Header

Hej och god morgon! Har helt glömt bort att dela med mig av min vlogg här på bloggen. So here it is. Gilla och prenumerera gärna, så ni inte missar något! kram kram

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Hej allihopa! Det var ett tag sedan jag kikade in här och uppdaterade. Har saknat det litegrann men har haft massor av andra saker att tänka på de senaste veckorna. Därför har bloggen varit lite off.

Däremot har jag bestämt mig för att komma igång med min youtubekanal igen! Har funderat fram och tillbaka men nu känner jag mig motiverad. Det känns ju lite ovärt att ha lagt ner massor av tusenlappar på kameror och utrustning om det inte används ;) Den första videon kommer publiceras på onsdag/torsdag. Håll utkik! Jag tror att det kommer bli kul! Klicka på bilden eller länken här nedan för att komma till min kanal.

https://m.youtube.com/channel/UC-CUks_dkZ2fEcj9edb7S7g

Likes

Comments

....är ett big no no. Därför känns det så skönt att jag är helt frisk nu och mitt halsont är borta. Yay! Min träningsstart har ju inte varit den bästa men men, den här veckan som kommer ska jag kötta!! Imorgon kommer jag förnya mitt gymkort och sen tror jag minsann att det blir ett gympass efter det. Förväntningarna på den här "träningsmånaden" är att vara helt frisk och kry. Får se om detsamma gäller för min träningskompanjon, då han har en tendens att bli sjuk lite för ofta. Hur gör ni med träning när ni är sjuka?

Likes

Comments

SHAY MITCHELL

Jag följer Shay på Snapchat och där är hon väldigt duktig på att dela med sig av dina workout routines. Tyvärr är ju videoklippen väldigt korta, men om man är på gymmet och inte vet vad man ska göra för övningar så kan man alltid kolla hennes MyStory. Där hittar man alltid någon video från när hon tränar.

SARAHS DAY

Den här tjejen började jag följa för några månader sedan och jag älskar hennes videos! Jag gillar nog mest när hon ger tips och förslag, t.ex hur man gör en god frukost eller hur man tränar mage utan att behöva gå till gymmet. Men sen tycker jag också om hennes "what I eat in a day" videos. Jag tycker iallafall att ni bör kika in hennes kanal, för den är väldigt inspirerande!

Likes

Comments

Let's flamingo! Jag och två väldigt snygga tjejkompisar, Helena och Julia.

@juliasandstrom har också en blogg här på nouw! Stort tips!

Och sist men inte minst... En bild på mig och Martin! Visst har vi snygga kransar?

Gårdagen var så himla bra! Min tjejkompis Fia ordnade en tidig födelsedagsfest med hawaiitema. Hur kul?! Älskar när folk styr fester med teman. Hon hade fixat så fint med massor av dekorationer, frukter och en fotovägg. Riktigt lyckat var det och jag hade det superkul, som ni kanske kan se på bilderna eftersom mitt leende är jättestort. Tack bästa Fia <3

Likes

Comments

Hej på er! Träningen idag gick prima och det kändes så skönt att vara på gymmet igen. Det blev nästan ett fullbody-pass med fokus på axlar och armar. Det är lite synd bara att mitt gymkort tog slut idag, så behöver förnya det på måndag. Det betyder att det kommer bli ett liiiitet uppehåll tills dess. Sen är jag back on track!

Är också sugen på att beställa lite nya träningskläder nu till hösten. Lite nytt är ju aldrig fel. Däremot skrev jag i ett tidigare inlägg att jag inte behöver nya träningskläder just nu, men om jag tänker efter så behöver jag faktiskt lite nya träningsplagg. Så det ska jag kolla på nu innan jag går och lägger mig. Hoppas ni har haft en fin dag!
Foton från weheartit

Likes

Comments

Oj, vilken överraskning att det blev yoghurt till frukost. Jag förstår om ni börjar tröttna på mina frukostbilder, hahah!

Godmorgon på er! Ja, som ni ser på bilderna blev det yoghurt och granola till frukost idag igen. Kan faktiskt erkänna att det börjar bli lite tröttsamt att äta samma sak varje dag... men vad ska man göra när man inte har några andra idéer? Mina frukost idéer är helt slut! Om ni har något tips på en bra och god frukost får ni gärna dela med er! Och hörni! Idag ska jag ÄNTLIGEN till gymmet. Det blir mitt första gympass på länge och jag är såå taggad! Har saknat att träna på gymmet, så jag ser väldigt mycket fram emot dagens tränining. Hoppas ni får en fin dag!

Likes

Comments

Idag känns det verkligen som att sommaren är över. Det har varit grått och regnigt hela dagen, ett riktigt höstväder med andra ord. Blir lite ledsen när jag tänker på att hösten/vintern närmar sig. Jag vill ha sol och värme året runt :( Däremot har den här sommaren bjudit på en hel del härliga stunder som jag tycker är värda att se tillbaka på!

- Firat massor av kompisar som fyllt 20 år
- Startade bloggen + kickade igång min träning
- "Renoverade" vår altan här hemma + fixade om i mitt kontor
- Haft myskvällar med kompisar
- Åkte till Göteborg med Martin
- Hälsat på farmor och farfar på landet
- Ätit massor av god mat

Självklart hoppas jag på att det blir några fler dagar med sol, för jag är helt ärligt inte redo för en grå och mörk höst.

Likes

Comments

För någon dag sedan fick jag denna kommentaren: "Vill gärna ha tips om träning osv. Vill komma igång igen efter sommaren! kram". Så i det här inlägget kommer jag tipsa om fem saker man kan tänka på för att komma igång med träningen.


1. Skaffa en träningspartner
Att träna tillsammans med någon är roligt och ökar motivationen. Om man är två kan man peppa och hjälpa varandra i övningarna.

2. Gör en plan
Att göra upp en relevant träningsplan är en superbra idé. Ha ett långsiktigt mål och några kortsiktiga mål. Sätt upp mål och en plan utifrån dig själv, dina prestationer och förväntningar.

3. Hitta en träningsform som är rolig
När man är på gymmet är det viktigt att man tränar det man tycker är kul. Okej, vissa träningspass är inte alls roliga. Men försök att hitta en träningsform som passar dig och som du gillar. Några exempel kan vara löpning, yoga, tennis eller att man tränar hemma. Träningen behöver inte ske på ett gym.

4. Ha inte så bråttom
Jag tror att de flesta som kommer igång med träningen efter ett långt uppehåll har lite bråttom. Man vill prestera och ställer höga krav på sig själv redan från första träningspasset, vilket kan resultera i att det inte går som man vill. Starta istället i en lugnt takt och ha inte så bråttom. Träning tar tid.

5. Belöning
Det bästa av allt - belöning! Det är inte fel att unna sig något när man har uppnått ett mål eller haft ett grymt träningspass. Det kan vara allt från en god middag till nya träningskläder. Bara något som boostar dig!

Likes

Comments

Åh vad jag saknar usa och att bara ha en minuts promenad till gymmet, det vore något..

Har fått värsta suget på att åka utomlands och kunde inte motstå att kolla på alla bilder jag tog när vi var i Usa senast. Det var så härligt och jag vill verkligen tillbaka! Spanien vill jag också åka till, men det lär nog dröja ett tag tills nästa resa. Nu ligger fokus på att hitta ett jobb och sedan jobba så mycket jag kan. Det börjar bli lite rastlöst om dagarna nu men som tur är har träningen blivit en del av vardagen, så helt sysslolös är jag inte! Ikväll blir det hemmaträning eller yoga. Planen är nog att träna mage då det var ett tag sedan, men vi får se! Ha en fin dag så länge!

Likes

Comments