Witajcie kochani! Jak wiecie wielki powrót trwa. Metamorfoza zaczęła się z pompą! Drugi tydzień treningów na siłowni , a ja czuję , że wracam. Po Pierwszym tygodniu ciężko było chodzić i prowadzić samochód, jedynie dało się leżeć na łóżku po siłowni, alee... Jeśli ma się wyznaczony cel to wstaje się rano i leci się na kolejne wyzwanie, kolejny trening. Dlatego warto wierzyć w siebie i się realizować. Ostatnimi czasy, siłownia jest jedynym miejscem, w którym lubię przebywać , a trening tak pobudza endorfiny szczęścia , że nie odczuwam bólu, lecz satysfakcję. Czasami ludzie pytają mnie czy chce mi się to wszystko robić . "Katując swe ciało okazujesz mu miłość". Nie robię nic wbrew sobie. To wszystko robię dla siebie i jest mi z tym dobrze. Siłownia to nie tylko kilka minut na bieżni , zdjęcie i do domu. Każdy dzień jest wypełniony wyzwaniami , którym stawiam czoła. Treningi , które wykonuję zazwyczaj trwają 1,5h-2h . Biorę do siebie uwagi trenera, nie spieszę się , wykonuję każde ćwiczenie poprawnie. Na treningu nie patrzę na zegarek , lecz na to co robić dalej. Na siłowni liczy się tylko trening. Problemy i zmartwienia zostają na zewnątrz, liczy się tylko plan dnia i to, że jest to chwila dla samej siebie.

Jeśli chodzi o dietę.. Aktualnie zdarza mi się często cheat, ale przy 5- dniowych treningach w tygodniu raczej mi to nie szkodzi. Po prostu, jem to co chcę. Jeśli chodzi o brzuch: zarysy mięśni prostych zaczynają się ukazywać przy poziomie tkanki tłuszczowej rzędu 10%, podczas gdy normalny, dość niski poziom tej tkanki u młodych mężczyzn wynosi 16-18%, a u kobiet 22-25%. Pewne jest, że jeśli mięśnie proste brzucha mają być dobrze rozwinięte i dobrze widoczne, trzeba zacząć od zwiększania ich masy. Trzeba wykonywać wiele specjalistycznych ćwiczeń , które będą pobudzały do rozwoju różne ich części.

A dzisiaj w moim planie: Pośladki- Brzuch- Cardio 15min 💓 . Dla was kochani proponuję małe wyzwanie , na poprawę humoru lub mały początek , by zacząć :

WYZWANIE:

  • 15 pompek
  • 40 przysiadów
  • 30 skrętów brzucha na leżąco
  • 40 pajacyków
  • 1 min plank

I pamiętaj: "Odpoczywać, ale nie lenić się". Aktywnego i miłego dnia kochani! 💪

Zaprojektuj swój blog - wybierz jeden z mnóstwa gotowych szablonów na Nouw lub utwórz własny, metodą „wskaż i kliknij” - Kliknij tutaj

Likes

Comments

Wakacje dobiegły końca, a razem z nimi mój pobyt w Szwajcarii. Każde wakacje spędzałam aktywnie, lecz o tych mogę powiedzieć, że były ekstremalne.Po jedenastu godzinach pracy dziennie i posiłkach opartych na bio żywności , w te wakacje straciłam 5kg wagi. Jedni powiedzieliby, że to świetnie , w dwa miesiące 5kg mniej! Lecz nie dla mnie.. Od razu po powrocie poszłam na siłownię. Trener oczywiście pod wrażeniem spadku wagi, alee... nie formy. Zbyt długo pracowałam nad swoim ciałem, by się teraz załamać i poddać. Dlatego szykuje się WIELKI POWRÓT! Mam cel i nie zamierzam się poddać . Fakt , Szwajcaria dopiero zaczyna wychodzić i bóle pleców dają w kość ,ale nie odpuszczę póki nie osiągnę celu. Wracam ze zdwojoną siłą. Trener szykuje treningi pod kątem całego ciała. Cardio odpuścimy 😅 Skupimy się na plecach, barkach, brzuchu , udach i pośladkach. Treningi 5 razy w tygodniu na poziomie zaawansowanym. Nie wiem jak zareaguje moje ciało po 2- miesięcznej przerwie od ciężarów, ale muszę się podnieść po tej "porażce" , odzyskać siebie. Jeśli chcesz spełnić swoje marzenia, musisz uwierzyć w siebie. Wewnętrzna motywacja jest najsilniejsza ze wszystkich. Myśl pozytywnie, żyj marzeniami. Nie przestawaj działać póki nie jesteś z siebie dumny. Wszystko co robisz, rób z przekonaniem, że tego właśnie chcesz , a nie że musisz. Robiąc coś na siłę nigdy nie będziesz szczęśliwy. Porzucam teraz wszelkie myśli o tym jak było kiedyś , czas na nowy początek. Jest cel i mam zamiar go osiągnąć , by dumnie zakończyć 2017rok . Jeśli wciąż nie zacząłeś zmian , a bardzo tego chcesz to nie czekaj, zacznij działać. Nie czekaj na odpowiedni czas 😊
"Jeśli masz odwagę, aby zacząć... Znajdziesz też odwagę, aby odnieść sukces!"

Likes

Comments

Ciągłe zmęczenie, wahania nastroju, trudności w skupieniu myśli, problemy ze snem. Czy to objawy przemęczenia organizmu? Czy już coś poważniejszego. Wiele z nas poprzez szybki i intensywny tryb życia popada w stan depresji.
Jest to doświadczany stan emocjonalny, utrzymujący się dłuższy okres czasu, w którym na pierwszy plan wysuwa się smutek i bezsilność.
W obniżonym nastroju charakterystyczne oprócz smutku, jest poczucie niemocy, niskiej wartości, niechęć do wstawania z łóżka, podejmowania aktywności, pójścia do pracy. Często sami zauważamy, że obowiązki zaczynają nas przerastać, gorzej śpimy, mniej jemy lub przeciwnie – zajadamy smutek. Towarzyszy nam przez cały czas zmęczenie, ospałość, brak zadowolenia, zmniejszona wydajność. To wszystko miewa rożne przyczyny – najczęściej padamy w sidła przewlekłego stresu, życia w ciągłym biegu, zarywania nocy, nieżyczliwych osób, niedoboru witamin z grupy B, D, żelaza, a także magnezu i potasu.
W sporcie bywa tak, że przez różne czynniki nie mamy na nic siły lub czasu , a w efekcie tracimy swoją formę. Jak sobie z tym poradzić i nie dać się depresji? Długo pracowałam nad swoim ciałem, dokładałam wszelkich starań i zawsze dawałam z siebie 100%. Obecnie są wakacje i nie mam siły na trening, gdyż praca wyciąga ze mnie całą energię . Codzienna jazda na rowerze i praca w ciągłym ruchu "zjada mnie". Czuję, że coś się dzieje , coś czego nie mogłam przewidzieć. Maleje razem z mięśniami, a może wypalam jeszcze swój tłuszczyk 😉 Trudno to określić , lecz powiem wam jedno. Wszystko się da zrobić. Sport jest zabawą. O to w tym chodzi , nasze ciało się zmienia . To Ty masz wpływ na to jak wyglądasz. Więc rada dla tych, którzy w wakacje rezygnują częściej z treningu. Nic straconego, na wszystko znajdziesz czas.😇 Nie dajcie się depresji !
Jeśli się cofasz, to tylko po to , by wziąć rozbieg. 👌

Likes

Comments

Wiele osób uważa , że jedyne co kobieta może mieć po treningach na siłowni to – piękne pośladki. Bzdura! Wiadomo, każda z nas chciałaby mieć seksowną figurę, lecz za tym idzie piękno sylwetki oparte na wciętej talii, płaskim brzuchu, ładnymi ramionami i smukłymi udami. Dla kobiet aktywność fizyczna jest sposobem na uzyskanie atrakcyjnej sylwetki. Nadrzędnym celem uprawiania sportu jest więc poprawa wyglądu. Wiele kobiet wstydzi się założyć dres, spocić się i odsłonić przed innymi pokryte cellulitem uda.

W porównaniu do mężczyzn, kobiety wybierają bardziej zróżnicowane i zbilansowane programy treningowe, które łączą trening kardio , ćwiczenia siłowe , odchudzające i rozciągająe oraz techniki łączące trening ciała i umysłu , jak choćby joga.

Większość kobiet myśląc jak mężczyźni, uważa, że posiadanie pośladków robi z nich kobiety fit.

Interesuję się sportem już jakiś czas. Gdy zaczynałam ćwiczyć , chciałam mieć piękny brzuch i smukłe nogi. Robiąc przysiady pojawił się także efekt pośladków, lecz nie skupiałam się na tym i dalej robiłam swoje. Nigdy w moim życiu nie było tylko treningu na pośladki. Zawsze skupiałam się na całym ciele, najbardziej na brzuchu, gdyż oponka odbijająca się przez bluzkę nie była dla mnie czymś atrakcyjnym. Chodząc na siłownię skupiałam się nad całym ciałem. Oczywiście mięsień pośladkowy był już u mnie rozwinięty, dlatego skupiłam się na treningu kardio oraz ćwiczeniach siłowych na różne partie ciała. Przez okres siłowni porzuciłam przysiady , skupiłam się na plecach i nogach. Nie przeciążałam swojego ciała i nie katowałam go jeszcze w domu po godzinnym treningu na siłowni. Nie uważam się za "Fitgirl" , bo mam pośladki. Fakt, każda kobieta wie, że to jest atut, lecz dla mnie liczy się całokształt. Sukcesem jest dla mnie posiadać różne mięśnie oraz podnosząc koszulkę nie widzieć nagromadzonego tłuszczu. Móc jeść na co mam ochotę nie martwiąc się, że kolejna porcja nagromadzi się i będzie więcej do spalania.

Dlatego nie rozumiem kobiet, które robiąc same pośladki uważają się za kobietę fit. Nie jestem tu od hejtowania i pouczania , ale takie osoby chyba nie rozumieją co to znaczy porządnie się spocić i wyglądać pięknie. Kiedyś moją inspiracją była Jen Selter słynąca z największych pośladków. W porę zmieniłam swój pogląd , gdyż takie mięśnie dość szybko można zrobić , a niektórzy moga dostać je w genach 😉 Po co chcemy mieć to co każdy, skoro możemy przepracować więcej i mieć efekt całego ciała, który nie łatwo osiągnąć. Bycie fit to coś więcej , dlatego moją inspiracją jest Sylwia Szostak , która według mnie jest definicją idealnej kobiety fitness. Nie boi się skarować pleców, barków i wykonać mocny trening całego ciała. Wie, ile kosztuje praca nad ciałem i rozbudową mięśni. A co najważniejsze- zna się na swoim zawodzie, więc może dawać rady i motywować do działania swoimi postami.

Dlatego, jeśli chcesz być kobietą fit to pokaż dla życia coś więcej niż pośladki!💪

Likes

Comments

Głodówka to obywanie się bez stałego i płynnego pożywienia. Podczas jej trwania pije się jedynie wodę. Istnieje wiele form mniej drastycznych, dopuszczających innego rodzaju płyny lub polegających na znacznym ograniczeniu ilości pożywienia. Nazywa się je głodówkami lub po prostu poszczeniem.

Wszystkie te formy mają na celu wywołanie głodu i reakcji przystosowawczych organizmu do stanu braku podaży pożywienia. Reakcji odmiennych od tych, które zachodzą w ustroju ludzkim w wyniku ciągłego przejadania się. Efekty głodówki mogą być bardzo groźne dla zdrowia.

Już w 6 dniu zastosowania głodówki dochodzi do kwasicy czyli do zatrucia organizmu ciałami ketonowymi. Poza tym głodówka może mieć inne negatywne skutki dla zdrowia:

  • może potęgować choroby krążenia
  • może przyczyniać się do rozwinięcia się kamicy nerkowej i nadciśnienia tętniczego
  • uniemożliwia właściwe uregulowanie glikemii zarówno u cukrzyków i zdrowych osób
  • może prowadzić do niedożywienia i wyniszczenia, powodując niedobory białkowe, tłuszczowe i węglowodanowe, awitaminozy i obniżenie poziomu pierwiastków życia
  • powoduje bóle głowy
  • może prowadzić do przewodnienia organizmu
  • może prowadzić do utraty masy mięśniowej, zamiast tłuszczowej
  • może prowadzić do zaburzeń rozwoju u młodych osób.

Głodówka ma również negatywny wpływ na urodę:

  • wypadają włosy
  • łamią się paznokcie
  • pojawiają się wypryski i pryszcze

Głodówka ma negatywny wpływ na psychikę :

  • wywołuje uczucie przewlekłego przemęczenia
  • jest przyczyną złego humoru i agresji
  • powoduje wstręt do jedzenia
  • spowalnia metabolizm
  • obniża wydajność organizmu, prowadząc do niezdolności do pracy i uczenia się.

Głodówka nie jest sposobem na odchudzanie. Nawet jeśli stracisz podczas głodówki parę kilogramów, to masz szansę na tak gwałtowny efekt jojo, że szybko odzyskasz je z nawiązką. Stosując głodówkę , tracisz nie tylko tłuszcz, ale także masę mięśniową. Zwalniasz spoczynkową przemianę materii.

Głodówka to niebezpieczne odchudzanie ! Może powodować stłuszczenie wątroby i zaburzenia elektrolitowe- w efekcie może dochodzić do zasłabnięć i zaburzeń rytmu serca.

Likes

Comments

Czasem przejście na dietę odchudzającą oznacza jedzenie pokarmów, po które zazwyczaj nie sięgamy. Charakteryzują się duża ilością świeżych lub gotowanych warzyw, owoców oraz ograniczeniem spożywania słodyczy i fast-foodów.

Diety odchudzające opierają się na spożywaniu mniejszej ilości tłuszczów a nie węglowodanów, są lepsze dla naszego zdrowia. Węglowodany są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, a skutkiem ich niedostatku może być zmęczenie i problemy z koncentracją. Dieta niskotłuszczowa wyeliminuje te niepożądane skutki, gdyż organizm spala wtedy tłuszcz, a nie węglowodany.

Jeśli mamy nadwagę lub można już mówić o otyłości przejście na dietę odchudzającą oraz rozsądne jej zastosowanie oznacza poprawienie stanu zdrowia całego organizmu.

Skutki uboczne diet odchudzających ---> Zła dieta charakteryzuje się niewłaściwym dobraniem spożywanych składników pokarmowych.

Należy pamiętać, że nie wszystkie węglowodany są sobie równe np. częste spożywanie cukru w czasie diety odchudzającej utrudni nam utratę wagi.

Poza tym skuteczna dieta odchudzająca musi być zróżnicowana , gdyż organizm potrzebuje różnorodnych składników pokarmowych do prawidłowego funkcjonowania.

Diety , które zabronią spożywania niektórych pokarmów mogą pozbawić nas źródeł witaminy A,E oraz K, które znajdują się w tłustych produktach. Warto wtedy uzupełnić niedobory witamin przyjmując suplementy diety.

Warto zdać sobie sprawę , że dieta odchudzająca jest skuteczna i bezpieczna tylko, jeśli przeprowadzana jest mądrze i dostosowana do potrzeb konkretnego organizmu. Lepiej nie ryzykować i zasięgnąć opinii dietetyka, by nie wpaść w pętle skutków ubocznych diety.

Likes

Comments

Poznajmy kilka rodzai diet, z którymi może ktoś miał do czynienia😉

Dieta bezglutenowa

Polega na wykluczeniu z jadłospisu składników zawierających gluten. Są to przede wszystkim zboża takie jak pszenica, żyto czy orkisz, ale także produkty wysokoprzetworzone, m.in. słodycze i gotowe dania, do których w procesie produkcyjnym dostały się produkty z glutenem. Dietę bezglutenową muszą stosować osoby chore na celiakię oraz osoby nie tolerujące glutenu. Dieta bezglutenowa łączy się z wykluczeniem z diety tradycyjnego pieczywa, produktów mącznych oraz wysokoprzetworzonych, dlatego stosowana jest także jako dieta odchudzająca.

Dieta bez laktozy

W Polsce ok. 20% społeczeństwa nie toleruje laktozy, czyli cukru zawartego w mleku krowim. Dieta bez laktozy polega na wykluczeniu produktów mlecznych, czyli mleka, serów i jogurtów oraz produktów mlecznych, np. lodów czy bitej śmietany. Jeżeli nie cierpimy na ostrą nietolerancję laktozy, warto jedynie ograniczyć produkty mleczne. W sprzedaży są dostępne również suplementy diety z enzymem laktazy, które pomagają w trawieniu laktozy. Stosuje się je doraźnie, po zjedzeniu produktu mlecznego.

Wegetarianizm

Wegetarianie nie jedzą mięsa, ryb oraz owoców morza. Dieta wegetariańska ma często podłoże ideologiczne, ale może mieć także prozdrowotne. Wykluczenie mięsa z diety ma działanie antyrakowe oraz odkwaszające organizm.

Weganizm

To bardziej radykalna forma wegetarianizmu. Weganie nie jedzą mięsa, ryb, owoców morza oraz produktów odzwierzęcych. Oznacza to wykluczenie z menu nabiału, jajek oraz miodu. Nie jedzą niczego, co wyprodukowały zwierzęta. Ta w 100% roślinna dieta często oparta jest na sezonowych warzywach i owocach. Je się także dużo warzyw strączkowych, orzechów oraz nasion.

Semiwegetarianizm

To forma wegetarianizmu, w której dopuszcza się jedzenie drobiu oraz ryb i owoców morza.

Witarianizm

To dieta polegająca na jedzeniu świeżych, surowych produktów. Często łączy się z weganizmem. W tej diecie, zwanej inaczej dietą raw lub dietą surową, dopuszcza się obróbkę termiczną potraw do temperatury 40 stopni. Dzięki temu jedzenie zachowuje większość wartości odżywczych.

Frutarianizm

To najostrzejsza forma wegetarianizmu. Frutarianie nie jedzą mięsa, produktów odzwierzęcych oraz żadnych owoców i warzyw, których zerwanie mogłoby uśmiercić roślinę. Dieta bazuje więc na owocach i warzywach rosnących na drzewach i krzewach.

Dieta pięciu przemian

To dieta oparta na medycynie chińskiej. Opiera się ona na pięciu żywiołach i pięciu smakach. Kluczowe znaczenie ma tutaj łączenie składników w potrawie w odpowiedniej kolejności. W skład każdego dania muszą wchodzić produkty ze wszystkich grup smakowych: słodkiej, gorzkiej, słonej, kwaśnej i ostrej. Każdego dnia zjadamy 3 posiłki i 2 przekąski.

Dieta slow food

Ten jadłospis związany jest z ruchem znanym na całym świecie. Dieta polega na jedzeniu tylko tych produktów, które zostały wyprodukowane w naszym regionie, 100-200 km od naszego miejsca zamieszkania. Wybieramy sezonowe warzywa o owoce od sprawdzonych, uczciwych dostawców. Nie wyrzucamy jedzenia i szanujemy produkty. Slow food to ukłon w stronę lokalności i tradycji – powrót do starych produktów, przepisów i sposobów obróbki potraw.


Likes

Comments

Jest to już ustalone w naszych genach. Uwarunkowany genetycznie typ sylwetki bardzo często utrudnia wypracowanie ideału o którym marzymy. Zobacz jak powinieneś modelować swoją figurę, żeby wyglądała jak najlepiej.

Wyróżniamy trzy typy sylwetek: klepsydrę, gruszkę i jabłko.

Każdy z tych typów charakteryzuje się inną budową ciała, innymi skłonnościami do osadzania się niechcianego tłuszczyku w różnych partiach naszego ciała.

Cechy charakterystyczne i jak modelować dany typ:

1.GRUSZKA 🍐

Rozbudowane dolne partie ciała, szczupła góra tzn. smukłe ramiona, wąska talia. Osoby z typową sylwetką gruszki zmagają się zazwyczaj z odkładaniem tłuszczu w dolnych partiach ciała ( nogi, uda, pośladki). ---> W celu nadania sylwetce proporcjonalności zaleca się łączenie treningów spalających z ćwiczeniami rozbudowującymi, wzmacniającymi ramiona – trening z obciążeniem. Dieta powinna być bogata w białko, by nadać odpowiednich kształtów górnej części ciała.

2.JABŁKO 🍎

Tłuszcz odkłada się przede wszystkim na brzuchu. U osoby, która posiada typ sylwetki jabłko wyróżniamy: szerokie i zaokrąglone ramiona, szeroką klatkę piersiową, słabo widoczną talię. ---> Pomocne w walce o smukłą sylwetkę będą treningi spalające tkankę tłuszczową z brzucha: jazda na rowerze, bieganie , ćwiczenia cardio. Osoby te mają tendencję do odkładania się tłuszczu na brzuchu, dlatego zalecana jest dieta nisko tłuszczowa. Należy unikać tłuszczu zwierzęcego, który ma tendencje odkładać się na brzuchu.

3.KLEPSYDRA ⌛

Charakteryzuje się proporcjonalnym dołem do góry. Tkanka tłuszczowa u takich osób rozkłada się równomiernie, pod warunkiem, że osoba nie ma nadwagi. ---> Polecane są ćwiczenia areobowe. Zaleca się również pływanie w celu wysmuklenia sylwetki. Dieta u takiej osoby powinna po prostu zawierać mało smażonych potraw. Zaleca się grillowanie, pieczenie, gotowanie na patrze. Nie ma tutaj rygorystycznych wymagań dietetycznych.

Dopasuj swój typ sylwetki i zacznij nad nim działać 😊 Powodzenia! 💪

Likes

Comments

Wiele osób pyta mnie co ćwiczyć na dolne partie mięśni brzucha. Nie martwcie się , sama z tym walczę i uważam, że złotą zasadą jest dieta. Korzystanie z samych ćwiczeń może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Niestety wiemy jak ciężko jest się z nią uporać i za nią zabrać. Brzuszki są najlepszym ćwiczeniem na górne partie mięśni brzucha. Dzisiaj powiem trochę o dolnej części mięśni prostych:) Są na to dwa ćwiczenia, które są naprawdę wymagające pod względem fizycznym.

1.Ćwiczenie : Wznosy kolan do klatki w zwisie na drążku

Częsty problem w wykonaniu tego ćwiczenia stanowi słaby chwyt, przez co dłonie nie są w stanie utrzymać ciężaru ciała w swobodnym zwisie. Prawidłowe wykonanie tego ćwiczenia polega na zginaniu nóg do pozycji, w której uda są równoległe do podłoża i zaczynamy podnosić kolana w kierunku klatki piersiowej. Chwilę przytrzymujemy i opuszczamy kończyny do pozycji wyjściowej , tylko i wyłącznie za pomocą mięśni brzucha.

2.Ćwiczenie: Wznosy nóg leżąc

Wykonanie ćwiczenia nie jest skomplikowane. Kładziemy się na plecach. Patrząc przed siebie, lekko ugięte w kolanach nogi odrywa się od podłoża i przywodzi ku górze za pomocą mięśni brzucha. Wznosi się je do momentu maksymalnego napięcia, po czym delikatnie opuszcza w taki sposób, aby dolne mięśnie brzucha cały czas były napięte. Najlepiej wykonać 15-20 powtórzeń.Ręce można położyć wzdłuż ciała bądź podłożyć pod pośladki w celu zachowania lepszej równowagi.

Są również inne ćwiczenia, które powinien zrobić każdy:

3.Ćwiczenie: Nożyce pionowe i poziome.

4.Ćwiczenie: Przyciąganie kolan do klatki piersiowej siedząc.

5.Ćwiczenie: Brzuszki z uniesionymi nogami .

Pamiętaj! Sport i odpowiednia dieta to klucz do sukcesu!💪

Likes

Comments

Duży wpływ na to jak śpimy w ciągu nocy ma to, co zjemy na kolację. Czego powinniśmy unikać na wieczornym talerzu? Nie jest to żadne odkrycie , że ciężkie posiłki absolutnie nie powinny znajdować miejsca w ostatnim naszym posiłku w ciągu dnia.

Na kolację rezygnujemy z różnego rodzaju makaronów, fast- foodów. Wieczór nie jest również odpowiednią porą na jedzenie słodyczy – nawet jeśli tego dnia macie cheat meal. Tak samo odpada masło, tłuste mięsa, wieprzowina, wołowina, wszystkiego rodzaju kiełbaski. Są to produkty ciężko strawne, które powodują, że tłuszcz odkłada się w organizmie w postaci nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Owoce też nie są wskazane do jedzenia wieczorną porą, chociaż sama czasami łamię tę zasadę. Wybierajmy owoce mniej słodkie np. Grejpfruty .

Na kolację jak najbardziej wskazane są: pieczone lub parzone ryby, sałatki z kurczakiem, twarogiem , zupy krem, warzywa. Węglowodany również znajdują swoje miejsce w kolacji, a ich celem jest poprawienie jakości snu. Jeśli nie macie zbytnio czasu na przygotowanie ciepłego posiłku – co byłoby najlepszą opcją na kolację- możecie wybrać zwykłe kanapki :) Skomponujcie je tak, żeby nie zawierały dużo tłuszczu i były pełne warzyw .

Likes

Comments