Jag vet att jag med all säkerhet inte får svar idag, men jag kan ändå inte låta bli att vänta på att Marica ringer.

Får se om bilderna går att utläsa. Röntgenmaskinen fungerade inte som den skulle. Gick inte att ta förstoringar och istället för att byta maskin så skulle det ändå tas med den. Så får se hur det blev med allt.

Men förhoppningsvis så kan Marica läsa av bilderna rätt ändå och det verkade som att det även togs bilder på knät. Tro i och för sig inte att det är någon skelettskada i knät, men det är iallafall en början isåfall. Men det enda jag kan göra just nu är att vänta.

Likes

Comments

Imorgonbitti väntar ju röngen på mig. Måste ta bussen som går typ 6:50 hemifrån för att hinna ner till 7:40.

Jag är sedan länge inte lika rädd för skenbenet, men det är ändå bra att utesluta ev stressfraktur då jag fortfarande har en viss ömhet. Efter detta får jag se vad som händer. Jag skulle som sagt däremot vilja få en ny och större utredning av knät.

Sen har även vänster lår ( området jag hade hade lindat i sommras efter bristningen blivit något sämre ). Den har alltid gjort sig påmind men inte så här. Detta är något jag aldrig kollade upp med Marica utan lät tiden gå, bra eller dåligt vet jag inte. Eller bra har det väl inte varit då det aldrig blivit riktigt bra men jag kunde hålla det i schack med hjälp av Eva och stretching, men pga knäskadan så har jag inte kunnat strescha låret på det enda sätt som fungerar för mig som är överrörlig.

Men tar en sak i taget, än så länge kan jag träna på. Men det är heller inte bra att vänta för länge ( om det skulle vara början på något ) så det blir allt för illa.

Ömmar ungefär där spännet sitter. Detta är en bild från i sommras. 

Likes

Comments

Uppvärmning:
Distans: 1000 m

Inte alls som tidigare, mycket tuffare. Har inte samma ork som för en vecka sen. Så kroppen är ännu inte där den var då.

Passet:
Starter på 200 m, bana 3. Hade problem att få till dem i joggingskorna, men direkt jag bytte till spikskorna satt det betydligt mycket bättre. Var något helt annat. Vilket flyt. Det kändes så lätt, visst jag har nog ännu inte riktigt den uthållighet som jag en gång haft men starten sitter så mycket bättre och det är viktigt, uthållighet är lättare att träna upp det behöver jag inte Våxnäshallen för. ☺

Likes

Comments

Uppvärmning:
Distans: 6,01 km
Tid: 13:19 minuter
Symbicort: 3 doser ( en i omklädningsrummet och de vanliga vid 2 och 4 km )

Passet:
1.
Distans: 140 m
Hastighet: 24

Återhämtning

2.
Distans: 70 m
Hastighet: 24,5

Inte helt nöjd, kanske. Men samtidigt gav jag inte max heller. Och det är betydligt mycket bättre än i måndags. Då fixade jag ju inte ens 9-10 i hastighet pga sjukdom.

Likes

Comments

Uppvärmning:
Fotboll + basket ( basket går plötsligt bättre, till Patriks förvåning så sätter jag denna gången de flesta av mina bollar. Hade än 4 bollar i sträck som satt ). 😉

Passet:
Tabata:
10 Burpees
* Cykel
* Ben- + rygglyft
20 sekunder m. 10 sekunder vila * 4

* Sidoutfallsteg
* Smala knäböj
20 sekunder m. 10 sekunder vila * 4

* Superman
* Hitlers hund
20 sekunder m. 10 sekunder vila * 4

10 Burbees

Avslutning:
Fotboll + basket ( men vågade inte vara med på hela fotbollen efter att kört vänster knä i golvet så det blev blå och värkte och basketen var jag inte med på alls ).

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,02 km
Tid: 13:09 minuter
Symbicort: 0 doser

Passet:
Utfallsteg m. rotation, Stång, Vikt: 15 kg, 10*2, 17,5 kg, 10*2

Nu börjar det bli en utmaning igen, även om det finns krafter för att orka mer på 17,5 kg.

* Knäböj m. skivstång, Vikt: 50 kg, 15*3, 55 kg, 15*1

Inga som helst problem. Skulle kunna köra fler på 55 kg.

* Vadpress m. skivstång, Vikt: 50 kg, 15*3, 55 kg, 15*1

Samma som övning 2 även om det nu börjar bli en utmaning. Så skönt att känna benen få jobba.

* Marklyft m. skivstång, Vikt: 20 kg, 10*2, 25 kg, 10*2

Nu har jag fått min utmaning. Det går men svårt att säga hur det skulle gå med en höjning.

Men det kommer att gå framöver iallafall, så långt borta är det inte. ☺

* Upphopp f. startposition: 10*7

Denna övning går nu plötsligt riktigt bra. Visst känns den, men inte alls som tidigare. Men det är inte så att jag idag vill plocka bort den.

Jag skulle säkert fixa fler set, men nöjde mig med 7. 😀

Likes

Comments

Är inte helt frisk som sagt. Även imorse var andningen tuff för att efter två doser Symbicort bli bättre.

Så en mysdag hemma men myskläder och en härlig dusch och ompyssling med lite varuprover som jag fått för länge sen i olika butiker och event satt inte fel. Saknar bara ett badkar.

Nu blir det att krypa upp i soffan med en mysfilt och äta lite till något bra på surfplattan. ☺

Likes

Comments

Ska bli grymt skönt med helg, har massor att ta igen. Men först blir det ett jobbpass. ☺

Har inte mått helt 100% denna vecka men ändå lyckats ta mig igenom den på ett bra sätt. Så är riktigt nöjd. Kunde även idag kastat in handduken pga en hals som inte alls var okej när jag vaknade vid 6.Men lite extra sovmorgon och vilja så gick det.

Likes

Comments

Jo det är Zandras födelsedag. 🎉 🍨 🎈

Har sedan länge börjat dagen, men ett styrkepass. Och sen varma smörgåsar ( evigheter sen jag åt det ).

Om en stund kommer Johnny förbi och vi ska fixa tacos och fruktsallad. ☺

Kostar alltid på mig något extra den här dagen. I år blev det detta halsband ( stenen är blodröd egentligen ) och detta armband. Hade planer på ett annat halsband, men när jag såg detta så blev jag förälskad. 😍

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,01 km
Tid: 12:36 minuter
Symbicort: 2 doser

Passet:
Löpband:
1.
Distans: 250 m ( 260 m )
Tid: 1:59 minuter
Hastighet: 8
Lutning: 4 %

Ståvila: 1 minut

2.
Distans: 250 m ( 240 m )
Tid: 1:54 minuter
Hastighet: 8
Lutning: 4 %

Ståvila: 1 minut

3.
Distans: 250 m ( 210 m )
Tid: 1:39 minuter
Hastighet: 8
Lutning: 4 %

Ståvila: 1 minut

4.
Distans: 250 m ( 240 m )
Tid:  1:52 minuter
Hastighet: 8 
Lutning: 4 %

( ): Distans enligt displayen när jag kollade under ståvilan.

Hade som vanligt tänkt ta långa intervaller på 10: an. Men kroppen fungerade inte alls. Vare sig steget eller andningen fungerade. Så försökte på 9: an men inte ens det fungerade.

Så fick fundera ut något annat.

Och då blev det lite lugnare intervaller men med lutning. Inte alls fel då jag behöver lutningspass också men har inte tränat på typ ett år.

Och visst hade jag väl hoppats på att nå 250 m, men samtidigt är resultaten helt okej utifrån att det var så länge sen.

Uppdatering:
Senare under dagen var jag på stan ( skulle möta upp Johnny senare när han slutade jobba ) och då mådde jag verkligen inte bra. Andningen var långt ifrån okej, kändes som att hjärtat stannat men ändå kunde jag gå från butik efter butik och titta på saker. Känner igen symtomen med sjukdom typ förkylning eller lättare influensa. Så kanske inte så konstigt att kroppen inte fixade träningen under morgonen. Just nu har jag inte tid att bli sjuk ( inte imorgon iallafall ) men får se vad som händer. Jag vet ju av erfarenhet hur det brukar sluta om jag nu blir sjuk- en eller flera turer med ambulans till akuten pga astman. Det där har jag gjort så många gånger nu. Dessutom är detta första gången som jag isåfall blir sjuk när jag enbart har Symbicort som medicin ( något jag ju inte är van vid ), tidigare har jag haft Bricanyl och Betapred. Men fick aldrig ut några nya Betapred av min tidigare läkare och ingen förklaring till varför jag inte kunde få ut dem utan istället avsa han sig vara min läkare ( idiot ). 

Likes

Comments


Better Blogging Nouw