Header

Hej på er!
Ännu en sjukling här, japp det är riktigt tråkigt! Både jag och Colle har lyckats dra på oss någon slags av influensa, med snuva, hosta och ont i bihålorna. Därför är det lite svårt att driva en träningsblogg när man inte tränar haha. Känner dock att jag är på bättringsvägen redan och hoppas att nästa vecka kommer jag hänga en hel del på gymmet igen! Fick föresten hem mina Wr.up Sport tights igår, så snygga är dom och satt perfekt! Lovar att ni får mer bilder på hur dem sitter när jag är frisk nog för att använda dom! 😘


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

När jag är frisk och kommer tillbaka till gymmet ska jag köra på som aldrig förr. Inget godis, inget onyttigt och massa träning! Jag tänkte till och med hänga med min pojkvän på hans morgonpass (06.00) någon gång. Just nu är jag så sugen på att bli frisk och komma tillbaka till normala rutiner... Jag längtar verkligen!!

Likes

Comments

Felicia - "Vad tycker ni om kesella/kvarg, efter träning? Är det bra eller överskattat? Ex. Lindhals och Arlas. Bra blogg! :)"


Hej Felicia!
Jag själv äter ju inte mejeriprodukter så jag äter aldrig kvarg efter träning. Men jag har vänner som gör och jag tycker nog att det är bra dirket efter träningen då det innehåller mycket protein som hjälper till att bygga upp musklerna. Dock om du ska äta kvarg mer ofta en bara 1 efter träningen kan jag rekommendera att välja en variant med mindre socker, då de flesta smaksatta kvarg/kesella innehåller läskigt mycket socker.Dock tycker jag inte att det är ett jätte bra återhämtningsmål eftersom det inte innehåller nog med kolhydrater. Men att ta en burk kvarg/kesella direkt efter träning och sedan en rejäl måltid lite senare (inom 1h) funkar fint och kan vara mycket bra om du är riktigt hungrig som en snabb återställare!😃

 

Likes

Comments

Eftersom att jag fortfarande är sjuk och inte kan göra så mycket, så gjorde jag ett litet kollage för att försöka inspirera både mig själv och er! Hoppas ni får en grym fredag ❤

Likes

Comments

Att kosten är A&O när det gäller träning har jag nämt förut. För så är det verkligen! Om du vill ha en snygg, vältränad och frisk kropp räcker det inte att bara träna. Du kan princip träna hur mycket som helst men om du inte håller kosten så kommer du inte att nå dina mål.

Jag t.ex. har spenderat hela hösten mycket på gymmet och gett min kropp en liten mängd mat jämtemot vad jag behövde för att bygga muskler. Jag tränade alltså 5-6dagar i veckan och gav min kropp inte tillräckligt med bränsle. Därför har jag knappt sett några resultat på hela hösten. Har dock nu fått ändra på detta då jag insett hur viktig kosten är. Jag äter mer än vanligt nu och har redan gått upp ca 2kg på 2,5 veckor. Av dessa 2kg är 30% muskler det vet jag eftersom oavsett hur mycket du går upp så är alltid 30% av den vikten muskler. Därför ska man inte vara rädd för om vågen går upp när man tränar hårt, se dig själv i spegeln istället och se hur din kropp förändras.

Mat är särskilt viktigt att du får i dig innan och efter träning. Innan träningen för att du ska orka med passet och efter för att kroppen inte ska brytas ner allt för mycket.

Innan träning:

Jag brukar se till att få i mig energirik mat ca 1h innan mitt pass, oftast så är det en skål med soygurt eller mackor. Frukt är också bra men det brukar jag äta mer nära inpå träningen eftersom fruktsockret går direkt ut i kroppen. Dock är det viktigt att inte äta allt för stor mäng mat för nära inpå ett pass eftersom en stor del utav energin går då åt att bryta ner maten.

Tips på mat:
Mackor med hummus och grönsaker OBS! Ej vitt bröd.
Skål med soygurt och müsli
Smoothie med banan, hallon och mango
Havregrynsgöt med nötsmör och bär

Under träning:
Under träningen brukar jag inte äta någon speciellt om det inte är ett långt pass då kan det hända att jag äter en frukt. Annars håller jag mig till mina aminosyror som håller mig fokuserad och gör så att jag orkar lite mer.

Tips på mat:

Frukt
BCAA/EAA aminosyror
Nötter
Russin

Efter träning:
Nu har vi kommit till kanske det viktigaste! För att din kropp inte ska brytas ner allt för mycket är det viktigt att du får i dig mycket mat efter träning i form utav kolhydrater och protein. Direkt efter träning är insulinkänsligheten hög samtidigt som muskelcellernas genomsläpplighet är också är det. Detta innebär att kolhydrater i form av glukos förs in i muskelcellen väldigt effektivt. Där det viktigt att du har en ersättningsmåltid som du helst ska du få i dig inom 1 h. Detta är för att få ut så mycket utav din träning som möjligt!

Tips på mat:
Fullkornspasta med pesto och tofu (alt. kyckling)
Protein shake mixat med havregryn och bär
Klyft potatis i ugn tillsammans med lax
Protein pannkakor
Kvarg med bär och müsli

Likes

Comments

Jag har inte visat er än min lilla förändring. Ingen har sett det eftersom jag knappt varit utanför hemmet. Jag var hos frisören igår och skulle göra mina toppar mörka. De blev väldigt mörka och lite röda (eftersom jag hade så blonda slingor innan) och de klippte av en hel del. Men jag är ändå nöjd! Som man ser på bild ett så har jag inte klippt mig sen i somras, så nu känns det sjukt fräscht. Roligt med en liten makeover. 😃

Likes

Comments

HÄR kan ni hitta dessa träningsbyxor!

Äntligen har jag samlat ihop lite för att kunna klicka hem dessa snyggingar från Wr.up! Fick ett par Wr.up Freddy byxor i julklapp av min pojkvän, det var dock modellen "snug" som jag använder till vardags. Världens skönaste byxor förresten! Sedan jag fick dom har jag även börjat spana in deras sport kollektion och föll för dessa som snart är mina. Åh vad jag är glad! Kommer bära dem med ett rosa tunt linne och svarta nikes! 😘​

Likes

Comments

Lättlagat, snabbt och nyttigt lunchtips! Kan det bli mer perfekt?
När jag är hemma brukar det oftast bli det här till lunch. Jag tycker det är så gott plus det går så galet fort.

Det jag hade i idag var en burk tonfisk, avokado, salt, citron, sallad, chili flakes och majs.

Det som är så bra är att man kan ta det man har hemma. Jag brukar ha tomat i också och istället för att pressa citron över tar jag ibland lime. Jag tycker det blir gott hur man än gör och det känns fräscht att äta. Om man vill kan man lägga i lite pasta om man vill ha det matigare. Det här är ett lunchtips att rekommendera!


Likes

Comments

Fortfarande sjuk och har inte varit i skolan på 3 dagar nu. Jag tänker gå imorgon hur jag än mår! Längtar faktiskt lite. Jag har inte rört mig sen i lördags och har bara legat hemma hos Anton och myst. Det har varit riktigt härligt att få lite oss-tid, hihi!

Kul att så många kommenterade på inlägget där vi undrade vad ni vill att vi ska blogga om! 😊 Vi ska ta tag i det så ni får svar på allt! Puss och kram

Likes

Comments

"One small positiv thought in the morning can change your whole day"

Jupp hörrni, det stämmer! 👆

Jag utmanar er att komma på minst 1 positiv sak i era liv. Något som är bra, det kan vara en familje medlem, en vän, ett prov du pluggat till, ett pass på gymmet du varit nöjd med på senaste tiden, din bästa egenskap... ja you name it! Vad som helst som är positivt med dig och ditt liv. Har du kommit på något? Bra! Ha denna positiva tanke med dig genom din dag och när något kanske går snett tänk då tillbaka på vad som fick dig att le imorse. Jag har kommit på min positiva sak som jag bär med mig den här tisdagen gör det du med! God morgon föresten...! 😘

Likes

Comments