View tracker

Det har varit otroligt fint väder denna vecka . Vi hade faktiskt 20+ !! Nästan varje dag var vi ut på isen och tog en promenad \ joggingtur med hunden. Vilka vårkänslor vi fick nästan så att man ville skrika 😂 🌞 direkt snön far bort från skogen så ska vi börja springa därför vi var lite extra taggade på att solen börjat värma. 

Denna vecka har vi också tränat badketboll. Riktigt kul och utmanande! De gillar vi💪

Efter lovet startar nogot riktigt spännande!!! Vi kommer börja med dam fotboll på aspen men mer information om det kommer snart. Är ni intresserade så tveka inte att skriva till oss😊😊😊😊  hörs snart 

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Hej Emma här!

Snart kommer det komma upp en kort träningsvideo där jag och Emilia tränar överkroppen, (rygg,armar, mage och bröst). Kommentera här nedan eller på våran facebook sida om ni har några frågor om träning och kost :) Ha det bra!

(sportbehån glömde jag hemma) -_-

Likes

Comments

View tracker

Här kommer ett sueperbra, nyttigt och gott recept på en grön juice jag gjorde idag!

Du behöver:

• Broccoli (kokad och sval)

• Ingefära

• 1 mandarin

• Salladsmix (bl.a spenat)

• Citronsaft

• Vatten

Hofta med innehållet, var försiktig med ingefäran! Det är väldigt starkt. Mixa ihop allt till en fin och slät juice i en mixer! Ha det gott!


Mvh Emilia

Likes

Comments

Hej! Emma här.

När det är fint väder så passar vi alltid på att träna utomhus! Så våran uppvärmning blev rätt så lång idag. Efter promenaden så körde jag och Emilia ett rejält benpass på gymmet. Nu är jag hemma och har precis ätit upp min sallad som bestod av ( rostade kikärtor, tonfisk, salladsblad, tomat, lök, paprika, pesto ).

Gott, billigt och proteinrikt! ;) Här under ser ni vårt träningspass.

-Vi började att köra knäböj med bara stången. Sedan körde vi på som vanligt med 50kg. (3 sett 12gg)

-Marklyft körde vi också på 50kg (3 set 8gg)

-Frivändningar med bara stången (3set 8gg)

-"donkey kicks" 32kg (3 set 12gg)

-benpress (60kg 3 set)

-Benpress fokuserat på rumpa (3set 32 kg)

-sittande lårcurl (3set 100kg)

-utfall med steg 10kg (4min)

-Och vi slutade passet med "indianen" (utfall hoppandes) (12gg 3 set)

Det är ungefär mitt vanliga ben pass. Ibland delar jag även upp passet och kör ben ena dagen och fokuserar mer på rumpa nästa dag. Vanligtvis kör jag 30min mage efter ett pass men det får vänta tills imorgon! Några övningar kom inte med denna gången eftersom att jag inte vet namnet på dessa, men det kommer upp bilder/videon på  dem. Så klart så har ni säkert tränat olika länge och är olika bra därför ska jag även göra ett pass för "nybörjare". Kommentera om ni vill ha hjälp med eran träning så kan vi hitta något för just dig! Ha en fortsatt bra dag alla! <3


Likes

Comments

Hejsan, undrar ni kanske vad ni ska laga till middag idag?
då kommer här ett tips 😉

Eftersom fisk är väldigt nyttigt är det bra att äta minst en gång i veckan,
idag har jag själv valt att laga fisk till middag,
och eftersom jag inte hade något annat hemma med fisk,
för att jag måste åka in till stan och handla idag så fick det bli ris vilket som dock är mindre nyttigt,
men hur som helst, så detta recept är väldigt enkelt ugnsbakad lax i citronsås, är enkelt och bra
och istället för ris rekommenderar jag att ni ska köra på potatis,
eftersom potatis är mycket nyttigare!
sen ska jag även ta o riva lite riven morot till det!👌
och detta blev resultatet av att ha lite saker hemma,
​ hade bra!  - Janina
 

Likes

Comments