Uppvärmning:
Distans: 6,02 km
Tid: 11:27 minuter
Symbicort: 2 doser

Passet:
Distans: 130 m
Hastighet: 23
Lutning: 3%

Inte helt nöjd trots att jag ökade från förra veckan. Andningen kunde mer trots att jag blev utsatt för diverse parfymer som slog emot mig när jag kom in i omklädningsrummet. Men det var benen som inte orkade längre och tillslut inte hängde med. Medan andningen var under kontroll ( inte något jag tänkte på hindrade mig ). Men känner av benen och ländryggen från i onsdags. Lite synd att benen inte orkade mer då allt kändes så bra trots allt med andningen, men jag har inte kört många pass med lutning och dessutom klarade jag lite längre än förra veckan.

Starter: 5*2 + löpskolning vägen tillbaka

Inte heller var starterna helt rena så som de varit tidigare. De sitter men inte det flytet som jag haft tidigare. Men jag vill tro att det var någon dålig dag och att allt fungerar bättre nästa vecka. Det har fungerat förvånansvärt bra och det gör det inte gång på gång. Emellanåt vill det sig inte riktigt och det är bara att ta nya tag. Men jag skulle gärna testa startblock men det får jag så småningom tills dess är det bara att köra på. ☺

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Igår var jag som sagt på XXL med en kompis. Han skulle titta lite på nya skor och äntligen har han hittat ett par trailskor till ett billigare pris.

Men även jag fick med mig lite hem. ☺

Igår testade jag den blå längst upp till höger. Helt okej. Kan lugnt tänka mig den igen. Blir nog någon av de andra under dagen. Men nu blir det snart lunch först. ☺

Likes

Comments

Jo det blev inte en så lugn dag som jag tänkte mig igår, blev en vända på Rusta, XXL och Jula. Så idag ska jag ha den lugna dag jag hade tänkt mig istället.

Ska småplocka lite hemma. Ta hand om bloggen och fixa en räkning.

Men nu först så blir det frukost. Det får bli samma som igår. ☺

Likes

Comments

Uppvärmning:
Löpband:
Distans: 0,77 km
Tid: 3:22 minuter
Hastighet: 14
Symbicort: 2 doser

Ska inte värma upp på löpband ( något jag egentligen vet om man ibland svårt att läte bli när man vet att det inte kommer bli någon löpning alls den dagen ). Luftvägarna tar verkligen stryk av det, ont i bröstet vid utandning, nu när jag kommit upp lite i hastighet. Så framöver får det tyvärr bli någon annan form av uppvärmning på onsdagar.

Passet:
Styrketräning:
Övningar:
Utfall m. rotation, Vikt: 10 kg, 10*1 6*3

Knäböj, Skivstång: 20 kg, 15*4

Marklyft, Skivstång: 10 kg, 10*4

Upphopp från startposition: 10*4
Mjölksyra men inte lika intensivt som för en vecka sen.

Lastdrag: 10 kg, 10*4
Blev en miss ( tyckte att det var lite lätt och inte så konstigt ) trodde det stod 10 kg men skulle ha varit 30 kg. Så ja. jag kan ju lätt höja den. Men ja ja. Gör inte så mycket fick chansen att komma in i övningen utan någon direkt vikt.

Militärpress m. stång: 10 kg, 10*1 5*3

Ska lägga in en övning för vaderna. Har ingen alls för dem utan enbart för låren. Men det är ju lätt att lägga till. Får ta tillbaka min favorit övning: Vadpress m. skivstång. Älskar den! 😍 Men mer vikt så är den grym och med tiden ev. den cirkelövning som jag hade på Actic. Men får först kolla hur jag ligger till nu när jag inte kört den på länge. ☺

Likes

Comments

Har börjat med lite lätt frukost, laktosfri filmjölk, kalas puffar ( så sällan jag äter det så de är extra goda när jag väl gör det ). 😍

Sen under dagen skulle jag behöva tvätta och ta tag i bloggen.

I övrigt vill jag ha en lugn och stillsam dag. Bara vara. Vet inte vad jag ska göra har inga övriga planer men känns grymt skönt att inte ha det heller. ☺

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,03 km
Tid: 11:00 minuter
Symbicort: 2 doser

Har börjat kolla och försöker få lite struktur på det här med rpm. Och det har automatiskt blivit så nu att jag försöker ligga på runt 90 upp till 2 km sen runt 100 upp till 4 km och 105-110 upp till 5 km och 115-120 upp till 6 km ( när jag slutar ). Ett bra mått då jag gärna vill köra på lite för hårt direkt. Tar även Symbicort vid 2 och 4 km.

Passet:
Löpning:
Distans: 1,09 km
Tid: 5:05 minuter
Hastighet: 13

Musiken la av vid 700 m och då har jag svårt för distans. Det har jag alltid haft och att det sen kommer så plötsligt blir det ännu svårare mentalt. Och då tänker jag även för mycket på andningen än att bara låta det flyta på och enbart stundvis tänka på den. Så det gick fram tills att jag fick avbryta pga EILOs som slog till. Jag skulle egentligen ha klarat av att ta kontroll över den men eftersom jag inte behöver mycket mer än 1 km så blir det en svag punk strax efter 1 km. Och just där omkring får inget hända. Även fast att jag inte behöver mer än 1 km så vill jag ändå ta 1,5 km. Men samtidigt så kan jag snart höja hastigheten lite, jag ligger så till att det skulle fungera.

Starter: 5*2
och tillbaka till " start " löpskolning

Pulshöjande träning med fokus på starttekniken och löpskolning. Riktigt roligt även om det höll på att hända en liten olycka under sista starten när en kvinna inte råkade se sig för efter att jag startat. Men tack vare att jag redan var trött men också såg henne i tid kunde jag parera ut på " bana 1 " så allt fick bra.

Så med facit i handen så blev det ett bra pass även om jag inte var nöjd efter löpningen. ☺

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,05 km
Tid: 12:14 minuter
Symbicort: 2 doser

Kroppen var lite orkeslös under uppvärmningen. Hade svårt att nå 100 rpm.

Sen fick jag vänta en bra stund att löpbandet skulle bli ledigt.

Passet:
Distans: 110 m
Hastighet: 23
Lutning: 3,0%

+ 5 starter som blev pulshöjande

Ville sig inte riktigt som jag ville.

Men det blev istället två intervaller, distansen vet jag inte då jag var på väg att försvinna efter båda intervallerna. Kände mer och mer hur allt runt mig försvann. På något vis lyckades jag ändå ta mig till " löparbanan ". Men det var astman som ställde till det. Vet inte vad som hände. 😞

Men efter lite vila liggandes så kom allt tillbaka och jag kunde köra lite starter. Starterna sitter bara bättre och bättre. Skulle gärna testa dem med startblock snart. Så det blev ett okej pass ändå. ☺

Likes

Comments

Åter en vacker dag. Ska bli skönt med en helt ledig dag.

Senare under dagen blir det lite blogguppdateringar om träningen. Sen skulle det behöva tvättas ( om hyresvärdarna kommer hem, de skulle ha kommit igår ). Sen lite småplock. Känner även för att baka, men inget så enkelt som sockerkaka hemma och har enbart en bonuscheck på ICA och vore lite synd att ta den redan.

Likes

Comments

Så då har jag under gårdagen varit på mitt sista besök hos Christine Kalerud på logopedmottagningen.

Blev en genomgång av det vi gjort och analysering av hur det varit för början och hur det är nu och hur jag hittat mina strategier för att hantera det hela och vad jag hittat för strategier.

När jag började hos Christine så hade jag egentligen bara ett alternativ - sluta med friidrott för att jag inte fixade att hantera stämbanden. Idag vet jag hur jag ska göra för att kunna fortsätta även om det är mycket jobb kvar som jag måste göra själv för att minska problemen och hantera det när det väl kommer. Jag kanske aldrig blir helt fri ifrån det men jag kan bli bättre och allt handlar om andningen.

Så den hjälp jag fått av Christine har varit och är helt oslagbart för det jag vill och älskar att göra - sprintdistans. 💗 😂

Men jag kommer verkligen att sakna Christine. Det har enbart varit fem besök men av olika anledningar har det tragits ut på tiden så hon har varit med en längre tid. Nu är det över. Och ja det känns lite tomt även om jag visste om det redan från början.

Likes

Comments

Uppvärmning:
Löpband:
Distans: 0,74 km
Tid: 3:29 minuter
Hastighet:
Symbicort: 1 dos ( i omklädningsrummet )

Ska egentligen inte ha löpning som uppvärmning då Symbicort inte hinner verka men kunde inte låta bli ändå. Och gick ändå riktigt bra. Hade tänkt mig 1 km men astma sa ifrån, vilket jag var för beredd på skulle hända. Trodde bara att det skulle hända tidigare än det gjorde.

Passet:
Styrketräning:
Övningar:
Utfall m. rotation, Vikt: 10 kg, 5*4

Knäböj, Skivstång: 20 kg, 5*1 7*3

Upphopp från startposition: 10*4
Oftast mjölksyra men riktigt skönt. Huvudet skrek mer medan låren skrek stopp det räcker i upphoppen. Jag hade redan på för hand 10*4.

Åkte ner för att känna på träningen igen på onsdagar. Det var ju ett tag sen. Men riktigt skönt att få börja igen. Jag har fler styrkeövningar egentligen men tog de jag tyckte var roligast och som kunde ge lite i lår och puls. ☺

Idag ( dagen efter ) så känns det i låren att jag gjorde något kroppen inte är van vid. Men det känns grymt bra.

Likes

Comments


Better Blogging Nouw