Har varit väldigt frånvarande efter besöket hos Friskvården. Jag minns verkligen inte vart torsdagseftermiddagen och fredagen tog vägen, dessa dar är bara borta för mig. Besöket kunde väl inte bli sämre och jag som hade hoppats så mycket på det. Men besöket blir så illa pga att FaR- intyget är fel ifyllt så jag kan tydligen inte använda detta till STC som det ju var meningen. Detta är något jag får veta av henne på Friskvården.

Så jag har varit verkligen arg / ledsen / irriterad - ja allt på Yvonne. Jag vill bara att hon rättar till det hon sedan länge gjort fel. Jag vet inte hur många meddelande som jag skickat till vårdcentralen, men några har de iallafall öppnat. Men frågan är när jag får ett nytt som är korrekt ifyllt.

Tiden rinner verkligen iväg och snart startar utomhussäsongen och här sitter jag och inte kan göra det jag behöver för att kunna tävla. Jag kan försöka göra en sak med det intyg jag har ( jag vet inte om det kommer att lyckas men jag har heller inget att förlora på att försöka ) ska fila lite mer på det. 😢

Men hälsokonsulent jag träffade tyckte att jag egentligen ska träffa en dietist eftersom jag har de mål med kosten som jag har ( kosten ska gå ihop med min träning ) och kommer också att skriva det i svaret som hon skickar tillbaka till Yvonne.

Så jag vet inte vad som händer nu. Det enda jag vet är att jag inte kan vänta längre. 😢

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Kan man få ett vackrare " gym "? ☺

Det blev en lätt jogging ner till älven och ett pass för grundstyrka med fokus på kondition.

Blev ex:
* Höga knä på olika sätt
* Snabba fötter på olika sätt
* Rump- o. benlyft
* Sumoknäböj m. X- hopp

Likes

Comments

Började träningen med Cooper's- test ( körde på direkt utan uppvärmning och 2 doser Oxis hade jag tagit i bussen på väg ner ).

Långt ifrån i form och ont i bröstet en stund efteråt. Första 1000 m gick på 4:58,6 ( vilket är den snabbaste 1000 m sen jag började köra med klocka inomhus ) och andra 2000 m på 5:43,3 ( totaltiden för 2000 m blev 10:41,9 ( vilket också är den snabbaste 2000 m ). Efter det var jag slut i huvudet och tänkte inte på att klockan visade typ 11 minuter så gick en bit innan jag insåg vad klockan var och jag var bestämd på att klara 2200 m iallafall. Och visst 2200 m på 12 minuter utan att ens vara i närheten av i form är bra. ☺ Jag är nöjd. Hade jag tänkt på vad klockan visade hade jag någonstans klarat av att springa hela tiden och lyckas med lite mer. Men ja ja. Jag gjorde detta enbart för skoj skull och är ju perfekt att göra det nu när jag vet att jag inte är i form. Tyvärr stänger väl Våxnäshallen snart för oss så hinner nog inte med något mer inomhus och det blir ju inte riktigt rätt att först göra det inomhus för att sen göra det utomhus. Men ja.

Men fick 38 i konditionsvärde vilket är okej för att inte vara i form.

Efter det blev det mycket höjd på olika vis, både med och utan ansats och teknik. Har nästan inte tränat / hoppat höjd under denna vintern men ändå så har jag fått till det såpass bra som jag har det. Men bara jag vågar landa på rygg så kommer mycket av sig själv. Men jag har problem med att våga landa på rygg efter simhoppsolyckan 2010 men denna gång var det inte mycket av den rädslan ( inget alls och det känns inte som att det var en engångsföreteelse ). 😀

Älskar övningarna på plint. 😍

Tog en stund att hitta balansen. Men sen så. Ribban ligger på 135 cm. ☺

Ribban ligger på 135 cm.

Här ligger ribban på ca. 125 cm.

Fick ett fel steg i sista steget så trampade på insidan av höger sko och hann inte rädda situationen. Det hade kunnat gå illa med en stukad fot men allt gick bra. Men hoppet blev ju som det blev ( skulle tagit två steg till ). Här ligger ribban på ca. 130 cm.

Här ligger ribban på ca. 130 cm.

Likes

Comments

Återigen har jag en del att göra. Behöver få upp video från Marsspelen på YouTube då jag har en del klipp från söndagens träning som jag gärna delar med mig av i inlägget om söndagens träning. Så det är något som behöver göras under dagen 

Det kommer att ramla in lite mer att göra de närmsta dagarna. Så måste få ordning på allt senast onsdag så jag kan gå in med full energi och se vad som väntar mig på torsdag. Jag kanske blir besviken då det kanske inte blir som jag önskat och hoppats på men samtidigt måste jag försöka ( vilket gör mig grymt nervös ).

Sen skulle jag gärna ge mig på inlinesen. Har inte åkt på många år så känns lite så där att försöka ensam ( hade gärna haft någon kompis med mig ) även om jag vet att jag klarar mig och jag har inte orken att åka långt ( det har jag egentligen aldrig haft ). Men det är grymt vackert väder även om det eventuellt är något kallt. ☺

Likes

Comments

Idag är det en sån det otroligt lugn dag. Inte mycket att göra mer än bloggen men det orkar jag ärligt talat inte med idag. Behöver göra något annat ( eller inget alls ).

Har haft träning i ons och igår. Det går som vanligt. I onsdags var det okej väder, regn och något kallt men igår var det snö med stora flingor som föll. Så. inga toppen resultat men heller inga kassa resultat.

Funderar på att ta mig en vända till ICA sen, men inte för att handla utan för att posta en sak. En sak jag funderat på i evigheter men inte kunnat bestämma mig för om jag ska göra eller ej. Det är egentligen inget märkvärdigt men ändå något för min egen fel några gånger om året. Ni kommer att få se framöver.

Likes

Comments

Enligt min klocka:
Distans: 2,92 km
Tid: 18:51,0 min
Pace min/ km:
Max: 4:50
Avg: 6:27
Oxis: 2 doser

Tog en annan väg. Hade lite svårt att ta mig ut då regnet öser ner. Jag vet hur skönt det är att komma ut i detta väder men det är så grått.

Och väl ute så var det helt underbart. Frisk luft ( lite svårt att se bara då glasögonen immar igen ), lätt att andas och en kroppen som vill hur mycket som helst. ☺

Likes

Comments

En vacker dag. Och idag ska jag bara vara. Ska ta tag i ett par inlägg till bloggen ( träningen igår och fortsätta på inlägget från Örebro ). Har redan nu under morgonen skrivit lite på inlägget från Örebro men är långt ifrån klar. Men tack vare att jag lagt upp bilder på andra ställen så kan jag hämta känslan därifrån nu när jag tyvärr fått göra om inlägget efter att mobilen varit på reparation. Men det löser sig. ☺

Sen har jag fler inlägg som ska fixas, men det är så skönt att sitta ute i varm sol och skriva.

Likes

Comments

Dagens pass blev lite lätt löpskolning, men blev avbruten då Stodeneskolan hade insamling med Team Rinkeby ( barncancer ). Barnen skulle ta sig runt 1 km så många gånger de orkade / ville och sen skulle ex mormor och morfar sponsra barnet med x kr.

Efter det så körde jag lite mer löpskolning för att sen ta mig till Apoteket och hem. Så blev ett okej pass. Det var roligt att se barnen kämpa på deras vis och nivå. ☺

Likes

Comments

Enligt min klocka:
Distans: 1,92 km
Tid: 12:09,6 min
Pace min/ km:
Max: 5:30
Avg: 6:19
Oxis: 2 doser

Jag kunde inte låta bli att ta ett extra pass, men då en kortare och helt annan väg- ner till Stodeneskolan och Stodene förskola sen rund Stodene tjärn, då jag älskar skorna. Vill ha dem till allt, vare sig det är träning eller till stan. Tar alla tillfällen jag kan för att få ha dem på mig. 😉

Likes

Comments


Better Blogging Nouw