och bara strosade omkring.
När vi var inne och provade kläder på H&M så insåg vi att vi borde göra något åt våra ögonbryn så vi skrev upp oss på drop in tid på en eyebrow threding studio. Det gjorde otroligt ont, men nu är vi baby lena runt ögonbrynen och har supersnygga ögonbryn!
Vid 5 rörde vi oss mot en biograf som låg ca 1km från vårt hotell. Vi stannade en del på vägen och tog lite bilder på olika grejer vi såg. När vi kom fram till biografen köpte vi biljetter till The Legend of Tarzan som började 18.30. Till bion köpte vi en large popcorn och en large läsk (ja ni kan ju se på bilden nedan hur stora de var). Bion var grym men vägen hem var inte lika grym. Vi drog åt våra luvor och halvt sprang hem, hemskt att vi ens ska behöva göra det. Vi kom i alla fall hem säkert och nu ska vi strax sova. Imorgon är sista dagen här och på kvällen går flyget till New York!

Hej.
Vi börjar med det positiva. Idag klev vi upp 4 för att ta metron in till flygplatsen, checka in bagaget och kliva ombord på flyget till San Francisco. Vi landade strax innan 10 på förmiddagen och tog då Metron in till vårt hotell. Tyvärr var inte rummet klart när vi kom, men vi kunde lämna väskorna på hotellet så vi bestämde oss för att åka ut till Golden Gate Bridge. Först åt vi dock lunch på ett falafelhak, falaflarna var supergoda men såsen vi fick på var ingen höjdare tyvärr, men det gick att äta. Vi tog sedan en buss från vårt hotell ut till Golden Gate Bridge som tog ca 45 minuter (pga trafiken). När vi klev av bussen slogs vi av kall vind och vi var glada över att vi hade valt att ha byxor och tjocktröjor på oss. Här är det nog till och med kallare än vad det är i Sverige just nu, bara 20 grader och vi är ju vana med 45 haha.
Golden Gate Bridge var i alla fall superhäftigt att se, och vi promenerade en bit ut på den och tog massa fina bilder.

Nu till det negativa.

Känslan just nu är tom, nedtryckt och äcklad. Vi kom inte ens 200 meter i San Fransisco innan vi vände med gråten i halsen och självförtroendet släpandes bakom. Klänningar var vad vi hade. Klänningar.
Orden gör så ont inuti, och ändå fortsatte dem bara att komma efter varje steg vi tog. Sexuella trakasserier är inte förklaring nog, det täcker inte ens hälften vad vi får ta emot.
Långbyxor, hoodtröja med luva och keps är det vi kan ha på oss här, och det räcker knappt. Kommentarerna kommer ändå.
För de finns där hela tiden, män som nervärderar kvinnor.

Godmorgon Sverige!

Just nu ligger vi på hotellet i L.A och ska sova för imorgon ska vi upp 03.30 och flyga till San Fransisco!

Efter vår underbara dag på universal studios igår så tog vi imorse sovmorgon innan vi begav oss ut på L.A's gator. Vi tog metron till Hollywood Vine där vi började gå Walk of stars. Vi följde den kända gången tills vi kom till en plats där vi såg HOLLYWOOD skylten uppe på bergen, mycket häftigt!
Vi köpte sedan en HollywoodCityTour som vi fick för 50$ tillsammans. Vi åkte då en liten van med 5 andra personer och en superhärlig guide som i två timmar visade oss runt i Hollywood,
Beverly Hills, Rodeo Drive, Sunset Strip och massa mer.
Turen började med att vi åkte upp på ett berg som hade superfin utsikt över hela L.A och där fanns det fullt av cliffshouses som är byggda utifrån bergen, de såg så lyxiga och fina ut!
Väl uppe på berget bevittnade vi en motorcykelkrock som var väldigt obehaglig, alla blev som stenar när dom såg olyckan men det kom fort personer på plats och 911 tillkallades.
Sedan fick vi se kändisars hus så som: Johnny Depp, George Clooney, Britney Spears, Justin Timberlake, Beyoncé&Jay Z, Playboy mansion, Gwen Stefani, Leonardo DiCaprio och Selena Gomez. Vi åkte även förbi Michael Jacksons gamla hus där han tyvärr gick bort samt hans granne Elvis Presleys gamla hus som hade förvarats exakt som han hade det innan han dog. Turen gick vidare och de miljardhusen som låg där var så otroligt lyxiga och hade stora murar och grindar runtomkring sig. Det var en jätterolig upplevelse och vi kände att vi verkligen fick se de absolut lyxigaste av det lyxigaste. Bilarna som åkte förbi var i världsklass men det var ingen kändis ute på promenad så långt ögat nådde, det var bara trädgårdsmän som syntes till.
Rodeo Drive åkte vi in på som är världens dyraste gata, den är till för kändisar och rika personer och innehöll lyxaffär till lyxaffär, Gucci, Prada, Blueberry, ja ni förstår. Rolig fakta om Beverly Hills är att det inte finns någon som helst affär där, inte ens ett litet stånd. Det är därför Rodeo Drive ligger precis bredvid. Annan rolig fakta är att alla brandvattenpumpar i USA är antingen röda eller gula men i Beverly Hills är dem platina.
På Rodeo Drive låg också världens dyraste affär, där kostade det ca 50.000 svenska kronor att ens få en bokad tid.
Eftersom turen varade i två timmar så fick vi se massor av fina utsikter, vackra hus och kända byggnader. Vi tog lite bilder, hoppas ni gillar dom!

Kram

Blåsgrejerna i marken som gör att klänningarna flyger rakt upp varje gång man går förbi.

Los Angeles viewpoint samt Johnny Depps hus på vänstra bilden längst ner.

Bruno Mars hus / Leonardo DiCaprios hus

Platinabrandposten / En häxas hus där det står att en häxa bor

Rodeo Drive / Beverly Hills skylten

Walk of fame

Hej på er.

I onsdags gick vi upp klockan halv 6 och checkade ut och åkte sista sträckan med bilen från Las Vegas till Los Angeles. Det skulle tagit oss ca 4 timmar och 20 minuter men det tog närmare 5 timmar då trafiken på slutet var kaos.
Vi kom i alla fall tillslut fram till Los Angeles International AirPort, lämnade in bilen och tog oss in till vårt hotell med Metro.
I lobbyn när vi kom stod Vendela och hennes familj, så vi bestämde att vi skulle käka lunch tillsammans.
Vi gick ner mot Grammy street och käkade på en pizzeria. Efter lunchen gick vi runt i downtown LA i nån timme innan vi skildes åt utanför vårt hotell.
Vi la oss i sängen ganska tidigt då vi på torsdag morgon (igår) skulle kliva upp klockan 5.

Klockan ringde alltså 5 igår morse och då var det bara att kliva upp, göra sig i ordning och gå till metron. Vid 6.30 kom vi fram till Universal Studios och klockan 7 slog de upp dörrarna till The Wizarding World of Harry Potter. Eftersom vi hade köpt våra biljetter på internet innan så ingick det alltså en extra timme i Hogsmede. Så vi sprang (typ) in dit och gick runt i Hogsmede och åkte Harry Potter and the Forbidden Journey 3 gånger på rad.
Det var så otroligt häftigt, det går inte ens att beskriva. Man måste vara där för att förstå. Alla små detaljer inne i Hogwarts och alla affärer i Hogsmede var helt enkelt topnotch!
När klockan blev 8 och hela parken öppnade blev det fort supermycket folk inne i Hogsmede så då gick vi runt i resten av parken.
Vi såg Shrek 4D bio, åkte Despicable Me 4D åktur, åkte mumien bergochdalbana, åkte Jurassic Park vatten bergochdalbana och Transformers 4D åktur.
4D åkturerna (och bion) var otroligt häftiga då det kändes som att allt hände på riktigt. Det var så sjukt bra gjort!! Bergochdalbanorna var också såklart superhäftiga. Vi käkade lunch på Krystys Burger i Simpson världen. Och gick sedan på en special effects show där det visade hur de gör special effekter till filmer, otroligt coolt!
Vi åkte också Studio Tour som var den längsta åkturen. Där satt man i ett "bil-tåg" som åkte runt där olika filmer spelades in. Där fick vi också uppleva 4D i först King Kong och sen Fast and the Furious. Sjukt häftigt. Vi fick också se Who Village från Grinchen, Bates Motell fran filmen Psycho och gator där de spelat in filmer som Bruce den allsmäktige och The Wolf of Wallstreet.
Vi gick också runt mer i Hogsmede och drack butterbeer, åt popcorn och bara njöt av att vara där.
Tiden gick väldigt fort och mot kvällen började det lugna ner dig lite med folk, då åkte vi ännu en 4D åktur, The Simpson, och spelade lite i Minion land (dock vann vi inget). Vid halv 8 gick vi på WaterWorld Show som var en live action film. Det var explosioner, fighter och ett flygplan som kraschade (allt detta live), så otroligt häftigt och verkligt!!
Efter showen spenderade vi se sista 2 timmarna i Hogsmede där vi köpte bland annat en Hogwarts T-shorts, Hogwarts strumpor och en varsin brosch. Vi åkte också the Forbidden Journey en sista gång innan parken stängde klockan 22.
Vi hade alltså varit i parken i 15 timmar så ni kan ju tänka er hur trött vi var, men det var så värt det. Bästa dagen på resan hittills.
Det finns väl bara ett ord att säga egentligen; AMAZING!

Kramar Angie och Soffan

Nu var det några dagar sedan vi skrev.
I måndags så vaknade vi och gick till gymmet på hotellet en timme innan vi åt hotellfrukost för första gången med FRUKT! Sen åkte vi till gallerian Miracle Mile och shoppade lite, det är otroligt skönt inne i gallerian om man jämför med hettan som bränner där utanför. På kvällen var det planerat att vi skulle gå ut men vi skippade det och hade myskväll på hotellet istället, prova nya amerikanska snacks och tittade på tv. Vi provade också Mac'n Cheetos som är makaroner och ost, precis som en liten chilicheese. Den smakade makaroner och ost, haha det var en lite konstig kombination och inget vi skulle äta igen...

På tisdag var det samma morgonvisa med gym och frukost för att sedan ligga några timmar vid poolen. Att ha pool på ditt boende i Las Vegas är ett måste, 45 grader är inte att leka med. Sedan tog vi en tripp till Venetian Grand Canal Shops som var en stor galleria utsmyckad till Venedig. Butikerna var byggda som hus och en å rann genom hela byggnaden med sjungandes gondoler i riktig italiensk anda. Det var så otroligt häftigt att se! Även den här gallerian hade en målad låtsashimmel som ibland stormade med stormljud och blixtrar. Vi köpte italiensk glass och satte oss i en trappa och tittade på gondolerna som flöt förbi och sjöng på italienska. Nu har vi upplevt Newyork, Paris och Venedig i Las Vegas.

Mot skymningen så tog vi oss in till Miracle Mile igen och spelade lite kasino för första gången! Rolig fakta på kasinon är att du får röka inomhus om du står på mattan men inte på golvet, helt galet!
19.30 befann vi oss inne på V Theather då vi hade köpt biljetter till en mindtrick show som heter "The Mentalist with Gerry McCambridge". Han är en känd mentalist världen över och showen kostade 40$ för båda. Vi satt på VIP allra längst fram.
Han inledde showen med att ta upp fyra skeptiska män på scenen och bad dom att på en tärning välja ett nummer och gömma det från honom. Om Gerry sa rätt vilket nummer de hade skulle de gå tyst tillbaka till sin stol. Och vad tror ni hände? Jo de fyra skeptiska männen gick med svansen mellan benen tillbaka till sina stolar då han tog alla siffror. Sedan fortsatte det med att alla fick en lapp där vi skrev vårt namn och frågor som vi själv inte visste svaret på, tex. kommer jag bli rik? Och så la vi ner alla lappar i en låda. Han tejpade för sina ögon med tejp och satte på sig en ögonbindel. Sedan under den makalösa timmen så från ingenstans så sa han "Vem här är Kesha?" Och en röst från publiken hördes, utan att ens läsa på lapparna så sa han namn rakt ut i publiken och folk svarade snopet. Som tur var sa han aldrig våra namn haha.
Han sa att han fick känslor från våra kort vi skrivit och började svara på folks frågor på lapparna utan att ens läst frågorna. Det är så svårt att förklara men det var helt otroligt och vi bara satt där och gapade!!
Bland det häftigaste var när han frågade vem som hade initialerna S.L.G och en illröd kvinna i vår ålder ställde sig upp. FÖR ATT INTE GLÖMMA ATT HAN HELA TIDEN HADE ÖGONBINDEL PÅ SIG! Sara Lynn Garret sa han och kvinnan svarade "omg yes". Sedan chockade han alla när han sa att hon studerade till att bli sjuksköterska och att hon var en "resande sjuksköterska" och kvinnan skrattade nervöst och allting stämde. Han sa tillochmed hennes 10siffriga studentnummer?! HUR?!
Jaja, nog var allt detta uppslukande häftigt men lite skeptisk var vi nog. TILLS han tog fram en låda som han sa innehöll en hemlig överraskning och lät den ligga på synligt på scenen. Sedan kastade han ut ca 50 bollar till olika personer, bla till oss och bad alla att kasta sina bollar i en håv tills han fått 6 bollar. Han höll upp håven och bollarna flög hejvilt. Vi missade våra bollar och började då kasta upp bollar som folk från de bakre raderna kastat fram och missat. Båda vi satte en varsin boll i håven, någon helt random boll vi plockade upp från typ 20 bollar på marken.
När han fått 6 bollar sa han stopp och valde ut mannen bredvid oss i publiken att få öppna den hemliga lådan där det låg en amerikansk lott (typ som Keno hemma). Gerry satte upp bollarna som hamnat i håven och frågade sedan mannen om han kunde berätta vilket sexsiffrigt nummer som fanns på lotten. Det gick ett svepande whaaaat följt med stora applåder i publiken när mannen säger de exakta 6 siffror som bollarna på scenen visade, vi satt bredvid honom och såg det.
SÅ HUR kan lotten innehålla exakt samma sex nummer som vi råkade kasta i hans håv. Ja vi hade varit skeptiska om det inte varit som så att VI faktiskt kastade i två helt random bollar i håven????? Det var en otroligt underhållande och proffsig show och vi kan inte förstå hur han gjorde det. Lyckliga lämnade vi teatern.
På vägen hem kom det en gubbe i takt och började prata om hur vackra vi var och mitt i hans pladdrande utan att titta ( för han glodde på oss) så gick han in i en busskur hahahaha vi skrattade ihjäl oss när han dunkande in i den, där fick han för att springa efter småtjejer.

Imorse lämnade vi Las Vegas och är just nu i bilen påväg till änglarnas stad där vi ska lämna av oss vår fina Hyundai efter att haft henne i 17 dagar. Att vi nu rest 300 mil rakt över USA är helt ofattbart. Tack vår fina bil och tack oss själva för den här fantastiska roadtrippen. Vi har sett så otroligt mycket och det har varit the time of our lives.
Som tur är är inte resan slut än. Nu väntar tre dagar i Los Angeles, tre dagar i San Francisco och fyra dagar i New York innan vi återvänder till Sverige.

Pooltime at Spring Hill Suites Hotell

Venedig in Las Vegas

Kasinotime

The Mentalist by Gerry McCambridge

Godmorgon på er igen!

Här kommer nu del 2.
Imorse (söndag) hade vi ställt klockan på 8 och vi vaknade med tungt huvud och bubblig mage. Men efter att ha legat kvar en stund i sängen, långsamt gjort i ordning oss och fått i oss lite frukost så var vi på banan igen.
Klockan 11 checkade vi ut från vårt hotell och packade in grejerna i bilen. Dock så lämnade vi bilen på parkeringen utanför hotellet och gick till stället där vi skulle träffas och "checka in" för poolpartyt (Flamingo Hotel).
Vi kom dit vid 20 i 12 och då hade inte så många kommit än, men närmare 12 hade vi uppnått ca 30 pers. Det började med att vi fick en gratis shot och sen spelade vi Flipp the Cup och fick då gratis öl.
Vid halv 1 rörde vi oss ifrån Flamingo och utanför väntade limousiner som skulle ta oss till Sapphire där poolpartyt skulle börja. Limousinresan dit var helt hysterisk rolig då det var 7 irländare som höll i allsång. De sjöng massa olika låtar, klappade händerna i takt och dansade runt. Det var så kul och de var helt galna!
Poolen på Sapphire var ganska liten men det var ett volleyboll nät i mitten så vi spelade en del volleyboll vilket var superkul!
Vi käkade lunch där innan vi drog vidare i ytterligare en limousintur till nästa ställe som heter Rehab.
Säkerhetsåtgärderna för att komma in där var i princip lika som när vi passerade amerikanska gränsen på flygplatsen i Chicago. De kollade leget i säkert 1 minut för att vara helt säker på att vi var vi, vi fick tömma alla fickor och dra ner shortsen för att visa att vi hade bikinitrosor på oss och inte vanliga trosor. Det var helt sjukt!
Väl inne var det en otroligt häftig syn. Det var en stor pool i mitten med palmer och solsoffor runt om, ett DJ bås, flera barer och VIP tält. Det var galet med folk, men vi gick runt där ett tag, tog ett dopp, torkade lite i solen och bestämde oss sedan för att gå till bilen eftersom vi skulle checka in på ett nytt hotell idag.
Och nu ligger vi här på det nya hotellet som har 24 våningar med en pool högst upp och vårt rum är så fint och fräscht! Här kommer vi sova som drottningar i 3 nätter!
Vi har inte riktigt bestämt oss vad vi ska göra ikväll än, men vi är väldigt trötta så det kanske blir en innekväll. Det är ju trots allt söndag!

Kram Angie och Soffan

Sapphire och Rehab

Viewen från vårt nya hotell