Header

God morgon! Sovit till 10 på en onsdag, det kallar jag lyx! Börjar skolan 12:50 idag nämligen så jag kunde verkligen sova ut ordentligt och ta mig tid till att göra en stadig frukost. Havregrynsgröt kan ju verkligen aldrig gå fel, speciellt när den är toppad med favorit bären. 😍

Nu ska jag dyka ner i plugget, har prov imorgon... senare idag står det armar och bröst på schemat, är så taggad verkligen! Efter gårdagens pass vill jag bara tillbaka och testa nya övningar och sätta nya person bästa. Hoppas dagen blir super bra både för mig och för er! Kramis😊

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Alla har vi olika sätt att få in träning och kost i vardagen. De nedan visar hur jag fungerar, kanske något ni kan ta som tips? Eller har ni egna? Dela gärna med er isåfall 😊

Så funkar träning och kost för mig:

* Jag hoppar aldrig över frukosten längre. Om jag inte får i mig frukost tappar jag mycket lättare energi under dagen.

* Jag ser till att inte ha onyttigheter hemma. Eftersom då är det lättare att hålla sig ifrån dem.

* Jag följer många fitness inspo accounts på Instagram och bloggar för att hålla mig inspirerad till träningen.

* Jag tränar 5-6 dagar i veckan. Även fast humöret är i botten eller kroppen är trött så går jag ändå dit för att inte bryta vanan. Alla pass kanske inte är sten tuffa men jag gör iallafall någonting och jag tycker det är OK.

* Jag har vänner som jag tränar med och peppar mig.

* Jag försöker att tänka hur nöjd jag är med hur jag ser ut nu och om Linda för 1 år sedan skulle se mig nu skulle hon bli chockad över hur duktigt jag är!


Likes

Comments






Riktigt roligt pass idag! Jag och Joey körde rygg och mage. Hade riktigt bra med energi, inte till en början dock men den kom lite senare.

Körde många övningar men en som jag fastnade lite extra för var "raka marklyft" som vi kallar det. Har hört att det även kallas för "romanian deadlifts".

Hur som helst, övningen är väldigt lik vanliga marklyft. Enda skillnaden är att raka isolerar ryggen väldigt bra, speciellt korsryggen. När du går ner så böjer du inte på knäna som i ett vanligt marklyft utan du håller dem så raka du kan och böjer bara ryggen framåt. Jag som dock är väldigt stel i baksida lår behövde böja på knäna en aning.

Man får dock se till att vara försiktigt med tunga vikter eftersom ryggen inte pallar hur mycket som helst. Det ser lite läskigt ut tycker jag, men jag som körde på 45kg idag behövde inte vara rädd för att skada mig. Speciellt inte när jag använde bältet för extra stöd. Dock är det i minsta laget, måste äta upp mig... kämpakämpa!

Aja detta är en ny favorit övning helt klar, behöver dock jobba lite mer på tekniken så den sitter. Först då kan jag öka vikten lite till. Ser framemot nästa ryggpass! 😃

Likes

Comments

Dåligt matintag = ofokuserad träning. Japp, idag har jag varit dålig med maten. Har ätit alldeles för lite för att orka med att träna ben i ca 2 timmar. Resultatet blev iallafall en ofokuserad och lite halv bra träning. Tog mig igenom det dock men hade ingen ork att ta ut mig så det blev inga spaghetti ben som lämnade gymmet idag. Menmen, sånna dagar har jag också, allt kan inte vara tipp topp hela tiden.😊

Kom hem iallafall och hällde i mig min protein shake snabbt som attan (jätte hungrig) och efter det åt jag en stor middag. Nu har jag landat i sängen och tänker stanna här tills jag slocknar, vilket lär blir ganska så snart hehe...

Såhär såg dagens pass ut:
(För mig är vikter orelevant, jag slänger på så mycket vikt så att jag känner att det tar därför skriver jag inte upp hur mycket jag tar i varje övning. Jag vet helt enkelt inte!)

Stående vadpress 4 x 12

Benpress 4 x 15

Squats 4 x 12

Hamstring curls 4 x 12

Sittande vadpress 4 x 20

Sittande lårcurl 4 x 12

Likes

Comments

God morgon vänner! Ny vecka nya tag eller hur?

Var det bara jag eller gick den här helgen alldeles för fort över? Aja på fredag börjar ju sportlovet iallafall och jag flyger iväg till andra sidan av Atlanten, nämligen till New York! Längtar massor, någon som har något tips på kul saker att hitta på? 😊

Annars då? Jo helgen har varit jätte mysig! I fredags träffade jag fina Anna och såg på bio premiären av skräckfilmen The woman in black och alla hjärtansdag spenderades med min älskling. Vi såg på filmen Valentines day och åt färsk frukt i chokladfondue​ och bara njöt av att vara med varandra. Tränat har jag också gjort i både fredags och lördags, ben och rygg. Därför fick det bli vila från gymmet igår, hade träningsvärk i varenda del av min kropp haha... Ikväll ska jag dock gå igen, ben som står på schemat. Får se hur det går hehe... Ha en fin måndag!

Likes

Comments

Glad alla hjärtansdag på er!❤

Hur ska ni fira denna dagen?
Mysa med pojk-/flickvännen? Bästa vännerna? Familjen? Eller varför inte med ett härligt och svettigt träningspass?

Jag ska själv försöka med alla de grejerna! Som en liten present från oss på Active Fitness så har vi slängt ihop ett pass som vi utmanar er att utföra idag! Lycka till 😘

1) Burpees - Övningen är ej svår att utföra med ack så jobbig, se på bilden och där har du hela övningen. Denna ska du göra 3 x 10 med 30sec -1min vila

2) Dips på bänk - Hitta en bänk som är tillräckligt hög för att du inte ska nudda rumpan i golvet när du böjer armarna. Sedan gör du bara som på bilden, ett tips kan vara att göra detta bredvid en spegel så att du ser att du går tillräckligt djupt ner. Detta ska du göra 3 x 12 med 30 sec - 1min vila.

3) Upphöjda armhävningar - Här hittar du en lite mer utvecklad armhävning än de vanliga. Ta en bänk som inte är allt för hög och placera dina fötter på den som bilden visar och dina händer i golvet och gör en armhävning. Detta ska du göra 3 x 12 med 30 sec - 1min vila.

4) Axelpress med squat - Hitta två vikter som du känner dig bekväm med, jag brukar ta 5-6kg. Bilden visar hela övningen denna ska du göra 3 x 12 med 30 sec - 1 min vila.

5) Hopprep - 1 min non-stop

6) Russian twist - Ta en vikt som passar dig bra, jag brukar använda en 5kg medicinboll. Håll benen uppe från golvet hela tiden och fokusera på att dina abs ska jobba. Gör denna 3 x 15 med 30 sec - 1 min vila.

7) Utfallssteg - Hitta även här två vikter som passar dig, jag brukar ta två st 8-10kg. Se till att spänna bålen ordentligt här för att behålla stabiliteten. Knät ska heller inte gå över tårna, om detta händer kan du kanske behöva flytta ditt bakre ben längre bak. Denna ska du göra gåendes (alltså ej på stället) 3 x 20 med 30 sec - 1 min vila då blir det 10 st på varje ben.

8) Nudda häl - Pressa ryggen mot golvet och försök nudda hälarna med fingerspetsarna (nej, inte ha hälarna för nära rumpan nu..) genom att lyfta skuldrorna från golvet. Här gäller det att hålla tempot uppe och riktigt bränna ut magen så mycket det bara går. Denna ska du göra 3 x 30 med 30 sec - 1 min vila.

Likes

Comments

Igår hade jag nog ett av de bästa och tuffaste benpassen på länge. Började till och med gråta vid ett (läs: två tillfällen, tappade en 20kg vikt på fingerspätsen) tillfällen när jag pressade mig själv till mitt max. Mina ben kunde inte stå på stället ens och ännu sämre gick det att gå. Benen liksom vek sig och jag kunde inte kontrollera det. Riktigt kul var det och träningsvärken idag kom som ett härligt brev på posten! 😉

En övning som Joel visade mig är den som ni ser på bilderna ovan. Vi brukar träna vader genom att stå upp och pressa sig upp med vikter på axlarna, ni vet den vanliga. Men den tränar tydligen inte alla delar av vaden så därför gjorde vi denna också. Tur att det knappt var några människor på gymmet hehe, vi använde nästan alla vikterna...

Hur som helst, det du gör är att hitta en bänk att sitta på och lite vikter. Några för att placera tårna på och några för att ha i knät. Se till att du går djupt ner med hälarna, nästan så att du nuddar golvet. Och sedan pressar dig så högt upp du kan på tårna. Svårare än så är det inte men oj vad det brände. Jag körde 4 x 20 på denna med 70kg i knät. Good luck!😄

Likes

Comments

Nu har jag kommit hem från skolan och packat gymväskan, fyllt min shake med mitt BCAA och är mentalt förberedd för ett benpass. Var nämligen hemma från gymmet i tisdags då jag utmanade er att köra benpasset jag la upp. Hade sådan jobbig och läskig hosta så jag vågade inte träna. Men det gör ju inget, eller hur? Får ta igen det passet idag istället! 😘

Likes

Comments

15:30 har jag tid hos doktorn... Nu får vi se vad det är för fel på mig! :) Skönt!
Min lillebror var också hemma idag så vi har bara myst! Efter doktorn ska jag hämta ut mitt BCAA och sedan till min pojkvän för en mysig kväll framför en film, kanske blir en skräckis nu när det är fredag den 13:e. Längtar!
Hoppas ni får en mysig och läskig kväll! Puss

Likes

Comments

En liten valentines present från pojkvännen min, den ska jag bära imorn då vi ska ut på middag tillsammans! Den är verkligen super fin blev så glad att den hann fram innan helgen. HÄR kan ni hitta den på Nelly för endast 79:-! Den är lite som en magtröja så om ni vill ha den lite längre skulle jag gå upp en storlek.

Kram på er 😊

Likes

Comments