Jag tycker flygresan gick rätt fort ändå. Det är väl det trevliga sällskapet jag har som står för det.

Hade beställt mat, då har man också att göra en stund. Kyckling och pasta, rostbiff och bröd. Kaffe och kaka efter.

Vilken känsla kliva ut i värmen!!

Buss till hotellet. Chauffören var skicklig, han körde på små kringelikrokvägar. Och vände bussen på ingen plats alls.

Väl framme vid vårt hotell börjar det bli mörkt. Upp med väskorna på rummet och sedan iväg och köpa frukost.

I samband med hotellet ligger Waves, en restaurang Anna tipsade om. Så god mat! Jag åt svärdfisk, den bilden verkar ha försvunnit. Maken åt mixad grill och Stefan åt sallad.

Efter maten fick vi frukt och raki.

Efter maten gick vi ner till havet, det var varmt och härligt. Vi tänkte gå en sväng efter stranden men såklart halkade jag. Så det blev receptionen och hämta förband istället. Nu tror jag grabbarna har somnat, ska väl också göra ett tappert försök att sova. Det är varmt!!

Nu har vi checkat in och det pep om mig som vanligt. Bara för att jag har en knäled som piper. Ordentligt undersökt. En kall öl i väntan på att kliva på.

Ligger i sängen och försöket ta mig upp. Om  drygt en timme ska jag hämta min kompis Anna som ska köra oss till flyget.

Var lite vaken inatt, inget ovanligt för att vara jag. Började är en serie på Netflix, Atypical. Laddar ner de två sista avsnitten så jag kan se om jag får tråkigt. Laddar även ner en film på datorn så vi kan se om vi vill.

När maken kommit från jobbet och vi ätit middag tog vi en tur med hojjarna. Det var inte varmt! Vi åkte lite krokiga vägar om till stan. Då var jag så frusen så vi åkte till ett café och köpte varm choklad och en citronbiskvi till mig och en dricka till maken.

Satt där en stund och fick tillbaka värmen i kroppen.

Sedan ut till hojjarna och hemåt.

När vi väl var hemma hade det hunnit mörkna på lite.

Har nu nyss kommit från grannen där vi varit och pratat ihop oss lite. Han ska med till Kreta imorgon. Jag har inte riktigt fattat än att vi ska åka. Kanske man skulle skynda sig i säng så det blir morgon någon gång.

Elissa bjuder på lunch idag efter jobbet. Passar bra då jag ska lämna hårbollarna där. Och så får man pussa på ett barnbarn innan vi åker.

Färska hallon är tusen gånger godare än när dom hunnit vara en sväng i frysen. Så gott till frukost idag.

Hundbajspåsar är bra! På hundpromenaden igår plockade vi lite hallon efter älven. På kvällen plockade maken lite till.

Dom har följt oss i hälarna när vi har plockat och packat. Känner på sig att något är på gång. Det ska bli konstigt bara utan dom i två veckor. Elissa får två kompisar istället.

Hugo kom direkt och la a sig när jag hoppade i snarken. Det är så skönt krypa ner i en renbäddad säng när man är nybadad.

Nu blommar min malva för fullt. Jag tycker den är så fin. Tänk att jag de första åren röck bort der som kom upp, trodde det var ogräs. Så fick jag för mig ett år är det skulle få växa. Innan har det stått en jasminbuske där. Den klarade jag inte av då den doftade så starkt. Så den tog vi bort.

Allt är packat så nu kan jag åka. En liten detalj bara, jobbar imorgon. Men sen, två härliga veckor i solen.

Jag fick ett presentkort av familjen Alavaara när jag fyllde år, på ett café i Slöjdarnas Hus. Idag har vi använt upp det.

Jag åt Västerbottenspaj med diverse tillbehör, bland annat gevré, pinjenötter, oliver, tomater, melon. Så gott!!

Maken tog en räkmacka.

Ovanför våra huvuden svävade tovade fåglar.