Hej hej!
Skriver ifrån ett regnigt Göteborg på väg till en tjejkväll denna fredag, men det jag vill skriva om är våran weekend vi hade för ett tag sen till Karlstad. Dagar som denna kan man ju inte anat än att längta tillbaka..
Vi bilade som vanligt och stannade till i Åmål för lite frukost och prinsen fick även en färsk donut som är en favorit :)

Vi både på Scandic Winn och jag föll som en fura för inredningen i foajén!
Grabbarna vart lite sega när vi kom upp på rummet men efter lite uppfräschning drog vi ner på stan.

Jag kände mig lite dålig i halsen så jag tog mig en liten shot med ingefära som gjorde susen verkligen!
Det började regna och då passade jag på att kolla i affärer och grabbarna hängde på sportbar, handlade dock inget men fönstershopping är ju aldrig fel ;)
Efter regn kommer solsken och vi tog en promenad och hittade en härlig lekplats, linbanan var bäst!

Tillbaks på hotellet blev det lite häng för att svira om för middagen och vi hamnade som vanligt på italiensk restaurang :)
Mätta och belåtna men lite sugna på dessert blev det ett stopp in i godis affären för att sen hoppa i sängen och kolla lite film.

På söndagen var det egentid med prinsen då mannen hade sin tävling, ( därför denna weekend away)
så efter lite research hade jag funnit att det fanns ett äventyrsbad inte långt ifrån hotellet, så där spenderar vi ett par timmar innan det var dax för att åka tillbaka till kära Göteborg.

Xo Jen

Då var det fredag igen och jag är på väg hem ifrån jobbet :)
Hamnade i Botaniska trädgården i onsdags när solen lyste som mest och det gjorde gott för själen.
Blommorna stod i blom och var i alla världens färger, så vackert!

Igår kväll bäddade jag ner mig i nya lakan och en ny bok.
Fick lämna in min telefon för ett litet tag sen och då blev det bokköp för att både vila ifrån sociala medier och fortsätta den läsningen som jag gjort under sommaren, så skönt och nyttigt på samma gång :)
Har du några tips på bra böcker?

Xo Jen

När himlen är grå och rutiner börjar ta sin form (som även de är skönt)
minns jag denna sommaren som en tid där batterier fick laddas trots att det var full rulle hela vägen...
jag ser framemot hösten och allt var det innebär, gör du detsamma?
Men varför inte gå tillbaks lite och njuta av d som varit nu när man längtar efter ledighet även om de bara vara precis..

Xo Jen

90-talsfestival, Do i need 2 say more!
Hann springa två lopp innan semestern alltid lika kul :)

Det har ätits och bakats en massa gott, mums!
Fick se drottningen av RNB

Varvat promenader, läsa böcker med sköna kvällar i vänners sällskap

Blivit lite shopping,hamnat på gymmet några ggr,men också bilat runt i vårt avlånga land.

Ha en skön början på denna tisdag, hörs snart
Xo Jen

Nu suger jag ut det allra sista av min ledighet och de två sista veckorna har jag gjort mitt bästa för att skapa minnen att tänka tillbaka på under hösten.

Var på mysiga Brogyllen och åt lunch med min fina vän Sandra.

Åkte till Arken spa med syster och barn för en underbar stund tillsammans, det stället kommer definitivt besökas fler gånger under hösten!!

Jag, mannen och bebis drog till vår favoritstad Malmö och vårt favorithotell Scandic Kramer över en helg. Vi hann både pricka in Malmö Pride, Big slap och triathlon på samma helg, Malmö var proppfullt!!

När man har en fyra månaders bebis äter man på hotellet men vi blev inte besvikna, underbar mat, mums!

Hann med en rundtur på stan också så klart, AB Småland, & other stories och Midtown fick sig ett besök!

Hej hej!
Onsdagen börjar gå mot sitt slut, men varit händelserik!
Jag började min morgon på gymmet då prinsen har inskolning och jag ska bara finnas tillgänglig så hade några timmar att ha egentid på ;)

Köpte mig en tidning och åt en lyxfrukost på ett mysigt café efter träningen.
Fick lite tips om hur jag kan lägga upp mina pass framöver så det skall bli kul att testa!

Hämtade min fina prins som ville lämna blomma och choklad till sina dagisfröknar och tacka för de 3 år han gått där, det blev lite tårar och många kramar från min prins till fröknarna, även jag blev lite tårögd <3

Under resten av dan var prinsen med en kompis och jag läste bok innan jag skulle iväg för att möta upp en vän och gå på event.
Eventet var på Gina Tricot Fredsgatan som hade 25% på hela sortimentet under 19-21:00.
Jag hittade dock inget men var glad ändå för jag gick och hämtade paket istället :) ;)

Dessa vackra skapelser har nu fått flytta hem och ingen är lyckligare än jag! Satt som en smäck och var lika granna i verkligheten som på bild :)

Fick mig en liten beställning på mys när jag vart i affären så nu blir det götta och tvhäng ;)

Ha en skön kväll

God kväll kära du..
Veckan har gått fort och mycket har gjorts så jag tänkte vi kunde starta med i tisdags :)
Efter en morgonpromenad i det fina vädret kände jag att denna dag kunde inte vara då vi bara inte gjorde nånting så vi begav oss ut med båten för att se om vi fick lycka med att fånga fisk.
Solen lyste upp havet framför oss och man kan inte annat en att njuta.
Nån fiske tur hade vi inte men det blev en fika och bokläsning under bar himmel.
Efter ett par timmar styrde vi oss hemåt för att somna gott.

Onsdag innebar städ och fix här hemma och mellan att man väntade på att tvätten skulle bli klar så blev de några klick ( oops!)
Dessa vackra skor beställde jag ifrån ZALANDO.
Dom har nu 70% på utvalda varor!
Happy shopping ladies ;)

H&M
gav mig dessa basplagg att spara inför hösten och det känns som att färgerna som dessa kommer vara en röd tråd i min kommande höstgarderob :)

På torsdagsmorgon bar det av mot
Arken spa
för lite TLC med prinsen, prinsessan och syster.
Vi valde deras 4 timmar paket inkl lunch för familj.
En helt underbar dag att spendera där, då regnet låg över Göteborg och vi låg i varma källor, testade olika typer av bastus och bubblade tills fingrarna var som små russin.
Vi åt en fin lunch där barnen åt köttbullar, syrran tog vegetariskt och jag åt panerad fisk.
Desserten bestod av hallonpaj med vaniljsås och en liten chokladkaka' mums säger jag bara!!
Då mobil inte är tillåtet lånade jag bilder ifrån deras hemsida för att ge er en bild över hur det ser ut och kanske lockar er till ett besök :)

Fredag blev en ytterligare spa upplevelse för mig då jag gjorde ordning mina naglar och fick känna mig fräsch igen :)
Kan oxå rekommendera detta nagellack som är riktigt bra både för sig själv och som överlack.

Jobbade under eftermiddag fram till midnatt, mötte upp några vänner därefter och fick många skratt innan det var dags för kudden :)

Så var vi här på lördagen som snart går mot sitt slut..
Vi gjorde inte många knop här hemma under dan vilket inte gjorde mig nåt emot alls, känns skönt när sådana dagar också får finnas.
Men efter en dusch och lite hårmask bar det iväg ut hela familjen för att gå och äta.
Prinsen ville ha italienskt ( vet inte riktigt när han blev finsmakare Hahahaa ?) så vi fick oss en liten promenad för att få plats någonstans en lördag utan bokning, men vi gav inte upp och hamnade då på en mysig resturang som var italiensk till prinsens glädje;)
Vi fick turen att få ett bord på deras innegård så känslan för utomlands fanns i luften.

Vi åt en mixad tallrik av kallskuret med en bruschetta till förrätt. Det är något vi båda tycker mycket om, och hade gärna ätit det om och om igen :)
Men till varmrätt blev det pasta med skaldjur för min del, spaghetti bolognese för prinsen och kalv för mannen <3
Rosevinet jag blev rekommenderad var så gott så det blir till att handla hem inom snar framtid :)

En trevlig överraskning vi fick efter att ha tackat för en härlig kväll, var att vi fick en liten gåva utav personal som tack för kvällen, hur gästvänligt är inte det? Ska bli kul att få testa lite olivolja på salladen imorgon.

Nu blir det natten för mig, god natt!
Xo Jen

För ett tag sedan blev jag totalt överraskad av syster och fina vänner med en babyshower för vårt lilla tillskott i familjen. Dom hade gjort så fint och jag blev så glad att jag har så fina människor i mitt liv! Det bjöds på tårta, hembakat, champagne och godis. Vi satt i flera timmar och bara pratade om livet, familj och att bli förälder och allt vad det innebär, både glädje, rädsla och allt annat man kan känna. En dag att minnas helt enkelt! ❤/ Jessica

Hej hej!
Nu vart man tillbaka i soffan igen efter ett par dagar ute på vägarna.
Vi började på fredag morgon med att åka mot Värmland och vårt första stopp blev i Skara, där vi besökte Skara Domkyrka.

Vi tände ljus för våra nära och kära och beundrade den vackra arkitekturen.

Vår slut destination var Degernäs camping.

Fredagen bjöd på sol, bad, glass och läsa bok.
Kvällssolen bjöd på konstverk, och en mysig promenad.

På lördag var det minigolf och ett besök på en bilutställning i folkets park.

Sjyst när man får ha hoppborgen för sig själv! ;)

Vi lämnade campingen på söndag eftermiddag och var riktigt nöjda med besöket.
Vi hyrde en stuga med toalett och dusch som var väldigt fräscht, kylskåp/frys kaffekokare och pentry med allt du kan behöva.
En liten uteplats med stolar och bord så det var perfekt för allas trevnad :)

Idag bar det av mot High Caparall!
Vi sa ingenting till prinsen imorse när det bar av, utan hade packat ner frukost i kylväskan och bara åkte iväg.
Vi stannade vid en grusväg som ledde mot en bondgård och åt frukosten där, för att sen när det var 10 min kvar ge honom en ledtråd i form av ett hölster med loggan på :)
Han blev rätt så spak och man märkte att fjärilarna började komma.

Det blev tågtur där vi blev rånade på allt guld, såg Lucky Luck and the Daltons, vilda västern show, lekte tjuv och polis, kollade in can-can tjejerna dansa, köpte en massa knallpulver som verkligen gick åt!
En hel dag in the wild wild west!! ;)

Xo Jen

Idag tog jag, mannen och bebis bilen ut till Arendal och Volvo museum. Trots att jag bott i Göteborg hela mitt liv har jag aldrig varit där så det var riktigt kul!

Såg några riktigt fina bilar jag skulle kunna tänka mig att äga och fick lära mig otroligt mycket om vad Volvo gör förutom bilar, hade noll koll insåg jag...

Efter den lilla utflykten var det dags att ta denna lilla stjärna till veterinären, hade hittat en knöl i bröstet men den visade sig vara ofarlig så där kunde jag andas ut!!
För att fira detta mötte vi upp några vänner vid Fiskhuset på Eriksberg för lite middag. Lyxen att sitta på bryggan i strålande sol och njuta av god mat och härligt sällskap är riktig boost för själen ❤
Önskar jag kunde tagit lite kort men var för upptagen med att äta 😂

Nu tackar denna trötta småbarnsmamma för sig, imorgon blir det nya äventyr!/ Jessica

Godmorgon!
I onsdags hade vi i familjen en liten roadtrip tillsammans. Vi började med att besöka Äskhult där vi fick se naturen i sitt bästa ljus.
Helt magiskt vart det att få sitta uppe på en kulle och se vackra hästar gå fritt, höra gräshoppor sjunga sin sång i nån buske bredvid oss, vinden blåsa bort en hårslinga ifrån ansiktet och bara få vara.
Vi tog oss vidare för en fika på Skårsgård där man kunde både handla lite smått och köra fotbollsgolf precis bredvid, d var en stor favorit för prinsen :)
Efter ett par timmar åkte vi vidare mot Fjärås Bräcka och fick se ännu en helt underbar utsikt som fick ögat att inse hur vacker naturen är, verkligen balsam för själen.

Väl hemma ifrån vår lilla utflykt var det dax för mig att svida om för att möta upp en fin vän.
Vi har inte setts på ett tag så vi började på Storan med en drink var och en massa catching up! Det pratades och pratades och pratades, A du fattar så
När magen börjat kurra allt för mycke bara det av mot Joe Farellis för lite plockmat. Sist jag hamnade där för lite mat åt jag samma sak och det var lika gott då som nu ;)
När mörkret började falla och magen var mätt och belåten så gick vi till Scandic Roof top och avnjöt en kaffedrink som efterrätt. Denna utsikten var ju inte helt fel heller, el va säger du?
En sådan dag/kväll är svår att slå så man uppskattar dem verkligen! :)

Nu ska vi iväg mot en roadtrip till..!