View tracker

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,01 km
Tid: 11:35 minuter
Symbicort: 2 doser ( tänkte fel så blev 2 doser )

Passet:
* Utfallsteg m. rotation, Kettlebell,  Vikt: 12 kg, 10* 2, Stång, Vikt: 12,5 kg, 10*2

Betydligt enklare med stång än Kettlebell även om man får vara försiktig med rotationen då det kan bli sån sidorörelse att det skadar ryggen.

* Knäböj m. skivstång, Vikt: 40 kg, 15*2, 45 kg, 15*2

* Vadpress m. skivstång, vikt: 40 kg, 15*2, 45 kg, 15*2

Känns skönt att kroppen kommit i balans så jag kan ha samma vikt på knäböj och vadpress. Att dessa nu följs åt.

Marklyft m. skivstång, vikt: 15 kg, 10*1, 5*1 ( annat grepp ), 6*1 ( vanligt grepp ).

Får tyvärr inte längre till marklyften vilket är grymt tråkigt då jag tycker om den övningen. Försökte få en ny individuell tid men det fick jag ingen då det hänvisas till diverse anledningar. Som det är nu händer det inget med marklyften. Det jag kan göra nu till att jag får någon hjälp är att lägga på mer vikt och köra betydligt färre reps ( även om det inte är allt för bra för ryggen ). Det är inte säkert att det fungerar men väl värt ett försök.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Efter om och men så har jag en tid till Marica idag klockan 11 för att kolla upp vänster ben. Knät är långt ifrån okej. Jag kan ju springa och träna styrketräning ( syns ju på inläggen ) men jag har också ont och knät kan utan anledning ge vika. Det är mer regel än undantag att det smärtar till i knät och ger vika när jag ska resa mig upp och lägger mest vikt på vänster knä.

Så något är ju inte rätt med knät men jag vet inte vad. Jag har under denna tid med strider mot vården flera gånger tvekat på mig själv, om det verkligen är något fel. Så knepigt nog känns det skönt att fortfarande ha problem för det får mig att inse att det faktiskt inte är bra.

Jag hoppas nu bara att jag kan få veta vad som är fel för i längden kan jag inte ha det så här.

Likes

Comments

View tracker

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,01 km
Tid: 12:47 minuter
Symbicort: 2 doser

Passet:
Löpband:
Distans: 2,36 km
Tid: 13:35 minuter
Hastighet: 10,5

Blev ett kort pass. Brukar lägga in något efter löpningen men denna gång kändes det som att det räckte med enbart löpning. Vänster fot kändes redan efter ungefär halva sträckan men ville inte sluta så snabbt inpå. Sen kände jag av astman.

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,01
Tid: 13:__ minuter
Symbicort: 0 doser

Blev lite fel när jag tryckte på stopp. Så tryckte två gånger så fick ingen exakt tid.

Gjorde bra ont i foten sista km. Men ville verkligen ha en km till så bet ihop. Hade lindat foten och även vristskydd. Mest för att stabilisera upp vristen så att det inte skulle hända något mer.

Passet:
* Knäböj m. skivstång, Vikt: 40 kg, 15*4
* Vadpress m. skivstång, Vikt: 40 kg, 15*4 
* Marklyft m. skivstång, Vikt: 15 kg, 10*1, 8*1, 5*1

Kändes bra från start. Testade de nya grip padsen men sen fick jag inte till det. Fick tips om ett annat grepp så ska testa det nästa gång.

* Upphopp f. startposition: 10*1 9*2

Vågade inte köra tempo efter att jag trampade snett dagen innan. Så det fick bli styrketräning igen. Men det känns i kroppen att det blivit lite mycket styrketräning i sträck.

Likes

Comments

Nyligen fått i mig frukost. Nu är det december och vad passar bättre än med varm nyponsoppa med grädde? Älskar det, men enbart något jag vill ha under vintermånaderna och helst innan jul. Efter jul är det skinksmörgås som oftast gäller.
Idag ska jag ta tag i bloggen och fortsätta plocka lite här hemma. Känner för en grymt lugn dag.

Likes

Comments

Idag ska jag plocka en del hemma och sen ska tvätten tas om så ska jag iväg och handla. Ska nog ta och ringa Johnny senare och se om han fortfarande är ledig ( han erbjöd sig att hjälpa mig sedan länge med att få ordning här ). Samtidigt behöver jag hans hjälp med ett par saker ( har två lampor som ska upp ). 😀

Skulle gärna ta Maxi då det blir så dyrt här i Skåre och sen tror jag inte att de har en sak som jag tänkte köpa. ☺

Likes

Comments

Uppvärmning:
Fotboll+ baket

Passet:
* Superman
* Fällkniven
* Burpess
* Plankan
* Armhävningar
* Enbensböj i sidan
* Plankan m. benlyft

30 sekunder m. 15 sekunder vila * 3

Avslutning:
Basket + fotboll

Men jag fick stå över basket och fotboll då jag trampade snett med vänster fot strax efter att vi började med basket. Jag är van vid att fötterna kan vika sig och brukar kunna parera, men denna gång hann jag inte med det.

Uppdatering: Fick ringa Johnny så han fick hämta mig vid bytespunkten. Brukar annars ta bussen en liten bit och gå ca 15 minuter för att komma hem. Men det var inget jag mäktade med.

Under kvällen blev det sämre och med en lätt svullnad snett framför under fotknölen utmed lilltån. Och en lätt färgförändring.

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 7,01 km
Tid: 13:54 minuter
Symbicort: 1 dos

Passet:
* Utfall m. rotation, Kettlebell, Vikt: 12 kg, 10*4
* Knäböj m. skivstång, Vikt: 35 kg, 15*2, 40 kg, 15*1, 45 kg, 15*1
* Vadpress m. skivstång, Vikt: 40 kg, 16*3, 45 kg, 16*1
* Marklyft m. skivstång, Vikt: 15 kg, 10*3, 7*1
* Upphopp f. startposition: 10*5

Vid 4: de set gjorde det riktigt int i låren ( som vanligt strax ovanför knäna ) pga mjölksyra. Då är det inte roligt att veta att man har ett set kvar.

Som vanligt blir explosiviteten sämre vid 4: de och 5: te set.

Detta pass är egentligen inget jag ska göra när jag inte vet vad som är fel med vänster knä. Så får jag inte ont av detta pass så är det något helt otroligt. Jag har strit med Marica på Idrottshälsan via mina vårdkontakter på nätet under en veckas tid men inte fått någon tid. Så gör det inte ont efter detta pass så behöver jag nog inte stri med henne mer.

Uppdatering 3/12: Det hann att gå 1,5 timme innan jag började känna av knät och att jag hade svårt att lägga vikt på det. Satt kvar på gymmet och jobbade lite i väntan på ett möte jag skulle ha. Och att sitta still och sen 2 timmar senare behöva gå och även gå upp för trappor var ingen höjdare. Men tragiskt nog har jag lärt mig hantera smärtan och hur jag ska hantera knät för att ha kontroll över det.

Likes

Comments

Uppvärmning:
Cykel:
Distans: 6,01 km
Tid: 11:50 minuter
Symbicort: 2 doser

Passet:
Löpband:
Distans: 2,63 km
Tid: 15:07 minuter
Hastighet: 10,5

Blev förvånad när jag tittade vad jag hade skrivit. Var tvungen att plocka fram en sida på nätet för att kontrollera om distansen stämde. Kändes inte som att jag var uppe på denna distan ( även om luftvägarna sa ifrån och kramp på höger sida i bröstet ). Men huvudet sa att jag inte kommit ens i närheten av denna distans. Men hade någonstans krafter kvar, men kände inte för att ta ut mig till max med smärtor i kroppen under sista biten.

Så med facit i handen blev det ett bra pass.

Starter:
Några starter med löpskolning.

Styrka:
Knäböj 30 kg: 15*2

Likes

Comments

100 m:
Dagen började med 60 m vid 11:30.

Fick en okej start. Inte den känsla som jag haft på träningen i söndags. Men ändå bättre än tidigare strarter. Loppet flöt på bra, fick springa med F16. Riktigt roligt gäng att springa med. De ligger på samma tider som jag gör. Så även om vi springer i olika klasser så blir det ändå ingen jag vill bli slagen av så man ger det man har.

Tyvärr ett felsteg sista metrarna, tror jag blev förvånad att en tjej kom upp på sidan av mig när jag hade tagit henne och sen kände jag att jag var på väg att springa ifrån benen igen.

Men tiden blev 9,07 och perset är 9,04. Detta är också första start för säsongen och första sen aug. Så en bra tid på första loppet. Även om det är lite surt att missa pers med dessa hundradelar. Men det är nog bland de första gångerna som Patrik är nöjd med min start. Inget illa mot honom. Han vet vad jag vill men det kommer nästan alltid något som är mindre bra när det gäller mina starter. Men inte i lördags. Visst jag har ju lagt om starten och tränat en hel del på dessa under senhösten.

200 m:
Sen var jag tveksam till start på 200 m. Men efter om och men så valde jag att starta. Så 13:30 var det dags för 200 m.

Hade verkligen hoppats på mer, även om jag vet att jag inte har uthålligheten längre sen slog början till astman till. Men en tid på 31:35 hade jag inte tänkt mig.

Men lite efterforskningar så såg jag att 31:35 enbart är 2 hundradelar sämre än förra årets VM. Och jag vet ju vad som hände den säsongen. Och så mycket tror jag inte att jag tappat egentligen. Så nu gäller det att göra om och göra rätt. Jag visste inte förut riktigt hur jag skulle lägga upp träningen, men nu börjar det klarna.

Så längtar efter att få börja träna igen med detta facit. Kommer att få lägga om träningen lite. Men exakt hur vet jag inte nu men jag har lite idéer. ☺

Höjd:
Kan inte låta bli att lägga in lite om höjden trots att jag inte var med pga vänster knä och skenben. Men med facit så hade det varit roligt att varit med.

Likes

Comments