Förlåt!! Men alltså LA har varit fullt ös, och jag har helt enkelt inte hunnit bloggat!! Kort sammanfattning av dagarna kommer här. DAG 1: kommer fram till hotellet(mitt i smeten gatan ovanför hollywood blvd), köper frukost, duschar&byter om, drar ut och åker på en "hop on hop off" buss, åker till Santa Monica&venice beach, åker vidare till West hollywood och sen tillbaka på hotellet runt 18. Middag ute och sen somnade som en stock efter en natt utan sömn på flyget. DAG 2: Tog oss direkt efter frukost till UNIVERSAL STUDIOS i Hollywood! Alltså vilken dag, obeskrivligt!! Älskar universal. Vi tog "front of line" biljetter vilket gjorde att vi fick gå före kön överallt. Värt!! Hann med alla åkturer! Där gick vi i 7 timmar. Middagen tog vi när vi kom tillbaka. Sen blev det bio! "LOGAN" såg vi, och den var riktigt bra! DAG 3: Idag gick vi till ett riktigt mysigt cafe och åt god frukost.  Havregrynsgröt m. banan och en smoothie (peanut butter-banana) för mig, acai bowl m. kaffe för dennis. Sen tog vi oss upp till Hollywood skylten! På eftermiddagen har vi vandrat stan. Sett walk of fame osv. God middag ikväll med mysig utsikt. Tog oss också en promenad på hollywood blvd innan vi gick hem. Nu ligger vi på rummet och ska se film. KRAM ❤

ALLTSÅ VILL EJ HÄRIFRÅN!!
Hotellfrukost, promenad, stranden, lunch och sen vidare till större shoppingcenter. Det är så BRA här. Jag shoppar för mycket, men det är också så BRA. Vi ska numera kanske köpa en tesla som bil också. Vi avslutade kvällen med världens mysigaste middag på The Cheesecake Factory(!!!!!!!!). Kanske världens största men också godaste rätter! Åt en 5e del av min kål&falafel sallad, men fan vad den var GOD!! Godnatt ❤

Morgonen började med hotellfrukost. Inte den bästa jag ätit, men det dög. Därefter runt 8.30 tog vi oss en promenad, köpte med oss varsin kaffe och satte oss vid stranden. Det är bland det bästa jag vet, med semester. Att kunna sätta sig precis vid vattnet och bara titta. På alla människor som badar, tränar, barn som leker, folk som satsar livet på sina selfies eller bara dom som sitter precis som vi, och njuter av omgivningen. Inga bekymmer, inga måsten, bara härligt liv. Vi promenerade/shoppade sedan resten av dagen fram till 17. Jag fick bra mycket shopping gjord idag!! Alltså hawaii är så nice!!

P.S. DESSA KOKOS-CHIPS ÄR DET GODASTE JAG ÄTIT I MITT LIV.

Sådär går det ibland. Vi tog oss till Fiji där vår mellanlandning var. Hade 9 timmars väntan, och flygplatsen är minimal. Det gick dock bra och vid 23.55 skulle vårat flyg bege sig mot honolulu (med en kort mellanlandning). Det är sån otrolig åska och blixt att det blir försenat med två timmar till att börja med. Därefter ropar dom ut att det är inställt. Vi blir alltså av med en natt i Hawaii, där vi endast hade 4 nätter totalt. Flyget går inte förrän om 24 timmar, alltså exakt samma tid fast en dag senare. Men dom fixar mat, boende etc. Vi blir skjutsade till ett hotell bredvid flygplatsen och fick sova några enstaka timmar. Förvånansvärt nog så var det faktiskt ett rätt fint hotell med stor pool och mysigt område. Vi fick små ersättningslappar för frukost, lunch och middag på hotellet innan vi tog oss iväg till flygplatsen för att pröva igen. Typ 10 min innan boarding drar ovädret igång igen. Åska och blixt och spöregn. Det blir försenat igen. Tillslut ropar dom ut att vi ska boarda. Ärligt talat blev jag typ ännu mer orolig då, med tanke på att vädret fortfarande var kaosigt. Vi lyfte och flög rakt genom hela jävla stormen. Alltså det bara LÖS rakt genom planet hela tiden pga all blixt som vi flög genom. Obehaglig flygning är det minsta man kan kalla det. Mellanlandningen var på det mest öde ö jag sett i mitt liv och att det ens bodde en människa på den är helt otroligt. Gulligt var det iallafall, och vackert!! MEN nu är vi i Hawaii. Vi har ett stort hotellrum i Waikiki. Vi har shoppat, ätit acaiskål, vandrat längs stranden och gatorna här i staden. Hamnade även på ett glass/dessert ställe som vi tyckte såg gott ut. Gick in och dom förklarar att det är premiär öppningen för dom idag, vilket innebar att man fick ta vad man ville gratis. OKEJ KAN JAG VÄL. Vi avslutade kvällen med att köpa hem mat (poke bowl för mig, kycklingpasta för dennis), som vi satt oss i sängen och åt framför tvn. Nu ska vi sova. Hawaii har mig redan såld. Godnatt kram ❤

Morgonen började med gofrukost. Vi tog därefter cyklarna 8 km till en strand. Vågorna var inte speciellt bra, så det skippade dennis. Dennis hinner cykla ca 50 meter innan cykeln får punka. Jippie, bara 8 km tillbaka. Som tur var hade min cykel en pakethållare. Där skjutsade vi varandra med andra cykeln på sidan av tills vi nådde Kingscliff igen. Där blev det lunch, smoothie och acaiskål. Eftermiddagen har bestått av städning, tvätt, packning, dusch osv. Imorgon bitti 05.00 åker vi till flygplatsen. Vi flyger Brisbane-Fiji, där har vi 9 timmars väntan. Sedan flyger vi Fiji-Hawaii. Kramisar ❤

Godmorgon härliga dag!!
Efter promenad (blev ej cykling), så stannade vi för frukost. Mmmmmh.. 😋

Hejsan!!
Vi for in till Burleigh Heads imorse för att spendera dagen där. Det blev lite marknad, sol&bad, shopping, cocowhip, god lunch och fick även en överraskning som jag tyvärr inte kan tala om här på bloggen. Vi kom hem lite senare på eftermiddagen, fräschade till oss och sen blev vi bjudna på sjukt god middag. Efter lite kvällsmys framför tvn så ligger vi nu i sängen och ska väl strax sova. Imorgon bitti ska vi kliva upp för cykling innan frukost! Kramis ❤

Hej!!
Vi har haft några magiska dagar här. Idag efter morgon promenaden och frukosten, tog vi cyklarna ner till ån som rinner ut till havet där vi la oss för att sola och bada. Lunchen gjorde vi hemma och på eftermiddagen gjorde vi oss iordning då vi gick ner till kvällsmarknaden som hölls här i Kingscliff ikväll! Det blev middag där vid stranden. Grönsaks curry för mig, kycklingcurry först för dennis, innan han tog tag i saken och köpte världens största bratwurst!! seriöst bilderna ger inte rättvisa!! Nu har vi mys framför serier! Imorgon blir det Burleigh Heads! Kram och Godnatt ❤

HEEEEEJ!!
Morgonen inleddes med en promenad ner till stranden osv. God frukost och senare tog vi användning av cyklarna i ca 16 km då vi tog oss till Fingal Head Lighthouse. Så himla vackert. Bakade lite och även solning på baksidan bestod dagen av. Inte mycket mer intressant än det idag faktiskt. Vi njuter så mycket vi bara kan just nu! Ni ska veta att det är riktigt skönt att aldrig behöva kliva upp pga jobb eller annat jobbigt hemma. Kan inte hela livet vara såhär?? Kram ❤

Vi tog faktiskt en sovmorgon imorse (till typ 07.30!!!!!), och tog oss direkt en PW till affären då det var kort om ägg. Vi har suttit ute i solen, dennis solade näck (han vill få färg på rumpan), jag bakade, vi tränade och tog det lugnt. Vid 18 kom Alan och Darlene hem från jobbet och vi for direkt ner till Trivia(quiz nere på surf klubben). Bra dag! Kram ❤