På lördag bli det Örebro, eller jag och Johnny åker redan imorgon och kommer hem igen på lördagkväll. Jag har inte de bästa förutsättningarna efter allt som hänt den senaste tiden med träningen och astman och allergierna som inte är under kontroll längre.

Men det ska ändå bli roligt att komma iväg. Ska bli intressant att se vad jag kan göra utifrån dåliga förutsättningar.

Det är Mars-spelen som väntar.

Är anmäld på 60 m och 200 m,  funderade på att även ta höjd men eftersom det varit som det varit kände jag inte för betala boende för en natt till så nä.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Efter om och men fick jag kontakt med Yvonne, astmasköterskan, under eftermiddagen.

Jag anser inte att min astma och allergier är så illa, men det hörs på Yvonne att hon inte håller med och att jag har mer besvär än vad jag vill tro. Så jag ska återigen få byta mediciner. Denna gång blir det en ny antihistamin minns inte exakt vad hon sa och trots att hon skickade meddelande till läkaren så har jag ännu inte fått något recept. Så dessa ( plus inhalatorerna jag har ) ska jag testa till på tisdag när jag ska till henne. Då ska vi även eventuellt titta på intyget.

Tidigare var det tänkt att vi skulle mäta lungkapaciteten och kolla medicinerna. Så exakt vad som kommer att hända vet jag inte. Skulle jag få välja skulle jag vilja ( behöva ) alla tre grejerna.

Likes

Comments

Enligt min klocka:
Distans: 3,75 km
Tid: 23:45,0 min
Pace min/ km:
Max: 4:06
Avg: 6:20
Oxis: 2 doser

Ger upp Google Fitness. Idag registrerade den bara halva sträckan dessutom känns det inte som att den mäter rätt.

Men något ( ytterst något ) bättre i luftvägarna denna gång. Men återigen så ska jag egentligen inte träna ute ännu. Det är inte frågan om utan när jag inte längre kan få kontroll över astman efteråt och måste åka in ( astman kommer ikapp mig när jag stannar. Under tiden märker jag inte mycket av den men efteråt så kommer allt och då kan jag som vanligt inte ta medicinen pga att jag är för tätt och andas för ytligt ). Jag hoppas verkligen att jag kan få F. A. R. - intyget så jag kan börja träna inne igen. Jag vet ( efter att ha läst på ) att man kan få intyget för behandling av astma och ja min astma är x gånger bättre med min träning än utan den. Det vore ett slag i magen att inte få ut intyget. Så visst skulle intyget hjälpa mig på fler sätt än bara med astman.

Men visst träningen går framåt. Visst enligt klockan 100 m kortare än igår men ja. Trots att jag fick gå än tre gånger så lyckades jag ändå få ner tiden ytterligare. Det som gör att jag inte orkar hela vägen är vaderna ( blir stumma nästan direkt ) och sen framförallt luftvägarna som inte orkar.

Så även om det inte känns som att jag ska få ner tiden så lyckas jag. Dessutom så fick jag inte av klockan när jag ville då den hänvisade till att jag skulle kolla en sak. Så tappade någon / några sekunder på att trycka bort meddelandet. ☺

Likes

Comments

Enligt Google Fitness:
Distans: 3,30 km
Tid: 23:30 min
steg: 3436
Hastighet, snitt: 7:05 min / km
Oxis: 2 doser

Enligt min klocka:
Distans: 3,83 km
Tid: 24:28,0 min
Pace min/ km:
Max: 4:36
Avg: 6:23

Samma runda som igår.

Luftvägarna och vaderna fixade det inte lika bra idag som igår. Fick stanna och gå ett par gånger ( ytterst korta sträckor men ändå ). Men det är egentligen en månad för tidigt för mig att börja träna ute. Men just nu har jag inget annat val. Hade länge problem med hosta och att hosta slem. Från början kunde jag inte hosta upp det utan det tog timmar innan det kom upp. Och känner även under eftermiddagen att jag gjort något jag inte borde gjort. 😔

Men vaknade även med ett vänster skulderblad / rygg som hade låst sig. Så det var inte allt för lätt att göra mig i ordning för att ta mig ut, men skönt när jag väl kom hem igen. ☺

Sen när jag kom hem gick armbandet på min klocka ( den är från 2012 med gummiarmband så det har typ torkat ) så den måste lämnas in. Just den jag har kan man inte byta armband själv, kom någon modell efter min tror jag. Så nästa gång får jag testa Johnnys klocka.

Likes

Comments

Enligt Google Fitness:
Distans: 3,05 km
Tid: 27:32 min
steg: 3825
Hastighet, snitt: 9:00 min / km 

Enligt min klocka:
Distans: - km
Tid: 25:20,6 min
Hastighet, snitt: - min / km
Oxis: 2 doser

Gick bättre än jag trodde. Men det känns i luftvägarna. Det skulle behöva bli varmare innan jag ger mig ut. Men ja. Det är som det är just nu. Samtidigt var det roligt att komma ut. Har en runda här hemma som jag kör.

Likes

Comments

Uppvärmning:
Distans: gissningsvis runt 1600 m

Vet inte vad det blev för distans. Var uppe på 650 m när en kompis från Kil ( Annette ) hann ikapp mig och vi värmde tillsammans och pratade ett antal varv till. Men det var grymt roligt att få värma ihop med någon annan. Så sällan jag får sällskap.

Passet:
200 m*3  

Vaderna är inte alls med. De blir stumma direkt. Och jag är verkligen inte i form. Sista 200 m startade jag så att jag fick jaga Annette, men hon kom lite för långt ifrån mig så var jag på väg att ge upp efter ~ 110 m. Men något sa mig efter ~120 m att jag ändå kommer sakta ikapp och då kom tävlingsmänniskan inom mig fram. Jag skulle ta henne innan mål. Och ja det gjorde jag.

Starter 60 m:
x antal starter

Sitter inte som tidigare, men bättre än förra veckan. Så det är okej.

200 *1:

Sist fick jag springa 200 m ihop med Alexandra ( en tjej i Camillas grupp, Annettes dotter ). Hade bana 2 och hon 1. Hade ledning hela vägen men i kurvorna hörde jag henne så jag fick lov att tänka på löpning / teknik och att inte låta huvudet ta över ( som det kan göra emellanåt ). En duktig tjej.

Det var en av de roligaste träningarna på länge och det blev verkligen något helt annat än att alltid köra ensam. Behöver verkligen fler av dessa träningar. ☺

Likes

Comments

Contains affiliate links

Åkte ner med tanken att jag skulle se om jag kunde hitta något till bra pris då Stadium firar 30 år. Så strosade runt i väntan på att Johnny skulle sluta för att sen kunna handla ( blev inget med Skutberget eftersom jag hade varit till Tuggelite och mina benhinnor gjorde sig påminda, inget allvarligt men ändå ).

Då hittade jag dessa på barnavdelningen ( glad att jag oftast kan ha 158-164 så även i detta fall. 170 är annats min storlek på barnavdelningen ):



Älskade mönstret direkt jag såg dem. Hade shortsen varit i lite annat material ( de var grymt tunna och fladdriga kände det som så provde dem inte, ångrar mig lite nu i efterhand men det kan säkert lösa sig till veckan om det är så ) så hade jag även tagit dem. Behöver även flet korta byxor / shorts / tights.

Men det jag köpte har ett så härligt mönster men också materialet är så härligt. Vill inget hellre än att ta på mig dem och testa dem. 😍

Likes

Comments

Uppvärmning:
Löpning till Tuggelite med stopp vid Fruktvägen och järnvägsövergången.
Distans: ca. 2,6 km
Oxis: 2 doser

Passet:
Backträning, intervaller

Eftersom det fortfarande ligger snö och skidspår så fick jag leta någon plats där det inte var snö. Och då fick det bli backträning eftersom jag ville ha ett tuffare pass. Så det blev 5 intervaller.

Sen blev det lite spontant eftersom jag inte kände för att redan ta mig hemåt.
Intervaller Ex.
* Snabba fötter
* Breda snabba fötter
* Sumoknäböj+ X- hopp ( kombination )
* Höga knä, olika varianter

Sen fanns det en tanke att försöka jogga hela vägen hem ( tänkte tyvärr inte på vad klockan var när jag började ta mig hem eftersom det var mest för skoj skull och lite roligt ). Jag visste att om jag inte orkade så kunde jag ta bussen.

Men från Renvallsvägen till typ ICA så tog det ca. 3 minuter sen från renvallv. - hem ca. 10 min från skåre centrum - hem ca. 7 min

Men orkade och hade tur vid alla vägövergångar att det inte kom vare sig bilar eller tåg. Så det kändes bra. Skulle väl ha nya skor så de jag har inte känns helt 100% men de är ju några år och väldigt lite dämpning ( kinvara 2 och 4, jag har satt ihop dessa modeller till ett par skor ).

Så ett bra pass.

Likes

Comments

Idag blir det en lugnare dag, egentligen skulle jag till gymmet men efter vad som hände igår så känner jag ingen motivation för det. Skulle kunna ta bussen till Tuggelite om det är så. Har aldrig testat deras korta rundor. Skulle gärna haft lite sällskap. Men blir kort runda på Skutberget när Johnny slutar, vi ska ändå åt det hållet eftersom jag behöver handla mat.

Men funderar även på om jag skulle ner en sväng till stan. Det ser ut att bli en toppen dag så en mysig stund på stan vore trevligt och skönt. ☺

Likes

Comments

Ska sätta mig och få lite ordning på träningen de närmaste dagarna. Behöver få lite struktur på den. Nu kör jag det jag tycker är roligast och skippar det som en mindre roligt, även om den biten också är grymt viktig.

Men det har tyvärr strulat till sig lite med STC. Tyckte väl att det lät lite för bra för att vara sant. Tänkte fixa koret idag men plötsligt behövs det ett helt annat intyg, något det inte sas något om i fredags när jag var dit och tittade. Så nu kommer det bli ytterligare glapp i träningen innan jag kan få tag på det ( jag hoppas verkligen att jag kan få tag på det, jag borde kunna få det men verkar ju inte ha turen på min sida just nu ). Ja jag blev bra irriterad, kanske överreagerade jag lite men de borde ha sagt något i fredags när jag var där. Och jag är så trött på avbrotten som hela tiden blir när jag börjar komma igång. Dessutom hade jag inte suttit still många minuter och ännu mindre fått något att äta.

Så blir bara så trött på allt strul. Vill få komma igång på riktigt någon gång. Nu går det en massa tid och inget händer med träningen och man blir ju inte bättre bara över en natt. Har ju tappat flera veckors träning nu. Har inte tränat organiserat sen innan jag blev sjuk, när det nu var? Och mina mål kommer allt närmare. Tiden flyger snabbt iväg. Det är ju redan mitten av mars. Dessutom ska jag till Yvonne den 28/3 men den tiden lär ju få ändras då jag inte vet vad jag ska säga till henne angående hur medicinerna fungerar. Så gissningsvis får vi väl flytta det en månad eller så.

Men kan iallafall börja se över träningen så att jag kan få börja så fort som möjligt. 

Likes

Comments