Nu sitter vi här på hostelrummet som förövrigt är så mysigt och fräscht och vilar oss efter de händelserikadagarna i prag. Vi kom hit runt 8 på måndagskvällen och gick ner till karlsbron som ligger 5min från vandrarhemmet och åt crepes, Lou blev lite upprörd över sättet de var gjorda som inte alls var på det traditionella franska sättet, men jag tyckte det var gott endå. Nästa dag började vi med att köpa lite frukost i de såkallade "supermarkets" där det är mer sprit i än vad det är mat och gick upp för en kulle som man ser ut över hela prag. Då kände vi att vi ville se ännu mer och knallade upp för petrinkullen där det finns ett utkikstorn, tyvärr kostade det lite mycket och det var ännu mer trappor OCH massa turister så vi struntade i det och gick ner för kullen på "andra sidan" denna väg var mycket längre men jättemysig.

När vi väl var nere gick vi mot "the lennon wall" som är en minnesplats för beatles och framförallt John Lennon som har skapats av fans. Det var jättemycket citat, bilder och klotter så det kanske inte var finaste konstväggen men det var så fin stämmning. Människor gick runt och kollade, fotade och lyssnade på den ganska dåliga mannen som spelade gitarr och sjöng falska beatles låtar men det var fin stämmning!

Inte långt därifrån låg John lennon resturant med tema yellow submarine där vi åt lunch. Helt okej men det kul att lyssna på beatles.

Senare på eftermiddagen gick vi upp till Prags slott som ligger ungefär 10min ifrån oss. Det är här alla turister hänger och man kan verkligen förstå varför! Det är ett slott som byggdes på 800talet och precis brevid står en enorm katedral med otroligt vackra fönster, väldigt häftigt att se men oj vad trötta vi blev! Solen gassade, turister trängdes och vattnet var slut. Tillslut kom vi hem igen och vilade upp oss för att gå ut och äta och gå på jazzklubb. Tyvärr var alla biljetter slut till jazzklubben så vi spelade lite kort i en park brevid med spotify-jazz innan vi gick hem och däckade i sängarna. Bra dag!!

Här är en bildbomb från Berlin. Det var en nice start på resan men inte så härlig stad som jag tänkt mig faktiskt. Det var jättelångt till allt så vi gick JÄTTEMYCKET i gasande sol, vilket tog mycket energi och det var inte så mycket på vägen som var så intressant.

Vårat slutmål var den delen av berlinmuren som är kvar. East side gallery som det heter för alla coola målningar folk har målat på hela östra sidan av muren. Det var jättefint men tror jag hade förväntat mig lite för mycket. Efter allt denna gårnde gick vi till en park brevid floden där vi softade och spelade kort. Mysigt!

På kvällen satte vi oss på världens mysigaste bar där dom spelade galen jazz och var bara superbra!

Sista dagen i berlin tog vi vårat pick & pack och drog till förintelse-minnesplatsen och brandenburg torg innan vi åkte till tågstationen som tåget gick från, tyvärr var tåget instället men vi gick till tempelhof som är en nerlagd flygplats där folk hänger. Det var helt enkelt en övergiven flygplats, inte jättehärftigt tyckte jag men vägen dit var supergullig och fint så det var minst lika kul att gå och titta på det!!

Nu hänger vi här i prag som är bästa staden nånsin!!

Vi har kommit fram till vår första destinationen Berlin! Allt har gått precis som vi tänkt oss och nu ligger vi här och lyssnar på dålig rapp & abba genom det öppna fönstret. Härligt.

Idag:
♡ Jag har lärt mig spela ett antal kortspel och fölorat på alla
♡ VI ÅKTE FÄRJA MED ETT TÅG, visste inte ens att det gick så blev så förundrad när vi helt plötsligt var på en båt!

♡ Jag har insett att jag egentligen är en 68årig tant som är supertaggad på att åka europa runt med barnbarnen
♡ Vi trodde för en sekund att vi blivit strandsatta i Köpenhamn för en man sa att alla tågen ut från Danmark var fullbokade till måndag, men sen var det inte så och nu är vi här... Just a prank I suppose.

Imorgon är vår enda heldag här så vi ska kolla läget i Berlin. KUL!!

Jag ska ut på det stora tågluffs-äventyret denna sommar! DET HÄNDER PÅRIKTIGT!! Nu på lördag den 17juni bär det av till Berlin som är första stoppet på en månad med tågbyten, vandarhem, naturupplevelse och gamla städer europa runt.

Har velat tågluffa ända sen jag hörde ordet första gången och kan knappt fatta att det faktiskt händer om bara några dagar nu! GALET! Som tur är åker jag inte själv utan får dela detta med mina eminenta resekamrater Lou & Ebbe och kan verkligen inte tänka mig några bättre kompanjoner till detta äventyr!!!

Den här bloggens exitens är mest till för att uppdatera lite för nära och kära hur vi har det, dela härliga minnen och fina bilder som sen kan var kul att titta tillbaka på när livet återgår till det normala... ja som ni säkert förstår är jag mer än redo för detta, Nu kör vi!!