Pajamas all day

Har varit dödssjuk (utan överdrift) sedan i måndags, vi snackar ont i halsen, hosta, ont i huvudet, ingen aptit och en näsa som rinner konstant (förlåt för den detaljerade informationen, eh). Har typ fått i mig kvarg, celsius och te, när man inte ens får i sig glass, då vet man! Nu skall jag fortsätta att kolla på Geordie Shore, knarka strepsils och tycka synd om mig själv!

Likes

Comments

NEVINCOSMETICS.COM

Fick hem lite matta läppglans från Nevin Cosmetics förra veckan. Gillar verkligen matta läppglans och speciellt i mörkare kulörer! Påtal om hållbarhet, dessa sitter, går inte ens bort med vatten och tvål. Tips!

Likes

Comments

Standard att käka frukost tillsammans med min kille varje lördag, vi har gjort det till en tradition; enkel men ändå så värdefullt #deep osv. Begav mig sedan till jobbet för att casha in lite för att sedan spendera lika mycket på en jacka från zara, dock asvärt då den hade kostat 699:- men kostade 249:- nu, tänker ha den som chilljacka/träningsjacka typ. Har precis halsat en celsius och käkat lite mackor, snart är det dags för innebandymatch! Kommer att vara snabbast på plan (eh) med dessa flätor!

Likes

Comments

Protein-smoothie

Du behöver:

- Naturell kvarg (Körde Lindahls)

- En skvätt mjölk alternativt vatten

- 1 skopa protein (jag valde vitchoklad/kokos från FA)

- Hallon, blåbär, mango, banan

Likes

Comments

Har suttit med min tenta hela dagen, okej lite Skam, men överlag har jag fokuserat på min kriminalitets-tenta som skall in på onsdag. Det är även på grund av den (älskar att ha något att skylla på) som det har varit kass uppdatering här de senaste dagarna. Slutade med min penicillinkur igår vilket innebär att jag återigen kan träna, woop woop!

Frukost 10:30: två surdegsknäckemackor med smör, kycklingpålägg och ost samt en espresso. Multivitamin från Swedish Supplements, spirulina samt en tablett för hud-, hår- och naglar

Lunch 13:30: stekt lax, röda-linser-pasta och crème fraîche

Mellis 15:00: pepparkakor och en espresso

Träning 16:00: 30 minuter intervaller plus mage

Middag/kvällsmat 19:30: två stycken morot- och havrefrallor med smör och kycklingpålägg plus en smoothie gjord på grekisk yoghurt från Lindahls, mango, blåbär, hallon, banan och mjölk toppad med chiafrön, jordnötssmör och ytterligare banan

Snacks 21:00: dadlar och gröna te

Är det nu jag skall säga att man inte skall vara rädd för kolhydrater?

Work out & study hard

Likes

Comments

Hur tycker du själv att du har förändrats på olika plan från det att du var cirka 18 år? Tänker träning, värderingar, prioriteringar osv

Jag har utvecklats sjukt mycket på dessa sex år (omg gammal). Jag står upp för mina värderingar samt åsikter, har ett konsekvenstänk och prioriterar det jag tycker är viktigt och inte det andra tycker att jag bör prioritera. Att ha en äldre pojkvän har fått mig att påskynda min mognadsprocess, absolut inget jag ser som en nackdel. Även högskolan (läs detta alla 18-åringar!) har betytt mycket för min personliga utveckling.

Vart ser du dig själv om 5 år? Hur trodde du att din framtid skulle se ut för 5 år sedan? Skillnader från hur du har det nu?

För fem år sedan ville jag bo själv, ogillade barn och var allmänt ointresserad av killar (och tjejer, he-he). Nu har jag dock blivit lite mer mogen och vågar släppa in folk på livet. Om fem år, när jag är 29 år, så vill jag ha ett barn på väg, äga en stor och fräsch lägenhet tillsammans med min kille och arbeta med något givande.

Typ såhär känner jag gällande allas åsikter: byeeeee!

Likes

Comments

Den perfekta sporttoppen

Inleder det nya året med träningsförbud, dålig kosthållning och noll motivation till skolan, hade det hjälp om jag hade nyårslöften? Nej! Har fått en inflammation i halsen på grund av min visdomstand, då vet man. Så för att sammanfatta min situation: jag får inte träna vilket gör mig omotiverad gällande kosten och detta sker i en tentaaperiod - ni fattar ju, K-A-O-S! Är lite besatt av sporttoppar i dagsläget, den till höger blir din för 79:-, hur snygg?

Likes

Comments

Hur länge har du tränat på gym? Vad är dina tips för att hålla motivationen uppe? Grym är du, puss! Jag började gymma när jag drog mitt korsband, för ca 5 år sedan. Jag har inte alltid motivation till att träna, går verkligen i perioder men jag är inte heller en person som bara lägger ner träningen i x antal månader. Känner jag mig otaggad så försöker jag att variera min träning och undviker att pressa mig själv gällande antal pass, övningar osv. Jag kör det jag känner för vilket håller motivationen uppe!

Varför är du så "hemlig" med din kille? Är det ett aktivt val ni gjort att hålla förhållandet "utanför" sociala medier? Bor ni ihop och hur träffades ni? Det är ett aktivt val, dels för att min pojkvän inte är insatt i sociala medier, och helst vill hålla sig utanför, men även för att jag vill undvika att människor spekulerar. Vi bor ihop sedan 1 år tillbaka och har varit tillsammans i ca 3 år, jag såg honom på mitt dåvarande jobb men vi började faktiskt att snacka på gymmet (oseriös grymmare, haha).

Vet att du har FETT skön o soft inställning till mat osv men undrar ändå om du vet på ett ungefär hur många kcal du ligger på om dagen? Tänker du ändå någorlunda på vad och hur mycket du äter? Jag räknar inte kcal och jag vet inte hur många kcal jag stoppar i mig på en dag. Självfallet tänker jag på vad jag äter, men främst för att jag skall få i mig den näring jag är i behov av.

Har du någonsin ångest kopplat till mat? Nej aldrig, helt onödigt!

Kan du inte berätta lite kring hur du valde o vågade att göra förändringen i din träning o kost? Tex att du gick från cardiobrud utan kolisar till den du är idag? Efter min korsbandsskada hade jag noll koll på övningar samt alla maskiner i gymmet så hängde endast i cardio-delen. Dock har jag lätt att gå ner i vikt så insåg snabbt att detta aldrig skulle fungera, kontaktade en personlig tränare som fick in mig på styrketräningen och efter det har det bara rullat på. Jag vill poängtera att jag åt kolhydrater och hade på ett ungefär samma kosthållning som jag har i dagsläget, löpningen fick mig dock att tappa i vikt.

Ultimata favoritmaten? Kan du inte lägga ut fler matdagböcker plz?! Mackor <3 självfallet, löser det!

Har du ngn aning om vilken fettprocent du ligger på idag? Om nej vad tror du ungefär? Ingen aning, kunde inte bry mig mindre faktiskt. Förlåt om jag låter hård, men finns det inte så mycket annat att fokusera på?

Likes

Comments

Räkor, quinoa, grönsaker och basilikadressing

Ber om ursäkt för att frågestunden har dröjt (som att alla är förkrossade), oklart hur jag fick MVG i datorkunskap då jag inte har lyckats ladda ner något program till min dator. Kommer att skriva ner svaren istället, lovar dock att börja videoblogga inom kort. Del 1 av frågestunden publiceras imorgon!

Likes

Comments

Varning! Inlägget innehåller en hel del hets.
Att lida av glutenintolerans är som att vara mamma, är man bara en mamma är man inte tillräckligt bra, detsamma gäller den "glutenfria" kretsen. Vi har "jag kan nog smaka-intoleranta", där man kan applicera meningen "inte så insatt", vi har "glutenintoleranta" (jag) som vet att man inte kan äta bröd (no shit) men på senare tid har insett att även vetegräs går att äta, helt orealistiskt men ändå. Sedan har vi "The glutenintoleranta", som gärna vill poängtera att de är intoleranta och inte känsliga "JAG KAN DÖ!". The glutenintoleranta är en sekt, de bakar sitt eget bröd och ifrågasätter människor som köper, upprepar gärna "är detta glutenfritt?" trots att de har fått svaret "ja" tre gånger, går på alla träffar som celiakiförbundet anordnar, hatar den nya gruppen "THE ibs" på FB och säger "ni har inte så mycket glutenfritt" varje gång de fikar samtidigt som de borstar av gluten-smulorna från bordet för att det finns en chans att de skall flyga ner i kaffet och ah, då dör man ju.

Likes

Comments

Instagram@absworth