Hej från kalla Sverige...

Flygresan var LÅNG men gick bra!
Känns faktist konstigt att vara hemma igen, som att det inte hänt ett dugg hemma sedan jag åkte, samma sak...Längtar redan tillbaka, speciellt till min klass och alla mysiga saker vi gjorde hela tiden. Blir alltid lite så när jag vart borta MEN shit ska vara så sjukt glad för den här resan, kan bara inte hjälpa att värme barn & Kapstaden lockar liiite mer, kände mig ju dock som sagt rätt klar med allt men hade lätt gjort om det. NEJ, har nog bara haft det lite för bra och måste smälta lite allt jag gjort och är så glad att jag åkte, high five till mig själv hihi. Tack Elin för livets resa!
Nu har jag strax en tvätt-tid som börjar, haha kan bli så att jag somnar där nere..Har ju dygnat. Sedan lite grejjer imorgon & fira valentines i efterskott och 1 år imorgon<3 hade fina rosor på byrån när jag kom också, bästa!

ps. Till F&A&T, om ni läser detta..Hoppas ni har det förjävlabra nu, avis..NJUT :-)

ALLMÄNT

Sådärja, åkte till flygplatsen efter frukosten imorse klockan tio, kramade Anna hejdå & åkte med en jätte trevlig chaufför :-)
Allt på flygplatsen har gått jätte smidigt hitills, och nu har jag 23 timmar framför mig tills jag är på Arlanda igen, haha får SOVA, kolla solsidan, lyssna på podcasts och musik. Resan hit gick ju super så hoppas denna går fort också.
Efter jag lämnat väskan gick jag ut precis utanför flygplatsen och stod och kollade på den fina utsikten i typ 25 minuter haha, så töntig men kommer inte få frisk luft på ett taag och det var så fint och ville typ inte åka hihi. MEN det känns bra nu, såklart jätte tråkigt och kommer sakna allt en massa, men har gjort allt jag ville och lite. Har haft det så sjukt bra och känner mig lite "klar" med Kapstaden. Skulle så vilja åka hit igen om några år, och är SÅ jävla taggas på att se mer av Afrika och världen, älskar att resa<3
Är också STOLT över mig själv som gjorde detta, sade upp mig och åkte hit för haft det så kul och fått minnen för livet. Det är så vackert här.
NU hem till Stockholm, sedan till Dubai på onsdag!
PUSS&KRAM

ALLMÄNT

Fotbollsmatchen igår var askul, massa folk och fest 20 minuter efter varje mål haha så kul att se!
Efter skulle vi åka till Grand beach club, men var abbonerat och stängt för bröllop när vi kom fram:-(

Hejhejhej!

Sista dagen här idag, var dåligt väder igen imorse men åkte som dagt på matmarknaden:-)
Sedan hämtade jag min packning som är enorm, så åkte jag till hotellet. Tog med mig Anna också! 4 stjärnigt hotell och jättefint, så skönt efter tiden på hostel haha. Tack mamma<3 Solen kom fram så låg lite vid poolen på eftermiddagen.
Ska försöka beställa upp room service till middag och sedan ska vi möta de andra ikväll, för att gå på fotboll på stadion här. Kuul!
KRAM

TIPS&TANKAR

Kolla vilken fin och mysig matmarknad vi var på i förmiddags. Ligger i Woodstock och är igång varje lördag här. Så mycket mat från alla möjliga ställen, drycker, smoothies, mat, crepes och massa! Fanns även en marknad bredvid med kläder och smycken och grejs :-) TIPS

ALLMÄNT

Idag fick jag äntligen besöka Project playground. En orginisation som en Frida och prinsessan Sofia startade upp för flera år sedan, i kåkstaden Langa. Har velat åkt dit flera år sedan jag såg dokumentären om stället på tv3. Det är väldigt svårt att få volontära och jobba där så jättebra med ett besök iallafall. Tog med mig Fanny, som också ville åka dit. Vår hostel manager osv tyckte absolut inte att vi skulle åka dit och att det är så farligt där och så. Men har ju varit där en gång tidigare och det gick jättebra. På besöket fick vi se filmer om projektet, träffa personal som var från Langa själva, och gå en yttligare rundtur i området. Det var kul att få se det, tyvärr var inte barnen där när vi hade vårt besök pga säkerhetsriker, och hade hoppats på att få träffa Frida men hon skulle komma lite senare:-)
Ikväll blir det nog middag och lite utgång, nästsista kvällen! Samt sista natten på hostlet, för imorgon tar jag mitt pick&pack och bor på hotell sista natten. Ska bli SÅ SKÖNT!

TIPS&TANKAR

Godmorgon,

Såhär mysig var min kväll igår..Open air cinema vid waterfront. Asmysigt och bra uppstyrt! Fanns stolar att köpa, en kille som gick runt o gjorde photobooth typ, massa dricka, popcorn & mat att köpa. Vi körde på seafood paella till middag. Sedan var själva filmen Mad Max nog en av de sämsta filmerna någonsin HAHA, men det var ju jätte mysigt ändå! :-)

Verkar som det ska bli mulet och regna här idag men hoppas verkligen att det spricker upp...Har vart på stranden en gång bara på 8 dagae typ, tappar färg:( Haha men nu ska jag sova en timme till innan jag ska göra mig i ordning för något spännandeee!

Ha en fin dag, i övermorgon åker jag hem..

HEJ

Idag var det dags för sista dagen i skolan med barnen, faktist rätt tråkigt och sorgligt. Saknar de små liven redan..De gör en så sjukt trött och irriterad ibland men de är så fina och roliga, kommer sakna att tvångskrama alla och va där<3 Läraren är helt fantastisk, så snäll och KREATIV och omtänksam och rolig! Körde dans-stopp med de sista timmen och lät de sjunga lite låtar. Fick ett jättefint stort kort typ läraren hade satt ihop med teckningar och hälsningar från barnen, ska visa sedan, och choklad&fudge, plus att alla barn fick komma upp och säga något fint typ "thankyou Elin, I will miss u" åhhh! SÅ gulligt.

& efter det så åkte jag och Fanny...HELIKOPTER! Vi tog en 15 minuters tur bara men fick se massa så var väldigt bra, läskigt också haha men värt!
Vad vi gjorde på kvällen skriver jag senare..Nu: sova :-)

ALLMÄNT

Har inte tagit ett enda kort idag, vilket är OVANLIGT. Har nog runt 3000 bilder härifrån på mobilen, men då tar jag också 3 bilder av samma grejj hihi.
Idag har det inte hänt så mycket, har varit helt slut hela dagen och haft sjukt ont i magen till och från hela dagen. Sedan kommer det väl ikapp nu att man aldrig tar det lugnt här, utan gör grejjer Hela tiden, trots att jag sover bra varje natt. Så har egentligen bara hängt på Clifton 4 nu på eftermiddagen, riktigt varmt idag! Nu står jag & Fanny och lagar pasta-pesto med riccotta till middag. Har inte ätit mycket på resturangen här alls :-) Några skulle på Art festival nu ikväll men orkar verkligen så ska bara vila här istället, mina tre sista dagar här lär bli rätt proppade så :-)