Nu är resan nästan slut! Det ska bli såå skönt att komma hem till sin egen säng och slippa alla väskor hit och dit! Ska också bli skönt att träffa våra familjer och kompisar! Vi saknar er ju!! ❤
Om ca 1.5 timmar åker vi härifrån, via Oslo och landar 12 timmar senare på Arlanda!

Bilden är på all vår packning när vi packat ut oss ur vår hyrbil!

Idag blir det inget roligt inlägg med massa bilder heller tyvärr. Vi har gått på sawgrass mills idag igen och sen ätit på cheescake factory en sista gång (vet att vi åt där igår... men det är ju så gott!!)
Nu är det bara timmar kvar tills vi flyger hemåt! Imorgon ska vi lägga oss i solen en sista sväng och sen åka iväg till gallerian och kika lite innan vi får driva tiden på flygplatsen.

För oss känns det som att vi varit borta i ungefär ett halvår. Medan för er där hemma har tiden säkert gått snabbare. För att sammanfatta resan har vi haft det toppen, alla städerna har haft sin charm! Svåraste staden att köra bil i var Washington DC. Varmast var Death Valley med sina 48°c och kallast var San Francisco med ca 20-25°c.
Känns så häftigt att vi nu tagit oss rakt igenom hela USA med bil, att det faktiskt gick är ju otroligt! 😀

Idag låg vi och solade på förmiddagen. När det började komma lite regn bytte vi om och åkte och fixade med vår hyrbil (för invecklat att skriva här haha) och det löste sig i alla fall som tur är.
Mot kvällen åkte vi taxibåt till Cheescake factory där vi åt supergod mat. Det var jättemysigt att åka båten i kanalerna mellan de lyxiga husen och lyxyachterna 😁

Vi vill börja med att säga att vi läst om skjutningen som skett i burlington (som ligger i staten washington). Som tur är ligger det på helt och hållet andra sidan landet. Vi känner att det börjar kännas skönt att vi snart är hemma, för USA börjar kännas lite oroligt att vara i nu med bland annat New York bomben och nu skjutningen i burlington.

Idag har vi bara legat vid stranden och badat. Vi njuter av våra sista dagar här i Florida. Imorgon ska vi försöka komma iväg och åka taxibåt så får vi se om vi kanske äter på cheesecake factory också! ☺

Idag har vi badat både i poolen och i havet. Superskönt! Vi åkte aldrig taxibåt idag eftersom det låg ett sånt oväder in mot land, så då höll vi oss på hotellet där det var fint väder istället.
Vi glömde lägga upp ett inlägg innan vi somnade.
Det är svårt att somna om nu när det är sånna åsksmällar här utanför! 😥

Återigen har vi bara tagit en bild idag..

Idag har vi inte gjort så speciell mycket. Vi började med att ta sovmorgon och senare in på dagen åkte vi och gick i affärer och shoppade lite på sawgrass mills. Vi hann dock inte gå mer än kanske max 1/4 av allt, så vi lär åka tillbaka någon dag igen sen och kolla resten 😉
Imorgon ska vi se oss omkring där vi bor lite mer och vi tänkte också åka taxibåt, så antar att vi kommer ta mer bilder då!
Den enda bilden vi tagit idag är utsikten från vår balkong 😊

Äntligen är vi framme i Fort Lauderdale, vårt sista stopp! Imorgon tänkte vi gå lite i affärer så våra axlar får vila lite från sol!
Påvägen hit stannade vi i Fort Myers och badade ca 2 timmar, det var om möjligt ännu varmare i vattnet där än i siesta key. Superskönt! Stranden såg dock vitare och finare ut på Siesta beach.
De två bilderna högst upp är från Siesta key medan de två understa är från Fort Myers. 🌞

Idag har vi nästan bara legat på stranden hela dagen och solat. Det var superskönt i vattnet men det svalkade nästan inget att bada. Vi har nu fått lite färg på våra axlar ( även kallat bränt sig) 😂
Sedan åt vi på en mysig restaurang längre bort längst gatan vi bor på. Efter det gick vi tillbaka till stranden och tog ett kvällsdopp i solnedgången 😊
Imorgon åker vi vidare till Fort Lauderdale via Fort Myers ☺

Hotellet vi bodde på i Orlando hade Starbucks som man fick köpa till frukost. Lyxigt men jättegott!

Idag har vi varit och shoppat på en märkesoutlet i Orlando. Det fanns massa spännande butiker där, bland annat Calvin Klein, Levis, Ralph Lauren och Converse. Vi åt sedan på en mysig restaurang innan vi åkte till Siesta Key där vi är nu. Bilturen tog ungefär 2 timmar hit, så det tog ju ingen tid alls om man jämför med alla tidigare bilturer.
Vi bor på ett hotell som har som små villor supernära stranden och med egen pool. Så imorgon ska vi bada och sola massor men också tvätta. För här har de minsann tvättmaskiner som fungerar! 😁

När vi stannade efter vägen för att tanka stod där stora fåglar (vet inte vad man ska kalla dem..) och bara glodde på oss...

Idag har vi varit i parken Disney Magic Kingdom hela dagen, vi hann inte med Animal Kingdom då det ofta var långa köer. Den längsta tiden vi köade till en attraktion var i mer än 2 timmar. Ibland var det värt väntetiden medan det ibland var en väldigt kort åktur om man jämför med väntan.
Vi har åkt en hel del attraktioner som vissa varit snabba medan andra bara varit en lugn åktur med en berättelse. Vi har även sett paraden och en del av fyrverkerierna ☺
Synd nog hade vi lite "otur" med vädret idag också, och de stängde av en del av attraktionerna när det började regna. Men i övrigt var det bara svalkande med lite regn 😊