View tracker

Hej på er!

Längesen nu.. vi vet...

Igår stod det cardio på schemat, jiihoo!
Vi kom fram till att detta utan tvekan var vårt bästa cardio pass någonsin, vi har aldrig varit så slut haha! - Bästa känslan!

Vi började med 30 minuter på trappmaskinen på nivå 11 och ökade successivt upp till 15. Vi kallar den helvetets maskin för den är så sjukt jobbig,!! Absolut den bästa cardio maskinen någonsin, man ska verkligen inte underskatta den !
Därefter pendlade vi mellan två övningen:
- steppsteg på steppbräda
- springa med vikt på en speciell typ av ställning (vi vet inte vad den heter)
Vi började med fyra vänder fram och tillbaka på, "gräsmattan" sedan 3, 2 och 1 som avslut.
Dessa övningar gjorde vi samtidigt och bytte av varandra..

Vi utgick från den som sprang, så när man sprungit sina vänder bytte vi av varandra och körde på direkt tills det att båda sprungit alla vänder och hade en kort vilopaus.
Detta gjorde vi i tre omgångar sen var vi helt slut!
Hoppas ni förstod passet, väldigt svårt att försöka förklara.. men det var som sagt ett sjukt bra pass.. vi kunde nästan höra hur fettet grät! ;)

Stay tuned
/M&H

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Hej!
Idag blev det ett rygg och biceps pass och det blev ett sjukt bra pass faktiskt. Började med chins, latsdrag, rodd med hantel och marklyft för rygg, för biceps blev det biceps curl med hantel och med rep sedan stång och avslutade med övningen som kallas Arnold.
Vi avslutade med 15 minuter cardio 💦

En bild från dagens middag. #deff nu ska magrutorna fram!!

Likes

Comments

View tracker

Hej på er !

Äntligen är det fredag, yay !!

Vi bjuder på veckans ryggpass video, halvkass vi vet... men det var vad vi hade att bjuda på. till denna gång.

Vi har alla våra bra och dåliga dagar och detta var inte en bra pull-up dag, men man måste lära sig att bita ihop och köra på ändå om vill ha en förändring.
Allt sitter i huvudet mina kära vänner!

Och påtal om motivation har vår ökat mer än någonsin och nu börjar det närma sig luciapokalen och vi är väldigt sugna på att gå så vi har börjat kika på biljetter för att peppa oss själva lite extra inför nästa år när vi själva kommer stå där och glänsa, haha!

Är det några av er som är sugna på att gå? :)

Stay tuned
/M&H


Likes

Comments

Hej på er!

Vi tar ett ryck nu och uppdaterar er!

Videon är från måndagens benpass,. Det blev ett väldigt oplanerat men förvånansvärt bra pass.
Vi ska börja med att skriva ner färdiga pass så vi inte behöver stå som fågelholkar som vi gjorde i måndags pga brist på fantasi..
Passet bestod av:

Liggande benpress 12 x 3
Liggande bencurl, breda till smala 15 x 3
Breda sumosquats 15 x 3
Stående kickbacks 20 x 3
Utfallssteg med hantel x 3

Stay tuned
/ M&H

Likes

Comments

Portion: 330 ml (1 portion)

Innehåll per:1 portionRDI100 ml
Energi19 kcal6 kcal
92 kJ28 kJ
Protein0 g0 g
Kolhydrat0,5 g< 0,5 g
- varav sockerarter0 g0 g
Fett0 g0 g
- varav mättat fett0 g0 g
Fiber0 g0 g
Salt0 g0 g
Niacin16 mg100%4,8 mg
Vitamin B61,4 mg100%0,42 mg
Vitamin B122,5 µg100%0,8 µg
Pantotensyra6 mg100%1,8 mg
Magnesium57 mg15%17,3 mg
BCAA3 300 mg1 000 mg
L-Karnitin660 mg200 mg
Koffein200 mg60 mg

Hej alla goda och glada!

Vi ursäktar oss för vår dåliga uppdatering.. vi är inga riktiga bloggare som ni kanske märkt, men vi lovar att vi ska bättra oss!

Tänkte tipsa er om denna nykomling, True BCAA - pear/lime.
Vi kände att vi ville testa något annat än det vanliga - celsius och nocco, och då fick blev det denna!

Vi var lite sådär fundersamma vad gäller smaken... Mickan var inget big fan av den (men hon är väldigt kräsen haha) jag tyckte den var helt okej men påminner mer om en mildare schweppes pear/lime fusion. i smaken.
Men vi lyfter tummen upp för att den innehåller hela 3300 mg BCAA till skillnad från exempelvis nocco som endast innehåller 2500 mg BCAA.

Testa själva och se vad ni tycker, dem har fler smaker att välja mellan! 


Stay tuned 
/ M&H

Likes

Comments

Godmorgon

Detta är för nuvarande frukosten på kostschemat. 2 ägg, 1/2 dl havregryn med 100g naturell kvarg, och en Celsius för att kicka igång dagen till fullo!

Ha en bra dag.

/ M&H

Likes

Comments

Idag stod cardio på schemat!

Vi började med 3 pulshöjande övningar, 45 sekunder - 15 sekunders vila x 4 set
Dessa är extremt bra stabilitet - och bålövningar, de aktiverar verkligen hela kroppen! Det är viktigt att få med stabilitets och bålövningar i träningsschemat, tyvärr är det nog inte alla som kommer ihåg att få det men det saken än den att det ofta förbättrar teknik och hållning något enormt mycket! 

5 minuter trapp maskin på level 15
10 minuter crosstrainer på level 15.

Enjoy!

Vad kör ni när det står cardio på schemat? 

Stay tuned
/M&H


Likes

Comments

Vi testade denna nya smaksensation igår och WOW vad god den var!! Vi är båda väldigt kräsna när det kommer till proteinshakes men det här var en riktig goding!
Den hade en väldigt len och god smak, och inte alls så söt som de oftast brukar vara.
Den finns att köpa på fitnessguru

Den innehåller hela 20 gram mjölkprotein varav 8,5 gram EAA (essentiella aminosyror) och 4,2 gram BCAA (grenade aminosyror). Funkar utmärkt som mellanmål,, efter träning, som måltidsdryck eller när som du önskar ett tillskott av protein och är sugen på något gott!

                                          Näringsdeklarationper portion a 250 ml (en flaska)
                                          Energi 333 KJ / 80 kcal
                                          Fett 0g- varav mättat fett 0g
                                          Kolhydrater 0g- varav sockerarter 0g
                                          Protein 20g

Testa själva och skriv vad ni tycker!

Stay tuned !
/ M&H

Likes

Comments

Hej!
Idag stod det rygg & biceps på schemat, passet gick sjukt bra & vi fick bra kontakt i våra "små" muskler ;) trots folkmassan på gymmet.
Känns så skönt att vara tillbaka på gymmet efter att vi båda åkte på en rejäl förkylning och var borta 2 1/2 vecka.

Såhär ser dagens #fitnessmiddag ut, kyckling, tomat, broccoli & keso. #deff nu är det dags för rutorna att komma fram 💪🏼

Likes

Comments

Dessa två är våra absolut största inspiration och motivationskälla ! 

Heidi Somers (Buffbunny) - Jessica Arevalo

Vi rekommenderar starkt att kika in på deras youtube sidor om ni söker motivation eller bara lite tips och räd för att krydda träningen lite.
Båda Heidi och jessica visar många bra övningar att testa eller till och med klämma in i träningsschemat. Heidi ger bland annat väldigt mycket bra tips och råd vad gäller både kost, träning och kosttillskott!

Stay tuned !
/ H&M



Likes

Comments