Header

Påminnelse/ lite reklam för både min och Colles nya blogg! Inläggen nedan beskriver bloggarna lite mer, men kika gärna in på dom då de uppdateras dagligen! Ha en fin dag 😄

           LÄNK TILL COLLES BLOGG // LÄNK TILL LINDAS BLOGG

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Nu har även jag en ny blogg där jag skriver om allt möjligt. Min beskrivning ser ut såhär:

"Jag är 19 år, bor i Stockholm och tar studenten i juni. Efter studenten flyttar jag och min pojkvän till en lägenhet på fridhemsplan, vilket ska bli fantastiskt!

Jag är ofta sjuk och läkare har påbörjat en utredning om jag har ME/CFS (Myalergisk encefalomyelit).
I bloggen kommer jag ta upp hur det är att slitas mellan en sjukdom och att göra sån't jag vill och älskar, träna.
Jag har precis påbörjat en nytt kostupplägg där jag inte äter socker, gluten eller laktos!

Hoppas ni följer min resa :)"

Jag lovar att desto friskare jag blir, desto mer och mer träning kommer upp på min blogg. 😃 

HÄÄÄÄR HITTAR NI BLOGGEN. NOUW.COM/COLLE

Likes

Comments

Nuså, nu har jag kommit igång mer på riktigt med min egna blogg som ni hittar HÄR!

Beskrivning av bloggen: 

Hej & välkommen!
Jag heter Linda Garmager, är 18 år och går min sista termin på gymnasiet där jag studerar beteendevetenskap. Vad jag verkligen brinner för här i livet är träning och fitness. När jag inte går i skolan spenderar jag min tid på gymmet med vänner och jobbar för att nå mina mål. En dröm jag har och strävar efter är att någon dag i framtiden stå på scen och tävla i Bikini fitness, kanske år 2020 är ett rimligt mål...vem vet?

Hoppas att ni stannar för att följa min resa och ta del av min dagligen växande kunskap inom träning och hälsa!

Kram på er!

Så ja hörrni, gå in o följ min resa mot att en dag tävla i bikinifitness där. Vill gärna följa några av mina (våra) gamla läsare också men svårt att hitta er...

Hur som helst, hoppas vi ses på min egna blogg & att ni får lika mycket njutning av att läsa den som Active Fitness😉 


Kram på er bästa ni!❤

Likes

Comments

Hejsan på er, länge sedan nu... Iallafall, här kommer jag med en rolig nyhet, iallafall så tycker jag det! Det är nämligen så att jag, Linda har börjat uppdatera på min gamla blogg igen. Ni hittar den på nouw också, HÄR! Så börja följ mig där om ni är intresserade 😊 Kram på er!

Likes

Comments

God morgon! Sovit till 10 på en onsdag, det kallar jag lyx! Börjar skolan 12:50 idag nämligen så jag kunde verkligen sova ut ordentligt och ta mig tid till att göra en stadig frukost. Havregrynsgröt kan ju verkligen aldrig gå fel, speciellt när den är toppad med favorit bären. 😍

Nu ska jag dyka ner i plugget, har prov imorgon... senare idag står det armar och bröst på schemat, är så taggad verkligen! Efter gårdagens pass vill jag bara tillbaka och testa nya övningar och sätta nya person bästa. Hoppas dagen blir super bra både för mig och för er! Kramis😊

Likes

Comments

Alla har vi olika sätt att få in träning och kost i vardagen. De nedan visar hur jag fungerar, kanske något ni kan ta som tips? Eller har ni egna? Dela gärna med er isåfall 😊

Så funkar träning och kost för mig:

* Jag hoppar aldrig över frukosten längre. Om jag inte får i mig frukost tappar jag mycket lättare energi under dagen.

* Jag ser till att inte ha onyttigheter hemma. Eftersom då är det lättare att hålla sig ifrån dem.

* Jag följer många fitness inspo accounts på Instagram och bloggar för att hålla mig inspirerad till träningen.

* Jag tränar 5-6 dagar i veckan. Även fast humöret är i botten eller kroppen är trött så går jag ändå dit för att inte bryta vanan. Alla pass kanske inte är sten tuffa men jag gör iallafall någonting och jag tycker det är OK.

* Jag har vänner som jag tränar med och peppar mig.

* Jag försöker att tänka hur nöjd jag är med hur jag ser ut nu och om Linda för 1 år sedan skulle se mig nu skulle hon bli chockad över hur duktigt jag är!


Likes

Comments






Riktigt roligt pass idag! Jag och Joey körde rygg och mage. Hade riktigt bra med energi, inte till en början dock men den kom lite senare.

Körde många övningar men en som jag fastnade lite extra för var "raka marklyft" som vi kallar det. Har hört att det även kallas för "romanian deadlifts".

Hur som helst, övningen är väldigt lik vanliga marklyft. Enda skillnaden är att raka isolerar ryggen väldigt bra, speciellt korsryggen. När du går ner så böjer du inte på knäna som i ett vanligt marklyft utan du håller dem så raka du kan och böjer bara ryggen framåt. Jag som dock är väldigt stel i baksida lår behövde böja på knäna en aning.

Man får dock se till att vara försiktigt med tunga vikter eftersom ryggen inte pallar hur mycket som helst. Det ser lite läskigt ut tycker jag, men jag som körde på 45kg idag behövde inte vara rädd för att skada mig. Speciellt inte när jag använde bältet för extra stöd. Dock är det i minsta laget, måste äta upp mig... kämpakämpa!

Aja detta är en ny favorit övning helt klar, behöver dock jobba lite mer på tekniken så den sitter. Först då kan jag öka vikten lite till. Ser framemot nästa ryggpass! 😃

Likes

Comments

Dåligt matintag = ofokuserad träning. Japp, idag har jag varit dålig med maten. Har ätit alldeles för lite för att orka med att träna ben i ca 2 timmar. Resultatet blev iallafall en ofokuserad och lite halv bra träning. Tog mig igenom det dock men hade ingen ork att ta ut mig så det blev inga spaghetti ben som lämnade gymmet idag. Menmen, sånna dagar har jag också, allt kan inte vara tipp topp hela tiden.😊

Kom hem iallafall och hällde i mig min protein shake snabbt som attan (jätte hungrig) och efter det åt jag en stor middag. Nu har jag landat i sängen och tänker stanna här tills jag slocknar, vilket lär blir ganska så snart hehe...

Såhär såg dagens pass ut:
(För mig är vikter orelevant, jag slänger på så mycket vikt så att jag känner att det tar därför skriver jag inte upp hur mycket jag tar i varje övning. Jag vet helt enkelt inte!)

Stående vadpress 4 x 12

Benpress 4 x 15

Squats 4 x 12

Hamstring curls 4 x 12

Sittande vadpress 4 x 20

Sittande lårcurl 4 x 12

Likes

Comments

God morgon vänner! Ny vecka nya tag eller hur?

Var det bara jag eller gick den här helgen alldeles för fort över? Aja på fredag börjar ju sportlovet iallafall och jag flyger iväg till andra sidan av Atlanten, nämligen till New York! Längtar massor, någon som har något tips på kul saker att hitta på? 😊

Annars då? Jo helgen har varit jätte mysig! I fredags träffade jag fina Anna och såg på bio premiären av skräckfilmen The woman in black och alla hjärtansdag spenderades med min älskling. Vi såg på filmen Valentines day och åt färsk frukt i chokladfondue​ och bara njöt av att vara med varandra. Tränat har jag också gjort i både fredags och lördags, ben och rygg. Därför fick det bli vila från gymmet igår, hade träningsvärk i varenda del av min kropp haha... Ikväll ska jag dock gå igen, ben som står på schemat. Får se hur det går hehe... Ha en fin måndag!

Likes

Comments

Glad alla hjärtansdag på er!❤

Hur ska ni fira denna dagen?
Mysa med pojk-/flickvännen? Bästa vännerna? Familjen? Eller varför inte med ett härligt och svettigt träningspass?

Jag ska själv försöka med alla de grejerna! Som en liten present från oss på Active Fitness så har vi slängt ihop ett pass som vi utmanar er att utföra idag! Lycka till 😘

1) Burpees - Övningen är ej svår att utföra med ack så jobbig, se på bilden och där har du hela övningen. Denna ska du göra 3 x 10 med 30sec -1min vila

2) Dips på bänk - Hitta en bänk som är tillräckligt hög för att du inte ska nudda rumpan i golvet när du böjer armarna. Sedan gör du bara som på bilden, ett tips kan vara att göra detta bredvid en spegel så att du ser att du går tillräckligt djupt ner. Detta ska du göra 3 x 12 med 30 sec - 1min vila.

3) Upphöjda armhävningar - Här hittar du en lite mer utvecklad armhävning än de vanliga. Ta en bänk som inte är allt för hög och placera dina fötter på den som bilden visar och dina händer i golvet och gör en armhävning. Detta ska du göra 3 x 12 med 30 sec - 1min vila.

4) Axelpress med squat - Hitta två vikter som du känner dig bekväm med, jag brukar ta 5-6kg. Bilden visar hela övningen denna ska du göra 3 x 12 med 30 sec - 1 min vila.

5) Hopprep - 1 min non-stop

6) Russian twist - Ta en vikt som passar dig bra, jag brukar använda en 5kg medicinboll. Håll benen uppe från golvet hela tiden och fokusera på att dina abs ska jobba. Gör denna 3 x 15 med 30 sec - 1 min vila.

7) Utfallssteg - Hitta även här två vikter som passar dig, jag brukar ta två st 8-10kg. Se till att spänna bålen ordentligt här för att behålla stabiliteten. Knät ska heller inte gå över tårna, om detta händer kan du kanske behöva flytta ditt bakre ben längre bak. Denna ska du göra gåendes (alltså ej på stället) 3 x 20 med 30 sec - 1 min vila då blir det 10 st på varje ben.

8) Nudda häl - Pressa ryggen mot golvet och försök nudda hälarna med fingerspetsarna (nej, inte ha hälarna för nära rumpan nu..) genom att lyfta skuldrorna från golvet. Här gäller det att hålla tempot uppe och riktigt bränna ut magen så mycket det bara går. Denna ska du göra 3 x 30 med 30 sec - 1 min vila.

Likes

Comments


Better Blogging Nouw