Så mysig och härlig rooftop! Som dessutom hade världens godaste pommes och jordgubbsdrink. Lyckades dock somna i solstolen och blev något bränd... Men det var det värt haha.

I onsdags åkte vi till UCLA och tränade ett pass på deras arena. Var jättekul att köra lite friidrott och kändes inte så dåligt trots allt. Var dock väldigt varmt, men man ska inte klaga. Har länge velat se själva UCLA campuset och det var verkligen så stort och fint! Där vill jag att mina barn ska få gå haha... Simon, en kompis till mig och Fredrik går på UCLA så han visade runt oss. Ska nog försöka ta mig dit någon annan dag och köra ett till pass om det passar!

I fredags vaknade F inte helt otippat jättetidigt på morgonen, så runt klockan åtta tog vi cyklarna ned till abbot Kinney för att äta frukost på Butchers daughter. Vi beställde varsin acai bowl och french toasts att dela på, muuums.

Förmiddagen spenderade vi på stranden tillsammans med resten av gänget. Spelade volleyboll och hade det allmänt skönt.

Sen var det dags för en tredje Hike till Hollywood skylten, måste faktiskt säga att detta utan tvekan var den bästa och roligaste. Perfekt väder och så fint att se solnedgången uppifrån berget!

Tre riktig kulturella tjejer på museum! För någon vecka sen tog vi en liten utflykt till downtown och The Broad, en lunch på Grand Market hann vi också med. Själva utställningen var faktiskt riktigt fin och cool. Så roligt med modern konst, i jämförelse med gammal och mörk haha. Finns även ett "lighting room" på the Broad som ska vara jättehäftigt, men var tyvärr lång kö dit så det får vi ta en annan gång.

Men ser ni hur sinnesjukt fint?? Solnedgångarna här är verkligen något speciellt. Bilderna är från en kvällspromenad, jag och Johanna hade egentligen tänkt gymma men ändrade oss och tur var ju det! Så härligt att gå längs havet när solen är påväg. Extra härligt att göra det med världens bästa Johanna, hjärta henne!

I förra veckan var vi på både hockey och basket i Staples center, så kul! Första gången för oss alla som vi kollade på NHL och NBA, kan dock inte säga att vi var så jätteinsatta i matchen förrän sista perioderna. Var hur som helst två spännande matcher och så roliga upplevelser!!

En jättegod pasta från en jättemysig lunch med Elin, Anna och Andrea. Andra besöket på Green Leaf och gillar det verkligen, deras lemonad är dessutom så god.

Gemensam frukost vid poolen och mys-häng på rooftopen. Ser ni vad härligt!?! Ännu bättre tillsammans med alla underbara kompisar.

Två helt sjukt snygga gummor och jag från ett pre Oscars event i fredagskväll.

Bild på fina Danielle, Jenny och Andrea från en brunch i Marina del Rey igår. Lagom fin utsikt...

Alla senaste dagarna har bara bestått av regn, regn och regn. Allra värst var det i fredags, haha gick inte att gå från huset till ubern utan att bli genomblöt. Det gjorde dock inte så mycket att det spöregnade just den dagen då i stort sätt allt jag gjorde var att ringa olika försäkringsnummer och besöka läkaren. Vår uber chaufför somnade nämligen när han körde hem oss på torsdag natt. Vi krockade med en annan parkerad bil och fick alla väldigt ont i nacken och ryggen. Kollade upp det hos läkaren för säkerhetsskull men det var ingen skada på skelettet. Tur i oturen!

I helgen fick vi besök av Emma från San Diego, mys mys. Och igår kväll hade vi en "barrunda" här på Lincoln. Varje lägenhet hade varsitt tema med olika drinkar, pynt och snacks. Så himla roligt! Vår lägenhet hade tropiskt tema så här bjöds det på pina colada och frukt. Sen var de andra lägenheterna USA, Spanien och Mexico! Alla hade gått in för det och pyntat samt fixat så fint. Allt fantastiskt material var inhandlat på 99cent store, studenter som vi är haha.

Imorgon är det röd dag här så ingen skola, ska dock försöka plugga lite och även hitta på något kul om vädret tillåter.

Första skolveckan avklarad! På måndag är det röd dag så då är vi lediga från skolan och i och med att vi bara går i skolan måndagar och onsdagar är vi lediga i en vecka nu. Lagom jobbig start på terminen haha.

Igår kväll firade vi Emma med middag på Toca Madera och sedan utgång på Warwick. Hade jättekul och maten på restaurangen är så god. Nu är vi påväg in till Hollywood för att äta middag på Hyde, har aldrig varit där innan så det ska bli roligt. Kommer säkert bli en toppen kväll, som alltid.

Idag fyller även min pojkvän år, önskar jag kunde vara hemma i Sverige och fira med honom. Hoppas du hade en bra dag hjärtat.