Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,02 km
Tid: 11:12 minuter
Symbicort: 1 dos innan

Passet:
* Knäböj m. skivstång, Vikt: 55 kg, 16*3, 65 kg, 16*1 

* Vadpress m. skivstång, Vikt: 55 kg, 16*3, 65 kg, 16*1

* Marklyft m. skivstång, Vikt: 20 kg, 15*3, 22,5 kg, 15*1

Försökte tänka extra på tekniken, men jag kan inte få den teknik som jag skulle behöva. Min kropp är inte gjord för det. Ska jag få till det behöver jag en klack att stå på, men tycker att det blir obalans om jag står på vikter. Så vet inte hur jag ska få till det. Behöver något att stå på i alla de övningarna med skivstång, men att stå på vikter när jag nu är uppe på 70 kg vet jag inte om det är så bra då det gäller att få till balansen för att det inte ska ske olyckor. 😕

* Rulla stor träningsboll under mig- framåt: 10*1
* Rulla stor träningsboll under mig- åt båda sidor: 10*1

Dessa två gör jag i en kombination typ. Inte mycket vila emellan första och andra övningen.

* Rumplyft m. sträckt ben: 10*1

* N8, Vadpress:
Inställning: 3, 60 kg, 16*3, 70 kg, 16*1

70 kg går men då gör det också riktigt ont på de sista reps. Men det är där jag idag ska ligga.

Likes

Comments

Uppvärmning:
Bana:
Distans: 1600 m
Symbicort: 3 doser

Passet:
Bana:
200 m*5

Mycket bättre än förra veckan, men ändå inte helt okej i luftvägarna.

Stående starter.

Starter:
5*3

Starter utan startblock. Starterna känns riktigt bra.

Distansen varierade från 50 m till 100 m oftast en gång blev det full distans. Slutet testade jag att utmana linjerna ( att våga ligga nära linjen till bana 2 ). Vid ett tillfälle hade jag för dålig tryck i steget så jag kunde inte hålla emot utan trycktes ner till inneplan. Det är krafter när man ligger på bana tre och inte gör helt rätt. 😉

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,01 km
Tid: 12:08 minuter
Symbicort:

Passet:
* Knäböj m. skivstång, Vikt: 50 kg, 16*3, 60 kg, 16*1

Missade klacken denna gång. Men tycker inte att den de har på gymmet är helt säker ( en bräda som är grymt smal ).

* Vadpress m. skivstång, Vikt: 50 kg, 16*3, 60 kg, 16*1

* Marklyft m. skivstång, Vikt: 20 kg, 15*4

Fick en kommentar av en man angående tekniken. Den är inte helt 100 % men jag behöver nog en klack att stå på men när det inte finns någon bra. Jag kan inte svanka på det sätt jag skulle behöva. Och jag, litar fullt ut på det denna man säger. Han kan sin sak när det gäller styrketräning och marklyft då han tidigare varit medlem i stans atletklubb. Får se hur jag kan lösa detta för som det är idag vill jag inte plocka bort marklyften. 😞

* Diagonaldrag: 10*1

Maricas övning. Denna fungerar inte alls. Inte på det vis som den ska göra för framförallt min höft. Jag får träning på alla andra ställen än just där.

* Rulla stor träningsboll under mig: 10*1

Rullade bollen under mig åt alla håll liggandes på golvet på rygg.

* Rygglyft: 10*1/ ben

* N8 Vadpress i maskin:

Testa den då jag behöver träna även att få trycka ner hälen och inte bara på tå som det blir med vadpress m. fria vikter. Tränar inte hälsenan och allt strax under vadmuskeln med fria vikter då jag inte har någon kant att stå på. Men denna kan jag trycka ner hälen mot golvet och jobba åt andra håller ( istället för att jobba från parallell fot mot golvet upp på tå som med fria vikter så från parallell fot och trycka ner häl ).

Likes

Comments

Ska ta tag i bloggen igen, helst imorgon. Ligger efter med två träningsinlägg.

Men morgondagen bjuder på både det ena och andra.

Träning som vanligt men under kvällen även möte på gymmet, är något uppföljningsemöte då jag är trivselvärd.

  • 20 readers

Likes

Comments

Idag blir det en lugn dag hemma. Är så grymt trött, men visst klockan är ju bara 8 så det är okej att vara trött.

Men måste tvätta lite när Eva och dem kommer hem igen, de skulle bort en sväng. Känner inte för att tvätta men måste få rent träningskläder.

Resten av dagen skulle jag bara vilja se på tv / film. Visst en promenad ute skulle säkert göra mig piggare, den behöver ju inte vara så lång utan enbart så jag får lite frisk luft.

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,02 km
Tid: 12:50 minuter
Symbicort: 2 dos

Passet:
Distans: 170 m
Hastighet: 24
Tid: 1:13 minuter
Speed, snitt: 22,6

Distansen är inte helt 100%, kan vara något längre.

Rullande löpband:
Påhopp: 4 stycken
Hastighet: 19

Inte långa distanser varje gång utan enbart så att jag fick kontroll och jämt flyt i steget.

Inte helt 100% i luftvägarna efter sjukdom. Men okej nog för att börja testa på maxade pass igen. Får efter en stund även ordentligt med slem i halsen.

Starter:
5 starter

Alla utom den sista satt grymt bra. Sånt flyt i steget och reser mig naturligt när jag når bortre sidan av de svarta mattorna ( fria vikter ) ca. 20 m efter start.

Kom till gymmet med benhinnor som inte alls var i bästa form. Hade ont när jag klev in i omklädningsrummet och skulle ta av mig ytterkläderna och göra mig i ordning för dagens pass. Uhh Trött på dessa benhinnor, men jag har lärt mig att inte lyssna på dem fullt ut då det inte är någon skada eller " inflammation " utan mer att det stramar i dem och kan bero på förtjockningen jag har i hela benen.

Längtar efter att få ordning på dem men jag tror inte att jag är lika öm längre men även det är svårt att avgöra när jag gör det själv. Tyckte innan att jag inte var så öm men Marica kunde ju knappt ta i mig. Så det återstå att se hur det är när Eva ska försöka. Men det är några veckor kvar tills dess.

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,03 km
Tid: 12:13 minuter
Symbicort: 0 dos

Passet:
* Snabba fötter på " bana " + step up bräda.

* Knäböj på halvboll

* Knäböj på ett ben på halvboll

* Indianhopp på låda

* Rulla stor boll under kroppen m. fötterna ( liggandes på rygg )

* Knäböj med 6 kg medicinboll, djupa

Kan mycket väl varit någon mer övning som jag inte kommer ihåg och gjorde dem inte i denna ordning ( ordningen kommer jag inte alls ihåg ). Räknar inga repetitioner eller set under detta pass.

Kändes ju lite knepigt att börja nya träningsschemat med ytterligare ett spontanpass. Men så blev det.

Likes

Comments

Ska under dagen försöka ta tag i bloggen och de två senaste inläggen om träningen.

Men just nu känner jag bara för att ta igen mig lite. Är sliten i kroppen, inte så att det är för mycket träning utan sliten efter träning. Var och storhandlade igår ( så slipper jag göra det efter jobbet ) och hittade några filmer till extrapris som jag bara inte kunde låta bli att köpa. Ser fram emot att få se någon av dem, gärna under dagen. ☺

Likes

Comments

Måndag: Styrketräning
Onsdag: Spontanpass
Torsdag: Snabbdistans / intervaller
Fredag: Styrketräning
Söndag: Våxnäshallen / bana

Filat lite på träningsschemat under dagen. Och detta känns just nu som ett hållbart upplägg. Får testa lite hur det känns. Känns även bra att jag får in ett spontanpass ( som tillfälligt kan bytas ut mot både det ena eller andra ) så jag får leka och testa nya grejer. Men jag får även in två pass med styrka och två löppass ( det ena på bana ). 😀  💗

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,02 km
Tid: 12:40 minuter 
Symbicort: 1 dos

Passet:
Löpband:
Distans: 1 km
Tid: 5:35 minuter
Hastighet: ---> 500 m = 10: an, ---> 750 m = 11: an, ---> 850 m = 12: an, ---> 1000 m = 13: de

Övningar:
* Snabba fötter, 80 m*8

Blev inte så snabba fötter som jag brukar, men helt okej. Tog istället något längre tid men varje vända.

Lite grund fys och lek med nya övningar.

* Indianhopp upp på låda

Slutade tyvärr med ett feltramp med vänster fot ( har problem sedan dec när jag trampade snett i Kil. Men inget som jag direkt känner av mer än vissa rörelser med foten när jag sitter i soffan, så tänker inte på att den är något instabil ). Så den orkade inte parera upp så slutade med lindning och test av den. Men den håller även om den gör ont. Så denna gång gick det betydligt bättre än i Kil.

Likes

Comments


Better Blogging Nouw