Ska ta tag i bloggen igen, helst imorgon. Ligger efter med två träningsinlägg.

Men morgondagen bjuder på både det ena och andra.

Träning som vanligt men under kvällen även möte på gymmet, är något uppföljningsemöte då jag är trivselvärd.

  • 9 readers

Likes

Comments

Idag blir det en lugn dag hemma. Är så grymt trött, men visst klockan är ju bara 8 så det är okej att vara trött.

Men måste tvätta lite när Eva och dem kommer hem igen, de skulle bort en sväng. Känner inte för att tvätta men måste få rent träningskläder.

Resten av dagen skulle jag bara vilja se på tv / film. Visst en promenad ute skulle säkert göra mig piggare, den behöver ju inte vara så lång utan enbart så jag får lite frisk luft.

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,02 km
Tid: 12:50 minuter
Symbicort: 2 dos

Passet:
Distans: 170 m
Hastighet: 24
Tid: 1:13 minuter
Speed, snitt: 22,6

Distansen är inte helt 100%, kan vara något längre.

Rullande löpband:
Påhopp: 4 stycken
Hastighet: 19

Inte långa distanser varje gång utan enbart så att jag fick kontroll och jämt flyt i steget.

Inte helt 100% i luftvägarna efter sjukdom. Men okej nog för att börja testa på maxade pass igen. Får efter en stund även ordentligt med slem i halsen.

Starter:
5 starter

Alla utom den sista satt grymt bra. Sånt flyt i steget och reser mig naturligt när jag når bortre sidan av de svarta mattorna ( fria vikter ) ca. 20 m efter start.

Kom till gymmet med benhinnor som inte alls var i bästa form. Hade ont när jag klev in i omklädningsrummet och skulle ta av mig ytterkläderna och göra mig i ordning för dagens pass. Uhh Trött på dessa benhinnor, men jag har lärt mig att inte lyssna på dem fullt ut då det inte är någon skada eller " inflammation " utan mer att det stramar i dem och kan bero på förtjockningen jag har i hela benen.

Längtar efter att få ordning på dem men jag tror inte att jag är lika öm längre men även det är svårt att avgöra när jag gör det själv. Tyckte innan att jag inte var så öm men Marica kunde ju knappt ta i mig. Så det återstå att se hur det är när Eva ska försöka. Men det är några veckor kvar tills dess.

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,03 km
Tid: 12:13 minuter
Symbicort: 0 dos

Passet:
* Snabba fötter på " bana " + step up bräda.

* Knäböj på halvboll

* Knäböj på ett ben på halvboll

* Indianhopp på låda

* Rulla stor boll under kroppen m. fötterna ( liggandes på rygg )

* Knäböj med 6 kg medicinboll, djupa

Kan mycket väl varit någon mer övning som jag inte kommer ihåg och gjorde dem inte i denna ordning ( ordningen kommer jag inte alls ihåg ). Räknar inga repetitioner eller set under detta pass.

Kändes ju lite knepigt att börja nya träningsschemat med ytterligare ett spontanpass. Men så blev det.

Likes

Comments

Ska under dagen försöka ta tag i bloggen och de två senaste inläggen om träningen.

Men just nu känner jag bara för att ta igen mig lite. Är sliten i kroppen, inte så att det är för mycket träning utan sliten efter träning. Var och storhandlade igår ( så slipper jag göra det efter jobbet ) och hittade några filmer till extrapris som jag bara inte kunde låta bli att köpa. Ser fram emot att få se någon av dem, gärna under dagen. ☺

Likes

Comments

Måndag: Styrketräning
Onsdag: Spontanpass
Torsdag: Snabbdistans / intervaller
Fredag: Styrketräning
Söndag: Våxnäshallen / bana

Filat lite på träningsschemat under dagen. Och detta känns just nu som ett hållbart upplägg. Får testa lite hur det känns. Känns även bra att jag får in ett spontanpass ( som tillfälligt kan bytas ut mot både det ena eller andra ) så jag får leka och testa nya grejer. Men jag får även in två pass med styrka och två löppass ( det ena på bana ). 😀  💗

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,02 km
Tid: 12:40 minuter 
Symbicort: 1 dos

Passet:
Löpband:
Distans: 1 km
Tid: 5:35 minuter
Hastighet: ---> 500 m = 10: an, ---> 750 m = 11: an, ---> 850 m = 12: an, ---> 1000 m = 13: de

Övningar:
* Snabba fötter, 80 m*8

Blev inte så snabba fötter som jag brukar, men helt okej. Tog istället något längre tid men varje vända.

Lite grund fys och lek med nya övningar.

* Indianhopp upp på låda

Slutade tyvärr med ett feltramp med vänster fot ( har problem sedan dec när jag trampade snett i Kil. Men inget som jag direkt känner av mer än vissa rörelser med foten när jag sitter i soffan, så tänker inte på att den är något instabil ). Så den orkade inte parera upp så slutade med lindning och test av den. Men den håller även om den gör ont. Så denna gång gick det betydligt bättre än i Kil.

Likes

Comments

Uppvärmning:
Bana:
Distans: 1000 m
Tid: ~ 7 minuter
Symbicort: 2 doser

Passet:
200 m*1

Var grymt tungt. Benen vill mer men lungorna orkar inte.

150 m*1

Fick avbryta. Andningen fixade det inte, lät illa.

200 m*1

Bubblande / rosslig inandning.

Det var ingen idé att försöka med de två sista 200 m. Jag var inte okej i andningen. Det är som att jag blivit sjuk och det är inget konstigt med det. Även om jag inte känner mig sjuk så går andningen väldigt snabbt på mig.

Hemma testade jag pef efter att ha tagit totalt 5 doser Symbicort under dagen ( en på morgonen, två vid träning, en på bussen hem och en när jag kom hem. Stötte dessutom på en busschaufför men stark herrparfym. Fattar inte att de måste spruta på sig sån skit. Ska man behöva gå in bakvägen för att vara någolunda säker? ) så visade den 450, 480 och 500. Så relativt okej. En bra dag kan jag komma upp i 550. Men 500 är okej. Men samtidigt efter 5 doser så borde den inte visa annat. Men visst jag har inte varit bra i andningen trots att pef visat som den gjorde. Men det är alla år med träning som gör att mätningarna bli lite missvisande.

Så istället för löpning blev det lite höjd och höjdteknik. Bra träning ändå trots att jag var mer sugen på löpning.

Under eftermiddagen och kvällen har jag haft svårigheter med och ont i olika grader med andningen. Får se hur det utvecklas. Jag får ta fler doser av Symbicort, men känner inte att jag vill ta mer då jag mår dåligt på andra sätt av det. Men det blir den vanliga dosen innan jag lägger mig.

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,02 km
Tid: 13:10 minuter
Symbicort: 0 doser

Passet:
* Utfallsteg m. rotation, Stång, Vikt: 12,5 kg, 5*4

Tycker inte längre att denna övning är rolig ( har känt så en längre tid ). Så jag vet inte hur jag ska göra med denna. Skulle nog behöva byta ut den men just nu vet jag inte till vad.

* Knäböj m. skivstång, Vikt: 50 kg, 15*4

Testade Maricas variant med klack. Men att stå framför spegel blir knepigt då den skivstången har en annan upphängningsanordning som gör att det är svårare att få bort skivstången från ställningen. Så får nog gå tillbaka till den jag brukar ha.

* Vadpress m. skivstång, Vikt: 50 kg, 15*4 

* Marklyft m. skivstång, Vikt: 20 kg, 15*3, 10*1

* Diagonaldrag: 10*1

Maricas övning. Ärligt talat inte den roligaste övningen jag har. Är rätt säker på att jag snabbt kommer leta någon liknande övning och byta ut denna. Ledsen Marica.

* Upphopp f. startposition: 10*7

Hade klarat en 8: de set, men eftersom jag inte kört detta pass på länge så tyckte jag att det räckte med 7.

* Rygglyft m. sträckt ben: 10/ben

Denna är okej ( om jag lägger till ex fokus på andningen och inte vad jag gör med kroppen/ benet ).

Likes

Comments

Under eftermiddagen / kvällen eller imorgon måste jag ta tag i blogginläggen som ännu inte kommit upp. De är på gång men inte helt klara.

Men sen måste jag också sätta mig och planera träningen. Ser att det blir lite väl många spontanpass och sponntanpass är okej men inte när de blir så många som det har blivit nu. Och det jag gör under mina spontanpass kan mycket väl bli ett eget pass men med mer struktur. Men det har varit bra att ha lite spontana pass eftersom det har öppnat upp för vad jag kan göra mer som också kommer att ge mer. ☺

Likes

Comments