View tracker

Kompisar!!
Jag ska sluta blogga. Jag startade denna bloggen för att ha ett samlingsställe att skriva om alla frågor jag fick. Jag ville inspirera och motivera som ni gör med mig. Men jag har inte riktigt tid och om jag ska vara ärlig har jag aldrig tyckt det var särskilt kul. Och det känns inte rättvis mot er. Jag vill inte göra något halvhjärtat och just nu känns det som det är det jag gör. Jag har inte riktigt den tiden just nu att lägga på bloggen, som jag tycker krävs för att den ska bli så givande för er som möjligt. Därför är detta mitt sista inlägg. Jag väljer istället att lägga denna tiden på mitt privatliv. Jag är inte så privat av mig och vill hålla den delen för mig själv. Hoppas ni förstår. Men jag vill tacka alla er!! Blir så glad för varje kommentar jag får och ni peppar mig otroligt mycket!


Vill ni fortsätta följa mig finns jag, min träning och mina recept på instagram och snapchat:
addidaudi


/a

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Efter helgens bravader kickstartade jag måndagen med 45 cardio följ av
30 SPRINT
Rygg & bicepspass
på eftermiddagen! Så gött!

Rygg
Stångrodd 3x10
Hantelrodd 3x10
Backflyes 3x15
Latsdrag 3x10
Pullovers 3x10

Biceps
Sittande bicepscurl 3x10
Skivstång curl 3x10
Overhead cable curl "bamse" 3x10
Bicepscurl cable 3x10
Spidercurl 3x10

Nu är jag planterad i soffan med middag, tv och lite plugg. Hoppas ni haft en fin dag kompisar.

/a

Likes

Comments

View tracker

Har haft en underbar helg med mitt hjärta<3 P kom på fredagskvällen och efter tre veckor ifrån varandra var det supermysigt att bara hänga hemma och prata igenom allt vi missat!

På lördagen mötte vi upp Claudia och Sofian och åkte till Lomma och picknickade på stranden, så himla fint och mysigt! Vi promenerade lite, fika lite i hamnen och sen åkte vi hem och chillade lite innan vi maltets upp igen i Malmö.

Kvällen började på Fridays och vi hade sååå kul. Vi alla bestämde oss för att dricka vin till maten...därifrån eskalerade det haha! Med alldeles för mycket vin i blodet gick vi vidare till och spelade biljard och avslutade kvällen på en klubb. Det var sååå länge sen jag var ute och drack för den delen, men herregud vilken kväll vi hade. Så himla roligt!!

P och jag vaknade ändå i tid och var så sugna på bacon så vi stack och handlade en dunderfrulle som var riktig konstig egentligen haha men vi var sugna på de konstigaste kombinationerna haha
P var rätt bakis så idag har vi haft en riktig söndag med mat, film och mys. Bästa helgen på länge.


Så nu ligger jag i soffan med en addicecream pepparkaksdeg och ska sätta på en film innan jag checkar ut för idag!

Kram
/a

Likes

Comments

SVARTKÅL!
Nu är det säsong för kål och det säljs både grönkål och svartkål i affär och grönsaksstånden. Jag ÄLSKAR kål! Och speciellt svartkål! Inte bara hjälper den att hålla immunförsvaret i trim, men den är också rik på både A-vitamin och C-vitamin och innehåller bara 4g kolhydrater per 100g.

Vad gör man med kålen?
-Chips! En favorit. I med kålen i ugnen, på med olja salt och peppar i 200 grader, 10-12 minuter.
-Wok! Hur enkelt som helst att bara fräsa ner i favoritwoken. Adderar smak och krispighet.
-Sallad! I salladen, supergott, precis som den är!

Här har jag ett favoritmellanmål som tar 10min att göra. 2 stekta ägg. Stekt färsk broccoli med svartkål i olja. Avokado, tomat och kryddor. Mums!!

Likes

Comments

Muffins med smak av pepparkaka!
Glutenfria sockerfria och proteinrika nomnomnom!


Gör såhär:
Vispa upp 2 dl äggvita
Tillsätt 1,5 dl glutenfri havregryn
Tillsätt 2 dl kvarg med pepparkakssmak
Tillsätt 1 skopa vanilj kasein 

​1 tesked bakpulver 

Sist men inte minst, tillsätt rikligt med kanel, kardemumma och pepparkakskrydda
Dekorera med russin
In i ugnen på 180 grader, 20 min

Likes

Comments

Fått så många frågor på sistone om bars i dess många former, smaker, innehåll osv! Det kommer ut nya bars hela tiden och har på sistone blivit till en hälsotrend att konsumera bars, innan eller efter ett träningspass, mellan måltider eller som efterrätt. Och detta är ju toppenbra tycker jag MEN det är viktigt att veta vad det är man faktiskt stoppat i sig. Det är fel att tro att bara för att benämningen är "PROTEINbar" eller "low carb" osv, så är den nyttig. Det är dessvärre fel. Vi borde alla förstå att avstå från en bar är bättre än att äta den. Vill vi ha ett nyttigare alternativ kan vi välja ordentliga livsmedel med protein om det nu är det vi önskar. Även då många bars är sockerfria innehåller de ändå mycket sötningsmedel. DOCK är det ju fantastiskt att bars finns iom det är ett nyttigare alternativ till annat godis.

Vad jag vill ha sagt med detta är bara att uppmärksamma er alla på vad det är ni stoppar i er, inte sagt att det ni stoppar i er är fel! Jag äter själv massa bars (alldeles för mycket) för det är så jäkla gott. Men jag är medveten om vad dom innehåller och vad det ger respektive inte ger!

Likes

Comments

Vilken underbar helg. Två tentor avcheckade och jag har njutit som aldrig förr. Kommer knappt ihåg senast jag hade en såhär skön helg utan massa ångest.

Efter tentan på fredag åkte mamma & jag direkt gill IKEA för jag var så sugen pp köttbullar Hahah! Kom ju självklart hem kände kite nya saker till hemmet bland annat julpynt. Åh vad jag längtar!

Sen träffade jag Sophie och avslutade fredagen med halloween fest och det var sååå kul. Vi klädde ut oss till wonderwoman- en succé!

På lördagen jobbade jag med Aullan, en perfekt dag, vi hade så kul och sålda bra! Sen lättade vi ben på gymmet!! Har så mycket träningsvärk men åååh vilket pass! Älskar när man får upp vikterna men känner kontrakten i varenda muskel. Sen åkte vi tillsammans till Åkarp och mös med mamma och pappa!

Idag njöt vi alla av en härlig söndagsfrulle, jag bakade scones innan jag åkte hem till mig igen för att landa innan en ny vecka och var pp GRIT PLYO.

Nu, mina vänner ska jag nysa ner mig i soffan framför en film. Hoppad ni haft en fin dag!

Min bloppisintagram är uppdaterad. go check it out! --> @bloppisaddi

Likes

Comments

Åååh heliga morgonstund!
Finns inget bättre. Jag älskar mina morgnar! Dom är heliga! Spelar ingen roll om jag är ledig, ska iväg eller har tid att passa, frukosten ska njutas i lugn och ro. Går hellre upp alldeles för tidigt för att kunna sippa på kaffet i lugn och ro <3

Började morgonen med ett corepass. Och 40 minuters konditionsträning.

-Benlyft
-Crunches på boll
-Roterande planka
-Omvända situps i kabel

X3

För att sedan komma hem till soffan, Nyhetsmorgon och frulle. Klockan 09.00 prick sätter jag igång med dagens sista plugg innan tentan.

Kram!

Glöm inte kolla bloppisen @addibloppis

Likes

Comments

Tips till alla som tränar och känner att de inte kommer nån vart...

1. Träna TUNGT! Det ska vara hårt och jobbigt att träna, allt annat är bara uppvärmning. Engagera musklerna på ett sätt som är utmanande.

2. Variera din träning. Fick du resultat och nu har du inte fått några? Variation! Du måste chocka kroppen. Byt övningar, gör fler set, färre stet, tyngre, högreps you name it!

3. Testa att slänga in en annan träningsform! Vad tränar du i dagsläget? Släng in styrketräning, konditionsträning, simning, crossfit, yoga

4. Kosten! Tjatigt men sant. Före kroppen med det som behövs för att ge kroppen vad som behövs för bästa återhämtning och resultat

5. Sätt upp mål! Vad vill DU åstadkomma med din träning? Sätt upp mål, gör en plan, följ ett schema, skapa rutiner!

6. TÅLAMOD! Vare sig du är nybörjare eller veteran i gymmet, så tar det tid. Och det är okej. Ha tålamod för resultaten, tro på dig själv och fortsätt kämpa med vetskapen att med snabba resultat eller inte, investerar du i dig själv och de flesta resultaten syns och känns invändigt innan de syns utåt!

Likes

Comments

Ordentligt recept på min lätta wok!

Börja med att stek kycklingen i olivolja (eller kokosolja)

Hacka lök och tillsätt kokosmjölken.
Låt puttra fem minuter

Inget fancypancy, frysta grönsaker från Ica. Funkar toppen! Låt puttra i sju min cirka, rätt hög värme tills grönsakerna mjuknat upp.

Done!
Jag kryddar med salt peppar vitlöksklyfta och paprika krydda! Mums

Likes

Comments