Det har gått ungefär en vecka på mitt nya upplägg nu, lite mer till och med. Kroppens utseende har faktiskt varierat under denna tiden vilket jag personligen finner oerhört fascinerade och intresserande.

Det första som hände var att jag började fylla upp muskulaturen betydligt mer i kombination med volymträningen. Överkroppen gjorde riktigt bra framsteg vilket i sin tur faktiskt resulterade i en ännu bättre form (!)

Efter ytterligare några dagar med påfyllning började jag hålla vätska under huden (vilket inte gör så mycket såhär långt från tävling) och upplevde ett stort tryck i hela kroppen. Det kändes som att jag hade pump överallt typ haha.

Efter den dagen gick det sedan åt andra hållet igen --> FULLKOMLIGT "SLURP" sa det så torkade kroppen upp igen. Det kändes som att muskulaturen åt upp mitt glykogen mer och mer för varje dag och plötsligt ser jag nästan liknande ut som ursprunget fast med lite mer volym ändå. I detta läge var fysiken igår när jag posertränade tillsammans med Niro. Lite plattare och mer tom är vad vi önskar oss.

--> därför beordrade coach De la Rua att jag ska ha en rejäl höjning i maten idag... Yes ni läste rätt: nu snackar vi carb up :p

Dagsformen nu på morgonen:

Så jag kommer äta på rejält idag och fylla upp min högt processande muskulatur som bara bränner och bränner ;) lyxigt!

Lite senare väntar dessutom ett benpass tillsammans med Niro som jag absolut längtar efter. Vill lära mig!

Likes

Comments

Godmorgon finisar!

Klockan ringer trots ledig dag från skolan.. Men jag behöver tid för självstudier. Jag plockar ut mina extra ljudisolerande öronproppar som jag skaffade mig i Miami och rullar ur sängen. Anledningen till öronproppar är lilla Lowa, vissa tidiga mornar tenderar hon att bli oerhört "pratig".

Det första jag sedan gör när jag vaknat är att hämta en kall, god, Nocco (favoriten är päron) ur kylen och krypa upp i soffan. En liten stund för mig själv innan dagen drar igång.. Jag bläddrar igenom instagram, Facebook och snapchat samtidigt som jag smuttar i mig lite koffein. Det är verkligen en stund på dagen jag värderar högt!

Tänkte säga att det var avkopplande, stilla stund men nej.. Lilla bebis Lowa gör mig sällskap och kräver kärlek och uppmärksamhet efter ca 3 minuter haha. Älskar henne!

Jag hade nog inte klarat av att ge full kraft på cardion utan denna life saver. Älskar hur kropp och huvud kommer igång med hjälp av lite koffein haha! ( Hitta dem här: NOCCO BCAA FLAK / NOCCO BCAA STYCK) 

Nu blir det till att mysa en liten stund till innan cardio väntar på mig och frukost.. Idag är det en väldigt special dag ur matsynpunkt vilket jag berättar mer om sedan ;) stay tuned..

Likes

Comments

För att hinna äta allt jag ska under satsningen mot Tyngre Classic 4 behöver jag ha med mig två matlådor till universitetet. Jag äter med andra ord en stor frukost hemma - sedan lunch igen vid 12 - sedan lunch nr två igen vid 15. För att sedan äta ytterligare ett mål när jag kommer hem innan jag ska gymma ;) Det är lite av ett fulltidsjobb detta.

Såhär ser dagens luncher ut: grillad kycklingfilé med sötpotatis och torskfilé med avokado och grönsaker :)

Så sjukt gott och fräscht ju! Kroppen och magen mår prima - varav Julia blir på bra humör ;)

Likes

Comments

Godmorgon världens bästa!

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är liiite seg nu när klockan ringde 05.30. Förvisso har ingen dött av lite sömn i ögonvrån och bed hair under posering vad jag vet. Det är snarare cardion i 30 minuter på 70% av maxhastighet som känns kritisk i detta läge. Motiverad känner jag mig i alla fall så det är alltid något. Jag lockar mig själv med att jag har en kall och god NOCCO päron som väntar på mig.. bästa stunden på dagen utan tvekan haha. Upp och hoppa girl!
​ ( Hitta dem här: NOCCO BCAA FLAK / NOCCO BCAA STYCK) 

Måste ändå erkänna att kroppen känns förvånansvärt fräsch såhär dagen efter ett ryggpass med Niro de la Rua (!) Jag trodde att jag skulle behöva hjälp ur sängen men det kanske kommer, vem vet. Jag bär i alla fall med mig ett fint plåster på tummen efter passet.. Krigsskada101 ;)

I går bjöd passet på en hel del olika övningar som alla utmanade mig. Antingen var det fler reps eller kombinationer än vad jag är van vid - alternativt helt oprövade varianter för mig. Alltid lika roligt!

Jag blir riktigt glad av detta :D Förresten såhär snygg ser Gymshark ribbon crop top ut på: Jag har som vanligt storlek S och denna färgen heter Lagoon Blue

Älskar detaljen med bandet runt magen. Liten observation bara; detta är S och det hade vart med nöd och näppe som jag skulle klämt in axlar, bröst och bröstkorg i en mindre alltså.. Lite storleksguide till er ;)

Jag och Niro började passet med sittande rodd. Här körde vi ganska hög volym på övningen: 15 reps x 7 set sittande rodd där det var viktigt att dels stretcha ut men också nypa ihop skuldrorna ordentligt i upprätt läge. "Hellre göra 12 strikta reps på slutet av övningen än 15 slarviga"
-ordentligt jobbigt och värmen + pumpet i kroppen kom som ett brev på posten. Gotta love it though.

Därefter fortsatte vi med en-armsrodd fast med en stång + vikt istället för hantlar som jag är van vid. Det blev definitivt en helt annan belastning på kroppen och oerhört tungt till skillnad från hantlarna. Här stabiliserar ben, rumpa och bål för att man ska hålla balansen stabilt samtidigt som man ror med ena armen! Tuff men intensiv övning, kände mig rejält badass 18 dagar ut ;)

Hade en 15-kg vikt på stången som väger 20 kg.

Därefter fortsatte vi med ytterligare en övning jag inte är van att göra: nämligen Kronlyft! Den övningen är dock i närheten av mina oerhört älskade marklyft så jag kände mig taggad att prova något liknande. Skillnaden är att du inte går ner hela vägen för att hämta stången utan snarare lite halvvägs. Man hittar ett dragläge direkt - hittar spänning i lats, bål, axlar och armar innan man lyfter rakt upp och fortsätter rörelsen ut i skuldrorna i övre läget. RIKTIG POWER ÖVNING! Eftersom man undgår bottenläget upplever många att man kan lyfta lite tyngre i detta läget.

-Jag själv klarade liksom 10 reps x 3 set på 100 kg efter att vi kört flera set på lättare vikter. Det bor minsann en krigare i mig haha.
(25 kg x 2 + 15 kg x 2 + 20 kg stång)

Efter Kronlyft (här jag fick min krigsskada också) fortsatte vi med sittande latsdrag fast med två handtag istället för stång. Även här gällde hög volym på 15 reps. Vi följde direkt upp övningen med pulldowns i cable med stång. Också högreps och låg vila mellan ;) tips: luta överkroppen lätt framåt när armarna går uppåt för att förlänga stretchen av muskeln men behålla spänningen under hela momentet.

Svider rejält i latsen - speciellt i kombination med latsövningen precis innan.


Sedan fortsatte vi med sittande rodd igen fast i en Hammer Strength maskin. Här var det en 3-stegs-princip per set. Först hela rodd-rörelsen i 10 reps, följt av bara korta, pumpande rörelser i 10 reps och avslutande längre stretchdrag i hela rörelsen 10 reps. FY SÄGER JAG BARA. 30 reps per set utan någon som helst vila.. Här blir man rejält trött men den övningen tog också riktigt bra i ryggen. Bra pump och blodflöde.. Men det gäller att ha lite pannben för att överleva - och en coach som manar på såklart :p

Avslutningsvis körde vi några set traditionella ryggresningar för ländryggen och även ett sista set "superman-style"; då håller man armarna ut över huvudet samtidigt som man lutar fram och drar dem sedan mot sig när man reser ryggen. Blir mycket tyngre! Prova den nästa gång!

Förlåt för dålig kvalité men printade från Niros snapstory för jag ville ha material till bloggen haha.

Totalt slutkörd men också en liten gladis högg jag tag i min matlåda och spenderade lite extra tid med min nya coach (och vän sedan innan). Kvalité både i träning och i umgänge :) Kvällen bjöd på mycket bra snack faktiskt.. Girls he's single - 27 and rich ;) go get him haha!

ps: Glöm inte av rabatterna som ni kan nå via mina länkar just nu. 20 % OFF till och med 2/10 så passa på att fynda! Hitta alla rabatter från Star Nutrition HÄR 
Hitta alla rabatter från Chained Nutrition HÄR

Nu finns chansen att prova alla mina personliga favoriter fast till lägre pros eftersom de är med i erbjudandet :) 


Erbjudandet gäller på allt i från:
-​ proteinpulver (ex
 Gourmet-pro, whey 100, whey 80, lean protein) 
- till nyttiga bars (!!!),
​- de nya sockerfria goodlife 
​- vitaminer och mineraler 
​- olika typer av pwo,
​- alla de stimulanter jag vanligen använder som citrulline malateagmatine,
​- mina life-saver mellan måltid och innan gymmet: BCAAEAALeucineGlutamine,
​- efter träningen: Kreatine Monohydrat,
​- och innan läggdags: ZMA 

- ​mm.



* samarbete med Gymgrossisten 

Likes

Comments

ÅÅÅ egentligen skulle jag nog kunna lägga hela kvällen till att blogga om mitt träningspass tillsammans med Niro. Det var riktigt roligt och motiverande att ha en partner - för vi tränade tillsammans, han tränade alltså inte mig specifikt. Däremot lärde jag mig mycket om ryggträning på hans vis och det tar jag emot med öppna armar. Här duckar vi inte för ny kunskap och nya träningsrutiner, omväxling är både roligt och gynnande :D

Jag kommer att skriva ett mer detaljerat inlägg om passet i morgon så det får ni läsa till frukosten sen ;) Kanske lite inspiration till era kommande träningspass? Nu ikväll måste jag nämligen fokusera på det som ligger mig närmast: mat, matlagning för i morgon, dusch, förberedelser inför skolan och sedan sova. Det blir tidig uppstigning och heldag med föreläsningar på universitetet... Bara att kämpa vidare ;)

Egentligen hade jag nog önskat att skolan var liiiite lugnare i sitt tempo för det känns som ont om tid att läsa allt vi ska och förbereda nu när mitt schema inför tyngre Classic 4 är så hektiskt. Dock handlar det om 3 ynka veckor till sedan kan jag få all tid till skolan om jag vill :p

Formen kändes förövrigt riktigt bra idag! Speciellt runt 4-tiden för då prickade jag en fyllig men tight och torr look :D det gillar vi!

Utmaningen fortsätter... Och än så länge är det både utmanande och roligt för min del. Vilket är viktigt.

Nej men nu signar jag ut för ikväll. Leendet är definitivt på plats efter en grym eftermiddag och mycket bra snack och umgänge med Niro. Godnatt bästa ni så fortsätter vi resan tillsammans i morgon igen ;)

-Kramis !!

Likes

Comments

Följer ni mig på snapchat? Då vet ni säkert vad min förmiddag gick åt till... MAT, mat och massa mat. Matlagning rättare sagt.

Det nya upplägget mot scenen om 3 veckor innebär betydligt större mängder av nyttig och bra mat. Ofta förekommande livsmedel är havregryn, potatis, ris, kyckling, torsk, lax, ägg, avokado, olivolja och nötter. Riktigt gott och kroppen mår verkligen kanonbra :) För att underlätta min kosthållning i en hektisk vardag är förberedelserna hemma nyckeln, åtminstone för mig. Genom att laga upp nyttig mat och lägga dem i portionsstorlekar har jag alltid en låda redo när hungern sätter in. Flänger man dessutom fram och tillbaka kan man alltid ha en matlåda i väskan. -så skönt!

Det var multitasking på förmiddagen med alla plattor på spisen fullt upptagna ;) Food prep deluxe!

Nu mot tyngre Classic 4 är det Niro de la Rua som styr mina mängder mat och min träning. Det är riktigt spännande för min del att låta någon annan ta över rodret för en gångs skull. Vanligtvis trivs jag med att vara min egen chef men nu känns det faktiskt skönt att lägga formen i hans händer. Just gällande en sådan extrem livsstil som tävlande inom finess innebär är han ett geni. Jag litar på honom och ser med spänning på hur den formen jag tog mig i långsamt förändras och fylls ut. Förhoppningsvis lyckas vi med den optimala avvägningen mellan fyllig och tight :)

Likes

Comments


Better Blogging Nouw