Header

Vara mer spontan.

Alltid ha fint målade naglar.

Resa minst 4 gånger.

Bli bättre på att göra min rehab.

Tänka på tre positiva saker innan jag går och lägger mig varje dag.

Göra något för välgörenhet.

Läsa fler böcker.

Ta bättre hand om mitt hår och min hy.

Sätta upp fler mål för min träning.

Tänka mer positivt.

Tatuera mig.

Minska på antalet onödiga köp.

Läsa på om framtida utbildningar och yrken.

Göra minst 10 saker jag inte gjort förut.

Likes

Comments

Hei!! Jag är i Norge och åker skidor, tjoho! Som jag nämnde för någon vecka sedan så spontanbokade min familj en långhelg hit till Norge för lite skidåkning och nu är vi här. Jag har inte åkt skidor på 5(!!) år så jag började med ett åk i barnbacken där jag lite diskret försökte snegla på den ytterpyttelilla människan framför mig som lätt som en plätt svängde ner för backen utan att ploga en endaste gång... Efter bara någon halvtimme hade John tröttnat på småbackar och han lurade med mig till en svart backe... Jag är inget proffs direkt men det går faktiskt bättre än förväntat haha!

Jag och John åkte tillbaks till stugan lite i förväg och efter en varm dusch är vi tinade igen! Kvällen bjuder på middag, vin, kortspel och mys. Hoppas ni har det bra där hemma! Pussar♥

Likes

Comments

Contains affiliate links

1. Undvik hårfönen

I know, det är smidigt och håret får fin volym. MEN det sliter otroligt mycket på håret, speciellt nu på vintern när håret redan är känsligt... Att gå och lägga mig med blött hår är för mig en omöjlighet så därför försöker jag planera in när jag ska duscha så att det hinner självtorka tills det är dags att gå och lägga sig. Om du ändå vill använda fönen, håll fönen minst 20 cm från håret så det inte bränns.

2. Använd rätt silvershampoo

Tyvärr finns det sååå många silvershampoon som förstör ditt hår.. Mina absoluta favoriter är Fudge och Kevin Murphy.

3. Använd inpackning

Tänk dock på att inte använda det allt för ofta, då vänjer sig håret vid det och blir "beroende" vilket gör att håret känns tungt och fett. Lagom är bäst (jag brukar använda en gång i veckan).

4. Sov inte med tofs

Hårsnoddar sliter på håret så undvik iallafall att sova med uppsatt!

5. Hårolja

Ett måste för slitna toppar och frissig frisyr! Jag brukar ta lite i blött hår efter duschen och vid behov i topparna i torrt hår.

6. Leave-in balsam

Håll håret mjukt året runt genom att använda leave-in balsam innan du går ut för att skydda håret mot UV-strålar som torkar ut håret, även på vintern

7. Drick vatten

Bra för både håret och huden! ( jag är säääämst på denna punkt...)

Likes

Comments

Studenten is just around the corner!! Jag tänkte därför tipsa om lite olika typer av outfits att ha på sig för alla er som har äran att springa ut i år, och ni andra kanske hittar en fin liten sommaroutfit?

1an / 2an / 3an / 4an

Här är 4 ganska "klassiska" studentklänningar som jag tycker är superfina. Jag älskar armarna på 1an och tyllkjolarna på 2an och 3an, ihhh så fina!!

4an / 5an

Eller så kör man på en snygg byxdress istället? Skönt att slippa oroa sig för att visa rumpen ;) Min personlig favorit är nummer 6, så sjukt snygg!!

1an / 2an / 3an / 4an

Ett par fina kostymbyxor med en söt topp? Så fint att ha något som sticker ut lite och ett par vita kostymbyxor är ju aldrig fel att ha hemma i garderoben!

inlägget innehåller reklamlänkar

Likes

Comments

Det är inte speciellt jobbigt att gå till garderoben och sätta på sig ett par sköna träningstights och när du väl gjort det är det så himla mycket enklare att ta sig till gymmet! Man är redan halvvägs!

Det är alltid lättare att vara två, eller flera. Hitta en träningskompis som drar med dig de där dagarna då det känns lite extra jobbigt, som peppar dig till att göra 5 till armhävningar och som säger att du såg stark ut när du sprang där på löpbandet(trots att ni båda vet att du såg ut som en säck potatis).

Hur pigg du känner dig, hur bra du sover, hur duktig du känner dig.

Kika runt på andras träningslisor och välj ut dina absoluta favoriter som får dig taggad. Musiken gör så mycket!

Ta en månad där du bestämmer dig för att testa ALLT. Gå ut och spring, träna med vikter i gymmet, gå på spinning, zumba, yoga, bodypump osv osv. Se vad du tycker är kul och vad som får dig peppad på att träna!

Fotograf: Francis Löfvenholm

Likes

Comments