Header

Startade dagen med lite morgoncardio. Inget är som en promenad med lite intervaller innan frukosten. Eftersom det är vilodag idag så blir det ingen styrketräning för mig idag, men jag blir så rastlös om dagarna då jag alltid är uppe så tidigt så måste alltid dra ut på promenad eller dylikt för att hålla igång kroppen.

Idag ska jag umgås med min familj och ha lite mor & dotter tid, shoppa lite inför semestern i slutet av augusti.
Behöver hitta lite badkläder och kanske en shorts, jeansshorts, hehe.
Har ni tips på bra affärer som säljer snygga jeansshorts med stretch eller liknande hör av er på min instagram adajohansen

Ha en bra dag

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Contains affiliate links

Idag blev det ett ryggpass riktigt tidigt, hehe men det kändes riktigt bra. Passet flöt på och fick ut riktigt bra pump.
Efter passet gick jag genom stan för att handla lite saker till matlagningen som jag gjorde idag och hittade även denna tröjan från under armour också som jag var tvungen att köpa, hehe.

Nu på eftermiddagen blev det ett cardiopass på fotbollsstadion, vilket kändes underbart.

Likes

Comments

Contains affiliate links

Körde ett saftigt ben och lite rumppass idag efter jobbet. Djupa knäböj var huvudaktiviteten på schemat idag med lite explosiva böj med hopp med gummiband. Vidare körde jag lite cardio för att öka påfrestningen i baksida lår och rumpa i trappmaskinen.

Yes, jag har gått upp i vikt men inte så brutalt, mått lite dåligt och har käkat lite ohälsosamt senaste två veckor. Men nu är jag tillbaka och ska göra lite foodprep imorgon och lite morgoncardio samt ett ryggpass imorgon.

Likes

Comments

Jag fick frågan hur jag hade lyckats nå de resultat jag gjort på såpass kort tid och svaret är oerhört komplext. Saker som fungerar på mig behöver inte nödvändigtvis inte fungera för andra och tvärt om. Mycket är baserat på gener och kroppens biologiska funktion. Jag har ganska bra förbränning och min kropp svar väldigt bra till styrketräning då jag tidigare i mitt liv har spelat mycket fotboll och har aktiverat musklerna i tidig ålder, detta gör att jag har lätt för att bygga muskler nu.

Det första jag gjorde var att sätta upp ett mål på vad jag ville åstadkomma, i första hand ville jag träna för att bygga upp muskler kring mina skador som jag fått genom idrotten. Men under tiden fick jag andra intressen med träningen och valde sedan att "satsa" mot tävlingar i framtiden.

Jag tränar ungefär 5-6 dagar i veckan och äter otroligt mycket mat så kroppen får i sig tillräckligt med energi så kroppen kan bygga muskler. Under en dag käkar jag 3-4 måltider beroende på om det är träningsdag eller icke, sen käkar jag 2-3 mellanmål per dag. Jag startar dagen med havregrynsgröt/oats med kokos och mandlar, sen till lunch käkar jag oftast kyckling med matvete eller mathavre med grönsaker, oftast samma till middag. Men kan försöka lägga upp lite olika recept på mat jag gör. Som mellanmål käkar jag allt från frukt, propud till mackor med olika pålägg.

När det kommer till träning så har jag delat upp så jag har två muskelgrupper i taget, sen är det alltid olik dag de hamnar så har inte något fastspikat schema. Mina pass ser ut såhär.


SCHEMA
1. Bröst & triceps, jag väljer att lägga in triceps i bröstpasset då triceps är synergisten/hjälpmuskeln när man tränar bröst. Så först kör jag mina bröst övningar, när jag gjort dem går jag över till triceps och matar, ofta låg vikt med många reps.

2. Axlar & Biceps, börjar med axlarna då jag vill ha fräscha armar under mitt axelpass, i princip gör jag likadant här med biceps som med triceps, dock kör jag tyngre med färre reps varannan vecka för att variera och påverka muskeln.

3. Rygg, under mitt ryggpass väljer jag att enbart fokusera på de olika musklerna i ryggen. Övningar som Latsdrag och rodd osv är vanligaste övningarna för mig när det kommer till rygg, även olika varianter av pulldowns och lite chins.

4. Ben & rumpa, fokuserar oftast mest på mana lår, rumpan får man oftast med på köpet när man kör tunga benövningar som benpress och knäböj, samt de olika squat övningar som raka mark- och sumolyft.

5. Cardio & Mage, cardio är seriöst min mardrömspass, jag verkligen hatar cardio och är väldigt dålig på det, men har förbättrat min markant sista tiden.

Detta är mina fem pass, jag brukar bara köra om igen när passen tar slut, så ibland kör jag samma muskelgrupp två gånger i veckan, men eftersom jag har rullandeschema så tycker jag verkligen att detta schema funkar för mig.

Detta schema och matintag fungerar inte för alla och man måste hitta själv vad som passar för en själv, det är det viktigaste.

Likes

Comments

Contains affiliate links

Tittade på lite gamla semester foton från september 2016 och var tvungen att ta en ny bild som visar resan jag gjort sen första oktober 2016 och fram till nu. Jag är så stolt över vad jag presterat och överkommit under denna tiden. Innan jag hittade träningen hade jag dåligt självförtroende och såg inte på mig själv som speciellt bra. Nu känner jag mig både självsäker och bra. Träningen är inte längre kämpigt att ta sig till gymmet eller jobbigt med maten eller liknande. Alla timmar man spenderat i köket och på nätet för att hitta bra mat och även hittat övningar till gymmet, men det är så värt det i slutet.

Likes

Comments

Ny dag och nya tag. Var verkligen en bra dag på gymmet, kändes fantastiskt att vara tillbaka på gymmet där jag började min resa i oktober 2016. Mycket har hänt på liten tid och jag har valt att slipa på formen för att sedan kunna vara med att tävla kanske redan i vinter annars får jag utveckla mig tills våren och ahlströms.

Nu ska jag ner till stranden för lite sol.

Likes

Comments

Det har hänt så sjukt mycket sen senast jag skrev ett inlägg på denna bloggen. Jag har så svårt att hålla igång då jag tycker själv att mitt liv inte är speciellt intressant och känner att jag har något att erbjuda er, men tänkte ge det ett nytt försök och skulle önska att ni där ute kunde ta del av min resa och även ställa frågor och sedan önskemål om vad ni vill läsa här.

Well, senaste inlägg var någon gång i oktober om jag inte minns helt fel. Sen dess har min träning ökat markant och jag har även blivit wild purpose athlet och sponsrad av dem, ni borde kolla in dem, klicka på länken. Utöver detta har jag spenderat tid med vänner. Kolla även in min instagram adajohansen för dagliga uppdateringar av min vardag.


Likes

Comments

Det är helt sjukt vad man saknar träning och värmen som fanns på playitas nu när jag var där igen. Hade nog glömt hur jäkla fantastiskt det stället var alltså. Att bara ta på sig en sportbh och ett par träningsshorts och springa ner på pass var helt gudomligt. Har ni träningsintresse och även gillar sol och värme borde ni åka dit. Jag skämtar inte när jag säger att det är det finaste och bästaste stället jag har varit på. Åk till Playitas Sport resort på fuerteventura du också för en semester du aldrig kommer glömma. 

Likes

Comments

Nu är man igång med del två av min första termin på idrottsvetenskaps utbildningen jag började i höst. Alltså jag måste bara säga att detta kan vara det svåraste med samtidigt roligaste jag gjort, valet var helt fantastiskt, jag är så nöjd och glad över att jag vågade att tacka ja till denna möjligheten.


Likes

Comments

Contains affiliate links

​Alltså, vilka skor. 

​Detta kan vara de absolut snyggaste skorna i världen, och de är så himla lätta på foten, det är verkligen som att gå på luft. Inte nog med att de är obeskrivligt sköna, de är snygga som tusan med, kommer definitivt användas till de flesta outfits jag kommer bära den närmsta tiden. 

Jo, nu när jag är tillbaka, vad vill ni läsa om?  Träning? Vardag? Shopping? Skolan? Det är helt upp till er. 

xoxo

Likes

Comments