Dagens meny har sett ut såhär:

Frukost: 2 stekta ägg med 3 stekta skivor bacon
Lunch: rester från gårdagens middag
Middag: Grillad kycklingfilé med sallad och tzatziki 😊
Snacks för min del ikväll blir att tugga på en ölkorv!
Heja mig det här går ju fint!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Kommunikation.. ett jkla aber.. Att verkligen lyssna på vad den andre säger och sen respektera det. Att inse allvaret när den ena parten inte orkar tjata om samma sak om och om igen. Till slut känner man sig helt tom.. och när man känner den där tomheten och kylan i hela kroppen, vad händer då? Jag vet inte... orkar verkligen inte tjata eller bry mig mera, för uppenbarligen så spelar det absolut ingen roll. Alls..

Aja, idag är jag inne på LCHF dag 3. Och det går super 😊

Igår såg dagen ut såhär:
Frukost: äggröra och bacon
Lunch: Rester
Middag: Grillad burgare i salladsblad med en fetaoströra.

Idag:
Frukost: 2 ägg
Lunch: Rester
Middag: Broccoli med bacon o ädelostsås

Sen har jag varit ut på PW 6km!

Likes

Comments

Jag bestämde mig i veckan för att lägga ner paleo. Jag var konstant hungrig, på dåligt humör och framförallt för att jag tyckte att maten smakade väldigt illa.

Men jag ger inte upp där, nu kommer jag köra vidare på LCHF i några veckor. Har kört det tidigare så jag vet att det fungerar och att jag inte kommer behöva vara hungrig jämt.

Så dag 1 var upplägget:

Frukost: 1 ägg och en proteinshake

Lunch: Parmasallad med mozarella

Pw på 5,5 km och sedan plankan 3x30 sek - mellis: proteinshake

Middag: Lax i ugn med en sås på creme fraiche och pesto med sallad.

Dag 2 (idag):

Frukost: 1 ägg och en proteinshake

Lunch: Rester från gårdagens middag

Mellis: Proteinshake

Middag: Broccoligratäng med kycklingfärs (supergod!) bif receptet i länken nedan:

http://lesscarbs.se/lchf-lunch-och-middag/broccolilada-med-kycklingfars/

Ikväll fick jag hem min son som har varit hos sin pappa. Vi kommer vara hemma från jobb och skola imorgon eftersom han kräktes igår. Men han är hur pigg och glad som helst så det känns nästan lite rastlöst att vara hemma med honom. Fast det har ju inte gått 48 h ännu. Man får ta vara på den tiden som man faktiskt kan vara hemma med dom små. Snart är han ju så pass stor att man inte behöver vara hemma med honom när han är sjuk. Så imorgon ska jag bara njuta av hans sällskap hela dagen. En riktig mysdag med andra ord.

Nu när jag håller på och försöker ställa om kosten och motionen i mitt liv så känner jag att det är dags att tänka på andra bitar också. Som till exempel det här med självkänsla. Jag har märkt att jag har en väldigt väldigt låg sådan. Känner mig riktigt usel på så många plan även fast jag vet att jag har kommit otroligt långt här i livet redan. Men någonstans här på vägen så har det gått åt fel håll, att jag inte känner mig tillräcklig. Att jag inte är bra nog åt min andra hälft, att jag slarvar och det bara blir fel på jobbet, att jag känner mig värdelös på alla parametrar. Detta är verkligen något jag behöver jobba med. Nästan så att detta måste vara prio 1. För det påverkar hela mitt liv och alla runt om mig.

Jag måste börja skapa det livet jag vill leva, inte gå runt med en ångest hela tiden över att jag inte har gjort tillräckligt, att att jag inte duger, att alla andra är så mycket bättre än mig och so on...

Så hur vill jag vara som person?

Självsäker och positiv

Tro på att ingenting är omöjligt - gör det möjligt

Sluta tracka ner på sig själv - jag är fan hur bra som helst.

Tänka på hur vill jag ha levt mitt liv när livet väl är över. Vill jag leva med en ångest över mig själv? Jag menar, det enda jag vet helt säkert är att jag kommer att leva med mig själv livet ut. Haha.

"So many years of education yet nobody ever taught us how to love ourselves and why it´s so important."




Likes

Comments

Då är jag inne på dag 2.
Råkade att försova mig imorse så det blev tyvärr bara en proteinshake till frukost, kan säga att jag var superhungrig nu vid lunch.
Till lunchen tog jag med mig rester från gårdagens middag, som jag skrev igår så var det lite torrt och var inte bättre att värma på 😂.

Hoppas på en betydligt bättre middag ikväll. / J

Likes

Comments

Nu på kvällen har jag kört ett löppass på 5,2 km 😊 jag gjorde även middag på ett recept med kyckling, blev för min smak en aning torrt men ändå ok. Till kycklingen serverade jag broccoli och sojabönor, jag tillsatte lite keso till mig för att det inte skulle bli så torrt och min pojkvän tillsatte vitlökssås.

Likes

Comments

Nu kör jag!! Paleo challenge på 30 dagar. Mitt mål är att gå ner 3 kg under denna tiden. Jag väger idag cirka 67 kg och min målvikt är 61 kg tills i slutet på juli! Heja mig!

Anledningen till varför jag gör det här är enkel, jag vill vara hälsosam och trivas i min egen kropp. Vilket jag inte gör idag. Därför så har jag valt att göra en insats för mig själv.

Såhär ser upplägget ut för dag 1:

Frukost: 1,5 dl keso och en proteinshake blandad på vatten.

Lunch: Rostbiffssallad - ca 100 gr rostbiff, blandad grönsallad och sojabönor.

Till middag kommer det bli ett recept gjort på kyckling. Delar med mig av det när vi har ätit det 😊

#paleo #challenge #day1 / J

Likes

Comments