Godmorgon finisar!

Jag började min lördag med lite cardio innan det bär iväg mot Gymgrossisten butik och jobb :) Just nu väger jag inte min mat, styrketränar regelbundet och kör 30 minuter cardio varje morgon - detta leder till en form som jag faktiskt trivs med!

Den är några kilo tyngre än den vikt jag nådde som lägst under dieten vilket är bra :) min kropp har väldigt svårt att minska i fettprocent (tjej + gener + 20 år liksom) och därför känns det bra för samvetet att jobba med min kropp istället för emot den!

Såhär ser formen ut idag när jag äter hälsosam mat, kör cardio och styrketränar men inte räknar kalorier och inte väger min mat :)

Målet är just att bli viktstabil - inte öka massa i vikt "offseason" för att sedan minska massa i vikt på diet. Jag vill hellre hålla en jämnbra, hälsosam och vältränad look och slippa gå på kostschema hela livet för att uppnå viktstabilitet ;)

Jag vill att min kropp ska må så pass bra att den själv kan parera med egen feedback upp och ner i vikt och justera efter behov, inte svaja uppåt för att man äter ute en kväll! Hållbarhet och hälsosam livsstil strävar jag efter :)

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Det blev faktiskt ofrivillig vilodag idag, eller oplanerad rättare sagt, för jag drabbades av jobbig huvudvärk på eftermiddagen och vilade mig i sängen istället :/

Men när jag inte tränar så har jag tid för annat istället: tex matlagning! Ikväll förbereder jag lite god och nyttig mat till mannen min :) Efter gymmet vet jag att han kommer vara hungrig och då kommer det finnas mat färdig för oss att mumsa på!

Så istället för att hänga med mig till gymmet får ni hänga med mig i köket ;) eftersom jag är blivande dietist ligger fokus självklart på både näringsämnen och smak :p

In the making

Jag älskar att göra mina grönsaker i ugn! Och ett stort tips är verkligen gullöken eftersom den blir så otroligt söt och god :D

Kycklingen gör jag helgrillad i vår elgrill vilket är otroligt enkelt och smidigt :) filéerna är kryddade med: bbq, cajun, vitlök och pepparmix.

Före - efter!

Hoppas ni alla får en underbar kväll! Trevlig fredag :D

Likes

Comments

Hejsan! Jag, Julia Lindberg (Caandylaady på instagram), är tillbaka för att tipsa om ett supersmarrigt recept. Vad sägs om pannkakstårta med chokladfyllning till helgens frukost, brunch, fika, middag eller kvällsfika? Den här pannkakstårtan blev jättegod, kan göras naturligt glutenfri och fyllningen är gjord på chokladcasein. Dessutom går den att både ätas ensam eller att dela med någon annan, perfekt nu till alla hjärtans dag på söndag!


Recept pannkakor

- 3 ägg

- 1 mogen banan

- 1-3 dl havregryn (beroende på hur tjocka pannkakor du vill ha)

- 1-2 tsk bakpulver (beroende på hur fluffiga pannkakor du vill ha)

- 1/2 tsk salt

- 0-2 dl lättmjölk (beroende på hur tjocka pannkakor du vill ha)

- Ev lite vaniljpulver

Mixa allt och stek på medelhög värme tills ytorna fått gyllenbrun färg. Jag brukar höfta lite på mängden av alla ingredienser och tillsätta något ägg till i smeten om den inte håller ihop. Så prova dig fram tills du hittar konsistensen just du vill ha på dina pannkakor!

Recept chokladfyllning

- 1 dl casein med chokladsmak

- Vatten (tills du får önskad konsistens)

Blanda ihop tills du får önskad konsistens och ställ kallt en stund.

Sedan är det bara att varva pannkakor med chokladfyllningen och hallon och äta direkt!

Hoppas ni får en fin helg! För mer inspiration besök mitt instagramkonto Caandylaady annars hörs vi nästa vecka igen! Kram

Kontakt: Lindberg_94@hotmail.com

Likes

Comments

Hej finaste ni!

Det hade kommit ett till paket till mig från Gymgrossisten vilket gav mig ytterligare en anledning till att ge mig ut i det fantastiska vädret. Solen skiner och det är inte ett moln på den klarblå himmelen... vårkänslorna sprudlar verkligen här i Göteborg :D

Så en solig promenad tackar jag inte nej till ;) Dessutom väntade något extra fint på mig i paketet: Mer träningskläder! WOHO! Jag älskar just att boosta min motivation med nya outfits, matcha och ha mig och nu har jag redan börjat smida mina planer inför eftermiddagens pass ;) Ska bli riktigt roligt att prova dessa nya:

I paketet låg ett par nya grå/korallfärgade tights, ett svart linne och ett korallfärgat linne!

​Linnena är Loose-fit och lite tunnare i materialet, kommer nog bli sjukt nice och kostar bara 199kr :D 

Allt detta finns hos GYMGROSSISTEN och jag skall testa kläderna på gymmet sedan :D stay tuned! 

Likes

Comments

Godmorgon finisar!

Efter en ljuvlig morgonpromenad ute i den underbara solen som skiner över Göteborg har det nu blivit dags för frukost. Jag tog en liten sovmorgon idag för att samla kraft inför ännu en pluggdag inför tentan om fetma och övervikt på måndag. (På söndag är det ju alla-hjärtans dag och då kan jag ju inte plugga)

Till frukost idag gjorde jag en helt ny variant till frukost som visade sig smaka väldigt gott även om den inte blev så vacker till utseendet!

Jag blandade bara havregryn med vatten (-till gröt) och värme lite snabbt i micron. Mosade även ner en banan efteråt innan jag stekte den på spisen till en pannkaka! Tillsammans serveras min nyttiga pannkaka med chokladpudding gjord på 30 g gourmet PRO pulver (casein) och vatten :D

Som sagt: ful - med god pannkaka! Bra energi att starta dagen med :D

Likes

Comments

Alltså måste bara utbrista: vilken dag och vilket pass! Det absolut bästa måste ju ändå vara när man faktiskt gör det man planerat och sedan toppar dagen med ett kanonbra pass :D

Kl 07 ringde klockan --> morgoncardio
Sedan mellan 09-15.30 (med lunchpaus) pluggade vi
Och nu mellan ca 16.15-17.45 gymmar vi!

Jag sitter just nu på cykeln och bloggar samtidigt som jag dricker EAA-hardcore + leucine + glutamine + bloggar ;) denna dagen är så produktiv!

Och endorfinerna flödar verkligen efter mitt och karros pass! Vi mosade axlar och slutade med en intensiv 20-minuters magträning... Målet är att utveckla magen i år 2016.

Vi körde följande 3 magövningar:
* raka situps i 40 sekunder - vila 20 sekunder x4 set
* sneda rotationer med 5-kg viktplatta i 40 sekunder - vila 20 sekunder x4 set
* plankan (rak) 20 sekunder - sidodippar ner (för obliken) 20 sekunder - plankan (rak igen) 20 sekunder -1 minut vila x 3 set

Sjukt jobbigt men bra!


Nu är jag så galet hungrig verkligen och det ska bli fantastiskt gott med mat :D

Likes

Comments

1 345717 Next

Better Blogging Nouw