nu börjar den vecka lida mot sitt slut, jag har endast ett stopp kvar att höra, och det är att hälsa på min moster (om hon är hemma) 😊
Jag känner inte alls för att åka, jag vill vara kvar här uppe..

Men, plikten kallar, och Sixten väntar 👌🏻
Jag och Sixten ska ha en grymt bra vecka nästa vecka!

Frukost, och sen drar jag! 👋🏻

Jag säger inte hejdå, utan istället,
på återseende! 😢

Idag åkte jag från Piteå till Vilhelmina.
Jag var även i Storuman och gick upp i utkikstornet, men så snart jag tog sista trappsteget upp började det ösa ner regn. typiskt, jag har haft fint väder hela veckan, och när jag ska upp i ett torn då man vill fin utsikt så ska det ösa ner.. nog om det.

Jag åkte vidare till grusgropen vid Vojmån, jag trotsade regnet, satte på mig regnjackan och en filt runt benen sen gick jag och grillade korv och kokade kaffe. Det var lite vatten även i Vojmån, det var igenvuxet och båten var borta.. Den var ju perfekt att sitta på och kolla ut över vattnet..

Efter mitt besök vid grusgropen åkte jag över till campingen, Vojmåns camping. Till min stora förvåning så var sop-kärlen borta, alltså de hade målade sopkärl, men ingen av dem fanns kvar, nu fanns enbart ett mörkblått fult kärl..

Efter snabbvisiten på campingen åkte jag till BRÄNKIS!! 💖 min mormors barndomshem, som vi sedan haft som stuga. Nu är den dock inte våran längre, tyvärr. men det är ju några mil att ta sig. Jag gick iallafall in på gården och tog kort. Ingen var där, men jag hoppas de tycker att det var okej 🙃

Ni får ta att bilderna kommer hullerombuller.
Nu ska jag gå till Tallen 👌🏻

Pite havsbad! 💖
Så mysigt att bara sitta på stranden, och skönt i vattnet vilket ledde till ett dopp!
Ett ställe som kommer besökas igen!

Jag fick och gick, tillslut kom jag fram! Sparkmuseet var stängt! 😓 dem hade öppet efter överenskommelse..
jaja, jag fick mig iallafall en promenad! 👌🏻

Nu har jag precis ätit lunch, och tänkte ta mig till Piteå havsbad! ✌🏻☀️

Godmorgon!
Igår var jag in till Luleå en sväng, jag gick och gick men kom aldrig ur stan. På tok för stort, inte lika fint som varken Härnösand eller Piteå, inte alls nå tilltalande. Men nu har jag sett lite av Luleå iallafall. Vad som däremot var lite kul att se var Gammelstadens kyrkby, la upp kort därifrån igår. Massa massa småhus som låg tätt som tusan brevis kyrkan. Efter kyrkbyn insåg jag att jag bara hade 2,5mil till Boden, så varför inte ta en sväng dit? Jag hälsade på pappas kusin, och bilen fick bli budbil. Bud från Boden till Köping, hoppas firman som ska ha detta paket betalar bra 😏 👌🏻 haha

Idag är det min sista dag jag tillbringar i Piteå. Jag ska nog ta mig till Sparkmuseet, och sen bara mysa runt i stan. Jag har även fått reda på att det ska finnas ett fint elljusspår som jag kanske ska försöka ta mig till. Jag funderar även på om jag ska ta mig till småbyarna runtikring Piteå för att få en större bild av området. och kvällsmat ska jag försöka äta på restaurang Sjöbodan, fick ett tips av min pappas kusin igår att det var ett mysigt ställe med god mat!

Nu ska jag äta lite frukost, sen bege mig iväg på en ny upptäcksfärd! 😁

Hejdå fina Härnösand, och hej Piteå! 👋🏻

Idag har jag brummat cirka 40 mil, tröttnade på E4an i Umeå, och svängde av mot Burträsk istället! 👌🏻
Nu har jag tillbringar mina första tre timmar i Piteå, och har ingenting att klaga på!

Jag har precis ätit lite mat, och ska nu knyta på mig skorna och ta en promenad till, fast åt andra hållet! 🙃
I morgon ska jag åka över till Luleå och knalla runt lite där!

Äventyret i Härnösand är över, känns lite tråkigt måste jag säga..

Det är en otroligt fin liten stad med mycket gamla fina hus! En promenadvänlig stad, gick ett par timmar och kollade runt igår. Hamnade även i gästhamnen där solen lös och det var helt fantastiskt ☀️även fast det hoppade runt stora fiskar 👀
Fanns några affärer på stan, kändes typ som att gå hemma på storagatan, fast lite färre butiker!

Här där vart jag bor är det väldigt lyhört, jag har hört alla grannar.. vissa snarkade mer än andra! Haha och frukosten var väl inte direkt den bästa..

Men som sagt, en trevlig stad med trevliga människor! 😊

5 timmar & 15 minuter har jag nu framför mig i bilen innan bästa stad!