Header

God morgon!

Asso jag har haft så STOR ångest gällande min kropp dom senaste veckorna. Jag har gått upp 2 kg vilket gör jag får panik inombords! Brukar aldrig klaga högt om min kropp för det finns redan så mycket tjat gällande hur kvinnokroppen ska se ut,vilket vi är så trötta på att höra/se men detta handlar såå långt ifrån det. Detta handlar om min hälsa, inget annat. Jag är redan överviktig med ca 13 kg för mycket. Och förra sommaren gick jag ner 13 kg så ja jag har verkligen varit enorm. Och nu vill man inte gå tillbaka till den storleken igen men jag hittar ändå ingen motivation till att träna. Önskar verkligen det fanns så man kunde fuska sig till mindre mage. Men sen resten är jag rätt nöjd med 😒


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Tänkte tipsa er om en hemsida där man kan köpa märkesvaror till lite billigare pris. Det är äkta varor och man kan lite på hemsidan eftersom jag själv beställer där ifrån. DOCK måste man bli inbjuden för att kunna använda sig av sidan. så gillar du märkeskläder/accessoarer så bara skriv din mejl så skickar jag ut en inbjudan till Dig 💗


Likes

Comments

​God morron!

Mornarna har börjat kännas så höstiga nu, men det "jobbiga" är att det blir så varmt under dagen så man sätter alltid på sig något varmt som man senare sitter och svettas i. Får gärna vara samma värme hela dagen +- någon grad.  AJa 😉 det är vad det är. Sitter och tittar efter en ljus väska, just nu har jag två st svarta och skulle så gärna vilja ha en ljus väska med. Så hittade jag denna på Nelly. Sjukt snygg. Ska bara kolla så det är rätt st och så med. Dom får inte vara för små. Så denna får vara med bland topp 5💗

Likes

Comments

​God morron! Redan söndag? Vad händer egentligen. Helgen bara sprang förbi. Aja det får juh funka hehe inget man kan göra åt de. Idag ska jag hem till mamma och hoppas på min storebror med ska dit. Hade varit såå kul😃 Ska titta på mammas kattunge. Finns juh inget sötare än bäbisdjur. 

Är det någon som har testat ingefärsdricka? Den var kolsyrad och lite citron i. Faktiskt helt OK men ändå äcklig. Huvudsaken var att jag fick ner det haha. Och sen lite sushi i fredags med. Så ibland kan jag hehe. Jag måste verkligen bli bättre på att äta mindre och nyttigare💗 


Likes

Comments

  • Eh ja, alla tjejer har säkert känt detta någon gång att svettas man mellan skinkorna så kan de klia lite så då vill man gärna klia tillbaka vilket jag gjorde när jag trodde ingen såg, men det fanns en super stor spegel, så insåg att man kunde se mig från andra ändan när jag stod och rotade.              
  • När jag blir nervös så gör min mage uppror totalt, så detta var när jag var på dejt med min nuvarande. Vi myste i soffan och åt massa gott och man var super nervös att man skulle göra något "fel". Så behövde låna toan för att göra nr2 efter att hela kvällen hade gått. Och bara för det var dejt så var min kropp tvungen att skämma ut mig genom att lägga sjukt höga pruttar. Och han hörde men gentleman han var så låtsades han som inget medans jag dog inombords.                                                                 
  • När jag var ca 6 eller 7 år så skulle jag sova hos en kompis. Vi höll på med äckliga ljud genom att rapa och prutta men när jag skulle ta i för att fisa så hände det en olycka och jag gömde mig på toa för att tvätta mina underkläder.                                                                                         
  • Haha denna kommer många känna igen sig i fast man inte "vågar" erkänna det men när man var yngre och man tyckte en kille var snygg så ville man alltid vara cool/snygg inför den personen. Så jag skulle försöka vara snygg när jag gick och tittade på honom i säkert 3 min, när jag helt plötsligt gick in i en sten pelare som kom upp ur gatan. Folk bara tittade på mig och undrade säkert vad jag sysslade med för det var verkligen att jag gick in i den i slowmotion.                                                             
  • Gick på en lekdejt med en kille som hade en son, så då var det super viktigt att man skulle få sonen att tycka om en. Så när jag skulle lyfta upp sonen så var jag inte beredd på att han skulle vara så lätt så lyftet blev lite snabbt så grabben slog i huvudet och grät. Där skämdes jag såå mycket!

Likes

Comments

Det blev lite nya underkläder idag. Älskar Ck´s trosor, dom är så luftiga och sköna. Och sen blev det lite nya ansiktsmasker från The body shop, köpte då dom två sista längst ner, har den blåa burken på ansiktet nu så om en stund får jag se om den var så bra som alla säger 😉


Likes

Comments

God morron!

Äntligen fredag. Idag är det en sån onödig dag i skolan eftersom alla drar till Gbg. Så det kommer vara tomt i skolan, men måste dit för min närvaro. Men iallafall, igår kväll så gjorde jag lite spa på mig själv och provade på denna ansiktsmasken 😊 och jag gillade den sjukt mycket, någon annan som provat den?? Älskar peel off mask för då slipper man massa rester eller stå och gnugga i ansiktet med massa vatten. Så tipsar er gärna för denna peel off masken 😃


Likes

Comments

Känner mig redan så stressad över skolan fast det är början av det. Men matten är den delen som jag verkligen vill få klart så snabbt som möjligt nu. Fick två rätt av tio så det sög juh rätt så bra så ska göra om det nästa vecka. Imorgon är det bokmässa i Gbg men ska inte med så vi ska ha någon läs och film dag imorron, oh hoppas på att vi slutar 12. Fast vi är ett härligt gäng i skolan så det är rätt kul ändå. Känns som livet kretsar kring skolan just nu. Men det är kanske bra så jag håller min fokus där och inte på en massa annat. 


Likes

Comments

1. Tanka ljus!

Passa på att tanka så mycket ljus du kan under dagens ljusa timmar – ta en promenad på lunchrasten, försök få en fönsterplats på jobbet och res gärna söderut om du kan. Ljuset behövs för att bryta bildningen av sömnhormonet melatonin, som gör oss trötta om natten, men som kan bildas i alltför stor mängd även under dagen.


2. Rör på dig!

Det kan kännas jobbigt att börja, men många tycker att motion ger en ökad känsla av kraft, vakenhet och energi. Några studier visar också att motionärer känner sig piggare än andra. Blodcirkulationen ökar, men troligen är det lyckohormonerna endorfiner som förmedlar den uppiggande effekten. De börjar bildas ganska snabbt vid ett träningspass.


3. Ät regelbundet!

De flesta behöver äta regelbundet för att känna sig pigga. Att hoppa över måltider kan göra dig trött och försämra din mentala prestation. Försök också hålla en något så när jämn blodsockerkurva. Bra mat för det är frukt, grönsaker, fullkornsbröd, baljväxter, gröt och fiberrika frukostflingor.


4. Kolla järnet!

Järnbrist är en vanlig orsak till trötthet, eftersom järn spelar en central roll i kroppens bildning av energi. Upp till var tredje kvinna i barnafödande ålder har så låga järnnivåer att det kan orsaka trötthet. Så om du är onormalt trött, kolla järnvärdet på vårdcentralen och ta tillskott vid behov. Järn finns i gröna grönsaker, baljväxter, fullkornsprodukter samt kött och blodmat. Tänk på att C-vitamin stimulerar järnupptaget, så ät gärna någon färsk frukt eller grönsak till varje måltid.


5. Ginkgo biloba

Extrakt från det kinesiska tempelträdet ginkgo biloba har visat sig kunna öka blodcirkulationen i hjärnan. Därmed kan det lindra besvär hos äldre personer som hänger samman med försämrad cirkulation, bland annat trötthet.


6. Sov ordentligt!

Ordentligt med sömn, vila och återhämtning är förstås grunden till att du ska känna dig pigg. De flesta mår bäst av ungefär sju timmars nattsömn. Om du regelbundet tullar på den tiden kan du förstås bli trött. Tänk på att beräkna en halvtimme extra i sängen, för att verkligen hinna få den sömn du behöver. Ge dig också tillfälle till pauser och återhämtning under dagens lopp. Hoppa inte över fikarasten!


7. B-vitaminer

Några B-vitaminer kan ge trötthet vid brist, framför allt folsyra och vitamin B12. De kan undersökas i blodprov på vårdcentralen. Risken för B12-brist är störst hos seniorer, veganer och dem som äter Losec. Folsyra kommer framför allt från växtriket. Bra källor är bland annat baljväxter, citrusfrukter och bladgrönsaker. Vitamin B12 finns i all mat från djurriket, även mjölkprodukter. Fet fisk är en extra bra källa.


8. Ginseng

Ginsengroten har använts länge inom österländsk kultur, bland annat för att förbättra minnet och koncentrationsförmågan. Modern forskning visar att den kan öka den fysiska och psykiska prestationsförmågan. I regel tar det några veckor innan du märker effekt‚ den brukar vara störst hos dem som från början känner sig trötta och i dålig form. Rysk rot är avlägset besläktad med ginseng, men inte lika väl studerad vetenskapligt. Liksom ginseng används den för att öka prestationsförmågan, fysiskt och psykiskt.


9. Rosenrot

Rosenrot är en uppiggare som blivit populär under senare år. Roten innehåller den stimulerande glykosiden salidrosid och har använts traditionellt, bland annat som stärkande och uppiggande medel. Flera moderna studier, men inte alla, antyder stimulerande och uppiggande effekter. Bland annat visar en svensk studie på minskad trötthet vid stressrelaterad utmattning och en sänkning av stresshormonet kortisol.

Likes

Comments


Better Blogging Nouw