Header

Sjukt kul och jävligt bra träning för konditionen!
Detta kommer jag göra fler gånger!

För er som inte vet vad detta är så kolla på videon nedanför👇🏼

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Körde med lätt vikt eftersom jag inte tränat jätte mycket på senaste tiden pga ansiktsförlamningen och Ryggmärgsprovet.

Men börjar komma på banan igen!!

Likes

Comments

Likes

Comments

Såklart att precis när man ska åka iväg till jobbet (halv stressad) så går byxorna sönder... och man hinner inte byta..! Bra start på tisdagen endå!!

Likes

Comments

Självförtroende:

Är hur man tror på sig själv i olika sammanhang, tillexempel på jobbet, i skolan och i olika sociala sammanhang. ´Men eftersom att man presterar olika bra från dag till dag så skiftar även självförtroendet från dagg till dag. Självförtroende är alltså något som du kan öva upp, eftersom att det blir bättre utav när du personligen blir bättre på något, tillexempel på en träningsövning på gymmet, eller blir bättre på ett TV-spel osv. Kan öven stärkas utav beröm eller liknande.

Självförtroendet sitter i hjärnan!

Självkänsla:

Har med den egna personen att göra, om vem man är utöver sina kompetenser, om man upplever att man är en god människa, Även här kan du öva upp din självkänsla, men här går man på sin egen motivation och drivkraft.
”Självkänslan är det rykte vi har inom oss själva”.

God självkänsla är att man vet vem man är, att man står upp för sig själv och har självrespekt.
Självkänslan sitter i hjärtat!

Saker du kan tänka på för att stärka både självförtroendet och självkänslan:

  1. Acceptera den du är och se dina styrkor istället för svagare sidor- alla är vi olika
  2. Ta hand om din kropp och hälsa (fysiskt och psykiskt)
  3. Sätt upp realistiska mål för sig själv
  4. Belöna dig själv när du uppnått resultatet
  5. Be om positiv feedback
  6. Minska kraven på dig själv och var mer snäll mot dig själv - vad är ”good enough”?
  7. Reflektera över dina behov och ta ansvar för att de tillgodoses - du bestämmer vad du behöver!
  8. Pröva något nytt som ligger utanför din komfortzon
  9. Sluta jämföra dig med andra Ingen är perfekt! Du behöver inte vara perfekt.


Likes

Comments

Igår anmälde jag mig till att springa TjurRuset. 1 Oktober går loppet så har tid på mig att komma i form till dess, ska nämligen klara det på en bättre tid än sist jag sprang och tror jag sprang på 1,30 då.

Super kul men jobbigt lopp på 10 km genom all möjlig terräng.

Likes

Comments

Som ni ser så har jag varit frånvarande ett tag.
Ansiktsförlamningen har tagit hårt på mig senaste 2 veckorna och i måndags gjorde jag Ryggmärgsprov (allt visade bra) men....effekterna efter provet var att man kunde få en fruktansvärd huvudvärk, såklart att jag får det!!
Har därför legat däckad i sängen hela veckan och har inte kunnat träna eller överhuvudtaget rört på mig. Käkat bara massa onyttigt osv. Så blir att bara starta om IGEN på måndag, men då blir det hårdare träning en någonsin!!
Min drömkropp ska jag ha i sommar!!!

Har ni några frågor om allt så får ni självklart fråga dem här under 👇🏼

Kram

Likes

Comments


Better Blogging Nouw