Nu är det så att jag har klickat hem lite grejer till min dator. Det blev en webcam och sedan en datorskärm. Skärmen är en BenQ 24" XL2411Z 144Hz en sådan som jag redan har. Det kan vara skönt med två datorskärmar så man kan göra flera saker när man t.ex spelar.

Idag köpte jag GTA V, så det ska bli roligt att få testa det. Det tråkiga är att jag inte får det att fungera online, det går nämligen inte att spela med andra spelar och jag hamnar själv på en server. Om man googlar så är det tydligen ett vanligt problem och jag har testat precis allt som de föreslår utan några som helst resultat. Hoppas jag snart får detta att fungera!

Ser ni dessa desserten på bilden som jag har lagt upp, visst ser de goda ut? Jag tog en Tai Parfait, som det heter, med jordgubbssmak. Grädden är lite tjockare och på undersidan är det som en våffla. Det såg så gott ut så därför bestämde vi oss för att köpa sådana.

Jag börjar med att ta första tuggan och det smakar jättegott. Tillslut så kommer jag till en brun/röd-aktig smet, som fanns i mitten. Det smakade inte alls lika gott längre och jag frågade fundersamt vad det var, det var tydligen röda bönor. Varför förstör dem en sådan god dessert med något sådant!? Men i Japan så är det tydligen vanligt med röda bönor i desserter.

Det fanns jätte många söta restauranger som såg ut precis som denna som vi var på. Just denna hette "Mee's Pancake". Det blev en trerättersmiddag för våran del vilket var jätte gott faktiskt. De flesta restaurangerna hade mat på display, så man såg hur det såg ut i verkligheten, på tallriken. Det var mest för att locka kunder och det såg verkligen gott ut så det fungerade i alla fall på mig.

I de flesta restauranger hade personalen (servitriserna/servitörerna) jätte söta kläder på sig. Eftersom de inte är så duktiga på engelska i Japan, så fick vi beställa genom att peka på bilder var vi en gick. Men det gick bra då de är så vänliga där borta.

Nu när jag är sjuk och äntligen kan känna lite smak så är ju jätte sugen på Ramen som vi åt i Japan. Det fanns ramen precis överallt och det var jättegott. Man har skeden i vänstra handen och så har man pinnar i högra handen. Jag kunde inte äta med pinnar så jag fick be om en gaffel varje gång, ena gången fick jag faktiskt äta med en barngaffel, såg nog riktigt roligt ut.

Nu har jag varit uppe i världens näst högsta torn. Det var verkligen en upplevelse och jätte fin utsikt över staden. Jag tycker att vi har hunnit med väldigt mycket här i Japan. Idag åker vi faktiskt hem till Sverige, det ska bli så skönt att komma tillbaka till vardagen måste jag säga.

Som jag sagt till några så har vi ej semester, vi är ute och reser. Vilket betyder att vi har fullspäckade dagar med aktiviteter och inte ligger på någon strand latar och återhämtar oss. Men det är något vi har valt. Min högsta dröm är ju att se världen och det är den jag håller på att göra till verklighet.

För er som inte vet så är jag väldigt höjdrädd. Men det har blivit så mycket bättre p.g.a jobb och alla utmaningar man har haft framför sig som involverar höjd. Den här gången gick det rätt så bra. Jag brukar försöka fokusera på något i början, i detta fall att ta kort. När man känner sig säker så tar man bort kameran och bara njuter av utsikten, tänk vad mycket man missar p.g.a en rädsla, allt det här fina.

När vi ändå var i Shibuya och shoppade så tog vi en tripp till Meiji Templet som ligger på andra sidan tågstationen. Det var en större grusväg till själva templet med skogen runtomkring. Det fanns en promenadsväg att ta om man ville, men vi hade bråttom till annat så vi gick bara till själva templet. Det var riktigt fint och det är så häftigt med både Kina och Japan hur deras tempel är uppbyggda och hur de ser ut.

För er som ej vet så var jag i Kina för ett par år sedan, så denna resa har varit väldigt rolig då man har kunnat jämföra de båda asiatiska länderna med varandra.

Miraikai Museet i det tidigare inlägget ligger i Odaiba som är en ö i Tokyo, för att ta sig dit måste man åka Yurikamome som är ett tåg utan lokförare, den kör helt på automatik, alltså "av sig själv". Det var så sjukt häftigt att få åka detta tåg, vi satt längst fram och såg ut igenom det stora fönstret.

Efter museet så gick vi runt i Odaiba och tittade på andra saker så som den stora roboten "Gundam" som är ifrån en känd anime här i Japan. Sedan såg vi Tokyo Big Sight, som är till för mässor. Vi får heller inte glömma frihetsgudinnan "statue of liberty" samt "flame of liberty". Det var en riktigt fin ö med olika roliga saker att se.

Vi har varit på Miraikai Museet som är ett nationalmuseum inom teknikutveckling och innovation. Jag kände mig verkligen som ett barn i en godisaffär. Jag tycker om robotar och jag tycker att det är riktigt häftigt hur människan kan utveckla människoliknande maskiner för att underlätta våran vardag och minska dödsrisker både inom industri och i vardagen.

Det här var verkligen en upplevelse och jag är jätte glad över att vi åkte dit och besökte museet och såg det vi såg. Utvecklingen är verkligen på väg framåt i full fart. Det har verkligen varit en lärorik dag!

De hade också ett Pokémon labb, men vi blev så besvikna då det fanns instruktioner på hur man skulle göra och allt på engelska, men när vi väl var där inne så stod allt på Japanska. Jag hoppas verkligen att de gör något åt det för framtida besökare. Den stora Jordgloben på bilden under hände det grejer på hela tiden, jätte häftigt.

Det var ju roligt att vi valde just en av de varmaste dagarna här i Tokyo att vandra i en trädgård. Jag kunde ha njutit mer av dagen om det hade varit lite svalare. Men det var inget speciellt med trädgården förutom att den var jätte stor. Kan tänka mig att den är finare om man är där rätt tidpunkt/årstid. Men vi åt i alla fall god glass där.