Pictures

Lite från vår roadtrip i USA. Vi körde på fredagen från Miramar Beach, Florida till New Orleans, Louisiana. På vägen dit så körde vi igenom Alabama och Missisippi, så jag har på denna resan varit i fyra olika stater. Vi stannade även på gränsen mellan Florida och Alabama (Flora-bama) och käkade, så mysigt! Countrymusik live och riktigt härlig stämning.

Väl inne i Louisiana hade vi lite småpanik när vi började närma oss NOLA för trafikens skull, men vi klarade oss riktigt bra faktiskt, trots att vi av misstag lyckades hamna på Bourbon street med bilen! Där var det bara kaos och folk gick överallt, men vi kom nätt och jämnt fram. Det var gött att bara parkera bilen och slippa köra resten av helgen, hotellet låg på Canal street med en ingång från Bourbon street så det var sjukt bra läge, så centralt det kan bli. Perfekt för oss som ville promenera runt på dagarna och springa runt och dansa på Bourbon street på kvällarna! Det gjorde vi också. Vi såg massor av stan på lördag och söndag förmiddag, French Quarter, Missisippi river osv och båda kvällarna festade vi till det. Det måste man ju göra, en helt fantastisk stad som jag jättegärna vill åka tillbaka till. Jag älskade blandningen av hip hop-klubbar, jazzklubbar och lite mer nutidsmusik, det var hur härligt som helst att springa runt mellan de och tro det eller ej så träffade vi även mycket trevliga människor bland allt skumt folk på bourbon street!

Today

Saknar redan USA och värmen, men solen tittar fram i Sthlm idag och det ser ut att bli en fin dag. Jag vet att klockan redan är 1 och vi ligger fortfarande på soffan och kollar serier. Men är fortfarande i fel tidszon och vi ska snart ta oss ut och till systemet för att handla lite för ikväll!

Outfit, Today

Jag har massa grejer jag vill skriva och lägga upp och jag kommer tillbaka! Men som ni säkert förstår jade vi så mycket för oss sista tiden i USA och mindre tid för bloggen. Jag är hemma nu men är lite fångad av jetlagen, sitter även på Landvetter Flygplats igen och nästa destination är Sthlm. Om jag är trött på att flyga? Så trött att jag kan spy, men jag har en kul helg framför mig och ska träffa en del vänner jag inte sett på länge! Så vi, vi hörs när vi hörs.

Promenixade ensam och köpte frukost idag, gick vidare till stranden och här ligger jag. Lee kommer om någon timme så ska vi lösa lite lunch och så.

Vi vaknade idag som alla andra dagar sjukt tidigt, redan vid kl 6 idag, så vi gick upp tog golfbilen och körde till starbucks för att käka lite frukost. Så fint i soluppgången! Ska strax ut och testa på paddleboarding, ska tydligen vara hur svårt som helst så jag är riktigt spänd på att försöka ens komma upp på den! Kanske till och med lyckas stå upp, det återstår att se.

Pictures, Today

Idag var Lee i skolan till att börja med, så jag facetimade lite med Jonas och sen promenerade jag på egen hand iväg och köpte frukost och sedan vidare till stranden. Låg där tills Leonora kom från skolan och vi gick och käkade lite lunch, spenderade ett par timmar till på stranden innan vi gick hemåt. Vi köpte precis Frozen yoghurt på vägen hem, gott! Sen får vi väl se vad resten av dagen har att erbjuda!

Alltså, sanden är verkligen så vit som den ser ut på bilderna, det ser nästan ut som snö! Så himla vackert.

Massa härliga strandbarer och drinkar hann vi med igår, var hemma redan vid 20-tiden och somnade ganska kort därefter. Tidsskillnaden är fortfarande jobbig, jag somnar jättetidigt och sen vaknar jag jättetidigt. Var klarvaken vid 04 inatt, då klockan är 11 där hemma. Men men, det blir bättre! Nu ska vi alldeles strax ut med en båt och få lite sol!

Pictures

Efter brunchen igår hade Leonora en planerat en aktivitet som var en överraskning, och vi skulle åka helikopter! Det var Såå så häftigt och jag har aldrig åkt helikopter förr. Så vi flög över hela Destin och man såg så mycket. Framförallt såg man mycket vad som befann sig i vattnet (bl.a. hajar....) det var riktigt roligt.

Pictures, Today

Detta stället är helt overkligt. Det är helt kritvit sand och så fint vatten, även helt perfekt väder just nu när graderna ligger runt 25-26 grader. Igår var vi på detta stället och käkade brunch, unlimited mimosas and Bellinis var understruket, så det gick de och fyllde på i glaset var och varannan minut!

Today, Pictures

Äääntligen är jag påväg till denna jenta!!!❤❤ bra bild? Nja, men den är från en riktigt härlig kväll i Oslo. Och nu minns jag inte ens när jag träffade Leonora sist, säkert två år sen! Och under ett år nästan bodde vi ihop och umgicks i princip varje dag, ska bli så roligt att hälsa på henne i Florida! Och sen ska det bli ASgött med lite sommar, speciellt när jag tittar ut och ser hur dimmigt och kallt det är utanför fönstret här. Så om 16 timmar ungefär, landar jag i Florida och möter upp bästa Lee! Bjuder på lite sommarbilder till detta.

En annan jenta som jag har på andra sidan jorden nästan, som jag också saknar till döds, min bror Amina 🌸