View tracker

Nyligen fått i mig frukost. Nu är det december och vad passar bättre än med varm nyponsoppa med grädde? Älskar det, men enbart något jag vill ha under vintermånaderna och helst innan jul. Efter jul är det skinksmörgås som oftast gäller.
Idag ska jag ta tag i bloggen och fortsätta plocka lite här hemma. Känner för en grymt lugn dag.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Idag ska jag plocka en del hemma och sen ska tvätten tas om så ska jag iväg och handla. Ska nog ta och ringa Johnny senare och se om han fortfarande är ledig ( han erbjöd sig att hjälpa mig sedan länge med att få ordning här ). Samtidigt behöver jag hans hjälp med ett par saker ( har två lampor som ska upp ). 😀

Skulle gärna ta Maxi då det blir så dyrt här i Skåre och sen tror jag inte att de har en sak som jag tänkte köpa. ☺

Likes

Comments

View tracker

Uppvärmning:
Fotboll+ baket

Passet:
* Superman
* Fällkniven
* Burpess
* Plankan
* Armhävningar
* Enbensböj i sidan
* Plankan m. benlyft

30 sekunder m. 15 sekunder vila * 3

Avslutning:
Basket + fotboll

Men jag fick stå över basket och fotboll då jag trampade snett med vänster fot strax efter att vi började med basket. Jag är van vid att fötterna kan vika sig och brukar kunna parera, men denna gång hann jag inte med det.

Uppdatering: Fick ringa Johnny så han fick hämta mig vid bytespunkten. Brukar annars ta bussen en liten bit och gå ca 15 minuter för att komma hem. Men det var inget jag mäktade med.

Under kvällen blev det sämre och med en lätt svullnad snett framför under fotknölen utmed lilltån. Och en lätt färgförändring.

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 7,01 km
Tid: 13:54 minuter
Symbicort: 1 dos

Passet:
* Utfall m. rotation, Kettlebell, Vikt: 12 kg, 10*4
* Knäböj m. skivstång, Vikt: 35 kg, 15*2, 40 kg, 15*1, 45 kg, 15*1
* Vadpress m. skivstång, Vikt: 40 kg, 16*3, 45 kg, 16*1
* Marklyft m. skivstång, Vikt: 15 kg, 10*3, 7*1
* Upphopp f. startposition: 10*5

Vid 4: de set gjorde det riktigt int i låren ( som vanligt strax ovanför knäna ) pga mjölksyra. Då är det inte roligt att veta att man har ett set kvar.

Som vanligt blir explosiviteten sämre vid 4: de och 5: te set.

Detta pass är egentligen inget jag ska göra när jag inte vet vad som är fel med vänster knä. Så får jag inte ont av detta pass så är det något helt otroligt. Jag har strit med Marica på Idrottshälsan via mina vårdkontakter på nätet under en veckas tid men inte fått någon tid. Så gör det inte ont efter detta pass så behöver jag nog inte stri med henne mer.

Uppdatering 3/12: Det hann att gå 1,5 timme innan jag började känna av knät och att jag hade svårt att lägga vikt på det. Satt kvar på gymmet och jobbade lite i väntan på ett möte jag skulle ha. Och att sitta still och sen 2 timmar senare behöva gå och även gå upp för trappor var ingen höjdare. Men tragiskt nog har jag lärt mig hantera smärtan och hur jag ska hantera knät för att ha kontroll över det.

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,01 km
Tid: 11:50 minuter
Symbicort: 2 doser

Passet:
Löpband:
Distans: 2,63 km
Tid: 15:07 minuter
Hastighet: 10,5

Blev förvånad när jag tittade vad jag hade skrivit. Var tvungen att plocka fram en sida på nätet för att kontrollera om distansen stämde. Kändes inte som att jag var uppe på denna distan ( även om luftvägarna sa ifrån och kramp på höger sida i bröstet ). Men huvudet sa att jag inte kommit ens i närheten av denna distans. Men hade någonstans krafter kvar, men kände inte för att ta ut mig till max med smärtor i kroppen under sista biten.

Så med facit i handen blev det ett bra pass.

Starter:
Några starter med löpskolning.

Styrka:
Knäböj 30 kg: 15*2

Likes

Comments

100 m:
Dagen började med 60 m vid 11:30.

Fick en okej start. Inte den känsla som jag haft på träningen i söndags. Men ändå bättre än tidigare strarter. Loppet flöt på bra, fick springa med F16. Riktigt roligt gäng att springa med. De ligger på samma tider som jag gör. Så även om vi springer i olika klasser så blir det ändå ingen jag vill bli slagen av så man ger det man har.

Tyvärr ett felsteg sista metrarna, tror jag blev förvånad att en tjej kom upp på sidan av mig när jag hade tagit henne och sen kände jag att jag var på väg att springa ifrån benen igen.

Men tiden blev 9,07 och perset är 9,04. Detta är också första start för säsongen och första sen aug. Så en bra tid på första loppet. Även om det är lite surt att missa pers med dessa hundradelar. Men det är nog bland de första gångerna som Patrik är nöjd med min start. Inget illa mot honom. Han vet vad jag vill men det kommer nästan alltid något som är mindre bra när det gäller mina starter. Men inte i lördags. Visst jag har ju lagt om starten och tränat en hel del på dessa under senhösten.

200 m:
Sen var jag tveksam till start på 200 m. Men efter om och men så valde jag att starta. Så 13:30 var det dags för 200 m.

Hade verkligen hoppats på mer, även om jag vet att jag inte har uthålligheten längre sen slog början till astman till. Men en tid på 31:35 hade jag inte tänkt mig.

Men lite efterforskningar så såg jag att 31:35 enbart är 2 hundradelar sämre än förra årets VM. Och jag vet ju vad som hände den säsongen. Och så mycket tror jag inte att jag tappat egentligen. Så nu gäller det att göra om och göra rätt. Jag visste inte förut riktigt hur jag skulle lägga upp träningen, men nu börjar det klarna.

Så längtar efter att få börja träna igen med detta facit. Kommer att få lägga om träningen lite. Men exakt hur vet jag inte nu men jag har lite idéer. ☺

Höjd:
Kan inte låta bli att lägga in lite om höjden trots att jag inte var med pga vänster knä och skenben. Men med facit så hade det varit roligt att varit med.

Likes

Comments

Idag har jag verkligen massor att ta igen med bloggen. Ligger efter en hel vecka. Har påbörjade inlägg men kom efter med inlägget från tävlingen så det är där jag måste börja med.

Men allt kommer. Förhoppningsvis kommer jag ikapp med allt under dagen. ☺

Likes

Comments

På lördag ( imorgon 26/11 ) i Våxnäshallen här i stan. 

Trots allt blir det start i Värmlands Mästerskapen det har hela tiden varit tveksamt efter olyckan, men jag har hela tiden haft målet att försöka. 

Hade gärna tagit höjd och framförallt nu när det är två andra med. Men inget jag idag vågar nu på grund av knät och skenbenet även fast att det är höger sida som tar mest belastning. Men det blir 60 m och troligtvis 200 m. Efter onsdagens träning har jag blivit lite fundersam på om 200 m är bra just nu. Detta är ju inte säsongens viktigaste tävling. Har andra som jag hellre satsar på. Så jag får se hur jag gör. Jag tänker inte riskera något. Men det är också 200 m som jag är mest nyfiken på hur jag ligger till, även om jag inte har den riktiga uthålligheten som jag skulle vilja ha i den hastigt jag skulle önska. Så utifrån det vet jag egentligen inte alls hur jag ligger till på 200 m. Men ja. 60 m har jag lite mer koll på hur jag ligger till men då är det startmomentet som det hänger på.

Men det ska helt klart bli roligt att få stå på startlinjen igen. Detta är en tävling mest för att se på ett ungefär hur jag ligger till ( även om det är svårt med så få startande ).

Likes

Comments

Uppvärmning:
Fotboll + basket

Passet:
* Kissande hunden
* Fällkniven
* Knäböj m. fötterna ihop
* Bergsklättring
* Plankan
* Höga knä

30 sekunder m. 15 sekunder vila * 3

Avslutning:
Fotboll m.mjuk boll

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,01 km
Tid: 12:24 minuter
Symbicort: 2 doser

Passet:
Distans: 40 m
Lutning: 3%

Vila

Distans: 40 m
Lutning: 0%

Är inte helt nöjd med passet. Hade hoppats på längre distans, men samtidigt var inte målet att max prestera utan mest att komma ner till gymmet. Sen är det verkligen inte ofta som jag kör 3% lutning.

Men tyvärr börjar jag även få ont på sidan av där jag slog i för en månad sen. Så vågar inte ge allt. Detta har kommit smygande. Har inte ont när jag springer ( än så länge ) men är grymt öm. 😔

Starter:
6 stycken kändes bra. Kanske inte riktigt samma tryck som i måndags. Men det är okej. Sen kan trycket inte bli som med startblock.

Likes

Comments


Better Blogging Nouw