Hej alla nära och kära! Nu har vi den senaste veckan varit i full fart och har flängt från det ena stället till det andra! Från fina Airlie Beach tog vi oss med bussen till Townsville och fortsatt ut med färjan kom vi fram till Magnetic Island under förmiddagen! Båtturen var minst sagt en blöt upplevelse med vågor som kastades in på däck över oss!🌊 En ytterligare liten färd med en lokalbuss tog oss till värst hostel, en riktig paradis ö som vi skulle spendera en natt på! Efter en efterlängtad lunch hoppade vi på bussen ännu en gång för att åka till the forts walk! En populär promenad där du kan se vilda koalor, kängurus, wallabies och gamla ruiner från kriget, med en otroligt vacker utsikt på sina höga höjder! Vi träffade på ett annat gäng av backpackers som vi promenerade med till solnedgången, fantastiskt mysigt! 🌙
Hostelet vi bodde på var ett av de finare vi har bott på, vår lilla bungalow låg precis vid havet och vi åt massa god mat!

Efter att ha ätit en god frukost vid havet, checkat ut och packat ihop våra väskor åkte vi tillbaka till Townsville och checkade in på Rambutan, som tilldelats titeln som det "lyxigaste hostelet" i Australien, väldigt fint och trevlig personal så det kan vi hålla med om! På kvällen åt vi middag tillsammans med våra roomies som avslutades med några drinkar på hostelets rooftop! En super trevlig kväll!
Nästa dag fick vi checka ut för att ta vår sista buss upp till vår slutdestination för vår Australien-resa, Cairns!