Efter nordøen, tog vi en færge mod sydøen! Sydøen var min favorit-del af New Zealand, da det ligesom var her det hele skulle ske!
Vi oplevede en masse fine ting, bl.a. så vi de store og flotte pancakerocks, som lå ud til vandet
Vejret på Sydøen var desværre ikke så godt, så vi måtte alle erhverve os et regnslag, som blev brugt flittigt!
En af dagene var vi ude at vandre i gletchere! Det var den fedeste oplevelse! Vi blev fløjet med helikopter op til gletcheren, hvor vi skulle vandre rundt i 2 timer blandt is og klipper!
Dagene efter stod på ekstrem nervøsitet, da vi i byen Wanaka skulle skydive. Jeg er, som nævnt før, helt hysterisk højdeskræk, så jeg havde en del nerver på!
Det var heldigvis slet ikke så slemt! Det var det vildeste jeg nogensinde har prøvet, og for ikke at lyve, så nød jeg det virkelig! Den smukkeste udsigt og de vildeste sommerfugle i maven! Igen tak!
De sidste dage stod på hygge med gruppen, inden vi vendte snuden hjemad mod savnede Danmark!
Jeg sidder nu og kan kigge tilbage på mit livs oplevelse, og jeg savner det hele tiden!

Design din blog - vælg mellem masser af færdige skabeloner på Nouw, eller lav din egen: "peg og klik" - Klik her

• 68 Læsere

Efter Taupo, kørte vi til storbyen Wellington, som var vores sidste destination på Nordøen!
Vi ankom til et højhus af et hotel, hvor vi skulle bo de næste 3 dage! Vi boede på 4. sal med den smukkeste udsigt fra vores værelse! Vi kom på plads, gik i supermarkedet og lavede pandekager til aftensmad, inden vi gjorde os klar til at tage en tur i byen for at fejre min fødselsdag kl 12!
Pigerne var så søde, at de overraskede mig med alt muligt gøjl, som jeg skulle have på hele byturen - deriblandt var blinkede badgets og en meget, meget fin krone af tissemænd 😂
Dagen efter, på min fødselsdag, var vi på shopping i Wellingtons mange gader. Vejret var helt fantastisk, og pigerne fejrede mig på bedste vis!
Om aftenen var vi ude at fejre mig på restaurant, hvor vi fik spareribs!
Jeg havde en dejlig fødselsdag - anderledes, men helt fantastisk 🍷

På vores tur gennem den smukke Nordø, var vi også forbi byen Taupo. På vejen dertil besøgte vi gamle vulkankratere, som simpelthen stank så meget! Vi kunne næsten ikke trække vejret, så turen igennem gik meget hurtigt, da det bare gjaldt om at komme ud igen og trække frisk luft!

Vi ankom til Taupo om aftenen, hvor vi gik tidligt i seng. Morgenen efter stod vi tidligt op, da vi skulle på Tongariro Alpine Crossing. Her skulle vi bestige en masse forskellige bjerge, på i alt 6,5 time og 20 km. Det var så super smukt og vejret var helt perfekt! Vi så varmekilder og udsigter, vi aldrig havde troet at vi skulle se!

Da vi kom hjem fra gåturen, tog vi med bussen ud til hot springs, hvor vi sad inde ved klipperne ved en sø, hvor vandet var over 40 grader varmt! Her sad vi og så solnedgangen, mens vores ben og numser kom sig efter de 20 km i bjergene!

Dagen efter satte vi kursen mod Wellington, som var den sidste by vi besøgte på Nordøen, før vi skulle videre ned til Sydøen 🙌🏽

Vi opholdte os et par dage i Whitianga. Her startede vi første dag ud med at besøge Hot Water Beach. Stranden var som sådan ikke anderledes end andre strande - bortset fra, at når man gravede lidt i sandet, kom der varmt vand op igennem. Og da det jo er møghamrende koldt på New Zealand(i forhold til Maldiverne og Sri Lanka) borede vi vores fødder heeeelt ned i sandet, for ikke at fryse ❄️
Efter vores besøg på stranden, kørte vi videre til Cathedral Cove. Her skulle vi vandre ned af en lille sti i en times tid, for at komme til en grotte midt på en strand. Det var super smukt, og er faktisk også blevet brugt til nogle scener i filmen Narnia 🌊
Efter utallige forsøg på at få hoppe-billedet i kassen, gik vi tilbage og kørte videre mod vinsmagning 🍷
Her smagte vi en masse forskellige portvine - og kom alle hjem i et særdeles godt humør 🍇
Dagen efter var vi alle ude at prøve Black Water Rafting i Glow Worm Caves. Her blev vi, iført badering om bagdelen, sendt ned i en grotte, hvor der i mørket lyste orme op, som sad i toppen af grotten. Vi skiftevis hoppede fra vandfald og flød igennem den mørke grotte, i meget koldt vandt. Jeg har desværre ingen billeder af dette på min telefon, da alle billeder blev uddelt på USB stik som vi først kan tjekke når vi er hjemme igen! Men en fed oplevelse, det var det! 🐠

• 96 Læsere

Vi ankom til New Zealand, d. 31. marts, om natten. Her skulle vi igennem lufthavnens mange tjek, før vi kunne komme ud på den anden side, og lade vores nye eventyr begynde!
Vi ankom sent om natten til et hostel i Auckland, hvor vi sov resten af natten. Herefter kørte vi mod Bay of Islands, hvor vi skulle bo i et par dage. Byen hed Paihia og var virkelig en smuk by! Her var vi ude at spise, en tur i byen, og dagen efter på et 8 timers langt cruise rundt om Bay of Islands. Her skulle vi se delfiner, men da vi havde den smukkeste oplevelse med delfiner på Maldiverne, var det her ingenting målt op imod!
Dagen efter kørte vi videre mod byen Whitianga 💥

• 104 Læsere

Da vi var i Kandy, boede vi hos lokale familier.
Jeg var så heldig at komme til at bo i det fineste hus! Familien vi boede hos, som faktisk kun talte én mand, var meget velhavende, og havde derfor en hel bygning bare til homestay-gæster. Vi boede i de fineste værelser, havde eget badeværelse, stue og spisestue. Dertil var en kæmpe veranda, som stod ud til en kæmpe have - og en udsigt til et vandfald! Der var en masse søde hunde, op til flere motorcykler og biler! Vi opholdte os desværre ikke så længe hos familien, da vi skulle se en masse rundt i Kandy, de to dage vi var der.
Vi fik lokal mad og hyggede os de to dage vi var der. Efter homestay i Kandy kørte vi tilbage til Negombo, hvor vi havde en overnatning inden vi skulle flyve videre til New Zealand! 🗻

Igår kl 7 besteg vi Ella Rock. En meget mindre udgave af Adams Peak, men med en mindst lige så smuk udsigt - hvis ikke smukkere!
Det tog os ca 2 timer at komme op og ned - hvis det da ikke lige var fordi, at vi for vild på vej ned, og måtte gå en lang omvej tilbage - med trætte ben 😂
Herefter satte vi os i bussen, og kørte mod Kandy. Her lavede vi et stop hos en te-fabrik, hvor vi så hvordan te bliver fremstillet. Vi fik også lov at smage de forskellige teer, og vi købte selvfølgelig også nogle poser med hjem!
Vi ankom igår hos vores homestay familier. Vi frygtede det i starten, men jeg har ingen ord for, hvor vanvittigt et sted vi er endt - her er så smukt, stort og flot at det kræver sit eget indlæg!
Nu er vi lige blevet samlet op, da vi skal på udflugt til et smykkemuseum og et tempel - i aften skal vi igen tilbage til vores homestay familie, hvor vi skal være indtil imorgen! 👏🏼

Dagene efter Adams Peak gik med langsomme og humpende skridt - vi besøgte bl. a. en te-plantage, hvor vi plukkede vores egen te, iført en ægte te-plukker mundering 🌴
Efter 4 gode dage i Kithulgala, satte vi os i bussen og tog ruten mod Hikkaduwa - Sri Lankas backpackerby. Vi tog et stop inden, hvor vi besøgte et skildpadde-hjem, hvor vi holdte og satte baby-skildpadder fri. 🐢
Da vi ankom til Hikkaduwa havde vi en dag fri, hvor vi om aftenen tog i byen på en karaoke-bar. Her nedlagde vi det ene hit efter det andet, og karaoke-ejeren var stærkt begejstret - faktisk så meget, at han sprang alle andre deltagere over, og gav os mikrofonerne igen, igen og igen.
Dagen efter startede vi på surfer-lektionerne. Vildt fedt, og en ualmindelig fed følelse, når man endelig kommer op på boardet og nedlægger bølgerne 🏄🏽
Tirsdag gik igen med surfing-lektioner og hygge på stranden.
Torsdag tog vi videre ud i det smukke Sri Lanka, hvor flere oplevelser venter forude!
Vi har bl.a. været på morgen-safari idag. Vi stod op kl 5, og kørte i jeeps ud på en 3 timers lang safari, hvor vi så både elefanter, bøfler, fugle og krokodiller 🐘.
Vi sidder pt i bussen mod Ella, hvor vi skal besøge et elefant-hjem, og senere bestige Ella-gap - altså er vi allerede mentalt igang med at forberede os på flere ømme ben 🙈
Alt er lige som det skal være - det kan faktisk ikke blive meget bedre 🌸

Siden vores ankomst og første aften i Sri Lanka, har vi fået os en ordentlig én på opleveren. Dagene har føltes mange, grundet flere aktiviteter på en dag, men vi har kun været her i 9 dage! Hvilket jo er helt fantastisk
Vi har bl. a. rapellet ned af et 35 meters højt vandfald, hvor vi blev spændt fast til en line i vandfaldet, og skulle så bare rapelle ned ad vandfaldet til vi nåede bunden. Det var en vanvittig oplevelse, og SÅ fedt at gennemføre, når man lider af hysterisk højdeskræk 🙈
Senere samme dag afprøvede vi vores kræfter og grænser med canyoing, hvor vi skulle igennem små vandfald ved enten at rutsche langs vandfaldet, eller hoppe fra klipperne ved siden af. Her kom min højdeskræk igen igen på prøve, men jeg gennemførte det og det var SÅ fedt!
Som om at det ikke var nok, så skulle vi også, om natten, bestige bjerget Adams Peak. Vi var alle overbeviste om, at det nok skulle blive vildt hyggeligt og "nemt" - meeeen, omstændighederne ville noget andet. Det var nemlig pisse hamrende hårdt, krævede en tålmodighed som ingen af os var udstyret med - samtidig med, at resten af Sri Lanka også havde fået samme ide - altså gik vi som sild i en tønde, op ad et 2 km højt bjerg - kun bestående af trapper.
Vi nåede heldigvis toppen efter 2,5 times vandring og forpustethed - hvorefter vi begyndte at fryse vores røv i laser. Alt vores sved blev helt koldt, og vi skulle stå på toppen i 1,5 time og vente på solopgangen - det krævede også uanede mængder af tålmodighed, som vi et eller andet sted må have fundet, da vi faktisk nåede at se solopgangen, inden vi bestemte os for at påbegynde vores vandring ned af bjerget. Igen, var vi ikke de eneste med den ide, og vi stod sammen med hele Sri Lankas befolkning på en halv meter bred trappe, som gik stejlt nedad. Trods timevis med brok, sved, rystende og krampende ben, kom vi ned af bjerget - lykkeligere end nogensinde.
En oplevelse, der helt bestemt ikke var smerten i benene de kommende dage efter værd - men det er bestemt fedt at kunne sige, at man har besteget Adams Peak.

Mere om vores rejse videre i Sri Lanka følger i næste indlæg!

Efter lang tid undervejs, med blandt andet en båd der brændte sammen, og bølger til op over begge sider af bådene, nåede vi alligevel vores fly til Sri Lanka! Her fik vi den fineste modtagelse i lufthavnen, hvor alle fik en fin blomster-halskæde 🌸
Vi landede igår eftermiddags, til regn, torden og lyn ⚡️
Vi blev hentet af vores nye guide, Lahido, som sammen med vores chauffør kørte os ud til det første sted hvor vi overnattede. Vi overnattede første nat på et guesthouse i Negombo, som ligger omkring 30 minutters kørsel fra lufthavnen.
I dag kørte vi videre til Kitulgala - en tur på omkring 4 timer.
Vi stoppede op ved et adventure-firma, hvor vi skulle prøve riverrafting. Vi blev opdelt i 3 både, og skulle så sejle ned af små vandfald i en gummibåd. En fuldstændig vanvittig og fed oplevelse, som gik aaaalt for hurtigt!
Herefter fik vi frokost, og kørte hen til vores nye hotel, som vi befinder os på ligenu
Her er den fedeste udsigt, og vi er blevet udstyret med en rooftop-pool, kæmpe værelser og en bar... Så det hårde backpackerliv mærker vi pt ikke rigtig til 😉
Imorgen skal vi prøve abseilling og canyoing ved nogle andre vandfald - og om et par dage skal vi bestige bjerget Adams Peak! En masse oplevelser venter forude, og jeg er ved at hoppe ud af mit gode skind af bare excitement 👏🏼