Nu har vi vart i Nanjing, Zhangjiajie, Wulingyuan, changsha & guilin! Vi har vart på många "äventyr" & som tur är så har vi dagarna fulla av aktiviteter så vi inte slår ihjäl varandra 😀👍 bilderna ☝️ är från Nanjing / Adele

Nu har vi sovit två nätter i Yangzhou & är på väg till Zhangjiajie där "the hallelujah mountain" står. Här i Yangzhou har vi vart på barnhem & gått runt i denna stora Staf så mycket vi har kunnat & orkat. Yangzhou är såå stort! De bor ca 1 miljon människor här & i denna staden satsar man mer på att få en grön, skogig, vacker stad än på industrin. / Adele

Woho äntligen lite internet!
Vi har nu sedan i fredags få vi landade vart i Bejing & Shanghai och nu är vi på busstationen påväg mot Yangzhou. Här i Shanghai har vi varit i den gamla delen där det fortfarande finns gammal typiska kinesiska byggnader och även i den nya där husen är höga som ? Höghus? Haha husen här är enormt höga det går inte ens att beskriva eller att jämföra med höghusen hemma. Vi har varit på marknader, stora shopping centrum, parker och gått runt bland lokal befolkningen. Måste säga att Kina har vart över mina förväntningar än så länge, trodde absolut inte att de skulle vara så nytt, modernt och med praktiska lösningar för tunnelbana, tåg, buss m.m. Däremot har vi blivit lurade på pengar lite här & där men det är väl sånt man får räkna med i ett nytt land. / Adéle

Nu är vi på koh Tao och gör vår första sol dag här ☀️ det är en väldigt fin ö, harmonisk, lugn ganska mycket turister men en väldigt thailändskt ö. 🌴😃

Heeeeej!
Imorse lämnade vi party ön koh phangan för att åka till koh Tao! Resan till koh Tao blev verkligen lång... Vi åkte från vår bungalow 11 imorse och kom fram till vår nya bungalow på koh Tao vid 18 😊 det var förseningar med båtarna och väldigt mycket folk som lämnade koh phangan idag. Här på koh phangan ska vi ha rehab vecka 👍 vi ska ta varsin kur antibiotika mot allt vi kan ha fått i oss, äta soppa och endast dricka vatten 😃
Alla bilder är från koh phangan 😎🌴🌺

Mysigaste trädkojan i världen att dega på 🌳👌

Nu är vi framme på koh phangan, resan hit har tagit ett himla tag så de känns skönt att vara på plats. Idag har vi bara rest, käkat och nu är vi på ett poolparty som stället bredvid oss har.

Från i lördags har jag inte gjort så mycket mer än det vanliga, vart på stranden här i patong, vart i köpcentrumet, ute och käkat, umgåtts och självklart har jag vart på bangla road 😃lyckades även få en andra böter förra veckan i söndags för att jag parkerat mopeden fel? Haha .... I måndags fyllde Gabbi år då firade vi henne på stranden hela dagen och sedan ute på bangla så idag har jag vart hemma hela dagen och städat, packat och gjort ordning för imorgon åker vi äntligen till koh phangan för att se lite finare stränder gå på full moon party och ha det riktigt gött ☀️😎👌 det är jag och fem andra tjejer som slutat jobba på Grabbarna Grus för att åka iväg imorgon tillsammans vilket känns jätte kul! Efter koh phangan åker vi till koh Tao och sedan till koh samui 😊 idag har jag även vart på bodyscrubb, det var väl spenderade pengar 600 bath för att bli skrubbad på hela kroppen och jag kan lova att de fanns inte en millimeter på min kropp som inte var skrubbad 👌

Idag har vi vart i bangtao på stranden en lång bit från patong mot flygplatsen, typ 2 mil lång men väldigt fin och stilla. Inte alls mycket turister däremot stora hotell som har en del av hotell området på stranden.
På eftermiddagen åkte vi till barnhemmet Muang Mai vid flygplatsen sååååå mysigt!! Barnen där var mellan 3-16år.
På morgonen börjar dom med frukost och sedan blir barnen körda till skolan i bilar fast på flaket, barnen går på olika skolor beroende på vilken religion de har, några av dem är muslimer men de flesta är buddhister, men religionen här i Thailand verkar inte utspela sig så tydligt som den kan göra hemma. Barnen var glada och mysiga att vara med. Jag skriver mer om barnhemmet senare 😃