Header


Vi tänkte tipsa om en grym blogg som Sandra, 18 år, driver. 
Hon är född i Florida, USA men bor nu i Sverige. Bloggen handlar om träning, mat och hennes resor. Gå in på nattstad.se/pppicket för att se fantastiska bilder och få inspiration från en härlig tjej! Hon är även sponsrad av Fitnessguru bland annat och ger grymma tips på deras produkter! 😄

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Igår bjöd min mamma mig på middag på East. Hur gott var inte det? Blir hungrig igen när jag ser bilderna. Vi testade på avsmakningsmenyn, då kommer det in massor små rätter i olika omgångar... Tro mig, man är mätt när man går därifrån. Alla smaker var helt fantastiska!! Rekommenderar det stället starkt ☺ 

Likes

Comments


The only person you should try to be better than is the person you were yesterday. 

Idag mår jag lite dåligt så får se hur det går att vara aktiv en dag som denna... Just nu är jag sugen på att bara ligga nerbäddad i sängen heeeelaaaa dagen och sova. Men vi får se vad som händer. ☺

Ville passa på att påminna er om att den enda personen ni ska försöka vara bättre än, är personen du var igår. Jämför dig inte med alla andra, gör det bästa DU kan... Det är då du kommer gå långt! Hoppas ni får en fantastisk dag!!

Likes

Comments



Blev så stört sugen på falafel idag, speciellt den på Noels i Stockholm. Men orken att ta mig dit var låg, så istället gjorde jag något liknade av vad jag brukar beställa där. Dock var falafeln inte ens nära så god som på Noels men what ever, den fick duga. Detta är alltså en rätt som består av min hemma gjorda hummus, en sallad på blandade gröna blad, tomat och avocado, en bulgur sallad med fin hackad purjolök, röd paprika, zucchini, koriander och citron samt Findus falafel. Dock rekommenderar jag dem inte, bara massa onyttigheter i dem, det är bättre att göra egna. Får ta och lära mig det, sist jag fösökte mig på att göra egen falafel gick det inte så bra... Återkommer när jag lyckats! 😄

Likes

Comments

Vem behöver inte en prestationshöjare ibland? Känner jag mig trött eller inte så taggad som jag borde, då tar jag en skopa med PWO och sen har jag plötsligt snudd på för mycket energi!

Det pre-workout står för är att man får:
Skärpt mental fokus
Explosiv muskelkontakt och vaskuläritet (pump)
Ökad styrka
Bättre uthållighet och mindre mjölksyra

Jag tycker verkligen beskrivning stämmer in på vad som händer i kroppen. Jag får oftast stickningar i fötterna som gör att jag inte kan sitta still och det är en grymt skön känsla. Det är också koffein i som gör att du blir piggare  Jag tar det inte inför varje träningspass men ibland när jag behöver lite skärpt fokus eller hjälp med uthålligheten är detta perfekt. 

Du hittar det HÄR 
Jag har testat två smaker: lemon och orange. Och jag är helt fast för lemon 😉 Köp hem och känn hur mycket mer ni får ut av träningen!

Likes

Comments

Jag ursäktar för alla sladdar och annat krims krams som är i vägen på denna bilden haha. Men hur som helst, detta är alltså morgon formen. Börjar bli bättre och bättre. Har inte tänkt på att benen blivit så jävla mycket mer tonade och slimmade nu på senaste tiden, såg nämligen det nu men målet är nu att lägga på mig lite mer muskler på mina små ben. Ibland kanske det är bra att inte kolla i spegeln hela tiden, man blir lite överraskad till det positiva! Aja detta var min morgon hälsning, ha en super fin dag nu allesammans! 😊

Likes

Comments

Idag känns det i rumpan kan jag lova, och det är tack vare squatsen vi utförde igår! 😉 
För att veta att man går tillräckligt djupt så kan man ta hjälp av några vikter och en boll, och ha då som mål att nudda bollen innan du arbetar dig uppåt igen. Man vill annars ofta fuska när det är jobbigt och inte gå så djupt som egentligen är nödvändigt. Därför rekommenderar jag verkligen att testa på det här, vill man gå ännu djupare så är det bara att ta bort en vikt och försöka att nudda igen. 

Ibland råkar man automatisk att lyfta hälen när man ska upp ifrån en squat-position och då kan man istället använda sig utav någonting, t.ex. en vikt, under hälen. Det gör att du inte lägger din tyngd fel. För det är ju extremt viktigt när du utför squats att ALL VIKT SKA VARA PÅ HÄLARNA! Jag brukar ta upp/spreta på tårna så jag inte kan råka lägga vikt på dessa. Jag föredrar att köra utan vikt under häl men testa er fram och se vad ni gillar bäst. 

Att ha tyngder + boll under rumpan är iallafall någon du måste prova om du vill få ut så mycket som möjligt av dina squats! Lycka till! 😄

Likes

Comments

Att få sätta i sig glass direkt efter man vaknat är ju drömmen. Och att det är nyttigt och vitaminrikt gör det ju inte sämre. Glassen jag pratar om är en fantastisk banan glass. Det ända du behöver är 1 banan som är skivad och varit inne i frysen ca 2 timmar men helst över natten. Sätt sedan bitarna i en mixer eller mat beredare och pulsa några gånger och kör tills bananen har fått en glass konsistens. Toppa med kokos och kanel eller vad du tycker om. Att blanda i några frusna hallon kan göra glassen super god också! Lycka till 😄

(Bilderna är lånade från google)

Likes

Comments

Vilket pass igår!

Igår stod det ben på schemat. Detta gjorde mig både lite ledsen och nervös. Jag har nämligen lyckats göra illa mitt högra baklår, tror att det är någon stärkning. Har haft ont i en vecka nu men jag kunde inte hålla mig från några ben böj igår. Dock körde jag på en bra uppvärmning samt lätta benböj. Tills jag kände att benen klarade av mer. Då slängde jag på några vikter och övade på teknik och att gå djupare. Kommer upp ett inlägg senare på tips hur du kan gå djupare i dina squats.
Eftersom squatsen gick bra så tog vi tag i några 10kg hantlar och gjorde bulgarian split squats som ni ser på bilderna nedan. I vanliga fall så brukar vi göra denna övning på smith maskinen. Men eftersom man då inte aktiverar core muskulaturen tänkte vi att vi kör utan den. Detta var ett bra beslut för fan vad det kändes och vi fick igång flåset också! Viktigt att tänka på när du utför denna övning är att inte får det främre benets knät över tårna, detta kan göra att du skadar ditt knä. Spänn dina core muskler och fokusera. Det kan vara svårt att hålla balansen när du har tung vikt därför brukar jag kolla på en prick lite längre bort och fokusera på den samtidigt som jag stabiliserar med magen. Vi avslutade passet med några set av jumpig squats, och sedan lite foam rolling 😊

Såhär såg passet ut:
- Några sets av övning av teknik på squats
- 5 x 5 djupa squats med 45kg
- 3 x 12 bulgarian split squats 10kg i varje hand
- 3 x 15 jumping squats





Likes

Comments