I fredags runt lunch körde jag och tjejerna upp till Stockholm till våra vänner Marcus och Terece. De bor så kopiöst vackert att man blir grön av avundsjuka. Här skulle jag kunna bo för resten av mitt liv! Vi bor i deras båt och det är så mysigt.

I fredags när vi kom fram och då även mötte upp Rafael som redan var på plats, grillade vi och satt i deras ljuvliga uthus och åt och hade så trevligt.
I går lördag var vi på besök i Terece butik/lager, hon äger klädföretaget Love Forever. Så mycket fint och både jag, Emilia och Leonie kom tillbaka med lite nytt till garderoben.

På kvällen fick tjejerna stanna här i huset med Terece mamma medan vi vuxna körde till Sundbyholm och tittade på konsert med Per Gessle. Långt att köra och vi var inte tillbaka förrän vid 2-tiden i natt.

Endast jag är vaken på båten nu och jag funderar på att gå ut och sätta mig på bryggan en stund.
Vi ska packa ihop oss ganska tidigt idag för att hinna besöka Mall of Skandinavia som tjejerna längtat efter.
Det blir även ett kort stopp i Kolmården för ett besök hos min mamma, innan vi kommer hem till Billdal igen.

Kram 💕

Idag tog sommarlovet 2017 slut och det var dags för skola igen för tjejerna. Leonie i klass 5 och Emilia i 7:an och därmed högstadiet. Jösses så tiden springer iväg.
Själv har jag jobbat två väldigt långa dagar och känner mig helt slut. I morgon ska vi till Stockholm och jag skulle önska att jag kunde trolla oss dit på en sekund, direkt efter att vi vaknar, men istället ska jag upp 04.30 för att hinna jobba några timmar inne i stan innan jag sedan ska köra upp. Rafael är redan på plats så då måste jag köra något jag inte alls har lust med just nu. Ja ja, det blir säkert bra och det ska bli så kul att besöka våra vänner i helgen.

Men nu ner i sängen för att få lite sömn innan klockan ringer igen.

Kram ❤️

Denna helg har det varit Way out west hela helgen för min del. Sååå kul att jobba på denna festival. Vi är ett rejält gäng där många varit med i många år och vi har superkul ihop. Det var mitt femte år tror jag. Nu återstår att fixa löner åt alla som jobbar, ca 250 personer, så jag har att göra i veckorna som kommer!
Just nu sitter jag på bussen på väg in till stan igen för att möta upp "chefsgänget" för middag. Det blir en kort kväll för min del för redan 06.00 i morgon har jag lovat en kund att vara på plats för jobb i morgon.

Kram 💕

Givetvis så fotade vi den traditionella bilden när vi var i Polen. Numera får vi dock fuska lite för det blir för tungt att lyfta Emilia. Det var lättare när vi gjorde det första gången när hon var 9 månader och vi befann oss i Brasilien.

Tillbaka på jobbet

Det var så kul att gå iväg till jobbet i morse och jag var riktigt taggad på att ta tag i allt. Har fått gjort mycket men nu är jag sååå trött. Det kostade visst på lite mer än vad jag hade räknat med. Nästa så att jag funderar på att hoppa gymmet och ta mig rätt hem? Lite trist bara eftersom jag längtat efter att lyfta lite/mycket, men ibland måste man lyssna på kroppen också.

I natt kom Zingo hem och gjorde såklart högljudd entre. Han vill ju gärna visa att han är hemma och att han varit lite sur på att vi lämnat honom. Önskar att man kunde ta katten med sig på resor:)

Nej, nu ska jag stänga ner här och gå hem. Bilen står där hemma och planen är att den ska stå där minst till nyår, med undantag för tisdagar framöver när det är BNI. Gå är grejen.

Kram

Igår var vi ett gäng fotbollsföräldrar och syskon som möttes upp på Restaurang Sillen & Makrillen och åt middag ihop. Jag har varit sugen på en köttbit länge nu och längtat efter denna middag och den var verkligen värd att vänta på. Efter en Skagen toast till förrätt kom det in en oxfilé som var den allra möraste och till det goda tillbehör.

Sent var vi tillbaka i Hovs hallar och kröp direkt ner i sängen. Nu har vi checkat ut och är på väg till Helsingborg igen. Det väntas B slutspel innan vi styr kosan hem till Billdal och älskade Zingo.

Som jag längtar hem nu❤️

Det har varit en väldigt händelserik dag och den känns så lång nu när vi ligger i sköna hotellsängar och tänker tillbaka på allt vi gjort under dagen.
Vaknade på färjan i Ystad och körde raka vägen till Helsingborg och checkade in på Eskilscupen. Emilia har spelat två matcher och sover nu med sitt lag på en skola, medan vi körde vidare till Hovs Hallar där vi tagit in på hotell.
Vi körde genom vackra Båstad och stannade på Tant Grön där vi köpte med ostar och charkisar som vi mumsat på ikväll, innan vi provade på utomhus badet och bastun.

Hotellet ligger som på en klippa mot havet och i morgon planerar vi en morgonrunda innan frukost. Emilia spelar först efter lunch och då kör vi mot Helsingborg igen.

Så kul att uppleva och se mycket, men oj vad jag längtar efter katten nu.

❤️

Nu befinner vi oss på färjan som ska ta oss till Ystad. Jag är så redo för att lämna Polen nu och hade helst dragit raka vägen till Billdal för att komma hem till Zingo, min säng och min kaffebryggare. Men, först väntar cup och det ska också bli kul.

Kram och god natt ❤️

Igår reste vi till en annan stad för att Rafael skulle få träffa sin faster med familj och hans kusin. Resan skulle ta ca 1 1/2 timme och väl på plats en jättefin sandstrand så det tyckte vi kändes kul.
Riktigt så blev det inte.
Vägarbeten konstant hela vägen dit, och när vi äntligen har bara 2 mil kvar, möts vi av en trafikolycka som blockerar helt och vi får vända om och byta väg, vilket la på ytterligare 1 timme.

Efter mer än tre timmar var vi framme och då var alla rätt less på dagen.
Den stranden som vi hamnade på var precis lik den vi ligger på dagligen här så just där och då kändes det så ovärt.

Men, tjejerna hade kul och var nöjda med den megastora sockervadden i rosa som de fick, och extra glada när vi sedan avslutar besöket med att äta sushi. Rafael fick tid med släktingar så han var också nöjd.

Sista dagen idag och sent i kväll kliver vi på båten mot Ystad. Regnar ute just nu men jag hoppas det lättar upp så alla får några sista timmar på stranden.

Kram

Två av mina naglar gick sönder under veckan och igår gick jag för att fixa nya naglar. Jag har inte varit hos någon annan än Elisabeth under alla mina år, men nu kände jag att jag får passa på att testa. Halva priset mot hemma så jag tänkte att det kan vara värt det.
Hon gjorde ett bra jobb och jag är så himla nöjd med färgen. Tycker den är ursnygg och ska se om inte Elisabeth har något liknande till nästa gång. Den är somrig och fin och funkar en vända till innan det är dags att få välja lite höstliga färger igen.

Idag ligger vi på stranden i grannbyn. Denna dag får bli ett eget inlägg...

Kram

Igår åkte vi till den gård vi besökt i flera år nu och red häst. Rafael och jag avstod denna gång men tjejerna fick rida i nästan två timmar och var superlyckliga.
Jag tvekade länge om jag skulle rida eller inte men valde till slut att avstå just för att förra året fick jag mest rida runt i manegen och det är ju inte så skoj. Igår släppte han dock oss lite mer och tjejerna red fritt på ängen, och då ångrade jag mig faktiskt. Sån ridning är ju så härlig.

Vädret har verkligen blivit bättre här och allt blir så mycket trevligare då.
Idag ska vi köra till en annan strand för att möta upp Rafaels faster med man. Ska bli kul att se något nytt. Sista hela dagen här, för sent i morgon packar vi ihop och tar båten hem till Sverige.

Eskilscupen väntar och vi har två taggade F-04:or här som längtar efter att möta upp sitt lag och spela match.